skwaro Opublikowano 11 Marca Udostępnij Opublikowano 11 Marca Teraz, Jaca68 napisał(a): Aha: Poprawiłem nim napisałeś, bo się pomyliłem w roku. Nie zmienia to faktu że ledy w 2012 były bez problemu dostępne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 11 Marca Udostępnij Opublikowano 11 Marca (edytowane) 6 minut temu, skwaro napisał(a): Czasami warto czytać co się komentuje, Nie przesadzaj, jeszcze może od tego głowa rozboleć Edytowane 11 Marca przez matros1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 11 Marca Udostępnij Opublikowano 11 Marca (edytowane) 1 godzinę temu, matros1 napisał(a): Inni zaoferują podobne stawki bez abonamentów (popatrz np. Ekoen w Polsce - 1,99 PLN w dni powszednie i 1,59 PLN w Weekend, Tesla ma stawkę 1,90 PLN i 1,70 PLN)) z racji że znam ceny prądu na rynku hurtowym wyliczałem w tym wątku jakiś czas temu jak to jest opłacalne, nawet przy jak by się wydawało "tak niskich cenach" zwyczajnie jeszcze nie nastąpiła walka na tym ryku bo nie ma takiej potrzeby cena Ekoen dotyczy obecnie chyba tylko jednej lokalizacji w PL zazwyczaj ceny w tej sieci to https://ekoen.pl/lokalizacje/ ceny dla Tesla SuC dotyczą całej sieci 1 godzinę temu, matros1 napisał(a): Oczywiście że jest to przewaga, jednak to się zmienia i ta przewaga powoli topnieje. Myślę że max za 3-4 lata tej przewagi mieć nie będą poczekajmy, bo fascynujące jest to co dzieje się nie na stacji ładowania a w tle, w czasie, przewidywanie zużycia, sezonowości ruchu itp. a do tego trzeba bardzo skomplikowanych systemów zarządzania energią, arbitrażu energetycznego także ja sobie spokojnie poczekam bo jak już pisaliśmy czasy ciekawe a obrót energią na dynamicznym rynku różnych dostawców i olbrzymiej różnorodności cen jest fascynujący Edytowane 11 Marca przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 11 Marca Udostępnij Opublikowano 11 Marca (edytowane) 4 minuty temu, ketivv napisał(a): cena Ekoen dotyczy obecnie chyba tylko jednej lokalizacji w PL Przynajmniej tych trzech: Ale tak, póki co jest to raczej wyjątek a nie norma. Wierzę jednak że stanie się to normą na wszystkich stacjach różnych dostawców. Edytowane 11 Marca przez matros1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 11 Marca Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2 minuty temu, matros1 napisał(a): Ale tak, póki co jest to raczej wyjątek a nie norma. Wierzę jednak że stanie się to normą na wszystkich stacjach różnych dostawców. pytanie co wtedy będzie normą w sieci tej firmy której nazwy aż boje się wymienić https://www.popularmechanics.com/science/a31350880/elon-musk-battery-farm/ naprawdę Tesla bardzo się zna na obrocie energią, przełamując kolejne bariery które wydawały się nie do osiągnięcia poniżej przykład tego co miało być technicznie niemożliwe do osiągnięcia "Tesla big battery begins providing inertia grid services at scale in world first in Australia" https://www.pv-magazine.com/2022/07/27/tesla-big-battery-begins-providing-inertia-grid-services-at-scale-in-world-first-in-australia/ SuC i ceny na nich to tylko drobny wycinek całej układanki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 11 Marca Udostępnij Opublikowano 11 Marca (edytowane) 24 minuty temu, ketivv napisał(a): pytanie co wtedy będzie normą w sieci tej firmy której nazwy aż boje się wymienić Skoro i tak udostępniają tę sieć wszystkim, to w sumie nie ma to znaczenia. Obecnie jeszcze trzeba im zapłacić abonament żeby mieć preferencyjne stawki (dla EV innych niż Tesla). Myślę że z czasem i to zostanie zniesione. Staną się takim samym dostawcą jak GreenWay czy ten Fastned. Więc tym bardziej samochody Tesli stracą przewagę w tym konkretnym przypadku. To co było do tej pory atutem (dedykowana sieć ładowarek) stanie się dobrem dostępnym dla wszystkich innych. O przyszłość Tesli jako firmy jestem spokojny. Znaleźli swoje miejsce na rynku i robią pieniądze jak nikt inny. Jednak uważam że ciężko będzie im utrzymać w najbliższych latach taki dystans przed konkurencją jak dotychczas. Podobnie jak nie wierzę że będą w stanie zwiększać sprzedaż o 50% rok do roku, jak to było dotychczas. Myślę że poziom 3 mln samochodów rocznie będzie im ciężko przebić, mając w ofercie w zasadzie tylko trzy modele 2, 3, Y (S i X są stare i ich nie biorę pod uwagę). Do tego np. 3 też już nie jest najnowsza. Za max. 3 lata wypadałoby żeby dostała już nową generację. Edytowane 11 Marca przez matros1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 11 Marca Udostępnij Opublikowano 11 Marca 50 minut temu, matros1 napisał(a): mając w ofercie w zasadzie tylko trzy modele 2, 3, Y (S i X są stare i ich nie biorę pod uwagę) tylko uzupełnię, że w ramach linii modelowej Tesli jest jeszcze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 11 Marca Udostępnij Opublikowano 11 Marca (edytowane) No jest, tylko raczej Fordem F150 pod względem sprzedaży nie będzie. Jeżeli uda im się sprzedać ich z 200k rocznie to będzie to moim zdaniem wielki sukces. Bardziej obstawiam 100k a i to może być optymistyczne. Problemem Tesli jest też to, że obecna linia modelowa staje się przestarzała (nie koniecznie technologicznie), a wprowadzanie nowych modeli zajmuje im strasznie dużo czasu. Model S - debiut 2012 Model X - debiut 2015 Model 3 - debiut 2017 Model Y - debiut 2020 W momencie w którym zadebiutuje Model 2 (2025-2026?), Model S i X będą na gwałt do wymiany a po piętach będzie im deptała 3'ka. Pozytywnie na sprzedaż to raczej nie wpłynie. Edytowane 11 Marca przez matros1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 11 Marca Udostępnij Opublikowano 11 Marca 12 minut temu, matros1 napisał(a): No jest, tylko raczej Fordem F150 pod względem sprzedaży nie będzie. pozostaje nam tylko poczekać, znowu powiem ciekawe czasy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 11 Marca Udostępnij Opublikowano 11 Marca (edytowane) https://insideevs.com/news/711859/2025-porsche-taycan-turbo-gt/ Podoba mi się wnętrze Taycan'a Edytowane 11 Marca przez matros1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 11 Marca Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2 godziny temu, skwaro napisał(a): Nie zmienia to faktu że ledy w 2012 były bez problemu dostępne No nie były. W 2009 zakaz żarówek pow 100 W. W 2010 - pierwsze prototypy led o mocy zastępującej 60 W w cenie powyżej 100 zł za żarówkę. Nadal nic na rynku z ledów co zastąpi 100 W. A i czy ktoś jeszcze kupuje ten badziew? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 11 Marca Udostępnij Opublikowano 11 Marca 7 godzin temu, ketivv napisał(a): eliminacja zbędnych czujników 7 godzin temu, ketivv napisał(a): powielenie sprawdzonego softu No jakoś tak wyszło, że dzisiaj padał u nas deszcz, było mocno pochmurno i jechała sobie Tesla S (dosyć charakterystyczna z firmy GreenCell) na światłach chyba dziennych (bo tył nie świecił). Czy pracowały wycieraczki to nie wiem. Może kierowca nie ogarniał (i wyłączył), a może automatyka jeszcze nie załapała, że cały dzień pada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 11 Marca Udostępnij Opublikowano 11 Marca (edytowane) Tak działa ta automatyka bez czujników u mnie: IMG_9218.mov Raczej słabo jechać z taką widocznością. Choć pewnie znajdą się tacy co powiedzą że przesadzam I tak jak @aflinta wspomniał, do czasu aż ta automatyka się nie obudzi że deszcz pada, to światła pozostają wyłączone. Dopiero jak ruszą wycieraczki to włączają się światła. Dla mnie to jest największa wada tego samochodu i trochę to śmieszne, że firma która twierdzi że buduje autonomiczne roboty na kołach, nie jest w stanie sobie poradzić już tak długo z czymś takim. Przez takie coś, zupełnie nie mam wiary w ich FSD. Edytowane 11 Marca przez matros1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 11 Marca Udostępnij Opublikowano 11 Marca 3 godziny temu, Jaca68 napisał(a): Pierwszy przyzwoitej jakości ledowy odpowiednik żarówki 60 w trafił na rynek pod koniec 2010. 9 minut temu, Jaca68 napisał(a): No nie były. W 2009 zakaz żarówek pow 100 W. W 2010 - pierwsze prototypy led o mocy zastępującej 60 W w cenie powyżej 100 zł za żarówkę. Nadal nic na rynku z ledów co zastąpi 100 W. A i czy ktoś jeszcze kupuje ten badziew? Raz, zdecyduj się czy były czy nie były te przyzwoite zamienniki bo się gubisz w zeznaniach Dwa, właśnie w 2012 robiłem remont mieszkania, wymieniałem m.in. oświetlenie i wszędzie montowałem już ledy, a wcześniej miałem żarówki energooszczędne Zresztą jak widzę Twoje teksty to idę o zakład, że w tamtym czasie byłeś jednym z tych "hur dur, zabierają nam żarówki!" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefanekmac Opublikowano 11 Marca Udostępnij Opublikowano 11 Marca Kilka kartonów żarówek mam. Od 25 do 250 Wat. Najwięcej 75. Ba i jeszcze jakieś przejściowe neonówki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 11 Marca Udostępnij Opublikowano 11 Marca (edytowane) Screen recording 2024-03-11 21.24.15.webm 3 godziny temu, matros1 napisał(a): Raczej słabo jechać z taką widocznością. Choć pewnie znajdą się tacy co powiedzą że przesadzam tylko jakoś inne auta też nie mają włączonych świateł mijania a btw. wycieraczek nie wariują i jakoś pracują czy były wyzwolone ręcznie ? Edytowane 11 Marca przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 11 Marca Udostępnij Opublikowano 11 Marca 13 minut temu, ketivv napisał(a): tylko jakoś inne auta też nie mają włączonych świateł mijania Może w Holandii nie jest to wymagane, nie wiem. A może ludzie są tak samo nieogarnięci jak u nas i bezwiednie jeżdżą na automacie, który nie ma takiej funkcji? No ale Tesla chyba ma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 11 Marca Udostępnij Opublikowano 11 Marca 3 godziny temu, aflinta napisał(a): No jakoś tak wyszło, że dzisiaj padał u nas deszcz, było mocno pochmurno i jechała sobie Tesla S (dosyć charakterystyczna z firmy GreenCell) na światłach chyba dziennych (bo tył nie świecił). Czy pracowały wycieraczki to nie wiem. Może kierowca nie ogarniał (i wyłączył), a może automatyka jeszcze nie załapała, że cały dzień pada. tak btw. to w starej S-ce może być jeszcze czujnik "rain sensor" gdybym nie używał Tesli Model 3 to bym się nie odzywał ale używam i mam całkiem inne doświadczenia, dla mnie działają i światła w trybie automatycznym (może dwa razy użyłem ręcznego włączenia a nie mam w zwyczaju w deszczu jeździć bez) podobnie jak z wycieraczkami 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 11 Marca Udostępnij Opublikowano 11 Marca 40 minut temu, aflinta napisał(a): Może w Holandii nie jest to wymagane, nie wiem Mijania w nocy a w dzien w ograniczonej widocznosci np deszczu Kupa ludzi olewa lub jezdzi na dziennych tapatalked 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 12 Marca Udostępnij Opublikowano 12 Marca (edytowane) 11 godzin temu, ketivv napisał(a): a btw. wycieraczek nie wariują i jakoś pracują czy były wyzwolone ręcznie ? Na filmiku wycieraczki są w automacie. Jak dla mnie nie do przyjęcia to jak to działa. Ja już w zasadzie ledwo co widziałem kiedy one zdecydowały się przetrzeć szybę. Mam wrażenie że problem Tesli leży w tym że kamery (w tym ta w telefonie) widzi to co się dzieje inaczej niż nasze oko. Ja już ledwo widziałem co się dzieje, podczas gdy na filmiku wygląda to jeszcze do ogarnięcia (a kamery pracujące bezpośrednio przy szybie widzą wszystko jeszcze lepiej). Mam wątpliwości że Tesla sobie z tym poradzi w 100%, właśnie z tego powodu. 10 godzin temu, aflinta napisał(a): Może w Holandii nie jest to wymagane, nie wiem. A może ludzie są tak samo nieogarnięci jak u nas i bezwiednie jeżdżą na automacie, który nie ma takiej funkcji? Nie ogarniają tak jak u nas. 10 godzin temu, ketivv napisał(a): dla mnie działają i światła w trybie automatycznym (może dwa razy użyłem ręcznego włączenia a nie mam w zwyczaju w deszczu jeździć bez) podobnie jak z wycieraczkami Pytanie czy to kwestia innego hardware który siedzi u Ciebie i u mnie, czy indywidualnego progu odporności kierowcy. Bo może być tak że to co dla mnie jest nie do zaakceptowania, dla Ciebie mieści się w normie. Ten drugi przypadek pokazuje też kolejne wyzwanie z automatyką. Jak ją dostosować do indywidualnych wymagań kierowcy. To co będzie działało dla FSD, nie koniecznie będzie akceptowalne dla kogoś kto chce sam prowadzić samochód (lub musi bo FSD stwierdzi że nie ogarnia sytuacji). Inni producenci ogarnęli to w prosty sposób dając użytkownikom wybór czułości pracy czujnika deszczu. Tesla zrezygnowała i z tego, stawiając na automat. Patrząc po ilości marudzenia w necie na to jak pracują wycieraczki czy aktywny tempomat (i sam fak że Elon się na Twiterze do tego odnosi obiecując poprawę), jesteś raczej w mniejszości tych zadowolonych. Skłaniam się więc ku twierdzeniu że jesteś wyjątkowo tolerancyjny Żeby nie było, w żadnym samochodzie czujnik deszczu nie działał mi idelanie tak jakbym chciał. Jednak w Tesli w moim (i mojej żony) odczuciu działa to najgorzej ze wszystkich samochodów które mieliśmy lub aktualnie mamy. Do tego dochodzą jeszcze problemy z ergonomią obsługi (brak wajchy wycieraczki) sprawiające że ogarnięcie trybu ręcznego na szybko też pozostawia wiele do życzenia (to samo jeżeli chodzi o szybkie włączenie świateł mijania jak zacznie np. deszcz padać). Tesla wybrała swoją drogę robienia rzeczy i niestety póki co ma z tym problemy. Byćmoże kiedyś to ogarną (choć ja sobie nadziei nie robię). A może postawią na FSD i powiedzą że kierowca nie jest potrzebny i w samochodzie jest tylko 5 pasażerów, którzy wycieraczek nie potrzebują. EDIT: Artykuł z dzisiaj: https://www.notateslaapp.com/news/1956/exploring-teslas-next-big-updates-from-auto-wipers-to-smart-summon-and-beyond Pożyjemy zobaczymy. Jeżeli te nieszczęsne wycieraczki będą największym problemem tego auta, to i tak będzie to sukces. Wolę to jak wymiany panewek w silniku, wycieki oleju, ukręcone wały czy pozatykane DPFy. Edytowane 12 Marca przez matros1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 12 Marca Udostępnij Opublikowano 12 Marca 3 godziny temu, matros1 napisał(a): Skłaniam się więc ku twierdzeniu że jesteś wyjątkowo tolerancyjny istnieje taka możliwość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adi Opublikowano 12 Marca Udostępnij Opublikowano 12 Marca 7 godzin temu, matros1 napisał(a): Skłaniam się więc ku twierdzeniu że jesteś wyjątkowo tolerancyjny 3 godziny temu, ketivv napisał(a): istnieje taka możliwość @ketivv kocha swoją Teslunię, nie przeszkadza mu nawet... ....że nie ma zęba na przedzie 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 12 Marca Udostępnij Opublikowano 12 Marca 19 godzin temu, matros1 napisał(a): https://insideevs.com/news/711859/2025-porsche-taycan-turbo-gt/ Podoba mi się wnętrze Taycan'a No i cena od… bańka sto, czyli na poziomie 911 GT3. O ile tego określiłbym jako jakieś marzenie, to Taycan GT znowu nie wywołuje emocji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 12 Marca Udostępnij Opublikowano 12 Marca 30 minut temu, Zyzol napisał(a): No i cena od… bańka sto, czyli na poziomie 911 GT3. O ile tego określiłbym jako jakieś marzenie, to Taycan GT znowu nie wywołuje emocji. Sztuka dla sztuki. Nie do końca rozumiem po jaką cholerę komu taka moc w rodzinnym sedanie. A już w szczególności z tym pakietem Weissah bez kanapy i z lotką. Ale kto bogatemu zabroni Dla Porsche ważne pewnie było odzyskać koronę na ringu. Słupków sprzedaży Taycana raczej ta wersja nie poprawi. Będzie jakimś marginesem. Większość fanów Porsche którzy chcą coś szybkiego na tow wybierze 718 GT4 albo 911 GT3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 12 Marca Udostępnij Opublikowano 12 Marca (edytowane) 41 minut temu, matros1 napisał(a): Sztuka dla sztuki. Nie do końca rozumiem po jaką cholerę komu taka moc w rodzinnym sedanie. A już w szczególności z tym pakietem Weissah bez kanapy i z lotką. Ale kto bogatemu zabroni Dla Porsche ważne pewnie było odzyskać koronę na ringu. Słupków sprzedaży Taycana raczej ta wersja nie poprawi. Będzie jakimś marginesem. Większość fanów Porsche którzy chcą coś szybkiego na tow wybierze 718 GT4 albo 911 GT3 Moim zdaniem Taycan Weissach to test bed przed wypuszczeniem Caymana w elektryku. I idę o zakład że na niego też się znajdą szybko amatorzy. Jak Porsche wypuszczało Cayenne to nikt nie wierzył w sukces, potem to samo było z Panamerą, a teraz dzieje się z Taycanem. Jego sprzedaż dogania już 911 i moim zdaniem szybko je przegoni. Edytowane 12 Marca przez skwaro 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się