skwaro Opublikowano 30 Stycznia Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 3 minuty temu, Jaca68 napisał(a): Nie manipuluj. ja napisałem o Octavii, która wtedy kosztowała ok 80 000 PLN. Skoda lepsza od Subaru i Passata. Czemu nie kupujesz Dacii Spring Electric? Cena od 89 000pln, zużycie energii WLTP niecałe 18kWh/100 co daje ten sam koszt co w Tesli - 17-18pln The winner is Dacia! 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 30 Stycznia Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 1 minutę temu, Zyzol napisał(a): Tesla is new Skoda Tesla to VW, Toyota "nowego świata" z założenia mają być to auta i sieć stacji ładowania dla mas, bardzo dużych mas ludzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 30 Stycznia Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 1 minutę temu, skwaro napisał(a): Czemu nie kupujesz Dacii Spring Electric? Cena od 89 000pln, zużycie energii WLTP niecałe 18kWh/100 co daje ten sam koszt co w Tesli - 17-18pln The winner is Dacia! a i wyposażenie podobne jak we wspomnianej Octavii z 2001 roku za 80 000 pln porównałem Passata do Tesli Model 3 bo odpowiednika tej budżetowej Skody nie ma jeszcze na rynku, pojawi się i cena tego auta będzie bardzo niska może właśnie to ta Dacia Spring Electric Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 30 Stycznia Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 27 minut temu, ketivv napisał(a): VW Passat 1,9 TDI w okolicy 2000/2001 nowy z salonu kosztował coś około 130 000 PLN Chyba jak ktoś złote klamki w opcji zamówił... Z ciekawości sprawdziłem, w tamtym czasie cena Passata startowała od 65k 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 30 Stycznia Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 6 minut temu, skwaro napisał(a): Czemu nie kupujesz Dacii Spring Electric? Z baterią 26,8 kWh? Nie rozśmieszaj mnie. 7 minut temu, skwaro napisał(a): zużycie energii WLTP niecałe 18kWh/100 co daje ten sam koszt co w Tesli - 17-18pln Po warunkiem że masz domek z garażem i ładujesz z gniazdka. A ile to będzie z ładowarek? @ketivv - ile kosztuje khw na tesla supercharger? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 30 Stycznia Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia Godzinę temu, Jaca68 napisał(a): Najtaniej ze wszystkich aut które miałem to jeździła Octavia 1,9 tdi. Z małżonką za sterami na trasie poniżej 4 ltr / 100 km. 25 lat postępu, hybrydy, elektryki, a tego wyniku nie są w stanie pobić. No przecież mówię że Skoda w dieslu na gaz https://intercars.pl/blog/lpg-i-defa-w-samochodzie/diesel-z-lpg-poznaj-najwieksze-wady-i-zalety/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 30 Stycznia Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia (edytowane) 29 minut temu, Jaca68 napisał(a): Z baterią 26,8 kWh? Nie rozśmieszaj mnie. Po warunkiem że masz domek z garażem i ładujesz z gniazdka. A ile to będzie z ładowarek? @ketivv - ile kosztuje khw na tesla supercharger? Czyli nadal jeździsz Skodą w dieslu? Czy jednak nie i spalanie nie było najważniejsze w wyborze auta, tylko bijesz pianę żeby udowodnić swoją rację? Edytowane 30 Stycznia przez skwaro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 30 Stycznia Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia (edytowane) 1 godzinę temu, Jaca68 napisał(a): @ketivv - ile kosztuje khw na tesla supercharger? Akurat superchargery są stosunkowo tanie w porównaniu do innych szybkich ładowarek. W Polsce problemem jest to że jest ich jeszcze mało i są dostępne tylko dla Tesli. Choć podobno ma powstać kolejnych 15 nowych lokalizacji i podobnie jak w innych krajach EU mają się otworzyć dla wszystkich. PL NL Dla porównania cennik Greenway: i Ionity W gazie wychodzi taniej Edytowane 30 Stycznia przez matros1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Voldemort Opublikowano 30 Stycznia Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia (edytowane) 1 godzinę temu, Zyzol napisał(a): Tesla is new Skoda Nieironicznie Model S to moja ulubiona generacja Outbacka pomijając jedyną słuszną czyli BP. Dla równowagi między Teslą (nie dla wszystkich) a powyższych abonamenciarzy odnośnie cen: Ekoen 1.99/kWh (szybkie, bez abonamentów) Elocity przez Equay 1.33/kWh (AC, opłata startowa 2.83) Tauron 1.21 AC, 1.99 DC Edytowane 30 Stycznia przez Voldemort Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 30 Stycznia Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia (edytowane) Godzinę temu, matros1 napisał(a): W gazie wychodzi taniej W cenie Ionity bez abonamentu to w turbo benzynie bez gazu wychodzi taniej. Zresztą Orlen niewiele lepszy. Godzinę temu, skwaro napisał(a): Czyli nadal jeździsz Skodą w dieslu? Czy jednak nie i spalanie nie było najważniejsze w wyborze auta, tylko bijesz pianę żeby udowodnić swoją rację? Odezwał się ten co nie jeździ dieslem. I to w fiacie 500. Edytowane 30 Stycznia przez Jaca68 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 30 Stycznia Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 1 minutę temu, Jaca68 napisał(a): Odezwał się ten co nie jeździ dieslem. I to w fiacie 500. Ale to nie ja próbuję udowodnić że elektryki są gorsze. Jakbym miał wystarczający budżet to ta 500 żony by była elektryczna, ale to tylko kwestia czasu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 30 Stycznia Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 18 minut temu, skwaro napisał(a): Ale to nie ja próbuję udowodnić że elektryki są gorsze. Ale tu nie ma co udowadniać. W PL póki co są gorsze z uwagi na stan infrastruktury. A mit o taniej jeździe na prądzie pada jak nie masz PV i garażu w którym możesz ładować nocami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 30 Stycznia Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 53 minuty temu, Voldemort napisał(a): Dla równowagi między Teslą (nie dla wszystkich) a powyższych abonamenciarzy odnośnie cen: Ekoen 1.99/kWh (szybkie, bez abonamentów) Elocity przez Equay 1.33/kWh (AC, opłata startowa 2.83) Tauron 1.21 AC, 1.99 DC Są jeszcze miejsca gdzie można się ładować za darmo. Ale myślę że to się szybko skończy jak samochodów przybędzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 30 Stycznia Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 15 minut temu, Jaca68 napisał(a): Ale tu nie ma co udowadniać. W PL póki co są gorsze z uwagi na stan infrastruktury. A mit o taniej jeździe na prądzie pada jak nie masz PV i garażu w którym możesz ładować nocami. No właśnie niekoniecznie, bo próbujesz to udowodnić skrajnymi przypadkami aut, których i tak byś nie kupił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 30 Stycznia Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia (edytowane) 32 minuty temu, Jaca68 napisał(a): Ale tu nie ma co udowadniać. W PL póki co są gorsze z uwagi na stan infrastruktury. A mit o taniej jeździe na prądzie pada jak nie masz PV i garażu w którym możesz ładować nocami Nie tyle gorsze czy że to mit, a po prostu nie są dla każdego. Jakbym mieszkał w bloku w Krasnymstawie gdzie nie ma żadnej ładowarki, to jeździłbym ICE. Dla kogoś w tym samym Krasnymstawie kto mieszka w we własnym domu, wygląda to już inaczej. Za to dla kogoś kto mieszka kilka km dalej w Zamościu (gdzie miejsc z szybkimi ładowarkami jest już bodaj 5) we własnym domu z fotowoltaiką może to być najlepszy wybór. Fakt jest taki że w PL główną przeszkodą aktualnie jest brak infrastruktury. Nie tylko szybkich stacji ładowania, ale też wolnych AC na zwykłych parkingach przy blokowiskach, sklepach etc. W NL tu gdzie aktualnie mieszkam w zasięgu wzroku przed domem mam 6 ładowarek AC. Cena prądu jest podobna na nich do tego co płacimy w domu. Jest tego wszędzie pełno. Samochód ładuje się w zasadzie cały czas przy okazji (jakieś zakupy etc.) właśnie na takich AC. Edytowane 30 Stycznia przez matros1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 30 Stycznia Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 33 minuty temu, skwaro napisał(a): No właśnie niekoniecznie, bo próbujesz to udowodnić skrajnymi przypadkami aut, których i tak byś nie kupił Jak to nie kupił? Camry to będzie następne auto. W końcu jest the best. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 30 Stycznia Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 23 minuty temu, Jaca68 napisał(a): Jak to nie kupił? Camry to będzie następne auto. W końcu jest the best. Ała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 30 Stycznia Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 4 godziny temu, GREGG napisał(a): Chyba jak ktoś złote klamki w opcji zamówił... Z ciekawości sprawdziłem, w tamtym czasie cena Passata startowała od 65k startowała od a była za to dwie rożne ceny, góly 1.6 benzyna koszłował inaczej jak wyposażony 1.9 130 KM TDI i były to wielkieeee różnice poproszę źródło, skoryguje dane TDI 130 KM z automtyczną klimą elektrycznymi fotelami centralnym zamkiiem itp porównujmy śliwki ze śliwkami a nie śliwki z papugą podobne wyposażenie, podobna wielkość wnetrza itp. tak jak zarzut , że nie porównałem do Skody Octavii, która jest hatchbackiem w tamtym czasie była ze słabym wyposażeniem to porównam będzie Tesla Model 2 - odpowiednik tegoż hatchbacka, ceny okolice 20-25 k EUR ale teraz tego auta nie ma stąd Passat TDI 2001 vs. Tesla Model 3 Standard Range Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 30 Stycznia Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 5 godzin temu, Jaca68 napisał(a): Najtaniej ze wszystkich aut które miałem to jeździła Octavia 1,9 tdi. Z małżonką za sterami na trasie poniżej 4 ltr / 100 km. 25 lat postępu, hybrydy, elektryki, a tego wyniku nie są w stanie pobić. 5 godzin temu, ketivv napisał(a): jednak wtrącę swoje 3 grosze, nie do dyskusji bo ta dla mnie nie ma większego sensu tylko przedstawię inny punkt widzenia, żeby ktoś kto będzie chciał miał materiał do pracy umysłowej VW Passat 1,9 TDI w okolicy 2000/2001 nowy z salonu kosztował coś około 130 000 PLN ocierał się o spalanie magicznych 4 litrów ON (ocierał a nie spalał zawsze i wszędzie), miał manualną skrzynię biegów i napęd na jedną oś choć był z górnej półki wyposażenia wartość inflacji od temtego czasu do dzisiaj 2001 - 2023 to jakieś 107 % czyli mówimy o aucie za które wg. wartości dzisiejszego PLN winniśmy zapłacić około 260 000 PLN i to auto ma "spalać równowartość 4 litro ON / 100 km" które dzisiaj - styczeń 2024 kosztuje 6,4 pln/litr co daje nam 25,6 PLN/100 km Tesla Model 3 Higland Standard Range napęd na jedną oś - czyli najnowszy model kosztuje dzisiaj (styczeń 2024) 206 000 PLN bez najmniejszego problemu przejedzie 100 km za mniej jak 25,6 PLN (ładując się z gniazdka w domu przejedzie za około 17-18 pln, kupując energie po 1,25 pln/kWh) także proszę nie chłonąć bzdur, proszę o krytycyzm, proszę o rzetelną analizę finansową proszę o otwarte umysłu a nie powielanie bzdur 4 godziny temu, Jaca68 napisał(a): Z baterią 26,8 kWh? Nie rozśmieszaj mnie. Po warunkiem że masz domek z garażem i ładujesz z gniazdka. A ile to będzie z ładowarek? @ketivv - ile kosztuje khw na tesla supercharger? - to jest historia - świat miniony, tak było fakty TDI i 4 litry ON/100 km , darmowe tanie auto, które 4 litry to paliło już maks a nawet bywało, że samo produkowało sobie ropę Jaca już to pisałem - masz racje, ty i tylko ty, zwyciężyłeś, ja się mylę, myliłem i mylił będę ------------------------------------------------------- - tu i teraz- świat obecny - tak jest, fakty dzisiaj, teraz posiadanie i poruszanie się Teslą Model 3 jest tańsze jak posiadanie i poruszanie się Passatem TDI z podobnym wyposażeniem w 2001 roku i to przy założeniu, że palił tylko 4 litry ON/100km -------------------------------------------------------- - przyszłość - możliwa co nie znaczy, że taka będzie, czas zweryfikuje ceny energii elektrycznej będą taniały, taniały też będą auta elektryczne w motoryzacji doprowadzi to do momentu, że koszt jazdy elektrykiem będzie niższy jak dostarczenie paliwa na stacje P.S. do nas wszystkich - starajcie się nie wierzyć w bzdury, otwórzcie się na wysiłek umysłowy choć to nie jest proste bo heurystyki w nas wbudowane robią wszytko co mogą aby nie uruchamiać możliwości które pożerają zasoby dlatego wolimy kłamstwa, bzdury, prosty ale jasny przekaz jak trochę bardziej skomplikowaną, wielowątkową prawdę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 30 Stycznia Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 55 minut temu, ketivv napisał(a): dzisiaj, teraz posiadanie i poruszanie się Teslą Model 3 jest tańsze jak posiadanie i poruszanie się Passatem TDI z podobnym wyposażeniem w 2001 roku i to przy założeniu, że palił tylko 4 litry ON/100km Aha 17 kwh x 1,7zł to jest mniej niż 4ltr x 6,44zł Takie są fakty według @ketivv 57 minut temu, ketivv napisał(a): starajcie się nie wierzyć w bzdury, otwórzcie się na wysiłek umysłowy choć to nie jest proste bo liczby nie kłamią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 30 Stycznia Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2 godziny temu, matros1 napisał(a): Nie tyle gorsze czy że to mit, a po prostu nie są dla każdego. Jakbym mieszkał w bloku w Krasnymstawie gdzie nie ma żadnej ładowarki, to jeździłbym ICE. Dla kogoś w tym samym Krasnymstawie kto mieszka w we własnym domu, wygląda to już inaczej. dzisiaj teraz scenariusz hipotetyczny, nowy BEV kosztuje 50% obecnej jego ceny a średnioroczna cena energii elektrycznej jest 3-4 razy niższa kto nie użyje tej technologii, wypada z obiegu ekonomicznego w którym koszt transportu drastycznie maleje całkowicie wykluczając starą spalinową technologię z użycia Tesla Semi + szybka ładowarka o mocy 1 MW (dokładnie to chyba 800kW) - testy Pepsi wskazują na realne 1600 mil w 48h "The Semi conducted nine deliveries in that timeframe, covering 794 miles on day two, and 806 miles on day three, around California. It drove at highway speeds for roughly 90 percent of the distance" https://insideevs.com/news/687256/tesla-pepsico-covers-1600-miles-48-hours/ Tu kawałek rozmowy w której starałem się zwrócić uwagę na zagrożenia z technologią H2 cytuję - międzynarodowy zarząd - "Co do firmy to uważamy H2 za docelowa technologie dla ciężarówek." data rozmowy 14 sierpnia 2022. Skala inwestycji olbrzymia, duży dostawca OEM trier 1. Moje podejście do wodoru na tymże forum jest znane, uważałem i uważam to za szaleństwo ludzi bez podstaw fizyki i ekonomii. Wiecie też że H2 nie przekreślam jako storage. To tylko i wyłącznie towarzyska znajomość, zawodowo ani finansowo nic mnie z tą firmą nie łączy, chciałem tylko podzielić się swoją wiedzą dobrego znajomego i ostrzec przed głupotą którą robią. Podobnie jak prezes ciężarowego Mercedesa, znajomi z tej firmy też uważali, że Tesla Semi do wydmuszka, że to się nigdy nie wydarzy a ja gadam bzdury. Możliwe jednak, ze rzeczywistość okazała się inna. Mówię o tym, bo decyzje strategiczne mają poważny wpływ na firmę, kształtują jej przyszłość a cofniecie konsekwencji takich decyzji jest ciężkie i bardo kosztowne. To że politycy namawiali na H2, lobbyści lobbowali jak dla mnie zaślepiało umysły skądinąd bardzo mądrych ludzi na bardzo decyzyjnych stanowiskach. Nasze przyzwyczajenia, kształtowanie przez propagandę (lobbyści), strach przed nieznanym formują pewną kanalizacje myśli, która skutecznie wyklucza rozsądek, chłodną analizę jak i zabija jakże potrzebną dziecięcą ciekawość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 30 Stycznia Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia (edytowane) 19 minut temu, Jaca68 napisał(a): 17 kwh x 1,7zł to jest mniej niż 4ltr x 6,44zł Tak dla ścisłości to te 4ltr ta Skoda spalała pewnie przy prędkościach mocno przepisowych. W takich warunkach Tesla zużywa około 14 kW 17 kW podałem jako moją aktualną średnią gdzie połowa przebiegu to autostrady, na których ta Skoda spala bliżej 6 ltr. Wniosek więc jest jeden … w gazie i tak wychodzi taniej Edytowane 30 Stycznia przez matros1 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 30 Stycznia Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia (edytowane) 23 minuty temu, Jaca68 napisał(a): Takie są fakty według @ketivv już to ustaliliśmy, że jestem całkowitym debilem, imbecylem nad imbecylami kłamcą, osobą która nie wie o czym mówi, nie ma żadnego doświadczenia jak już tu nie raz słyszałem "forumowym trolem" ja już nie mam się jak tłumaczyć, no zwyczajnie debil jestem frustrat, któremu życie się nie powiodło, biedak pod każdym względem choć w sumie to jestem człowiekiem bez wykształcenia, stałej pracy na etacie, żyjącym samotnie, czasami popracuje godzinę czy dwie dziennie licząc na jakiś ochłap jak widać nic specjalnego, może warto zaprzestać dyskusji z taką osobą, ja nie rozumiem twojego uporu Edytowane 30 Stycznia przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 30 Stycznia Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2 minuty temu, ketivv napisał(a): choć w sumie to jestem człowiekiem bez wykształcenia, stałej pracy na etacie, żyjącym samotnie, czasami popracuje godzinę czy dwie dziennie licząc na jakiś ochłap Kurcze robimy w tej samej branży 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefanekmac Opublikowano 30 Stycznia Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia Coś tam ok 5 mld ojro Unia wrzuca jako zachętę do wodoru. Coś to jednak zmieni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się