Skocz do zawartości

Co daje AWD??


Niedźwiedź

Rekomendowane odpowiedzi

AWD daje:

- 3 literki na bocznej szybie albo klapie bagażnika

- większe spalanie niż w ośce

- cięższe auto i nico ociężalej się zbierające w porównaniu do konkurencji z połową napędu o podobnej mocy (nie dotyczy śliskich nawierzchni)

- łączy wady FWD i RWD - podsterowny w wejściu w zakręt, nadsterowny na wyjściu

 

Nic dodać, nic ująć. Zmieniłbym tylko lekko początek tej wypowiedzi:

 

"AWD w wykonaniu subaru daje"

 

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz kolege z Subaru, to spokojnie mozesz w zime w sniegi jechac honda civic 1999 hatchback do lasu z dziewczyna na male barabara i byc spokojnym, ze o 1 w nocy kolega z Subaru przyjedzie i Cie bez wysilku wyciagnie spowrotem na szose :lol: zdarzenie autentyczne dokladnie sprzed roku. Tyle sie dorzuce do tematu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

co daje AWD?

Po ujeżdżaniu tylko GT-ka przez ponad rok tamtej zimy po duużych opadach świeżej mokrej brei przejechałem się Audi A4 kumpla i w pierwszej chwili byłem ciężko przerażony.Nawet nie tym że autko nie chciało przyspieszać bo to bez AWD jest norma ale tym że jak już przyspieszało to robiło to w każdą możliwą stronę w sposób rzekłbym gwałtowny- wtedy zauważyłem że jednak snieg jest śliski.Sytuacja druga to parkowanie w mieście w zaspach (zawsze jest jakieś miejsce gdzie zwykłe autka nawet nie próbują wjeżdżać ) i z nich wyjeżdżanie.Ludzie się trochę dziwnie patrzą a niektórzy nawet twierdzą że ''wjechać może wjedzie ale do wiosny to pewnie zostanie..."Zauważyłem że czasem przystawali i czekali ile ten stworek z parapetem z tyłu się będzie motał i kiedy właściciel poprosi o pomoc w pchaniu albo o łopatę.Sytuacja kolejna to górki- mieszkam przy bocznej uliczce o pewnym nachyleniu i widzę różne dziwne sytuacje typu kilkuosobowe pchanie, sianie piasku ,trocin,popiołu,używanie łopat itd .O tym że śniegu na podjezdzie i za bramą nie odgarniam nie muszę chyba wspominać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo jako jedyne auto daje możliwość pobawienia się na drodze

 

 

JA rozumiem ze to forum Subaru ale nie popadajmy w przesadę....

No może mi zaprzeczysz że Subaru ma lekko nerwowy tył porównując do konkurencji!? :roll:

Mi osobiście Zaje pasi AWD i dlatego jak będę zmieniał kiedyś w przyszłości autoko to only SUBARU, bo daje największą frajdę z jeżdżenia i takiego banana :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego? Bo ty tak mówisz :shock:

 

Mati, pedro pewnie nie wie co to znaczy pałować :cool:

 

A jeśli chodzi o AWD to prawda że łatwiej tym przyspieszać a trudniej hamować. To czasami jest również ryzykowne dla nie jeżdżącego na codzień AWD bo może nie odczuć jaka tak naprawde jest przyczepność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo jako jedyne auto daje możliwość pobawienia się na drodze

 

 

JA rozumiem ze to forum Subaru ale nie popadajmy w przesadę....

No może mi zaprzeczysz że Subaru ma lekko nerwowy tył porównując do konkurencji!? :roll:

Mi osobiście Zaje pasi AWD i dlatego jak będę zmieniał kiedyś w przyszłości autoko to only SUBARU, bo daje największą frajdę z jeżdżenia i takiego banana :grin:

 

To chyba efekt rozkładu momentu przód : tył. Nie wiem jak mają inne subaraki poza moim Legasiem (45% przód, 55% tył) i Imprezą STI (40% przód, 60% tył), ale jeżeli jest podobnie - to nie ma sie co dziwić "nerwowości" tyłu. Zresztą to akurat mi się podoba, bo samochód lubi skręcać :) Muszę kiedyś pojeździć więcej Audi z quattro V żeby porównać. Powinno być tak samo, bo też ma szperę z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bart - 40 km/h to bylo w Wieliczce, ale nie na Monte Cassino ;>.

 

Pisałem o krzyżówce :roll:

 

Co do Imprez STi to ten rozdział chyba nie dokońca aktualny, możliwe że się myle ale wydaje mi się że od 04 Impreza z DCCD ma troszke inny rozkład. A tak z innej troszke beczki. Podobno nowy STi (model 07) ma torsena czy ktoś się orientuje czy to prawda i czy poprawione zostały tym samym możliwości :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda ze strony Subaru.com, ale powinno być aktualne:

 

Normally, DCCD splits power 41% front and 59% rear. Sensors monitor parameters such as wheel slippage, steering angle, throttle position and braking to help determine torque distribution and direct it to the wheels with optimum traction. DCCD also features a helical-type limited-slip front differential and a Torsen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normally, DCCD splits power 41% front and 59% rear. Sensors monitor parameters such as wheel slippage, steering angle, throttle position and braking to help determine torque distribution and direct it to the wheels with optimum traction. DCCD also features a helical-type limited-slip front differential and a Torsen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pedro napisał/a:

Normally, DCCD splits power 41% front and 59% rear. Sensors monitor parameters such as wheel slippage, steering angle, throttle position and braking to help determine torque distribution and direct it to the wheels with optimum traction. DCCD also features a helical-type limited-slip front differential and a Torsen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Torsen na tyle raczej niewiele będzie się różnił od wiskozy. Co najwyżej będzie szarpał i chrobotał w ciasnych łukach przy niskiej prędkości

 

Jesteś pewien że czegośnie pomyliłeś? Szarpania i chrobotania to szpery płtykowe.

 

Cytowałem tylko opinię właściciela Audi A4 Quattro, którego za n-tym razem w końcu pogonili z serwisu ze sprawnym, choć chroboczącym dyfrem centralnym. Problem objawiał się tylko w przypadku wolnej jazdy (5-10km/h) w bardzo ciasnym łuku - np. na parkingu. Na szczęście w Imprezie montują Torsena na tylniej osi (coś ala Quattro III-ciej generacji).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

już wiem po co jest AWD :mrgreen:

W niedziele, pojechałem z narzeczoną oglądać działki pod nasz przyszły dom, przejeżdzamy przez wioskę, w prawo , w lewo, w oddali las, coraz mniej zabudowań, w lewo , w prawo, brak asfaltu->żwirówka->gruntówka->podmokła gruntówka->rozjeżdzona gruntówka->reduktor->wielka satysfkacja z dojechania do celu w miejsce, gdzie jako kierownik poprzednich "fur" dotarłbym uwalony w błocie na piechotę albo wcale. ZERO problemów na cywilnych oponach, jak po szynach (po brzuchu błotko szurało miejscami ostro)

SUBARU RULES :!: :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już wiem po co jest AWD :mrgreen:

W niedziele, pojechałem z narzeczoną oglądać działki pod nasz przyszły dom, przejeżdzamy przez wioskę, w prawo , w lewo, w oddali las, coraz mniej zabudowań, w lewo , w prawo, brak asfaltu->żwirówka->gruntówka->podmokła gruntówka->rozjeżdzona gruntówka->reduktor->wielka satysfkacja z dojechania do celu w miejsce, gdzie jako kierownik poprzednich "fur" dotarłbym uwalony w błocie na piechotę albo wcale. ZERO problemów na cywilnych oponach, jak po szynach (po brzuchu błotko szurało miejscami ostro)

SUBARU RULES :!: :grin:

 

Ty dojechales ... ale jak Ci dowioza materialy na budowe :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...