Skocz do zawartości

Gin Hayate - zabytkowe Subaru XT


Guliwer

Rekomendowane odpowiedzi

Gdybym wiedział, że wrzucisz fotkę na TF, to bym posprzątał garaż ;)

p.s. jakby nie było, jesteś pierwszym Forumowiczem, który widział go na żywo - gratuluję :D

p.s. Libero też zacnym pojazdem jest, i to bardzo :jdm:

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Guliwer co do spotu z chojnym nie mieliśmy na myśli żebyś ścigał się  na torze. Każdy znalazłby coś dla siebie, jeden będzie upalał a drugi oglądał klasyki, kombinacji jest wiele. Tak może więcej użytkowników wspaniałej marki Subaru przyjedzie i każdy znajdzie coś dla siebie :).  Nawet zabrać swoje Kobiety ... niby jedziemy na klasyki no ale jak już jesteśmy to szkoda marnować szansy i można pyknąć kilka kułek :D .  Wieczorem jakieś piwko z grillem a w niedziele wszyscy wracamy  bezpiecznie do swoich domów.

Oczywiście kwesta organizacji i zapisów ale można poprosić Szanowną Dyrekcję i zrobić weekend z klasykami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niech ten, co ma największe Plecy, skontaktuje się z Dyrekcją, bo moje próby związane z Plejadami XV spełzły na niczym, stąd pomysł prywatnych I Nostalgicznych Plejad. Kielce + miły pensjonat np. Odyssey ClubHotel Wellness & SPA - dla Pań ;)

p.s. żeby nie było za słodko, to znów "pozbywam" się Gina, bo trzeba zrobić "remap" silnika. Ech, klasyk klasykiem, ale jak samochód stoi 10 lat, to i gadać mu się nie chce :wacko:

Edytowane przez Guliwer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała sesja przed rozstaniem:image.png.03dfbb8c05600af23ddb07103e64fff6.png

image.thumb.png.585e0a3a8386e293032e0d73e502777e.png

image.png.91c5c2633e4b1952d48fa4057668dd3d.png

 

oraz mała próbka dźwięku:

 

Wrzesień 2018 - serwis po zakupowy:

 

1. Ciekną spryskiwacze reflektorów: naprawa trójnika z zaworem zwrotnym plus przedmuchanie instalacji (wyleciała kupa brudu) i... działa! :D

image.png.65c55738e9170999570c27b4c2fb2f70.png

 

2. Naprawiony został suwak regulacji nawiewu powietrza, który blokował się w 1/3 odległości od zimnego krańca.

Edytowane przez Guliwer
  • Super! 2
  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Jakoś dawno nic nie pisałem, a jeden bak już spaliłem w międzyczasie :biglol: (oczywiście na jesieni). Poniżej foto z ostatniego spotkania - 25 listopada:

image.thumb.png.bd813b28988f1474fceec2156d0d7e80.png

 

Po zakupowa regulacja silnika okazała się banalna, jak wpadło się na przyczynę jego niezdrowej pracy (przegrzewanie). Ktoś kiedyś grzebiąc w silniku założył inaczej (bądź inną) blaszkę do regulacji zapłonu, i zamiast książkowej nastawy trzeba było nastawić na +2.

 

A Gin nie umie zapaść w sen zimowy i po wyjęciu akumulatora zaczął o sobie przypominać w prozaiczny sposób:

image.png.a6daf057215aed3170cc32ac572b1d43.png

 

Edytowane przez Guliwer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

2019-03-15: raport z frontu, chirurg prowadzący @Lemiech

 

1. Wyciek paliwa: ogarnięty dzięki zgrabnym rękom @Sabaru, którym nie oparł się głęboko schowany cybant.

2. Precyzyjna operacja znalazła źródło wycieku, niestety sezon się opóźni:

image.thumb.png.37f2d53ac4c737f35aaa220e62dbeec6.png

 

image.thumb.png.766c57ecc2f5e2aa274e10949063cba0.png

 

Czas udać się do specjalisty:

image.thumb.png.843c054846fd0b9962aadb9710fd4e6f.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ponad trzy tygodnie temu maglownica wróciła z regeneracji, dotarły części z Niemiec i nic... trzech mechaników odmówiło naprawy w moim garażu :facepalm: nie będę przytaczał przyczyn, ale mam dużo wniosków na przyszłość. Zaczynam działać już trochę panicznie, bo 3 maja mam zlot klasyków :hi:

p.s. ciekawe, czy to tylko u mnie w regionie, czy ogólnie w garażu u klienta "nie robią", zwłaszcza przy zabytkach.

image.thumb.png.d567277d63e87753612548f83cbdb633.png

Edytowane przez Guliwer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz sie liczyc z tym ze nikt nie chce wkladac rak w cos czego sam nie rozbieral. Teraz takie czasy ze kazdy sie boi paragrafow. Ja osobiscie jak sam cos zaczynam to tez sam koncze, inaczej nie mialbym pojecia jak to zostalo zrobione ( o ile oczywiscie nie wku..... mechanika patrzac mu na rece :D). Nieraz zdarzylo mi sie odkrywac w moto czy samochodzie takie patenty ze piiiii.... A swoja droga czy w ogole u nas ktokolwiek oferuje uslugi wyjazdowe u klienta? Ja sie jeszcze z tym nie spotkalem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem polega na tym, że Ten co mi rozebrał, mi nie złoży. Drugi, co był przy tym (mieszka niedaleko), i obiecał złożyć, nie odbiera telefonów. Trzeci jest zarobiony. Śmieszne jest to, że obaj naprawiają dużo Subaru, ale widać magia marki nie działa. Teraz drążę temat wśród tych od zabytków. Mam jeszcze jedno koło ratunkowe wśród tych od wspólnych poza Subarowych zainteresowań.

 

Człowiek całe życie uczy się na błędach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu KTOŚ się zlitował doprowadzić samochód do porządku... gdyby nie wspólne pasje: żużel, drift, stare samochody = Lostark. Trzymam kciuki za mechaników z Miejsca Piastowego.

GH.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytując klasyków:

 

- ze złomu pochodzisz (fakt), na złom powrócisz (oby nie),

- tonący się brzytwy chwyta,

- przyjaciół poznaje się w biedzie.

 

W razie czego będzie blisko :oops:

 

Wrócił na kołach :yahoo:nowy felunek i opony, maglownica po regeneracji, nowe końcówki drążka, ustawiona zbieżność i ... lista kolejnych niedomagań :facepalm:

 

IMG_1244.JPG

  • Super! 3
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, przemekka napisał:

Ta antena trochę dziwna. IMO nie pasuje. ;)

To nie antena, to peryskop :D

 

A oto lista do zrobienia, ale najpierw trochę pojeżdżę:

 

- pierwszy krzyżak przekładni kierowniczej do wymiany (luz) :wacko:
- wszystkie tuleje (silentbloki) na wahaczach osi przedniej do wymiany :yellowcard:
- wyciek oleju z silnika, trzeba umyć i zlokalizować :facepalm:
- do wymiany piasta koła, lewy przód, ma luz :angry:
- prawe koło hamuje mocniej :krecka_dostal:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Dzisiaj dalsze prace, gdyż ponieważ bije kierownica, najbardziej przy 80-90 kmh (tak, osiąga takie prędkości) oraz geometria po renowacji przedniego zawieszenia:

 

- wyważenie przednich kół, ktoś się mocno pomylił przy zakładaniu nowych felg i opon,

- dokręcenie śrub po jazdach testowych z nowym zawieszeniem,

- geometria wymagała delikatnego przestawienia gwintu w kielichu.

 

Samochód jedzie prosto i kierownica nie jest nerwowa :yahoo:

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Długo nie polatał bez narowu: tankowanie, zaciągam ręczny na drugi ząbek (razem z @Sabaru) - ręczny mam od czapki, wersja driftowa, ale wajcha krótka - szatański pomysł "fachowca". Odciągamy znowu we dwoje, @Sabaru przycina sobie palec. Coś ciężko idzie, sprawdzamy - ręczny jest opuszczony. No to wyjazd na główną, gaz i ... czujemy smród klocków. Zjeżdżamy na bok - tył zblokowany. Na szczęście po paru ruchach w przód i tył odpuścił. Ciekawe, czy zaciski całe.

 

p.s. poprzedni wyjazd ujawnił brzęczące sprężyny w sprzęgle i przepadanie obrotów na zimnym silniku (kangurki po ruszeniu) - podobno czujnik biegu jałowego, o ile jest.

 

Ciekawe, czy uda mi się jeszcze pojeździć w tym roku :krecka_dostal:

Edytowane przez Guliwer
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...