HUNCVOT Opublikowano 1 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2018 Witam.Odkąd zaczęły się niskie temperatury, mrożne poranki zauwazyłem, że biegi wchodzą ciężej, jedynka i dwójka zwłaszcza.Czy ma ktoś taką przypadłość, czy to naturalne, może kwestia wymiany oleju w skrzyni?Proszę o poradę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raci Opublikowano 1 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2018 To ja się podepnę, na co dzień jeżdżę od garażu do garażu, ale ostatnio auto noc spędziło w temp. poniżej -10st, i dokładnie mam te same przypadłości co @HUNCVOT. Dodam, że wymiana oleju chyba niewiele daje, bo pamiętam, że jak wymieniłem, to było podobnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noth69 Opublikowano 1 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2018 Ja mam nowiuśki olej (Motul Gear 300) i pierwsza jedynka i dwójka wchodzi ciężko na ostatnich mrozach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raci Opublikowano 1 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2018 Na pewno olej jest mega gęsty przy takim mrozie, jak się trochę rozgrzeje, to biegi wchodzą bez problemu, czyli chyba ze skrzynią wszystko ok. Może TTTM? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 2 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2018 Wszystko jest OK, duży mróz to i gęsty olej, po rozgrzaniu problem sam ustąpi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 2 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2018 Zauważyłem że ostatnio podczas mrozów zamarza woda pozostawiona w podstawku poza garażem, czy tak ma być ? 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 2 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2018 31 minut temu, Pan Dziedzic napisał: Zauważyłem że ostatnio podczas mrozów zamarza woda pozostawiona w podstawku poza garażem, czy tak ma być ? Podobnie jak z olejem w skrzyni , natury nie oszukasz . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomson0073 Opublikowano 2 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2018 5 minut temu, tedimy99 napisał: oszukasz . Oszukasz! Możesz jeździć bez oleju. Wtedy problem z biegami w dosłownym słowa znaczeniu się skończy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raci Opublikowano 2 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2018 Sobie śmieszkujecie, ale w takim poczciwym Civicu 97 jakoś biegi wchodzą dużo lżej, a olej też gęsty. W Subaru przy takich mrozach dwójkę bardzo ciężko wrzucić. No ale teraz już wiadomo, że taka natura Subaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 2 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2018 (edytowane) W civic'u dźwignia biegów lata jak w Ikarusie , w Subaru ze szwajcarską precyzją -klik klik , także nietrafione porównanie. Wiem bo miałem, Hondę rzecz jasna. P.s. Ikarusa nie miałem, ale sporo sie najeździłem do szkoły swego czasu Edytowane 2 Marca 2018 przez Pan Dziedzic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 2 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2018 46 minut temu, raci napisał: Sobie śmieszkujecie, ale w takim poczciwym Civicu 97 jakoś biegi wchodzą dużo lżej, a olej też gęsty. Zobacz sobie jaką wielkość i stopień skomplikowania ma skrzynia w Civicu a jaką ma Subaru. 28 minut temu, Pan Dziedzic napisał: Subaru ze szwajcarską precyzją -klik klik , Możesz się śmiać, ale jak ostatnio u Edwina wymienili mi kilka drobiazgów przy skrzyni to tak właśnie zaczęła chodzić - zupełnie inne auto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomson0073 Opublikowano 2 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2018 (edytowane) 54 minuty temu, raci napisał: W Subaru przy takich mrozach dwójkę bardzo ciężko wrzucić. No ale teraz już wiadomo, że taka natura Subaru. Mi jak gablota stoi na mrozie - tak jak dzisiaj -24*C, odpalam, sprzęgło i przerzucam na każdy bieg 1, 2, 3, 4, 5, N, R - profilaktycznie. Robię tak dwa, trzy razy i start. Ale w porównaniu do Gazeli to Subaru to bajka jest. W gazeli jak była zimna to drążek ciężko ruszyć było, a jak się rozruszał to znowu trafić w któryś z biegów to mistrzostwo świata. Ale wrażenia z jazdy niezapomniane. Zanim koła zaczęły skręcać to połowa obrotu kierownicy musiała być. A co do oleju w Gazeli... hmm... jak to mówił kolega, lejemy to na co aktualnie ma ochotę, 5W40, 15W40, itd. co w rękę wpadło. Edytowane 2 Marca 2018 przez thomson0073 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raci Opublikowano 2 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2018 8 minut temu, aflinta napisał: Zobacz sobie jaką wielkość i stopień skomplikowania ma skrzynia w Civicu a jaką ma Subaru. Możesz się śmiać, ale jak ostatnio u Edwina wymienili mi kilka drobiazgów przy skrzyni to tak właśnie zaczęła chodzić - zupełnie inne auto Zdaję sobie sprawę, że rozwiązania w Civicu czy Toyocie są prostsze, co nie zmienia faktu, że jeżdżąc wcześniej autami marek Toyota, Honda, Mazda nie spotkałem się z czymś takim, także na początku byłem zwyczajnie zdziwiony. Teraz już wiem, że tak jest i ma być i się przyzwyczaiłem 40 minut temu, Pan Dziedzic napisał: W civic'u dźwignia biegów lata jak w Ikarusie , w Subaru ze szwajcarską precyzją -klik klik , także nietrafione porównanie. Wiem bo miałem, Hondę rzecz jasna. P.s. Ikarusa nie miałem, ale sporo sie najeździłem do szkoły swego czasu Porównanie pierwsze z brzegu, w innych autach, którymi jeździłem (nowszymi też, z lewarkiem nie-Ikarusowym :), takiego czegoś nie obserwowałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 2 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2018 W nowszych Subaru też problemu nie ma - szczególnie tych z CVT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 2 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2018 24 minuty temu, aflinta napisał: Zobacz sobie jaką wielkość i stopień skomplikowania ma skrzynia w Civicu a jaką ma Subaru. Możesz się śmiać, ale jak ostatnio u Edwina wymienili mi kilka drobiazgów przy skrzyni to tak właśnie zaczęła chodzić - zupełnie inne auto Wystarczyło że Edwin wrzucił na skrzynie blachy od Pegiego, te same odczucia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palmall Opublikowano 2 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2018 31 minut temu, raci napisał: takiego czegoś nie obserwowałem No to obserwuj teraz, nowe doświadczenia przed Tobą Od przyszłego weekendu cieplej to zapomnisz o problemie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raci Opublikowano 2 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2018 2 minuty temu, palmall napisał: No to obserwuj teraz, nowe doświadczenia przed Tobą Od przyszłego weekendu cieplej to zapomnisz o problemie. Teraz też nie obserwuję, bo jeżdżę z garażu do garażu . W sumie to tej "zimy" miałem tylko raz taką sytuację, że stał na mrozie, także tym bardziej dziwne uczucie, kiedy się męczysz, żeby wepchnąć drugi bieg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palmall Opublikowano 2 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2018 1 minutę temu, raci napisał: także tym bardziej dziwne uczucie, kiedy się męczysz, żeby wepchnąć drugi bieg Kupiłem ostatnio cytryne xsara picasso, tam są linki w pancerzach, swoje lata maja już. Jak to zamarznie, to trzeba prać po lewarku ręką żeby się ruszył Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się