Skocz do zawartości

Manual vs automat


michal

Rekomendowane odpowiedzi

Marcin wszystko tylko nie Tiptronic, bierz manuala, miałem okazję jeździć, A6 3.0 TDI z Tiptronikiem , porażka totalna, ja bym sie tego wystrzegał jak ognia, w tego typu samochodzie. Jedynie to skrzynia DSG ale ona chyba nie była oferowana, w tych rocznikach co Cię interesuja.

 

Nie wiem, co Ci nie pasuje w tiptronicu w nowym A6 3.0 TDI. Wg mnie dziala bardzo O.K. Co do skrzyni DSG, to w ogole oferowana jest poki co jednostkami 1.9/2.0 TDI, 2.0 FSI/TFSI, 3.2 FSI, 1.4 TSI i poki co to wszystko. Cos na wzor skrzyni DSG pracuje w 911 jako Tiprtonic. Nie wiem, czy DSG trafilo juz do moncnych diesli (problem z wysokim momentem obrotowym).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał ja nie cierpie automatów, pomimo wybrania trybu tiptronik to i tak jest to automat tylko z mozliwościa przełącznia ręcznie biegów, ale i tak on działa automatycznie tzn, sam redukuje jak ma sie powiedzmy trzeci bieg i zwalnia, i jak sie go cisnie na maksa też sam zmieni w górę, poprostu tego nie znosze, pomijając dzwiek jak to robi :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał ja nie cierpie automatów, pomimo wybrania trybu tiptronik to i tak jest to automat tylko z mozliwościa przełącznia ręcznie biegów, ale i tak on działa automatycznie tzn, sam redukuje jak ma sie powiedzmy trzeci bieg i zwalnia, i jak sie go cisnie na maksa też sam zmieni w górę, poprostu tego nie znosze, pomijając dzwiek jak to robi :evil:

 

Sam widzisz. Nie cierpisz automatow, wiec nie mozesz byc obiektywny. Kiedys tez nie lubilem, ale teraz jestem ich fanem, a skrzynie reczne uznaje wylacznie w autach o sportowym charakterze, a ani A6 3.0 TDI, ani S4 takim autem nie jest. Po co sie meczyc, skoro nowe skrzynie dzialaja wysmienicie (szczegolnie automaty BMW - nie mylic z SMG, SMG II). Co do recznego trybu zmiany biegow to jakas bzdura - chwyt marketingowy producentow. Co ciekawe w Lagacy 2.0 AT w recznym trybie pracy skrzynia biegow nie zmienia, podobnie jest w SMG BMW. Niestetey wiekszosc automatow zmienia biegi :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest ich fanem , to tez nie jestes obiektywny :wink: :lol: ale pomijając ten szczegół , właśnie to że sam przelacza mnie dobija, jakbym miał S4 lub S6 i tiptronika to mnie był chyba szlak trafił z taka skrzynia. Uważam że w 3.0 TDI można jeszcze przeżyć, natomiast RS4, RS6 nigdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RS6 mialo z zalozenia automat, gdyz Audi nie bylo w stanie skonstruowac recznej skrzyni, ktora wytrzymalaby taki moment obrotowy :) To samo tyczy sie AMG - tylko automaty, ale za to jakie :) Nawet Lambo ma rewelacyjny automat a'la sekwencja :) Carfit, przekonasz sie. Reczne skrzynie wkrotce zostana tylko w usportowionych samochodach - wg mnie bardzo dobrze, po co sie meczyc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz z cała pewnościa racje, ale ja mimo wszystko jakos nie jestem tego zwolennikiem :roll: Fakt nie jeździłem nigdy AMG, Lambo, Prosiakiem z tiptronikiem, może rzeczywiście w tego typu autach, zdaje to egzamin, albo pewnie tak musi być bo jak napisałes ręczna skrzynia ma ograniczone możliwości przeniesienia momentu obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RS6 mialo z zalozenia automat, gdyz Audi nie bylo w stanie skonstruowac recznej skrzyni, ktora wytrzymalaby taki moment obrotowy :) To samo tyczy sie AMG - tylko automaty, ale za to jakie :) Nawet Lambo ma rewelacyjny automat a'la sekwencja :) Carfit, przekonasz sie. Reczne skrzynie wkrotce zostana tylko w usportowionych samochodach - wg mnie bardzo dobrze, po co sie meczyc :)

 

Możecie mi wytłumaczyć ten fenomen niemożności skonstruowania odpowiednio wytrzymałej skrzyni manualnej? Koniec końców i w manualu i w automacie są zębatki. Może by zacząć pisać precyzyjnie, że chodzi o miękko załączające sprzęgło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możecie mi wytłumaczyć ten fenomen niemożności skonstruowania odpowiednio wytrzymałej skrzyni manualnej? Koniec końców i w manualu i w automacie są zębatki. Może by zacząć pisać precyzyjnie, że chodzi o miękko załączające sprzęgło?

 

Proponuje wydzielic to do innego watku.

 

Ad meritum. Bardzo istotne jest ulozenie silnika auta ze wzdluznym motorem maja zazwyczaj bardziej wytrzymale skrzynie - nie trzeba knuc z dodatkowa przekladnia po drodze. Co do skonstruowania bardzo mocnej skrzyni - da sie, kwestia budzetu na R'n'D w dziedzinie materialow i projektowania. Wszystko rozbija sie jak zwykle o kase ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pewną obserwację: od dwóch tygodni jeżdżę z musu automatem i muszę wam powiedzieć, że w normalnej eksploatacji miejskiej to naprawdę wygodne ustrojstwo. Byc może w trasie się nie sprawdza - nie wiem. W korkach - miód. A wydawało mi się, że nigdy sie nie przekonam. A automat w Legacy z 95 roku w porównaniu z nowoczesnymi skrzyniami to pewnie paździerz. A! - i automatem jakoś wolniej się jeździ :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj pierwszy automat to byl Legacy 1.8 SW MY90. No coz, silnik o malej pojemnosci i mocy nie dawal przyjemnosci z jazdy. Dlatego nastepne auta byly w manualu. Ale potem przejechalem sie Legacy 2.2 MY96 SW AT i okazalo sie ze chodzi troszke lepiej niz Legacy 2.0 Manual. Wiec go kupilem. Teraz po kilku latach z automatem nie chce innego auta. Forester 2.0 XT ma na tyle duzy moment obrotowy ze prawie nie czuc zmian biegow, super sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie!!!!!!!!!!

Zębatka to jest listwa z naciętymi zębami. Nie piszcie zębatka, kiedy mówicie o KOLE zębatym !!!!!!!!!!!

 

Zębatkę można traktować jako szczególny przypadek koła zębatego, w którym średnica koła podziałowego d = ∞. Ot tak od siebie dorzucę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam Panów!

 

Kolego Legacy96, jak to jest z automatem - rozumiem że biegi 3, 2, 1 używamy w warunkach specjalnych? Tj. 1 przy np przyczepie? A te pozostałe? Czy przełączamy w takiej sytuacji 1-2-3?

A jak ma się przyspieszenie na 1 vs. na D w trybie power?

 

Proszę o garść informacji, bo instrukcja po francusku :???:

 

EDIT: yyeee ten tego odświeżam temat że tak powiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Subaru pisze w instrukcji ze biegow 3, 2, 1, nalezy uzywac do hamowania silnikem podczas jazdy w gorach. 1 rowniez do jazdy po blocie, piasku, itp. Z doswiadczenia dodam ze w pozycji 1 nalezy ruszac pod stroma gore lub z ciezka przyczepa, potem mozna przelaczyc na inne zakresy. Przyspieszenie z pedalem wcisnietym do konca jest takie same na 1 jak i na D. Ja osobiscie czesto uzywam pozycji 3 do jazdy po miescie, 1 i 2 wykorzystuje srednio raz na rok :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to po powrocie opisz wrazenia :mrgreen: Instrukcje mozesz kupic w kazdym salonie Subaru, ale niewiele w niej interesujacych wiadomosci, chyba przegladales juz te po francusku, w innych jezykach jest taka sama :mrgreen: Caly rozdzial jak ustawiac fotele, inny rozdzial jak wlaczac swiatla, nastepny jak myc auto, inny jak nim ruszac... a jeszcze jeden poswiecony obsludze radia. Przydatnych informacji niewiele. W dodatku prawie kazde urzadzenie opisane jest "jesli jest" . Z tego wynika ze moze byc, ale nie musi: podgrzewanie lusterek, lampy przeciwmgielne, otwierany dach, kilmatyzacja automatyczna, LSD, alufelgi, 2 do 7 glosnikow, boczne airbagi, a nawet zaslona bagarznika. Co jest w konkretnym modelu, tego nie pisza :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opiszę na pewno.

 

Ok, to faktycznie niewiele w tej instrukcji. I pewnie kosztuje nielicho, ale cicha sza :wink:

 

A powiedz jeszcze proszę - piszesz że na jedynce piach czy błoto - a w takim razie po co ten program - nie power tylko drugi, nie pamiętam nazwy?

 

A przyspieszenie - piszesz tak samo na 1 i na D - a jak na power? Jest różnica?

 

W sumie to sam sprawdzę niebawem :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim Forku też "pracuje" automat ale broń Boże nie chcę przez to powiedzieć, że jestem zwolennikiem automatu. Taaaakie góry złota bym dał (gdybym miał :razz: ) za zmianę na manual. No owszem, w korkach jest wygodnie, momentu też starcza coby samochód nawet w automacie był żwawy (zawsze można zapiać 3 i tak jechać do 190 km/h - sprawdzone, więcej nie chciał) ale...

Ostatnio po przeglądzie u p. Andrzeja okazało się, że padł czujnik biegu D - objaw jest taki, że są problemu z ruszaniem (trzeba pokręcić do 2000-2500 obr/min i wtedy z lekkim szarpnięciem rusza) zwłaszcza wtedy kiedy jest ciepłoa teraz właśnie jest ! :twisted: Nie ma problemu czujnik można wymienić. Koszta ? 2700 PLN czujnik plus robocizna - czyli jak usłyszałem w 4000 PLN się wyrobię. Fajnie ? Nie bardzo.

Dalej - rozmawiałem kiedyś z p. Szczepanem (Czoper) o automatach i utkwiło mi w pamięci, jak opowiadał o głównej przyczynie padu automatów w subarakach. Długa trasa i wystarczy pojechać 3-4 godziny z prędkością 200km/h i więcej i jak to sam określił : "automat jest ugotowany".

Reasume : uważam, że automat "okrada" nas troszkę z możliwości maszyny jako takiej. Tako moja rzecze :cool:

 

Pozdrawiam

Grzesiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Grzesiek_67,

no cóż, nt. wyższości manuala vs. automat możemy dywagować dość długo... :roll:

Jednak ja się tej dyskusji nie podejmuję.

Chociaż z drugiej strony...

No owszem, w korkach jest wygodnie, momentu też starcza coby samochód nawet w automacie był żwawy (zawsze można zapiać 3 i tak jechać do 190 km/h - sprawdzone, więcej nie chciał) ale...

 

czy to ale.. wynika wyłącznie z faktu usterki wspomnianego czujnika?

A po jakim przebiegu padł Ci ten czujnik?

 

Jeśli chodzi o awaryjność, to z tego co słyszałem zdarza się ten problem (chodzi mi o przegrzanie) o którym piszesz, ale w modelach US spec. bez chłodnicy oleju w skrzyni. Zakładam że EU mają ją zawsze w standardzie ( :?: )

 

Kolego Legacy96,

zarejestrowałeś jakiekolwiek problemy ze swoim automatem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wynika z faktu usterki ww. czujnika - tak, jak pisałem taką informację otrzymałem w ASO. Wszystko co zacytowałeś miało miejsce jeden - jedyny raz i nie jest to norma w jakiej ujeżdzam samochód :wink:

 

Auto ma w tej chwili przyjechane 143 kkm i uwierz, staram się go nie katować. Zresztą - nie potrafię :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzesiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim automantyku na 1, 2 i 3 po wlaczeniu "MANUAL" zielona obwodka zmienia sie na pomaranczowa

na D obwodka sie nie zmienia-czy to znaczy, ze w pozycji D mam tylko 20% napedu na tylnej osi, a 50-50 tylko w pozycjach 1, 2, 3+ MANUAL :?:

p.s.

specjalnie dla Legacy96bez polskich znakow :wink: (bo te ?%#$ sie ciezko czyta)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...