Skocz do zawartości

Co daje AWD??


Niedźwiedź

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

co daje AWD?Mam na myśli kwestie samego prowadzenia, bo to , że jak wszyscy stoją a ja jadę bo za ślisko to wiem. Co oprócz tego?Lepsze/inne trzymanie na zakrętach?Jaka jest "ogólna" charakterystyka auta AWD (FWD pod- , RWD nadsterowność, a AWD?).

Napiszcie proszę trochę teorii + niech każdy wpisze od myślnika co daje AWD :)

Dzięki!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co daje AWD?[...]

(FWD pod- , RWD nadsterowność, a AWD?).

AWD daje:

- 3 literki na bocznej szybie albo klapie bagażnika

- większe spalanie niż w ośce

- cięższe auto i nico ociężalej się zbierające w porównaniu do konkurencji z połową napędu o podobnej mocy (nie dotyczy śliskich nawierzchni)

- łączy wady FWD i RWD - podsterowny w wejściu w zakręt, nadsterowny na wyjściu

 

z mniej istotnych rzeczy mam wrażenie, że mimo wszystko jest bardzo stabilny w zakrętach, nie ważne czy mokre, czy suche jedzie jak po torach. Przesiadając się do ośki i próbując tak samo jechać czujesz, że jest jakoś inaczej, że trzeba powalczyć nieco z kierownicą, AWD ma w sobie to coś, że nawet wolnossące 2.0 z zadyszaną setką kucy daje radość z jazdy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mialem okazje porownac w skrajnych okolicznosciach (wszystkie rodzaje upierdliwego sniegu i blota przez kilka dni) w górach - AWD dawalo tyle ze jechalo na lysawych zimowkach a ośki zrywały łańcuchy i stały w kolejce przed wzniesieniem. Jeżeli w jakichś warunkach jest tak że AWD powoduje różnicę polegajaca tylko i aż na jechaniu samochodu kiedy inne stoją, to ja sie nie zastanawiam, tylko wybieram AWD ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zachowanie samochodu zależy od bardzo wielu czynników. Zawieszenia, rozdziału napedu, rozkładu masy.

Są czteropędy nadsterowne jak diabli, taki Cossi na przykład (Twoim Kuba po zbyt prostych drogach się przejechałem, spodobało mi się dopiero w Bielsku! :twisted: )

 

Ale ogólnie, AWD jest dużo prostsze w prowadzeniu, więcej wybaczające i na więcej pozwalające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem ciekawą rzecz. Przy wejściu w winkiel podsterowny, przy wyjściu nad. Fajne uczucie. :mrgreen:

tys prowada ale przy większych prędkościach niż w ośkach!

A najlepsze w tym jest to że wszyscy uciekają jak widzą że auto leci na zakręcie bokiem. :twisted:

Tyle tylko że nie widzą jak bardzo się uśmiechasz, a nie panikujesz!

 

Ale ogólnie, AWD jest dużo prostsze w prowadzeniu, więcej wybaczające i na więcej pozwalające.

Najwięcej wybacza SUBARU, bo jako jedyne auto daje możliwość pobawienia się na drodze. Nawet prosi kierowcę o to żeby troszeczkę przy szalał na drodze, a w nagrodę dostaje się banana na twarzy :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AWD moze byc niebezpieczne. Kilka lat temu w styczniu nocowalem na Gorze Sw. Anny. Rankiem wyjechalem normalnie autem, zjechalem na dol po zakretach, wszystko jak po suchym... zwolnilem dojezdzajac do skrzyzowania z glowna droga i nacisnalem hamulec. ABS zabrzeczal a auto niewiele zwolnilo. Zaparlem sie o kierownice i nie zwalniajac nacisku na hamulec przelecialem przez skrzyzowanie, na szczescie nic nie jechalo. AWD spowodowal ze nie czulem ze caly czas jade po lodzie. To wyszlo dopiero przy hamowaniu. Pozniej tego ranka widzialem kilkanascie wypadkow... Z drugiej strony miesiac wczesniej, gdy zima zaskoczyla drogowcow, jechalem ze Slaska do Niemiec, nawet mi sie podobalo, od Wroclawia jechalem prawie samotnie, jesli nie liczyc kilku aut ktore sie slizgaly. Na ostatniej stacji benzynowej przed granica, gdzie zawsze byly kolejki, bylem sam... na granicy rowniez :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od strony technicznej nie umiem wyjaśnić, ale jeżeli chodzi o jazdę, to zdecydowanie pewniej się prowadzi w zakręcie na każdej nawierzchni. Największe korzyści z AWD jednak są na luźnych nawierzchniach. Nie wszyscy jednak potrafią wykorzystać te możliwości i wtedy mówią że nie ma różnicy. A za banana na twarzy nie zapłacisz kartą ... :wink: :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moment rozkłada się na 4 łapy. Jadąc ośką w zakręcie łatwo przepałować i spróbować wykorzystać więcej niż 100% budżetu trakcji na osi. W AWD, nawet mocnym, ilość momentu dostarczanego na koło jest taka jak w rodzinnym sedanie (no - przesadzam, ale wiadomo o co chodzi). Dlatego AWD tak pięknie wybacza kopanie w gaz na zakrętach.

 

Odnośnie samego prowadzenia - RWD na wejściu w zakręt IMHO jest milsze dla kierowcy, bo hamując silnikiem nie zmniejszamy możliwości wykonania skrętu (100% trakcji idzie na kierownie, w AWD część idzie na hamowanie). Dlatego AWD wydaje się być podsterowne na wejściu - ale to nieprawda. Zwyczajnie trzeba wcześniej hamować :D Odrobi się to pięknie na wyjściu, gdzie można butować wcześniej niż ośki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Dlatego AWD tak pięknie wybacza kopanie w gaz na zakrętach...

Mam inne doświadczenia. Na śniegu wprawdzie, ale tyłek ucieka przy "butowaniu".

 

Mimo, że nikt mnie nie wyprzedził na śniegu i tak wydawało mi się, że jadę za wolno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Dlatego AWD tak pięknie wybacza kopanie w gaz na zakrętach...

Mam inne doświadczenia. Na śniegu wprawdzie, ale tyłek ucieka przy "butowaniu".

 

Mimo, że nikt mnie nie wyprzedził na śniegu i tak wydawało mi się, że jadę za wolno.

 

Pewnie, że ucieka. Nie powiedziałem nigdzie, że się nie da przegiąć w AWD. Wyobraź sobie teraz, że na tył idzie Ci 2x tyle momentu :) To uzmysławia problemy z wyjściem w RWD...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...