skwaro Opublikowano 9 Lutego Udostępnij Opublikowano 9 Lutego (edytowane) 55 minut temu, Jaca68 napisał(a): Widget blockquote Edytowane 9 Lutego przez skwaro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 9 Lutego Udostępnij Opublikowano 9 Lutego Godzinę temu, Jaca68 napisał(a): O właśnie. Jak w tesli włącza się spryskiwacz? Bo ja od 30 lat w każdym aucie pociągam do siebie prawą dźwignie i chlap chlap na szybę. A w TM3? Ekran? Zapomniales o tym, ze Tesla to nie auto, to samojezdny robot Ktoby sie tam przejmowal takimi drobnostkami. PS: ciagniesz za prawa dzwignie? Nie jezdziles Mercedesem? spryskiwacz jest na przycisku w lewej dzwigni, a prawa to zmiana biegow A hamulec postojowy jest przy lewym kolanie - taka tradycja, jak jeszcze „reczny“ byl „noznym“. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 9 Lutego Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 6 minut temu, Christoph napisał(a): a prawa to zmiana biegow Dźwignia biegów automatu przy kierownicy to jedna z wygodniejszych rzeczy jakich używałem w samochodzie. Bardzo mi to rozwiązanie się podoba. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosman Opublikowano 9 Lutego Udostępnij Opublikowano 9 Lutego Kolega ma TM3 i mówi że po ostatniej aktualizacji softu w zeszłym tygodniu wycieraczki przestały wariować i zaczęły pracować poprawnie.Tam zdaje się nie ma czujnika deszczu, tylko system oparty o kamery. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 9 Lutego Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2 minuty temu, matros1 napisał(a): Dźwignia biegów automatu przy kierownicy to jedna z wygodniejszych rzeczy jakich używałem w samochodzie. Bardzo mi to rozwiązanie się podoba. Do dobrego sie czlowiek szybko przyzwyczaja. Z kolei jeszcze pol roku po przesiadce z Levorga podczas jazdy w deszczu chcac uruchomic wycieraczki podnosilem prawa dzwignie o jedna pozycje - wysprzeglalem z D na N Przy ostatniej trasie Fordem zamiast wlaczyc bieg, wlaczalem wycieraczki, a zamiast spryskiwacza, wylaczalem i wlaczalem asystenta pasa ruchu na lewej dzwigni Nie mniej do kazdego rozwiazania sie mozna przyzwyczaic i nauczyc wlasciwie obslugiwac, natomiast twierdze, ze fizyczne dzwignie, pokretla i przyciski dlugo pozostana najbardziej intuicyjna forma obslugi instrumentow pokladowych. PS: Nie mam panelu dotykowego, jak w nowych modelach, ale jak sie ekran czasem zawiesi, np. update i restart systemu - fantastyczna sprawa sa fizyczne przyciski - bo autem w dalszym ciagu da sie jechac i obslugiwac, co prawda bez navi, kamery i menu, ale auto jedzie, jak dawniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 9 Lutego Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 23 minuty temu, Christoph napisał(a): Nie jezdziles Mercedesem? Kiedyś jakaś jazda próbna, ale odpadł przez dźwignie wycieraczek. 24 minuty temu, Christoph napisał(a): A hamulec postojowy jest przy lewym kolanie Też tak mam. Beznadziejne rozwiązanie, ale nie używam hamulca postojowego. I dalej nie wiem jak w TM3 włącza się spryskiwacz, albo takie jedno machnięcie wycieraczkami gdy automatyczna praca nam nie pasuje. Ktoś coś właściciele? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 9 Lutego Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 9 minut temu, Christoph napisał(a): ale jak sie ekran czasem zawiesi, np. update i restart systemu @ketivv Ci wyjaśni że TM3 się nie zawiesza. Nigdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 9 Lutego Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 3 minuty temu, Jaca68 napisał(a): I dalej nie wiem jak w TM3 włącza się spryskiwacz, albo takie jedno machnięcie wycieraczkami gdy automatyczna praca nam nie pasuje. Ktoś coś właściciele? W starszych modelach jak w Mercedesie: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 9 Lutego Udostępnij Opublikowano 9 Lutego (edytowane) 18 minut temu, Christoph napisał(a): PS: Nie mam panelu dotykowego, jak w nowych modelach, ale jak sie ekran czasem zawiesi, np. update i restart systemu - fantastyczna sprawa sa fizyczne przyciski - bo autem w dalszym ciagu da sie jechac i obslugiwac, co prawda bez navi, kamery i menu, ale auto jedzie, jak dawniej Podstawowe funkcje w nowych Teslach da się obsługiwać bez ekranu. Albo z przycisków na kierownicy. (wycieraczki, kierunkowskazy, światła) albo tak jak kierunek jazdy z panelu na tunelu środkowym lub nad głową: Edytowane 9 Lutego przez matros1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 9 Lutego Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 19 minut temu, Bosman napisał(a): Tam zdaje się nie ma czujnika deszczu, tylko system oparty o kamery. dokładnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 9 Lutego Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 46 minut temu, Christoph napisał(a): Zapomniales o tym, ze Tesla to nie auto, to samojezdny robot w rzeczy samej, co mam więcej powiedzieć jest dokładnie tak jak napisałeś w EU, Polsce ma znaczące ograniczenia na terenach "publicznych" na placu manewrowym w mojej firmie działa tak jak na tym filmie bo rozumiem, że mówimy o sytuacji jak nikogo nie ma w środku auta 38 minut temu, Christoph napisał(a): Nie mam panelu dotykowego, jak w nowych modelach, ale jak sie ekran czasem zawiesi, np. update i restart systemu - fantastyczna sprawa sa fizyczne przyciski - bo autem w dalszym ciagu da sie jechac i obslugiwac, co prawda bez navi, kamery i menu, ale auto jedzie, jak dawniej jak często ci się wiesza Iphone ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 9 Lutego Udostępnij Opublikowano 9 Lutego Jezdze na czterema kompletnie roznymi pojazdami, dwoma motocyklami i dwoma samochodami. Kazdy z nich obsluguje sie w nieco inny sposob - w detalach, ogolna koncepcja obslugi pozostaje podobna. Nie mam problemu z przesiadki z automatu na manuala i odwrotnie, nie mam problemu z przesiadki z jednego motocykla na drugi, jeden ma 5 biegow i ma wbudowany wskaznik przelozenia, drugi ma 6 biegow i tradycyjne wskazniki z komputerem pokladowym; do niedawna mialem jeszcze Motoroller z automatem, wszystkie motocykle maja rozne koncepcje zalaczania kierunkowskazow i ich wylaczania. W ciagu ostatnich 15 lat przeszlo przez moj garaz mnostwo roznych motocykli i kazdy byl inny. Z kazdym sie zaprzyjaznilem. Jako kierowca i motocyklista jezdze i ciesze sie kazdym kilometrem. Ale powiem jedno: w sytuacji stresowej chce miec pod reka najwazniejsze instrumenty, ktore obsluguja sie intuicyjnie i bez patrzenia na nie, powodujac odrywanie wzroku od sytuacji na drodze. W sytuacji podbramkowej licza sie ulamki sekund i tu nie ma czasu na rozpraszanie sie, kilkanie po tablecie i grzebanie w jakims menu. Cala reszta gadzetow to sprawa komfortu i to mi zwisa, jaki sie to obsluguje. Jestem gotowy na kompromis. Natomiast jesli chodzi o podstawowe instrumenty majace bezposredni wplyw na bezpieczenstwo jazdy juz nie. 9 minut temu, ketivv napisał(a): jak często ci się wiesza Iphone ? Zdarzy mu sie bardzo rzadko. Natomiast podczas czestych updatow telefon jest wylaczony z uzycia czasem 15-30 Minut. Ale od telefonu nie zalezy bezporsrednio moje bezpieczenstwo na drodze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 9 Lutego Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 1 minutę temu, Christoph napisał(a): Zdarzy mu sie bardzo rzadko. Natomiast podczas czestych updatow telefon jest wylaczony z uzycia czasem 15-30 Minut. Ale od telefonu nie zalezy bezporsrednio moje bezpieczenstwo na drodze. czyli wiesza się bardzo rzadko, to ustaliliśmy czy można wybrać czas aktualizacji Iphona, możesz wybrać kiedy chcesz a kiedy sobie tego nie życzysz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 9 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 53 minuty temu, Christoph napisał(a): Do dobrego sie czlowiek szybko przyzwyczaja. Z kolei jeszcze pol roku po przesiadce z Levorga podczas jazdy w deszczu chcac uruchomic wycieraczki podnosilem prawa dzwignie o jedna pozycje - wysprzeglalem z D na N Przy ostatniej trasie Fordem zamiast wlaczyc bieg, wlaczalem wycieraczki, a zamiast spryskiwacza, wylaczalem i wlaczalem asystenta pasa ruchu na lewej dzwigni ja jeżdżę zamiennie, Mercedesem, Mazdą i Fordem, dwa ostatnie zręcznymi skrzyniami, czasami jeszcze Subaru (automat). Jak nabyłem mercedesa to powiem że praktycznie nie miałem sytuacji żebym wajchą od biegów próbował włączyć wycieraczki. Natomiast do dzisiaj łapię się na tym że wsiadam w któryś z pozostałych i włączam, wyłączam, włączam wycieraczki i się wkurzam że czemu samochód nie chcę jechać. Jeszcze gdybym faktycznie głownie jeździł Mercem to rozumiem że przyzwyczajenie, ale najwięcej to spędzam w Fordzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 9 Lutego Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 5 minut temu, ketivv napisał(a): czyli wiesza się bardzo rzadko, to ustaliliśmy czy można wybrać czas aktualizacji Iphona, możesz wybrać kiedy chcesz a kiedy sobie tego nie życzysz ? Mozna, mozna zrobic sobie update nawet w nocy podczas snu. Ale po updacie telefon sam nie poda pinu do karty SIM i sie nie odblokuje kodem. Pozostajesz do rana poza zasiegiem. Mam nadzieje, ze budzik zadziala. 1 minutę temu, radekk napisał(a): ja jeżdżę zamiennie, Mercedesem, Mazdą i Fordem, dwa ostatnie zręcznymi skrzyniami, czasami jeszcze Subaru (automat). Jak nabyłem mercedesa to powiem że praktycznie nie miałem sytuacji żebym wajchą od biegów próbował włączyć wycieraczki. Natomiast do dzisiaj łapię się na tym że wsiadam w któryś z pozostałych i włączam, wyłączam, włączam wycieraczki i się wkurzam że czemu samochód nie chcę jechać. Jeszcze gdybym faktycznie głownie jeździł Mercem to rozumiem że przyzwyczajenie, ale najwięcej to spędzam w Fordzie. W Levorgu czesto korzystalem z funkcji jednego machniecia wycieraczkami - dzwignia w gore, to co w Mercedesie masz na przycisku na lewej dzwigni. Przyzwyczajenie. Natomiast po przesiadce z kazdego auta do Merca, obsluguje auto, jakby tak zawsze bylo. Nie sprawia mi zadnego problemu automat, tempomat i wycieraczki oraz czujnik deszczu, rowniez w Fordzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 9 Lutego Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 56 minut temu, matros1 napisał(a): W starszych modelach jak w Mercedesie: W Range'u też jest w przycisku, tylko po prawej. Manetką do siebie włącza się wycieraczki tył, a drugi stopień do siebie włącza spryskiwacz tylnej szyby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 9 Lutego Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 7 minut temu, Christoph napisał(a): Mozna, mozna zrobic sobie update nawet w nocy podczas snu. Ale po updacie telefon sam nie poda pinu do karty SIM i sie nie odblokuje kodem. Pozostajesz do rana poza zasiegiem. Mam nadzieje, ze budzik zadziala. czy masz jakieś doświadczenie jak aktualizacje są przeprowadzanie w Tesli ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 9 Lutego Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 15 minut temu, ketivv napisał(a): czy masz jakieś doświadczenie jak aktualizacje są przeprowadzanie w Tesli ? Nie posiadam pojazdu tej marki, wiec skad? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 9 Lutego Udostępnij Opublikowano 9 Lutego (edytowane) 46 minut temu, Christoph napisał(a): Nie posiadam pojazdu tej marki, wiec skad? internet, zobaczyć procedurę u kogoś zatem do rzeczy, mam Iphona choć go nie używam, znam ekosystem Apple-a zwyczajnie nie jest mi obcy podobnie jak MS "okienka" przez ponad 99% swojego czasu ze sprzętem używam Chrom OS, tak sobie świat poukładałem stąd Android a mam wciąż pierwszy smartfon Googla https://en.wikipedia.org/wiki/HTC_Dream (jak i wiele innych bo jestem z nimi od samego początku) postawiłem wtedy na Androida, znając wtedy bardzo dobrze produkty Appla (miały wtedy drastycznie ograniczoną funkcjonalność) znałem MS Mobile czy jak się to zwało a samego smartfona bez klawiatury miałem wcześniej jak Apple wypuściło swój pierwszy, Nokie znałem na wylot na Androida postawiłem "w ciemno" co jest przeinaczeniem bo dużo wiedziałem, ale z dużym ryzykiem, moi znajomi się ze mnie śmiali, gdy im pokazałem swojego Nexusa One - "Nokia nigdy nie upadnie" - chyba żaden z nich nie używa już "rozwiązań Nokii" a Android ma prawie 70% rynku ogólnie radzę sobie i większość z nas tutaj zdaje sobie sprawę z tego, że na przestrzeni ostatnich 30 lat (jak i dłużej bo praktycznie każdy ma komputer w swoi aucie który zazwyczaj działa dłużej jak sprzęgło czy panewki) rozwiązania cyfrowe znacząco się poprawiły także pod względem obsługi, jak też udowodniły swoją wiarygodność działania 1. pojazd marki Tesla musi być zaparkowany aby mogła zostać przeprowadzona aktualizacja wyobrażanie sobie,że nagle jadąc 150 km.h autostradą ni stąd ni zowąd stanie się updatowy armagedon to fikcja, tych pojazdów już jeździ po drogach jakieś 5 milionów 2. aktualizacja jest wcześniej pobierana przez sieci WiFi bez wiedzy użytkownika nic więcej się nie stanie 3. proces aktualizacji jest całkowicie zautomatyzowany po decyzji użytkownika czy to lokalnie w pojeździe czy przez aplikacje 4. aplikacja (na smartfonie) informuje zarówno o pojawieniu się nowej aktualizacji, jak też o całym procesie tejże aktualizacji gdy taka zostanie zlecona przez użytkownika 5. nic nie wpisujesz, pinów do kart sim nie podajesz, wsiadasz do auta (masz drobne info o zmianach w ramach aktualizacji) "odpalasz" i jedziesz jak dla mnie łatwiej jak w Iphonie, najnowszym "czystym" Androidzie czy super łatwym w obsłudze ChromOS (też w wersji Gooogle na jego hardware) Tesla samochód identyfikuje cię tak jak dotychczas najczęściej jest to twój smartfon, czasami karta NFC, sporadycznie jeszcze pilot (i lub miks tych wszystkich rozwiązań) warto trochę sobie "pobyć" z ekosystemem Tesli i innych dostępnych w EU aut BEV dla mnie świetnym przykładem jest już samo podpięcie wtyczki gdy mówimy o rozwiązaniu Tesla "ładowarka" Tesla auto - przeważnie przez 99,99% sytuacji robisz to jedną ręką nawet jej sobie nie brudząc jeżdżąc innymi BEV przekonałem się jak można tak prostą czynność skomplikować a już lata temu jak nie dekadę Tesla uwolniła swoje patenty Tesla to prostota, funkcjonalność dla użytkownika Edytowane 9 Lutego przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 9 Lutego Udostępnij Opublikowano 9 Lutego Jesli dziala zawsze i jestes zadowolony, to dobrze. Dzieki za wyjasnienie. Dobrze, ze nie napisales, ze z kosmosu, bo juz chcialem owijac glowe alufolia i zrobic Alu Hut Zarty na bok. Mercedes Me, albo MBUX dokonuje rowniez aktualizacji over-the-air, a zeby nie obciazac akumulatora, np. w garazu, gdzie nie ma zasiegu lub sa zaklocenia, grube mury, parking podziemny itp, aktualizacja sciaga sie podczas jazdy. Jak jest gotowa, mozna podejrzec aktualny status na smartfonie lub wymusic update bezposrednio z auta. Dziala, problemem sa krotkie odcinki - update sie przeciaga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 9 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 31 minut temu, ketivv napisał(a): aktualizacja jest wcześniej pobierana przez sieci WiFi bez wiedzy użytkownika nic więcej się nie stanie a z ciekawości konieczne jest podłączenie do wifi, czy bez tego też pójdzie? Zakładając że ktoś mieszka w bloku, samochód nie jest w stanie zaparkować w zasięgu swojej sieci domowej. Chyba że chodzi Ci w znaczeniu tego wifi że idzie po sieci którą oferuje samochód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 9 Lutego Udostępnij Opublikowano 9 Lutego (edytowane) Godzinę temu, ketivv napisał(a): Tesla to prostota, funkcjonalność dla użytkownika 45 minut temu, radekk napisał(a): a z ciekawości konieczne jest podłączenie do wifi, czy bez tego też pójdzie? Zakładając że ktoś mieszka w bloku, samochód nie jest w stanie zaparkować w zasięgu swojej sieci domowej. Chyba że chodzi Ci w znaczeniu tego wifi że idzie po sieci którą oferuje samochód. Musi być podłączony do WiFi, albo domowego albo hotspot z komórki. Samochód poinformuje Cię że jest dostępna aktualizacja i poprosi o połączenie z WiFi. Swoją drogą to ja w trakcie tych wszystkich OTA aktualizacji (ale i takich w zwykłym serwisie też) to się zastanawiam czy naprawdę nie da się dzisiaj wyprodukować czegoś co tych aktualizacji by nie wymagało? Zamiast wypuszczać na wpół upieczone ciasto, i potem testować funkcje na użytkownikach, a jak coś nie działa to wypuszczać aktualizacje. I mówię tu o wszystkich markach samochodów. Mam wrażenie że chęć cięcia kosztów i minimalizowania czasu w trakcie projektowania i wdrażania produktu na rynek, jest tak duża, że działy marketingowe wcisnęły nam że OTA to siódmy cud świata. Gdzie tak naprawdę zrobiono z nas darmowych testerów gównianego produktu, którzy opowiadają potem w internecie i sąsiadom że ich samochód z wiekiem robi się lepszy dzięki aktualizacjom. On po prostu był gówniany od początku a z wiekiem zaczął działać tak jak powinien. Edytowane 9 Lutego przez matros1 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 9 Lutego Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 9 Lutego Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 1 godzinę temu, Christoph napisał(a): Zarty na bok. 1 godzinę temu, Christoph napisał(a): Mercedes Me, albo MBUX dokonuje rowniez aktualizacji over-the-air, a zeby nie obciazac akumulatora, np. w garazu, gdzie nie ma zasiegu lub sa zaklocenia, grube mury, parking podziemny itp, aktualizacja sciaga sie podczas jazdy. Jak jest gotowa, mozna podejrzec aktualny status na smartfonie lub wymusic update bezposrednio z auta. dokładnie nie wiem jak głęboko sięgają updaty MB, zróznych forum dev pamiętam, że Tesla to integracja całkowita w MB to było np Radio, itp. ale nie głębokie systemu auta mogę się mylić, choć wiem że brak spójności i integracji systemów u "tradycyjnych producentów" właściwie uniemożliwia pełne aktualizacje całego systemu pojazdu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 9 Lutego Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 47 minut temu, matros1 napisał(a): Zamiast wypuszczać na wpół upieczone ciasto, i potem testować funkcje na użytkownikach, a jak coś nie działa to wypuszczać aktualizacje. czy w szkole nauczyłeś się wszystkiego ? bo to trochę idealistyczne podejście, zrobimy coś raz i będzie doskonałe, szczególnie w świecie "żyjącej" technologii i usprawnień związanych np. z optymalizacją pracy softu na tym samym hardware Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się