Jump to content

Co daje AWD??


Niedźwiedź
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

co daje AWD?Mam na myśli kwestie samego prowadzenia, bo to , że jak wszyscy stoją a ja jadę bo za ślisko to wiem. Co oprócz tego?Lepsze/inne trzymanie na zakrętach?Jaka jest "ogólna" charakterystyka auta AWD (FWD pod- , RWD nadsterowność, a AWD?).

Napiszcie proszę trochę teorii + niech każdy wpisze od myślnika co daje AWD :)

Dzięki!!!!

Link to comment
Share on other sites

Powiem ci, ze oprocz tego jednego przypadku, kiedy mialem okazje pojezdzic po sniegu oraz placyku z bardzo_grubym_zwirem pod Obi na wroclawskich Bielanach, to tylko na sliskiej kostce na zakrecie mi sie AWD do tej pory przydalo.

Link to comment
Share on other sites

co daje AWD?[...]

(FWD pod- , RWD nadsterowność, a AWD?).

AWD daje:

- 3 literki na bocznej szybie albo klapie bagażnika

- większe spalanie niż w ośce

- cięższe auto i nico ociężalej się zbierające w porównaniu do konkurencji z połową napędu o podobnej mocy (nie dotyczy śliskich nawierzchni)

- łączy wady FWD i RWD - podsterowny w wejściu w zakręt, nadsterowny na wyjściu

 

z mniej istotnych rzeczy mam wrażenie, że mimo wszystko jest bardzo stabilny w zakrętach, nie ważne czy mokre, czy suche jedzie jak po torach. Przesiadając się do ośki i próbując tak samo jechać czujesz, że jest jakoś inaczej, że trzeba powalczyć nieco z kierownicą, AWD ma w sobie to coś, że nawet wolnossące 2.0 z zadyszaną setką kucy daje radość z jazdy :)

Link to comment
Share on other sites

ja mialem okazje porownac w skrajnych okolicznosciach (wszystkie rodzaje upierdliwego sniegu i blota przez kilka dni) w górach - AWD dawalo tyle ze jechalo na lysawych zimowkach a ośki zrywały łańcuchy i stały w kolejce przed wzniesieniem. Jeżeli w jakichś warunkach jest tak że AWD powoduje różnicę polegajaca tylko i aż na jechaniu samochodu kiedy inne stoją, to ja sie nie zastanawiam, tylko wybieram AWD ;-)

Link to comment
Share on other sites

Zachowanie samochodu zależy od bardzo wielu czynników. Zawieszenia, rozdziału napedu, rozkładu masy.

Są czteropędy nadsterowne jak diabli, taki Cossi na przykład (Twoim Kuba po zbyt prostych drogach się przejechałem, spodobało mi się dopiero w Bielsku! :twisted: )

 

Ale ogólnie, AWD jest dużo prostsze w prowadzeniu, więcej wybaczające i na więcej pozwalające.

Link to comment
Share on other sites

Zauważyłem ciekawą rzecz. Przy wejściu w winkiel podsterowny, przy wyjściu nad. Fajne uczucie. :mrgreen:

tys prowada ale przy większych prędkościach niż w ośkach!

A najlepsze w tym jest to że wszyscy uciekają jak widzą że auto leci na zakręcie bokiem. :twisted:

Tyle tylko że nie widzą jak bardzo się uśmiechasz, a nie panikujesz!

 

Ale ogólnie, AWD jest dużo prostsze w prowadzeniu, więcej wybaczające i na więcej pozwalające.

Najwięcej wybacza SUBARU, bo jako jedyne auto daje możliwość pobawienia się na drodze. Nawet prosi kierowcę o to żeby troszeczkę przy szalał na drodze, a w nagrodę dostaje się banana na twarzy :grin:

Link to comment
Share on other sites

AWD moze byc niebezpieczne. Kilka lat temu w styczniu nocowalem na Gorze Sw. Anny. Rankiem wyjechalem normalnie autem, zjechalem na dol po zakretach, wszystko jak po suchym... zwolnilem dojezdzajac do skrzyzowania z glowna droga i nacisnalem hamulec. ABS zabrzeczal a auto niewiele zwolnilo. Zaparlem sie o kierownice i nie zwalniajac nacisku na hamulec przelecialem przez skrzyzowanie, na szczescie nic nie jechalo. AWD spowodowal ze nie czulem ze caly czas jade po lodzie. To wyszlo dopiero przy hamowaniu. Pozniej tego ranka widzialem kilkanascie wypadkow... Z drugiej strony miesiac wczesniej, gdy zima zaskoczyla drogowcow, jechalem ze Slaska do Niemiec, nawet mi sie podobalo, od Wroclawia jechalem prawie samotnie, jesli nie liczyc kilku aut ktore sie slizgaly. Na ostatniej stacji benzynowej przed granica, gdzie zawsze byly kolejki, bylem sam... na granicy rowniez :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Od strony technicznej nie umiem wyjaśnić, ale jeżeli chodzi o jazdę, to zdecydowanie pewniej się prowadzi w zakręcie na każdej nawierzchni. Największe korzyści z AWD jednak są na luźnych nawierzchniach. Nie wszyscy jednak potrafią wykorzystać te możliwości i wtedy mówią że nie ma różnicy. A za banana na twarzy nie zapłacisz kartą ... :wink: :grin:

Link to comment
Share on other sites

Moment rozkłada się na 4 łapy. Jadąc ośką w zakręcie łatwo przepałować i spróbować wykorzystać więcej niż 100% budżetu trakcji na osi. W AWD, nawet mocnym, ilość momentu dostarczanego na koło jest taka jak w rodzinnym sedanie (no - przesadzam, ale wiadomo o co chodzi). Dlatego AWD tak pięknie wybacza kopanie w gaz na zakrętach.

 

Odnośnie samego prowadzenia - RWD na wejściu w zakręt IMHO jest milsze dla kierowcy, bo hamując silnikiem nie zmniejszamy możliwości wykonania skrętu (100% trakcji idzie na kierownie, w AWD część idzie na hamowanie). Dlatego AWD wydaje się być podsterowne na wejściu - ale to nieprawda. Zwyczajnie trzeba wcześniej hamować :D Odrobi się to pięknie na wyjściu, gdzie można butować wcześniej niż ośki.

Link to comment
Share on other sites

...Dlatego AWD tak pięknie wybacza kopanie w gaz na zakrętach...

Mam inne doświadczenia. Na śniegu wprawdzie, ale tyłek ucieka przy "butowaniu".

 

Mimo, że nikt mnie nie wyprzedził na śniegu i tak wydawało mi się, że jadę za wolno.

Link to comment
Share on other sites

...Dlatego AWD tak pięknie wybacza kopanie w gaz na zakrętach...

Mam inne doświadczenia. Na śniegu wprawdzie, ale tyłek ucieka przy "butowaniu".

 

Mimo, że nikt mnie nie wyprzedził na śniegu i tak wydawało mi się, że jadę za wolno.

 

Pewnie, że ucieka. Nie powiedziałem nigdzie, że się nie da przegiąć w AWD. Wyobraź sobie teraz, że na tył idzie Ci 2x tyle momentu :) To uzmysławia problemy z wyjściem w RWD...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...