Legacy96 Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 Ten przelacznik nie ma nic wspolnego z podzialem napedu. W pozycji D nic sie nie zmienia bo nie ma sie co zmienic, automat przelacza od 1 do 4. W innych pozycjach zostaje na wybranym biegu po wcisniecu guzika manual. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 W moim Forku też "pracuje" automat ale broń Boże nie chcę przez to powiedzieć, że jestem zwolennikiem automatu. Taaaakie góry złota bym dał (gdybym miał :razz: ) za zmianę na manual. No owszem, w korkach jest wygodnie, momentu też starcza coby samochód nawet w automacie był żwawy (zawsze można zapiać 3 i tak jechać do 190 km/h - sprawdzone, więcej nie chciał) ale...Ostatnio po przeglądzie u p. Andrzeja okazało się, że padł czujnik biegu D - objaw jest taki, że są problemu z ruszaniem (trzeba pokręcić do 2000-2500 obr/min i wtedy z lekkim szarpnięciem rusza) zwłaszcza wtedy kiedy jest ciepłoa teraz właśnie jest ! Nie ma problemu czujnik można wymienić. Koszta ? 2700 PLN czujnik plus robocizna - czyli jak usłyszałem w 4000 PLN się wyrobię. Fajnie ? Nie bardzo. Dalej - rozmawiałem kiedyś z p. Szczepanem (Czoper) o automatach i utkwiło mi w pamięci, jak opowiadał o głównej przyczynie padu automatów w subarakach. Długa trasa i wystarczy pojechać 3-4 godziny z prędkością 200km/h i więcej i jak to sam określił : "automat jest ugotowany". Reasume : uważam, że automat "okrada" nas troszkę z możliwości maszyny jako takiej. Tako moja rzecze :cool: Pozdrawiam Grzesiek Jak sie chce lansowac, trzeba odżałowac! nie czuje, ze rymuje!? A nie ma kogos, kto potrafi to naprawic? Albo czujnik skads sprowadzic - tylko to powinno obnizyc znacznie koszty (tak mi sie wydaje :roll: )! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 Ciekawe teorie... kilka lat temu troche sie spieszylem z Barcelony do domu, prawie cala Francje jechalem 190 km/h. Legacy 2.2 AT MY96. I nic... auto do dzis chodzi. Zreszta nie raz jezdzilem po kilka godzin troche szybciej Nawet pytalem w centrali Subaru czy to nie zaszkodzi i stwierdzili ze nie. Europejskie wersje Subaru maja chlodnice oleju skrzyni biegow. Wersje amerykanskie nie Ale nawet amerykanska wersja ma kontrolke temperatury oleju skrzyni biegow, jesli sie zapali to trzeba zwolnic. Uszkodzenia skrzyn wynikaja z ostrego ruszania automatem, przelaczania na N, P, R kiedy auto jest w ruchu, zbyt rzadkich wymian oleju i nie sprawdzania poziomu oleju. Zadbana skrzynia AT Subaru bez problemu robi 500 tkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUKS Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 2700 PLN czujnik plus robocizna - czyli jak usłyszałem w 4000 PLN się wyrobię 1.300 za wymianę to lekkie przegięcie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 Kochani (wiem, wiem Roman czuwa :wink: ) ja też z wielką chęcią zrobiłbym to taniej ale...się nie da ("cza" wyjmować skrzynię a to kupa roboty jest, część kosztuje tyle ile kosztuje i grama mniej nie chce :razz: ). Legacy96 - teorię sprzedał mi, jak zaznaczałem wcześniej, Pan Szczepan - chodzą słuchu (okolice Warszawy i Piaseczna), że gość w skrzyniach subarowskich zły nie jest :wink: Osobiście powyższej teorii nie weryfikowałem, olej zmieniam regularnie, poziom oleju sprawdzam regularnie, nie ruszam jak 25 letni łysy drech, w trakcie jazdy nie bawię się wajchą zmiany jak ...a zresztą nie powiem czym. Więcej grzechów nie pamiętam. A skrzynia sprawuje się bardzo fajnie (EU spec. z chłodnicą), za wyjątkiem momentu ruszenia po raz pierwszy (i to też nie zawsze, czasem załącza dowolny bieg w przód D,123 bez najmniejszych problemów - zresztą w innym topiku już sobie na ten temat podsykutowaliśmy). A napisałem , że wolę manualną z prostej przyczyny, wydaje mi się, że przy manualu, jakby kontroli i możliwości więcej. No to pogadalimy Pozdrawiam Grzesiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bluedog Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Witam, W związku z dyskusją mam pytanie: Planuję zakup nowej Imprezy kombi 2.0 RS i nie mogę się zdecydować man czy auto. Może ktoś jeżdził taką z automatem i może się podzielic wrażeniami? Czy w trasie da się w ogóle wyprzedzić. Większość czasu jeżdze po miescie ale trasy tez robie dosyc czesto... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 wersje euro tez maja kontrolke temp oleju!! uszkodzenia najczesciaj nagle redukcje z d do np2 zmieszanie olei(ja tak zabilem automata w bmw niski stan zly olej ktory sie zgotowal i zatkal filtr 10km na niskim cisnieniu i dziekuje...) a co do jazdy przy chlodnicy oleju raczej nie ma prawa go zagodowac zwlaszcza ze np impreza 2,0 np przy 160 ma chyba 3,5 tys obrotow czyli prawie na wolnych pyrka .....chyba ze ktos gna caly czas na 3biegu:)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się