Niedźwiedź Opublikowano 26 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2007 Hej, co daje AWD?Mam na myśli kwestie samego prowadzenia, bo to , że jak wszyscy stoją a ja jadę bo za ślisko to wiem. Co oprócz tego?Lepsze/inne trzymanie na zakrętach?Jaka jest "ogólna" charakterystyka auta AWD (FWD pod- , RWD nadsterowność, a AWD?). Napiszcie proszę trochę teorii + niech każdy wpisze od myślnika co daje AWD Dzięki!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 26 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2007 to ja zaczne pierwszy bo na każdym zebraniu ktoś musi AWD: -ruszy na śliskim pod górę -lepsza trakcja na śliskim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 26 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2007 Powiem ci, ze oprocz tego jednego przypadku, kiedy mialem okazje pojezdzic po sniegu oraz placyku z bardzo_grubym_zwirem pod Obi na wroclawskich Bielanach, to tylko na sliskiej kostce na zakrecie mi sie AWD do tej pory przydalo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 26 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2007 ...(FWD pod- , RWD nadsterowność, a AWD?).... Zauważyłem ciekawą rzecz. Przy wejściu w winkiel podsterowny, przy wyjściu nad. Fajne uczucie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 26 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2007 Teoretycznie AWD powinno byc neutralne, ani nad-, ani podsterowne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuśma Opublikowano 26 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2007 a czy nad i pod sterowność nie zależy również od rozłożenia środka cieżkości :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark L.A. Opublikowano 26 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2007 a czy nad i pod sterowność nie zależy również od rozłożenia środka cieżkości :?: Tyz prowda ... :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 26 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2007 co daje AWD?[...] (FWD pod- , RWD nadsterowność, a AWD?). AWD daje: - 3 literki na bocznej szybie albo klapie bagażnika - większe spalanie niż w ośce - cięższe auto i nico ociężalej się zbierające w porównaniu do konkurencji z połową napędu o podobnej mocy (nie dotyczy śliskich nawierzchni) - łączy wady FWD i RWD - podsterowny w wejściu w zakręt, nadsterowny na wyjściu z mniej istotnych rzeczy mam wrażenie, że mimo wszystko jest bardzo stabilny w zakrętach, nie ważne czy mokre, czy suche jedzie jak po torach. Przesiadając się do ośki i próbując tak samo jechać czujesz, że jest jakoś inaczej, że trzeba powalczyć nieco z kierownicą, AWD ma w sobie to coś, że nawet wolnossące 2.0 z zadyszaną setką kucy daje radość z jazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 26 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2007 Teoretycznie AWD powinno byc neutralne, ani nad-, ani podsterowne. a praktycznie wszystko zalezy od kierowcy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akarso Opublikowano 26 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2007 ja mialem okazje porownac w skrajnych okolicznosciach (wszystkie rodzaje upierdliwego sniegu i blota przez kilka dni) w górach - AWD dawalo tyle ze jechalo na lysawych zimowkach a ośki zrywały łańcuchy i stały w kolejce przed wzniesieniem. Jeżeli w jakichś warunkach jest tak że AWD powoduje różnicę polegajaca tylko i aż na jechaniu samochodu kiedy inne stoją, to ja sie nie zastanawiam, tylko wybieram AWD ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 26 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2007 Teoretycznie AWD powinno byc neutralne, ani nad-, ani podsterowne. Chyba w Twojej teorii Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 26 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2007 Zachowanie samochodu zależy od bardzo wielu czynników. Zawieszenia, rozdziału napedu, rozkładu masy. Są czteropędy nadsterowne jak diabli, taki Cossi na przykład (Twoim Kuba po zbyt prostych drogach się przejechałem, spodobało mi się dopiero w Bielsku! ) Ale ogólnie, AWD jest dużo prostsze w prowadzeniu, więcej wybaczające i na więcej pozwalające. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart Opublikowano 26 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2007 Zachowanie samochodu zależy od bardzo wielu czynników. Zawieszenia, rozdziału napedu, rozkładu masy. No i przede wszystkim czy nie jedzie nim Jarmaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xitram Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 Zauważyłem ciekawą rzecz. Przy wejściu w winkiel podsterowny, przy wyjściu nad. Fajne uczucie. tys prowada ale przy większych prędkościach niż w ośkach! A najlepsze w tym jest to że wszyscy uciekają jak widzą że auto leci na zakręcie bokiem. Tyle tylko że nie widzą jak bardzo się uśmiechasz, a nie panikujesz! Ale ogólnie, AWD jest dużo prostsze w prowadzeniu, więcej wybaczające i na więcej pozwalające. Najwięcej wybacza SUBARU, bo jako jedyne auto daje możliwość pobawienia się na drodze. Nawet prosi kierowcę o to żeby troszeczkę przy szalał na drodze, a w nagrodę dostaje się banana na twarzy :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 bo jako jedyne auto daje możliwość pobawienia się na drodze JA rozumiem ze to forum Subaru ale nie popadajmy w przesadę.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 AWD moze byc niebezpieczne. Kilka lat temu w styczniu nocowalem na Gorze Sw. Anny. Rankiem wyjechalem normalnie autem, zjechalem na dol po zakretach, wszystko jak po suchym... zwolnilem dojezdzajac do skrzyzowania z glowna droga i nacisnalem hamulec. ABS zabrzeczal a auto niewiele zwolnilo. Zaparlem sie o kierownice i nie zwalniajac nacisku na hamulec przelecialem przez skrzyzowanie, na szczescie nic nie jechalo. AWD spowodowal ze nie czulem ze caly czas jade po lodzie. To wyszlo dopiero przy hamowaniu. Pozniej tego ranka widzialem kilkanascie wypadkow... Z drugiej strony miesiac wczesniej, gdy zima zaskoczyla drogowcow, jechalem ze Slaska do Niemiec, nawet mi sie podobalo, od Wroclawia jechalem prawie samotnie, jesli nie liczyc kilku aut ktore sie slizgaly. Na ostatniej stacji benzynowej przed granica, gdzie zawsze byly kolejki, bylem sam... na granicy rowniez Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARKO RALLY Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 AWD spowodowal ze nie czulem ze caly czas jade po lodzie. To wyszlo dopiero przy hamowaniu. Wina ABS-u nie AWD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 Subaru powinno zainwestowac w technologie zmiennej geometrii opon - zwykle zimowe przy przyspieszaniu i toczeniu sie, a kolce przy hamowaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gr1zly Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 AWD= wieksza frajda za jazdy, teoretycznie nie powinienem tego pisac bo z RWD i FWD praktycznie nie mialem stycznosci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARKO RALLY Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 Od strony technicznej nie umiem wyjaśnić, ale jeżeli chodzi o jazdę, to zdecydowanie pewniej się prowadzi w zakręcie na każdej nawierzchni. Największe korzyści z AWD jednak są na luźnych nawierzchniach. Nie wszyscy jednak potrafią wykorzystać te możliwości i wtedy mówią że nie ma różnicy. A za banana na twarzy nie zapłacisz kartą ... :wink: :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedro Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 Moment rozkłada się na 4 łapy. Jadąc ośką w zakręcie łatwo przepałować i spróbować wykorzystać więcej niż 100% budżetu trakcji na osi. W AWD, nawet mocnym, ilość momentu dostarczanego na koło jest taka jak w rodzinnym sedanie (no - przesadzam, ale wiadomo o co chodzi). Dlatego AWD tak pięknie wybacza kopanie w gaz na zakrętach. Odnośnie samego prowadzenia - RWD na wejściu w zakręt IMHO jest milsze dla kierowcy, bo hamując silnikiem nie zmniejszamy możliwości wykonania skrętu (100% trakcji idzie na kierownie, w AWD część idzie na hamowanie). Dlatego AWD wydaje się być podsterowne na wejściu - ale to nieprawda. Zwyczajnie trzeba wcześniej hamować Odrobi się to pięknie na wyjściu, gdzie można butować wcześniej niż ośki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 ...Dlatego AWD tak pięknie wybacza kopanie w gaz na zakrętach... Mam inne doświadczenia. Na śniegu wprawdzie, ale tyłek ucieka przy "butowaniu". Mimo, że nikt mnie nie wyprzedził na śniegu i tak wydawało mi się, że jadę za wolno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 AWD spowodowal ze nie czulem ze caly czas jade po lodzie. To wyszlo dopiero przy hamowaniu. Potwierdzam. Jedzie po śliskim ale nie hamuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedro Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 ...Dlatego AWD tak pięknie wybacza kopanie w gaz na zakrętach... Mam inne doświadczenia. Na śniegu wprawdzie, ale tyłek ucieka przy "butowaniu". Mimo, że nikt mnie nie wyprzedził na śniegu i tak wydawało mi się, że jadę za wolno. Pewnie, że ucieka. Nie powiedziałem nigdzie, że się nie da przegiąć w AWD. Wyobraź sobie teraz, że na tył idzie Ci 2x tyle momentu To uzmysławia problemy z wyjściem w RWD... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiekwaw Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 Hej, co daje AWD? mnostwo frajdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się