ketivv Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego (edytowane) 12 minut temu, matros1 napisał(a): Z tym “traceniem” to też tak nie do końca. Tak to i Tesla “traciła” na początku działalności, jak jeszcze była na kroplówce inwestorów. tak, teraz jest "market leading" i to jest jej przewaga jeśli chodzi o koszty 12 minut temu, matros1 napisał(a): W tym biznesie nikt się nie bawi w dopłacanie do samochodów choć często się o tym czyta: Bugatti, Toyota z GR Yarisem itd. To są ładne nazwy żeby księgowi mogli to odpowiednio w excelu w tabelkę wpisać Każde korpo ma tego typu “straty”. To się bodaj “kreatywna księgowość” nazywa dopłaca się bo firmy też tracą, upadają, zmieniają strukturę czy dostają zastrzyki do państwa jeśli się uda wyskalować produkcje super, jeśli nie sorry 12 minut temu, matros1 napisał(a): Zainwestowali kasę w fabryki, linie produkcyjne itd. i teraz muszą zacząć produkować masowo to i się te inwestycje zwrócą. założenia sprzed 36-24 miesięcy się Fordowi zdezaktualizowały, że tak powiem a z tego co rozmawiam nie tylko jemu przy tych kosztach, przy tak niskim poziomie automatyzacji, przy tak rozbudowanym systemie sprzedaży, dużej rozproszonej licznie dostawców - "stara gwardia"ma przeje....ne ale w Chinach jest ok 90 producentów BEV (tych większych konkretniejszych) a tam już jest rzeźnia, jak się będą mocno wykrwawiać można ich kupić, raczej nie całych może max 50% ale zamiast walczyć z Chinami można współpracować tak jak wcześniej "stara gwardia" zarabiała na Chinach tam może w niedalekiej przyszłości zarabiać z Chinami oferując dostęp do rynków Edytowane 26 Lutego przez ketivv 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 4 minuty temu, ketivv napisał(a): przy tak rozbudowanym systemie sprzedaży, dużej rozproszonej licznie dostawców - "stara gwardia"ma przeje....ne Myślę że w pierwszej kolejności to przesrane mają właśnie Ci poddostawcy, dealerzy, robotnicy na liniach produkcyjnych itd. Oni będą pierwszymi ofiarami Cięcia kosztów. Korpo się będzie broniło do końca. Wujek Sam też nie da tak szybko umrzeć firmom jak Ford czy GM. Zastanawiam się jaka przyszłość czeka firmy córki gigantów jak VW. Jak przyjdzie do ratowania siebie to takie firmy jak Skoda czy Seat mogą iść pod młotek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego Stellantis już zapowiada montaż chińskich elektryków w fabrykach Fiata, wykupili część jednego z chińskich producentów dla technologii, bo sami byli w głębokiej dupie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego (edytowane) Dla wszystkich, ktorzy lubia i znaja „miękuśki” jezyk niemiecki Nie wiem, czy gdzies opcja jezykow i napisow, ale dla samych zdjec wnetrza warto sie pomeczyc: Edytowane 26 Lutego przez Christoph 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 6 minut temu, skwaro napisał(a): Fiata Wypożyczyłem kiedyś na lotnisku w Brukseli Fiata 500 i myślałem, że do Gandawy nie dojadę, a trzeba było tym jeszcze wrócić Wtedy to był dopiero prawdziwy ból dupy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego (edytowane) 18 minut temu, Blixten napisał(a): Wypożyczyłem kiedyś na lotnisku w Brukseli Fiata 500 i myślałem, że do Gandawy nie dojadę, a trzeba było tym jeszcze wrócić Wtedy to był dopiero prawdziwy ból dupy E, tam, bez przesady My z moja objechalismy 500 Cabrio 1.0 Hybrid moze z cwierc Majorki i az sie zakochalem w tym aucie Edytowane 26 Lutego przez Christoph Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 4 minuty temu, Blixten napisał(a): Wypożyczyłem kiedyś na lotnisku w Brukseli Fiata 500 i myślałem, że do Gandawy nie dojadę, a trzeba było tym jeszcze wrócić Wtedy to był dopiero prawdziwy ból dupy Zależy od wersji, zwykła jest słaba, żona ma Sporta, zupełnie inne fotele i kierownica, odrobinę twardszy zawias, siedzi się nisko jak w Abarth-cie. W przyszłym miesiącu będę jechał zrobić żonie mapę, powinno wypluć podobne parametry jak pierwszy Abarth, czyli okolice 125-130KM i 250Nm przy 1050kg wagi. Już teraz dzielnie zadziera nóżkę na rondach i bez problemu staje bokiem jak kierownik zachce, a będzie jeszcze lepiej. Ale jak się przejechalem kolegi żony zwyklakiem to padaka straszna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 6 minut temu, Christoph napisał(a): E, tam, bez przesady … a no tak, zapomniałem o walizkach napisać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego (edytowane) 9 minut temu, Blixten napisał(a): … a no tak, zapomniałem o walizkach napisać. Na przeprowadzke sie nie nadaje Romantyczna podroz poza miasto we dwojke z otwartym szmacianym dachem brzegiem morza i po kretych drozkach… mhm Zawsze lubialem Fiaty, Pande 4x4, 500, ale tym razem powaznie zakochalem sie w tym aucie. Nawet rozwazalem, czy nie kupic takiego Fiata 500e Cabrio jako daily, ale… … szkoda, ze nie kombi, bo naprawde ma bagaznik na skrzynke piwa PS: stad moze nadzieja, ze cos sie w europejskim rynku BEV ruszy. Edytowane 26 Lutego przez Christoph Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 30 minut temu, matros1 napisał(a): Korpo się będzie broniło do końca. Wujek Sam też nie da tak szybko umrzeć firmom jak Ford czy GM. już to robi ale jakoś słabo idzie to też jest w jakimś stopniu upadająca cywilizacja, agonia "Detroit" już chwilę trwa czy taki Ford i GM są jeszcze firmami światowymi ? czy raczej powili stają się graczem jednego rynku ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 26 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 22 minuty temu, Christoph napisał(a): Dla wszystkich, ktorzy lubia i znaja „miękuśki” jezyk niemiecki Nie wiem, czy gdzies opcja jezykow i napisow, ale dla samych zdjec wnetrza warto sie pomeczyc: patrząc na te filmiki to dla mnie wygląda jak zaprojektowany pod silnik spalinowy w który włożyli elektryczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego (edytowane) 18 minut temu, skwaro napisał(a): Już teraz dzielnie zadziera nóżkę na rondach i bez problemu staje bokiem jak kierownik zachce, a będzie jeszcze lepiej. Na auta tylko dla zabawy to mnie nigdy nie było stać. Dla mnie auto musi spełniać pewne praktyczne funkcje jak; przewieść dzieci, psa, jakieś zakupy, ładunek…. takie tam duperele A do powyższych ostatnio doszły jeszcze wymagania w kwestii komfortu, wyciszenia, mocy … żeby sprawnie się poruszać, bo na wyścigi to już za stary jestem Edytowane 26 Lutego przez Blixten Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 1 minutę temu, Blixten napisał(a): Na auta tylko dla zabawy to mnie nigdy nie było stać. Dla mnie auto musi spełniać pewne praktyczne funkcje jak; przewieść dzieci, psa, jakieś zakupy, ładunek…. takie tam duperele A do powyższych ostatnio doszły jeszcze wymagania w kwestii komfortu, wyciszenia, mocy … żeby sprawnie się poruszać, bo na wyścigi to już za stary jestem Mam dokładnie tak samo. A że od jakiegoś czasu można bez problemu pojeździć gokartem, to i te potrzeby są zaspokojone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2 minuty temu, Blixten napisał(a): bo na wyścigi to już za stary jestem Wiek to tylko cyfra. https://sportowefakty.wp.pl/amp/rajdy-samochodowe/946686/wrc-sobieslaw-zasada-trzy-kilometry-od-pelni-szczescia-91-latek-nie-powiedzial-o 3 minuty temu, Blixten napisał(a): pewne praktyczne funkcje jak; przewieść dzieci, psa, jakieś zakupy, ładunek…. takie tam duperele Megane RS 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 16 minut temu, radekk napisał(a): patrząc na te filmiki to dla mnie wygląda jak zaprojektowany pod silnik spalinowy w który włożyli elektryczny zamiast stworzyć legendę, nawiązują do legendy stąd może kształt a może kolejna adaptacja ze spalinowki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 12 minut temu, Blixten napisał(a): Na auta tylko dla zabawy to mnie nigdy nie było stać. Dla mnie auto musi spełniać pewne praktyczne funkcje jak; przewieść dzieci, psa, jakieś zakupy, ładunek…. takie tam duperele A do powyższych ostatnio doszły jeszcze wymagania w kwestii komfortu, wyciszenia, mocy … żeby sprawnie się poruszać, bo na wyścigi to już za stary jestem Dla wygody, praktyczności i komfortu mam inne auto z prawie 1000l bagażnikiem, a to auto żony na dojazdy do pracy pracy i wożenia młodego do przedszkola. I czasami jej kradnę żeby się pobawić 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego (edytowane) 18 minut temu, sartek napisał(a): Mam dokładnie tak samo. A że od jakiegoś czasu można bez problemu pojeździć gokartem, to i te potrzeby są zaspokojone 500 to właśnie taki gokart, tylko z dachem P. S. Jak zacznę gadać że jestem na jakieś auto za stary, to mnie wsadźcie do trumny, bo to znak że dla mnie już koniec Edytowane 26 Lutego przez skwaro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 25 minut temu, Blixten napisał(a): Na auta tylko dla zabawy to mnie nigdy nie było stać. Dla mnie auto musi spełniać pewne praktyczne funkcje jak; przewieść dzieci, psa, jakieś zakupy, ładunek…. takie tam duperele A do powyższych ostatnio doszły jeszcze wymagania w kwestii komfortu, wyciszenia, mocy … żeby sprawnie się poruszać, bo na wyścigi to już za stary jestem może bardziej to kwestia życiowych priorytetów, różni ludzie, różne potrzeby do tego zazwyczaj musimy wybierać, choćby z racji zasobu zwanego czasem, który jak inne niezbędne np. finanse, jest ograniczony 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 28 minut temu, skwaro napisał(a): 500 to właśnie taki gokart, tylko z dachem wiem, jeździłem, doceniam. 28 minut temu, skwaro napisał(a): P. S. Jak zacznę gadać że jestem na jakieś auto za stary, to mnie wsadźcie do trumny, bo to znak że dla mnie już koniec Czy ja wiem... to by się trzeba naszarpać, a plecy już nie te Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 27 minut temu, skwaro napisał(a): a to auto żony na dojazdy do pracy pracy i wożenia młodego do przedszkola Mniejsze auto, mniejsze szanse, a na drodze nie zawsze wszystko zależy od nas, więc ja bym takim autem nie odważył się wozić dzieci, sorry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 26 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 25 minut temu, ketivv napisał(a): zamiast stworzyć legendę, nawiązują do legendy stąd może kształt a może kolejna adaptacja ze spalinowki tylko taka koncepcja czerpie z obu tych rozwiązań to co najgorsze prowadzić będzie się gorzej niż jak coś projektowane od podstaw jako elektryk, miejsca będzie mniej, efektywność w jakimś stopniu też będzie gorsza. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 5 minut temu, radekk napisał(a): tylko taka koncepcja czerpie z obu tych rozwiązań to co najgorsze prowadzić będzie się gorzej niż jak coś projektowane od podstaw jako elektryk, miejsca będzie mniej, efektywność w jakimś stopniu też będzie gorsza. yhy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 5 minut temu, Blixten napisał(a): Mniejsze auto, mniejsze szanse, a na drodze nie zawsze wszystko zależy od nas, więc ja bym takim autem nie odważył się wozić dzieci, sorry. Młody ostatnio powiedział, że Forester jest jego, mam naprawić i dopóki się sam nie nauczy to będzie z mamą jeździł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 3 minuty temu, skwaro napisał(a): Młody ostatnio powiedział, że Forester jest jego, mam naprawić i dopóki się sam nie nauczy to będzie z mamą jeździł To akurat podobnie jak u mnie, moja starsza mówi nawet, że XV jest piękny i chciałaby żebym jej zachował na jej pierwsze auto 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego Teraz, Blixten napisał(a): To akurat podobnie jak u mnie, moja starsza mówi nawet, że XV jest piękny i chciałaby żebym jej zachował na jej pierwsze auto A ile lat byś musiał je przechować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się