Skocz do zawartości

Legacy 2.5 GT 2006 Tuned by Bonless


Bonless

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie wiecie doskonale, że to nie jest tak, że kupisz auto za 20, włożysz 40 i sprzedasz na 65 :) Poza faktem, że @Bonless prawdopodobnie nigdy tego auta nie sprzeda, póki jest cacy (no chyba, że dogoni króliczka, a zacznie nowy pościg za czymś innym) to ja w swojego Buga wkładam teraz tak dużo kasy, że i on będzie miał u mnie dożywocie. Więc temat zakupu raczej nierealny, tak tylko chciałem zagaić bo dla mnie ten Legaś jest ideałem, tzn. trafia ze wszystkim w mój gust estetyczny i gdybym miał pokazać komuś najlepszego Legacy jakiego widziałem kiedykolwiek, gdziekolwiek to wystarczyłyby 3 kliknięcia myszką aby skopiować link to tego tematu. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można powiedzieć, że temat audio jest z grubsza skończony. Zostały tyko jakieś drobiazgi.

 

Zrobiłem jeszcze osłonę elementów, które siedzą w boczku bagażnika.

Ze szlifowanej kwasówki wyciąłem i zagiąłem maskownicę jak poniżej.

 

45996719_Beztytuu2.thumb.jpg.5c5abf1ba8f192bebe864c61220d19b9.jpg

 

PB010542.thumb.JPG.13cacb11f065a03e4215d80dd998ac02.JPG

 

20201027_193626.thumb.jpg.76ec92f84ccdb84f3b50ed0c9ba1f5ef.jpg

 

Do tego diody RGB ze sterowaniem z pilota :D

 

PB010553.thumb.JPG.41e69e137972a72a2872bf228e5e40d8.JPG

 

20201027_194139.thumb.jpg.be52db6fd5f453327f13cbbe7cf282c7.jpg

Edytowane przez Bonless
  • Super! 9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy takie ohy i ahy, a ja będę inny :P
Okropnie to wygląda :biglol:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

... nie no, żartuję sobie. 
Jeśli chodzi o temat audio, wiem jak dużo wymaga to cierpliwości - przerabiałem temat w mojej byłej maździe. Szacun za podejście, chociaż przyznaję, że nie wpadłem nigdy na pomysł takiego maskowania, ale pomysł KOZACKI! :)
Widzę, że temat raczej ogarnięty konkretnie, bo i wzmaki i kondensator - SZACUN.

 

Sam chce ogarnąć audio (głośniki) u siebie, już nie Pioneer jak w Maździe, ale raczej bardziej budżetowo - myślałem o Hertz'ach, konwerterze RCA na Subwoofer - chce zachować OEM radio - co o tym myślisz? Ma to sens?
 

Edytowane przez thomson0073
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, thomson0073 napisał:

Sam chce ogarnąć audio (głośniki) u siebie, już nie Pioneer jak w Maździe, ale raczej bardziej budżetowo - myślałem o Hertz'ach, konwerterze RCA na Subwoofer - chce zachować OEM radio - co o tym myślisz? Ma to sens?

Nie wiem czy jest sens zostawać przy seryjnym radiu. Jak zmienisz głośniki na jakieś sensowniejsze to radio może mieć problemy żeby je uciągnąć. 

Jeżeli ma być w miarę budżetowo i żebyś był z tego zadowolony to bym zrobił tak.

Wygłuszyłbym solidnie drzwi, zanotował wzmacniacz 4 kan. na przód i suba. W zależności od budżetu zmieniłbym radio. Chociaż w ostateczności można zastosować konwerter na RCA ale ja nie jestem zwolennikiem takich rozwiązań. 

Ewentualnie możesz oddać radio do jakiegoś magika żeby Ci dorobił RCA.

 

Jak byś chciał przerabiać radio na 2din (co polecam ;) ) to mam jeszcze blachy montażowe, które zastosowałem u siebie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, thomson0073 napisał:

Sam chce ogarnąć audio (głośniki) u siebie, już nie Pioneer jak w Maździe, ale raczej bardziej budżetowo - myślałem o Hertz'ach, konwerterze RCA na Subwoofer - chce zachować OEM radio - co o tym myślisz? Ma to sens?

Podpowiem Ci podobnie jak autor tego wątku ( @Bonless )..najprostsze rozwiązanie to wzmacniacz z wejściami "speaker level input" "Hi Input" gdzie podłączysz przewody głośnikowe bezpośrednio z fabrycznego radia. Dopiero wzmacniacz podłączysz pod wiązkę głośników, wtedy nowe głośniki z dystansami i koniecznie chociaż minimalne wygłuszenie obszaru montażu głośników i poszycia drzwi bezpośrednio za nimi. Takie rozwiązanie zastosowałem w Blitzenie i niech się obecny jego właściciel ( @Guliwer )wypowie jak to gra B) (obecnie zestaw zasilany sygnałem z fajnego chińczyka na Androidzie ;)).

 

3.thumb.jpg.370c4f48033daae1e95ca46ef3ae01f8.jpg4.thumb.jpg.e068a07e2c4f9b32a51ea08c94b5be1f.jpg5.thumb.jpg.34f51635cc50df39da595ab71c2fea60.jpgIMAG5952.thumb.jpg.d8c4bbdb928def0ddebf080a24f435f7.jpg

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie. :)

@Bonless właśnie zależy mi na fabrycznym radiu z uwagi na wygląd. Poprostu mi się ono tam podoba, ładnie się mi to wszystko komponuje. :)

Chyba zrobię jak @K12DLA ExR4RE podłącza sygnał pod wzmacniacz i ze wzmaka pójdzie dalej. Szkoda, że Blitzen odjechał... A dla @Guliwer gratki! Pochwal się furą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, thomson0073 napisał:

A dla @Guliwer gratki! Pochwal się furą.

Dzięki, ale po co, przecież wszyscy znają ją na wylot :biglol: poza tym @K12DLA ExR4RE trzymał ją po kocem, a to moje daily, więc w 99% będzie uświnione :P

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wziąłem się za montaż łopatek zmiany biegów i podpięcie sterowania radiem z kierownicy.

W przedliftach nie występowało oryginalnie sterowanie biegów z kierownicy razem ze sterowaniem radia i piny w kostce idącej do zwijaka są odpowiedzialne za jedną bądź drugą funkcję w zależności od wersji.

W związku z tym zrobiłem sobie przejściówkę z wyjściem na kostkę do łopatek od strony wiązki auta i z wyjściami do sterowania radia od strony zwijaka. Zrobiona na oryginalnych kostkach żeńskiej i męskiej więc bez problemu wpinam się w instalację.

Tak to wygląda:

20201110_214715.thumb.jpg.aa28a0be31d9740bfffa78a1fa80ebb7.jpg

 

Do sterowania użyłem adaptera z allegro umożliwiającego komunikację między Subaru a radiem Alpine. Działa przyzwoicie ;)

 

Tak było przed

 

20201105_182057.thumb.jpg.f79fdaa170fe0000630964b349a9f4b3.jpg

 

Tak jest teraz

 

20201111_153628.thumb.jpg.577c2df37f66c85610de3ea0325d3ce5.jpg

 

No i wszystko działa :D

 

20201111_154132.thumb.jpg.8939096777a8e67733cdfaf34ebd714d.jpg

 

Niestety obudowa do łopatek z polifta nie pasuje do przedlifta więc na razie mam tylko górną część obudowy. Może mnie to zmobilizuje żeby w końcu zrealizować plan założenia kolumny z regulacją odległości od polifta. Przymierzałem się do tego kilka razy ale niestety nie jest to takie proste jak by się wydawało i trzeba trochę rzeczy przełożyć z polifta.

Jak już mi się uda to pewnie wrzucę jakąś relację ;)

 

@Dj Brabus co do tutoriala to na podstawie mojego auta by Ci się nie przydał bo ja już miałem instalację pod zmianę biegów w kierownicy, ale spróbuję opisać Ci co musisz zrobić.

Sam montaż łopatek w polifcie nie jest trudny.

Odepnij najpierw akumulator.

Odkręcasz poduszkę (dwa torxy po bokach kierownicy).

Odpinasz wszystkie kostki, zdejmujesz kierownicę (jedna nakrętka 17mm).

Zdejmujesz obudowę kierownicy. Dolna część na jeną śrubę krzyżaka, górna część obudowy na 3 śruby.

Montujesz łopatki i przykręcasz na trzy dodatkowe śruby.

Podpinasz wiązkę i montujesz nową obudowę dedykowaną do łopatek.

 

Co do samej wiązki to musisz podpiąć 3 przewody. Poniżej masz zdjęcie gniazda z łopatek.

 

20201111_192726.thumb.jpg.4ee141a43144321cd5a79892f060055e.jpg

 

20201111_192802.thumb.jpg.4e0426a3e10283bc8b815653512aa73a.jpg

 

Lewy pin (niebieski przewód) to bieg w górę, środkowy (czarny przewód) to masa i prawy (żółty przewód) to bieg w dół.

Masę podłączasz do masy auta. Przewody biegów prowadzisz do modułu BIU (czarna skrzynka z podpiętymi dwoma lub trzema kostkami), który jest zamontowany niżej na kolumnie kierownicy.

Podpinasz się jak na schemacie poniżej.at.thumb.PNG.afd24c83a75c788bcbc3a528be3b01d8.PNG

 

Zlokalizuj kostkę z z 25 pinami. Kabelek od biegu w górę podpinasz pod przewód fioletowo-biały z pinu nr 15, a kabelek biegu w dół podpinasz pod niebieski z pinu nr 25.

W tym poście masz to też opisane:

 

Ewentualnie jak byś chciał sobie zrobić wycieczkę do Warszawy to daj znać i ogarnie się temat ;)

  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Bonless napisał:

Wziąłem się za montaż łopatek zmiany biegów i podpięcie sterowania radiem z kierownicy.

W przedliftach nie występowało oryginalnie sterowanie biegów z kierownicy razem ze sterowaniem radia i piny w kostce idącej do zwijaka są odpowiedzialne za jedną bądź drugą funkcję w zależności od wersji.

Do sterowania użyłem adaptera z allegro umożliwiającego komunikację między Subaru a radiem Alpine. Działa przyzwoicie ;)

 

20201105_182057.thumb.jpg.f79fdaa170fe0000630964b349a9f4b3.jpg

 

Tak jest teraz

 

20201111_153628.thumb.jpg.577c2df37f66c85610de3ea0325d3ce5.jpg

 

No i wszystko działa :D

 

Brawo! :thumbup:

Podobnie zrobiłem w Blitzenie, który również miał przyciski zmiany biegów na kierownicy.

Wyjąłem z wtyczki piny "+" "-" zmiany biegów i połączyłem je z wtyczką łopatek. 

 

Do wtyczki włożyłem nowe piny i połączyłem ze sterowaniem radia ;)

 

Oczywiście użyta poliftowa kierownica, dla zachowania tempomatu i sterowania radiem B)

 

DSC_4197-1376x774.thumb.JPG.ea57ed4a431f116c934c21b5038cf3ba.JPG

 

 

1744248948_WhatsAppImage2020-02-22at14_16_47.thumb.jpeg.5fd75751e5e89fb7952913095090a1bf.jpeg

 

Trudno było mi pomóc @Dj Brabus z tego samego powodu, w przedlifcie jest inna "pinologia". Za to problem z obudową w polifcie nie istnieje, wystarczy założyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zrobiłem dzisiaj drobne zakupy do Legacy :)

 

Stabilizator 20mm regulowany z łącznikami Whiteline.

 

20201228_191837.thumb.jpg.f4e6d7d65567b1c78e2698d3868ce32e.jpg

20201228_201916.thumb.jpg.9db9b70ef9fab08ef4b699a596b065a4.jpg

 

Do tego przedliftowe składane elektrycznie lusterka z JDM-a.

 

20201228_204441.thumb.jpg.e9375ea7d5d0abda1e4868900a82659c.jpg

 

Sprawdziłem na krótko i nawet działają :D

Co ciekawe pierwsze pomiary wykazują, że prawe i lewe lusterko w przedlifcie ma ten sam kąt i nie ma znaczenia czy są LHD czy RHD. Sprawdziłem też moje i wychodzi na to samo. Sprawdzę to dokładnie przy montażu.

Zmierzyłem też z ciekawości w poliftowym Outbacku i tam są asymetryczne.

 

Muszę jeszcze zamówić jakiś moduł żeby się składały przy zamykaniu auta :)

 

  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
4 minuty temu, Danko napisał:

Oooo czekam na opis. Też chcę, żeby domykały się z kluczykiem :drool:

 

+1

 

@Bonless

 

Też chcę u siebie zamontować tylko jeszcze nie wiem jak to zrobić najłatwiej z przyciskami :) JDMowe nie mają ESP, EU mają ESP a nie mają składania lusterek, poliftowe mają to i to. Nie wiem jak tam wiązką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Bonless napisał:

Tak jakby działa :D

 

 

 

Dokładniejszy opis wrzucę jak już wszystko poskładam.

Fajnie, że pokusiłeś się o lusterka z JDMa, a nie te z polifta ;) Gratki

 

5 minut temu, Danko napisał:

Też chcę, żeby domykały się z kluczykiem :drool:

Ja teeeż 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Danko napisał:

Oooo czekam na opis. Też chcę, żeby domykały się z kluczykiem :drool:

Spoko, postaram się to jakoś sensownie opisać.

 

33 minuty temu, Tinuviel napisał:

JDMowe nie mają ESP, EU mają ESP a nie mają składania lusterek, poliftowe mają to i to. Nie wiem jak tam wiązką.

Same przyciski i wtyczka w przedlifcie i polifcie są zamienne, więc po prostu kupujesz te które Ci odpowiadają. Jest tego trochę na allegro. Ja mam wersję bez ESP.

Najlepiej szukać zestawu razem z wtyczką bo można sobie brakujące piny przełożyć do swojej wiązki.

 

39 minut temu, Oczkoo15 napisał:

Fajnie, że pokusiłeś się o lusterka z JDMa, a nie te z polifta ;) Gratki

Chciałem zachować oryginalny wygląd. Poza tym są bardziej rarytasowe :P

Przedliftowe mają taką zaletę, że nie ma różnicy RHD czy LHD bo obydwa lusterka są symetryczne, więc tylko przełożyłem lakierowaną skorupę i przykręciłem ;)

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Bonless napisał:

Same przyciski i wtyczka w przedlifcie i polifcie są zamienne, więc po prostu kupujesz te które Ci odpowiadają. Jest tego trochę na allegro. Ja mam wersję bez ESP.

Najlepiej szukać zestawu razem z wtyczką bo można sobie brakujące piny przełożyć do swojej wiązki.

 

ok dzieki. Tylko co jak chce miec w przedlifcie i esp i skladanie lusterek? :) Musze to w koncu rozebrac i zobaczyc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się zrobić jeszcze jednego moda :)

 

Kolumna kierownicza z regulacją odległości z polifta :yahoo:

 

20210117_171413.thumb.jpg.40b2188788cd4c90ffb16f6f1a2bf60a.jpg

20210117_171355.thumb.jpg.2b01c9a941d2b15713dce0297464fc1a.jpg

 

W końcu mogę zająć prawidłową pozycję za kierownicą i w końcu mogłem założyć obudowę dedykowaną do łopatek.

Teraz kierownica moze być ~7mm dalej lub ~33mm bliżej kierowcy w stosunku do serii.

 

Jak by ktoś był zainteresowany będę miał do sprzedania kierownicę z przyciskami audio/tempomat (poliftowymi) przerobionymi na kostki do przedlifta.

Edytowane przez Bonless
  • Super! 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Tinuviel napisał:

Możesz uchylić rąbka tajemnicy? Co konkretnie trzeba wymienić i czy dużo z tym zabawy żeby móc kierownicę regulować na odległość? 

Niestety nie jest to P&P i wymaga dość sporo pracy. Już jakiś czas się do tego przygotowywałem kompletując graty.

 

Na pewno jest potrzebna kolumna z polifta, zwijak poliftowy ale taki, który ma dwie kostki do poduszki (dość rzadko spotykany ale do kupienia), mocowanie manetek wraz z lewą manetką świateł, obudowa kolumny no i najlepiej od razu założyć poliftową kierownicę.

 

Otwory montażowe kolumny mają trochę inny rozstaw więc albo trzeba je rozfrezować lub wymienić całą belkę pod deską. 

 

Do tego trzeba dorobić przejsciowkę wiązki zwijaka polift-przedlift taką jak na foto poniżej (moja jest od razu ze sterowaniem audio i wiązką pod łopatki). 

20210116_181002.thumb.jpg.7ab31a1f679346c29e3e7c913d3e52d9.jpg

 

Trzeba dociąć plastiki dookoła kolumny bo poliftowa obudowa kolumny jest większa (przynajmniej ta pod łopatki).

 

No i na koniec trzeba trochę przerobić wajchę kolumny żeby nie kolidowała z przedliftową stacyjką przy pełnym skróceniu.

 

Tak jak pisałem na początku jest z tym sporo roboty ale to jest jedna rzecz, której najbardziej mi brakowało odkąd kupiłem to auto i uparłem się, że to zrobię :P

  • Super! 1
  • Dzięki! 2
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...