Skocz do zawartości

Reduktor


tony

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i pytam bo bładze i nie wiem.

Zakupiłem niedawno kombiwarka wolnossaka 125km ,czyli zrealizowałem moje marzenie samochodowe czym sie nimniejszym chwale :-)

 

jest tam oczywiscie reduktor i tu mam pytanie ,jak sie powinno go uzywać ,rozumiem ze w terenie(chyba) ale czy np przy ruszaniu ,krótsze przełozenie da mi większe przyspieszenie ??

 

Podpowiedzcie wyjadacze bo auto odbieram od mechanika dopiero za kilka dni a tak moze w teori sobie coś juz nadrobie .

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 226
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Możesz go nie używać, bez tego auto dobrze jeździ. A tak serio - moim zdaniem przy ruszaniu sie nie przydaje zbytnio, zobaczysz na początku - parę razy ruszysz, zaspokojony zostanie efekt nowości i cześć, trochę można się pobawić przy wyprzedzaniu ale też niewiele daje - fajnie silnik wyje, skrzynia się skraca i tyle- daje efekt zrzucenia biegu o pół- powiedzmy, przy ruszaniu trzeba szybko biegi podnosić. Za to bardzo się przydaje na stromych krętych podjazdach nawet po asfalcie, na śniegu zwłaszcza bardzo głębokim, błocie czy trawie, przy wyciąganiu kogoś na sznurku- więcej grzechów nie pamietam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest tam oczywiscie reduktor i tu mam pytanie ,jak sie powinno go uzywać ,rozumiem ze w terenie(chyba) ale czy np przy ruszaniu ,krótsze przełozenie da mi większe przyspieszenie ??

Używa się jak lewarka zmiany biegów, wciskasz sprzęgło i zapinasz lub odpinasz redukcję - przy zapinaniu warto wziąć pod uwagę wzrost obrotów i nie robić tego w okolicy czerwonego pola), poćwicz na jakiejś pustej drodze i sam szybko załapiesz :)

Można używać reduktora do ruszania, do jazdy w korkach, do holowania, do wjeżdżania na krawężniki itp :) Jedyne ograniczenie przy zapinaniu (oprócz wciśniętego sprzęgła) to by nie przekręcić silnika :)

Odnośnie przyspieszania to są jak zawsze plusy i minusy, nieco szybsze zbieranie auta okupujesz częstszą zmianą biegów. Ale z drugiej strony taki reduktor jest całkiem wygodny na wszelakiej maści KJSy i inne ciasne próby sportowe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz go nie używać, bez tego auto dobrze jeździ. A tak serio - moim zdaniem przy ruszaniu sie nie przydaje zbytnio, zobaczysz na początku - parę razy ruszysz, zaspokojony zostanie efekt nowości i cześć, trochę można się pobawić przy wyprzedzaniu ale też niewiele daje - fajnie silnik wyje, skrzynia się skraca i tyle- daje efekt zrzucenia biegu o pół- powiedzmy, przy ruszaniu trzeba szybko biegi podnosić. Za to bardzo się przydaje na stromych krętych podjazdach nawet po asfalcie, na śniegu zwłaszcza bardzo głębokim, błocie czy trawie, przy wyciąganiu kogoś na sznurku- więcej grzechów nie pamietam

 

Dzieki za podpowiedz,nie moge się juz doczekac prób :-)

 

[ Dodano: Wto Sie 15, 2006 9:34 pm ]

jest tam oczywiscie reduktor i tu mam pytanie ,jak sie powinno go uzywać ,rozumiem ze w terenie(chyba) ale czy np przy ruszaniu ,krótsze przełozenie da mi większe przyspieszenie ??

Używa się jak lewarka zmiany biegów, wciskasz sprzęgło i zapinasz lub odpinasz redukcję - przy zapinaniu warto wziąć pod uwagę wzrost obrotów i nie robić tego w okolicy czerwonego pola), poćwicz na jakiejś pustej drodze i sam szybko załapiesz :)

Można używać reduktora do ruszania, do jazdy w korkach, do holowania, do wjeżdżania na krawężniki itp :) Jedyne ograniczenie przy zapinaniu (oprócz wciśniętego sprzęgła) to by nie przekręcić silnika :)

Odnośnie przyspieszania to są jak zawsze plusy i minusy, nieco szybsze zbieranie auta okupujesz częstszą zmianą biegów. Ale z drugiej strony taki reduktor jest całkiem wygodny na wszelakiej maści KJSy i inne ciasne próby sportowe :)

 

Dzięki równiez ,rozumiem ze jazda na reduktorze ograniczy predkośc maksymalną?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uzywam codziennie do jazy po miescie wracajac z roboty.

 

Zamiast sie irytowac na babke przedemna za ktora na dwojce silnik wyje jak szalony a na trojce sie dusi wzucam sobie LO i ladnie sie tocze gdy kazdemu naokolo w korku lewa noga "odlata" od szukania odpowiedniego biegu.

 

W terenie jak narazie nie musialem zapinac, naped Subaru jest na tyle kompetentny ze zwirownie pokonuje bez zapinania LO. Tylko kochac!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie reduktor jest po to by skompensować słaby moment obrotowy wolnego ssaka. Generalnie używam go codziennie (oprócz w opisanych wcześniej przypadkach) do precyzyjnego mkanewrowania na parkingach (można wolniutko jechać i spokojnie bez męczenia sprzęgła się ustawić) oraz do hamowania silnikiem (mam bardzo stromą drogę przed domem.....)

Przemeq niw ma racji co do reduktora. Ja kupiłem wolnego ssaka właśnie z powodu reduktora.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam go za każdym razem jak chcę "szybciej pojechać". Przynajmniej subiektywnie lepiej się wtedy auto rozpędza, choć jak ktoś juz napisał trzeba się namachać gałką zmiany biegów. Ciekaw jestem jaki jest rezultat od 0 do 100 na reduktorze - w sensie o ile lepszy od normalnego startu. Wie ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś dyrekcja podawała czasy róznych modeli 0-100 z i bez reduktora, różnice wychodziły w granicach 1-1,5 sek. Wrażenie może powstawać w samym momencie startu bo wtedy rożnica jest spora, później mniejsza - no i z reduktorem do 100 pewnie z raz więcej trzeba zmienić bieg=strata czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alfinta opisał reduktor idealnie. Krótko mówiąc nie zapominaj o sprzęgle przy próbie załączania tudzież odłączania reduktora. Działanie - nic więcej jak skrócenie głównego przełożenia w skrzyni, które powuduje większą siłę ciągu ale ogranicza prędkości maksymalne na poszczególnych biegach.

 

Pozdrawiam i miłej zabawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemeq niw ma racji co do reduktora.

Czy mi się wydaje, czy Przemeq się wyjątkowo w tym wątku nawet nie odzywał...?

No tak .... zmęczenie -> miałem na myśli Krzysiom'a :)

 

[ Dodano: Nie Sie 20, 2006 5:46 am ]

Kiedyś dyrekcja podawała czasy róznych modeli 0-100 z i bez reduktora, różnice wychodziły w granicach 1-1,5 sek. Wrażenie może powstawać w samym momencie startu bo wtedy rożnica jest spora, później mniejsza - no i z reduktorem do 100 pewnie z raz więcej trzeba zmienić bieg=strata czasu.

Zgdzam się ale....!

U mnie bez reduktora osiągam 100 na 2 biegu (7,5 tys obr/min), z reduktorem trzeba zmienić bieg na 3, ale jest jeden niuans....Słuszałem, że można zrobuć tak:

 

Startuję z 2 biegu i włączonym reduktorze....wtedy by osiągnąc 100 nie zmieniam biegu (skrzynia jest nieprezyzyjna), ale wyłączam tylko reduktor (to trwa krócej...) no i wtedy start spod świateł jest bardzo szybki :):):) Ponoć da się skrócić czas o ok. 1 sek !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toyo, czegoś nie rozumiem w Twojej wypowiedzi...Czy zrzucasz reduktor pod koniec osiągania setki?!Przecież wtedy obroty maleją i znowu potrzebujesz chwili na osiągnięcie górnej wartości prędkości obrotowej silnika. Czyż nie tak?!

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toyo, czegoś nie rozumiem w Twojej wypowiedzi...Czy zrzucasz reduktor pod koniec osiągania setki?!Przecież wtedy obroty maleją i znowu potrzebujesz chwili na osiągnięcie górnej wartości prędkości obrotowej silnika. Czyż nie tak?!

 

Pozdrowienia

 

Jasne, że maleją, ale wyłączenie reduktora jest szybsze niż zmiana z 1 na 2, a start na 2 biegu i reduktorze w pozycji LO jest jak najbardziej możliwy, natomiast start na 2 biegu z reduktorem w pozycji HI jest dyskusyjny....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...