Skocz do zawartości

Jaki samochód... elektryczny, .. bądź łódka ;-)


radekk

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, ketivv napisał(a):

tylko po co kupować takiego Forda ? 

 

Nie jest zły ten Ford. Znajomek kupił, miałem okazję w tym trochę posiedzieć. Poza zasięgiem, który jest taki sobie, autko jest całkiem przyzwoite i może się podobać. 

Gdybym się kierował wyglądem to wybrałbym tego Forda ponad TMY. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.01.2024 o 21:21, FOR CVT napisał(a):

Za grudzien zaplacilem niecale 150€ za 540kwh

150/540 = 0,28 EUR x 4.3 = 1,19 zł / kwh.

ja ostatni rachunek miałem 1008 zł za 709 kwh = 1,42 zł / kwh.
czyli jazda EV przy najtańszej wersji (ładowanie w domu) kosztowałaby mnie ok 25 - 28 zł / 100 km

a na benzynie teraz mnie kosztuje ok 45 - 50 zł  

to jednak podziękuje za taki biznes. 

energ1.png

Edytowane przez Jaca68
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.01.2024 o 15:59, matros1 napisał(a):

W NL też mam stawkę dynamiczną która ciągle się zmienia. 

No w PL też jest stawka dynamiczna dla właścicieli PV na nowych zasadach. Kolejne oszustwo.

Działa to tak:  w dzień jak PV produkuje do cena spada i odkupimy od pana kwh za 0.20 zł

wieczorem i w nocy cena rośnie to sprzedamy kwh za 1,20 zł.

Nic tylko panele montować. :yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Jaca68 napisał(a):

No w PL też jest stawka dynamiczna dla właścicieli PV na nowych zasadach. Kolejne oszustwo.

Działa to tak:  w dzień jak PV produkuje do cena spada i odkupimy od pana kwh za 0.20 zł

wieczorem i w nocy cena rośnie to sprzedamy kwh za 1,20 zł.

Nic tylko panele montować. :yahoo:

Jeszcze nie ma rozliczeń godzinowych w PL, będą dopiero od pierwszego lipca tego roku. Do tego ma być wprowadzona cena minimalna, wg wstępnych szacunków ok. 30gr/kWh. Przy obecnych cenach energii i takim założeniu instalacja 10kWp zwraca się w moich warunkach w 4,5roku. Liczyłem w zeszłym tygodniu. Czekam na więcej info o cenach minimalnych i pewnie będę zakładał u siebie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Jaca68 napisał(a):

czyli jazda EV przy najtańszej wersji (ładowanie w domu) kosztowałaby mnie ok 25 - 28 zł / 100 km

a na benzynie teraz mnie kosztuje ok 45 - 50 zł  

to jednak podziękuje za taki biznes. 

 

Czy dobrze rozumiem że wolisz płacić dwa razy tyle za przejechanie 100 km? :huh: Czy mam problemy z czytaniem ze zrozumieniem? 

 

Chyba że to jakiś skrót myślowy jakiejś większej kalkulacji, gdzie brałeś pod uwagę całkowity koszt eksploatacji ICE i EV w trakcie jego posiadania i ten koszt benzyny to tylko jeden z parametrów. 

 

 

 

 

 

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, skwaro napisał(a):

Jeszcze nie ma rozliczeń godzinowych w PL, będą dopiero od pierwszego lipca tego roku. Do tego ma być wprowadzona cena minimalna, wg wstępnych szacunków ok. 30gr/kWh. Przy obecnych cenach energii i takim założeniu instalacja 10kWp zwraca się w moich warunkach w 4,5roku. Liczyłem w zeszłym tygodniu. Czekam na więcej info o cenach minimalnych i pewnie będę zakładał u siebie. 

 

na krótką metę cacy na dłuższa gwarantowanie stawek jest bez sensu, teoretycznie mamy mieć taryfy dynamiczne od 1 lipca b.r. ale chyba do tego nie dojdzie bo system nie jest gotowy do takiej skali rozliczeń

 

przepisy nie nadążają za rzeczywistością, podłączenie 30, 50 czy 100 kWp z ograniczeń mocy oddawanej do 20kW przy łączu 20kW na wpisanym na białą listę sprzęcie bez wyszczególniania ile mam czy nie mam baterii powinno być formalnością

co więcej i tak do mocy łącza powiedzmy 300 kW 

 

a nie formalności jakby mały prosument utility peaker plant stawiał 

 

chcesz oddawać po 3 grosze proszę bardzo, masz baterie oddaje wieczorem po 70 groszy proszę bardzo, brakło ci musisz kupić po 2 pln proszę bardzo (ile masz na subkoncie to ci rozliczymy)

 

jeszcze jedno stawka za dystrybucje miedzy strefami wysokimi a niskimi ma ma mieć dużą rozpiętość 

 

żadnych cen minimalnych, gwarantowanych i cholera wie co jeszcze 

 

dla tych co chcą i tak będą pewnie taryfy stałej ceny

 

szaleństwo gwarantowanej ceny powyżej 3 MWh rocznie też już czas skończyć, tym bardziej, że tam rozkład prąd/dystrybucja jest stały co jest bez sensu 

 

dzisiaj już są oferty na prąd po 0,585 pln/kwh netto + przesył 

gaz ziemny w rurze czy skroplony tani, węgiel tani nośniki tanie szok "wojenny" minął 

dostawy są realizowane z naddatkiem z innych kierunków bez większych problemów 

 

a narracja cały czas "kryzysowa" - po co ? 

 

 

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Jaca68 napisał(a):

to jednak podziękuje za taki biznes

 

 

Ja tez nie jezdze (od czasu do czasu) elektrykiem z wyboru tylko dlatego ze fauweja dostalem bonusowo z fabryki

Wiesz, wg zasady glupi kto daje, glupszy kto nie bierze, wiec nie ma wyboru    :mrgreen:

Co widze na ulicach i co slysze od kolesi to zeby jako tako sie jezdzilo to tylko tesla i to najgrubsza

Narazie nie zamierzam wspierac Elona Mózga wiec prywatna flota opiera sie na weglowodorach  :D

 

tapatalked

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, matros1 napisał(a):

Te „skrzydełka” są po to żebyś na liście opcji odhaczył pakiet offroad lub sport/dinamic i zostawił w salonie kolejne kilka tysięcy EUR ;) 

Nie zdążyłem do tego dojść. Kapcie plus lakier i już +37 tys. :) 
Najgorsze w tym Macanie jest to, że wersja spalinowa kończy się w EU w lipcu tego roku…

 

IMG_1662.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

image.thumb.jpeg.c73f61b8b2c0ba1c77a54e4142844e93.jpeg

 

4 godziny temu, Zyzol napisał(a):

Nie zdążyłem do tego dojść. Kapcie plus lakier i już +37 tys. :) 

 

Do cennika Porsche to raczej trzeba podchodzić z nastawieniem że w miarę dobrze wyposażony samochód będzie kosztował +20-30% ceny wyjściowej.  

No ale czego się nie robi dla żony ;) 

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.01.2024 o 04:57, matros1 napisał(a):

 

Nie wiem od czego to zależy ale działa to różnie w zależności od rocznika (inne kamery, komputery etc. ?). U mnie albo szorują po suchym albo nie włączają się wcale w trakcie ulewy. Nie jestem odosobnionym przypadkiem (nie naprawił tego jak do tej pory żaden update oprogramowania, coś tam się zmienia ale nie koniecznie na lepsze).

Jest to najgorzej działający element tego samochodu w mojej opinii. Powiem więcej, są to najgorzej działające (a w zasadzie nie działające) automatyczne wycieraczki jakie kiedykolwiek miałem w samochodzie (przy czym w żadnym nie działało to idealnie). 

Inna rzecz że każdy z nas ma inny próg odporności. Coś co dla mnie jest nie do zaakceptowania dla innej osoby będzie OK. 

Dobrze że tryb ręczny działa sprawnie z kierownicy. 

Po przejechanych około 10tyś km jest to w sumie jedyny element samochodu który mnie zwyczajnie irytuje. Więc chyba i tak jest nieźle. 

 

Pewnie z czasem Elon i jego ekipa z Kalifornii się połapią że w Holandii słońca nie ma i mamy tutaj 365 dni jesieni, różniących się między sobą głównie proporcją między deszczem a wiatrem, i wyślą jakiś update oprogramowania i problem zostanie naprawiony :) 

 

@ketivv

 

https://insideevs.com/features/706288/tesla-auto-wiper-problem-musk/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, matros1 napisał(a):

 

znam problem, czytam o nim, zarazem używam Tesli Model 3 z opcja FSD (tak nieaktualna w całości w EU) ale mam rozbudowanego autopilota którego też używam wtedy systemy są tylko i wyłącznie automatyczne 

 

było nie było mam doświadczenie sięgające 24 miesięcy ciągłego użytkowania, zdarte 2 albo 3  komplety firmowych piór, używam auta cały rok od szutrów po autostrady, od upałów 40 st. C po mrozy

nie jest to system idealny ale nie jest zły, jak dla mnie działa i to całkiem dobrze choć raz na 50 czy 100 godzin pracy zrobi psikusa na 5 minut 

 

Tesla nie jest autem doskonałym, TM3 który posiadam mam wady, do tego pochodzi z Fremont 

 

ogólnie to im więcej czytałem w necie tym więcej miałem obaw, 2020 zamówione TM3 wycofanie choć nałożyło się też trochę spraw osobistych i w przeciwieństwie do Subaru o którym czytałem ochy i achy a okazało się koncepcyjnie fajnym autem za to fatalnie wykonanym, awaryjnym z beznadziejnym serwisem, Tesla w moich doświadczeniach jest całkowitym przeciwieństwem a przejechałem nią już w najróżniejszych warunkach więcej jak Subaru XV

 

Screenshot2024-01-2711_19_15.thumb.png.173d9e45d024e58fb42831cf338dca5c.png

 

także mogę sobie w necie czytać tylko mam swoje doświadczenia, za swoje pieniądze a auta dla siebie zawsze kupuje za "swoje w gotówce", używam tak jak mi się podoba i jakby z wiekiem coraz bardziej cenie sobie jednak swoje zdanie 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, ketivv napisał(a):

nie jest to system idealny ale nie jest zły, jak dla mnie działa i to całkiem dobrze choć raz na 50 czy 100 godzin pracy zrobi psikusa na 5 minut 

Ciekawe jest to że jest taki rozrzut doświadczeń z tym systemem. U mnie działa to fatalnie. W zasadzie jeżdżę tylko na ustawieniach manualnych. Z automatu nie da się korzystać. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, matros1 napisał(a):

Ciekawe jest to że jest taki rozrzut doświadczeń z tym systemem. U mnie działa to fatalnie. W zasadzie jeżdżę tylko na ustawieniach manualnych. Z automatu nie da się korzystać. 

 

 

 

przyszło mi do głowy jeszcze jedno, ja z biegiem lat nauczyłem się systemom dawać szanse ;) jakkolwiek by to nie zabrzmiało gdy wycieraczki zaczynały wariować, stwierdzałem poczekam zobaczę co się będzie działo

 

jeszcze 4-5 lat temu byłbym "nadreaktywny" i reagował na zasadzie "coś z tym trzeba zrobić" teraz wygrywa ciekawość połączona z cierpliwością zresztą nie tylko w kwestiach technicznych 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ketivv napisał(a):

jakkolwiek by to nie zabrzmiało gdy wycieraczki zaczynały wariować, stwierdzałem poczekam zobaczę co się będzie działo

 

Może im bym się skusił na takie podejście, problem w tym że u mnie albo działają jak nie ma deszczu i szorują po suchym, albo przy max ulewie nie włączają się wcale. Cieżko dać im szansę jak nie widzisz gdzie jedziesz ;) 

Tak jak pisałem wcześniej, jest to dla mnie największa wada tego samochodu. Da się z nią żyć (w żadnym moim samochodzie nie działo to idealnie), ale przy pogodzie w Holandii byłaby to przydatna funkcja. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena nawet całkiem spoko. Problem z elektrycznymi samochodami na tor jest aktualnie taki że się zarządcy często nie zgadzają na udział EV w track day’ach. W Meppen na przykład nie pojeździsz wcale, w Zandvoort trzeba się indywidualnie dogadać za każdym razem i to na długo do przodu, żeby załatwili odpowiedni sprzęt do gaszenia, na Ringu póki co na touristenfahrten można jeździć ale na track day zależy od organizatora. 

 

Ja się napaliłem ostatnio na ten zestaw Macan elektryczny i jako zabawka klasyczne 911 (964). 

Macan dla żony oczywiście a 911 dla mnie w ramach kryzysu wieku średniego ;) 

 

 

 

Edytowane przez matros1
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

https://www.borla.com/products/ford-mustang-mach-e-active-performance-sound-system-253100

 

1600 USD i można mieć dźwięk jak z gry komputerowej :) 

Zupełnie tego nie rozumiem ale co kto lubi. 

Jeszcze do niedawna ludzie marudzili że producenci puszczają dźwięki silnika przez głośniki w środku a teraz montują sami głośniki żeby udawać że mają silnik. 

Nie wspominając o zachwytach nad Ioniq 5 N gdzie poza perfumami o zapachu spalin nie brakuje niczego (sztuczne biegi, sztuczne dźwięki  itd. itp.). 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, ketivv napisał(a):

 

Tak jeszcze w temacie tego autka, to z tej perspektywy:

 

image.thumb.png.a852a2405d5910838a5d8b22d520815f.png

 

przypomina mi Lancia Stratos

 

image.thumb.jpeg.6fa54e97b2ce4bee4981f2dce02fac49.jpeg

IMG_8935.thumb.jpeg.ac2aa7c7359bfdae21876a5654411fbc.jpeg

 

 

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...