Skocz do zawartości

Jak sprawdzic napęd


Lu1988

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam legacy kombi automat byłem dzisiaj na przeglądzie zgłosiłem ze auto ma napęd na 4x4 gość podstawil pod tylne koła rolki i myślałem że jak przednie koła będą się kręcić to tylne też a tu nic czy to znaczy że coś jest zepsute. Czy wszystko ok? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wjeżdżasz na rolki i sprawdza 4x4 to dla każdej oski koła się kręcą w przeciwne strony. Żeby sprawdzić SAWD to musisz dźwignąć auto całe i kręcisz jednym kolem- reszta ma się ruszać. Przynajmniej w manualu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jestem na etapie wyboru samochodu i jak zacząłem szukać coś o napędzie to zgupłem..

Moje pytanie, czy w Legacy występuję AWD lub S-AWD? bo widzę, że niektórzy sprzedawcy nie piszą wiele o napędzie, a inny zaś pisze, że blokada itp. Skrzynia Manual

Chyba za trudne pytanie zadałem bo nawet w serwisie nie wiedzieli :P

Zapytam inaczej.

Jak jest drążek od reduktora to oznacza S-AWD? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, wiktoriano napisał:

Panowie, jestem na etapie wyboru samochodu i jak zacząłem szukać coś o napędzie to zgupłem..

Moje pytanie, czy w Legacy występuję AWD lub S-AWD? bo widzę, że niektórzy sprzedawcy nie piszą wiele o napędzie, a inny zaś pisze, że blokada itp. Skrzynia Manual

Chyba za trudne pytanie zadałem bo nawet w serwisie nie wiedzieli :P

Zapytam inaczej.

Jak jest drążek od reduktora to oznacza S-AWD? 

 

"S" w "S-AWD" oznacza po prostu "Symetryczny", lwia część Subaru ma "S-AWD" a już zwłaszcza Legacy. Kwestią napędu sie nie przejmuj, czy to AT czy MT, wzystkie legacy mają stały napęd na 4 koła. 

 

Jeżeli auto ma skrzynie manualną to może w nim występować reduktor - to jest ten drążek o którym wspomniałeś. Obecność lub brak reduktora nie wpływa na napęd.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, ale tutaj jest napisane, że S-AWD ma LSD i VCU, co prawda pytanie było o  Subaru Imprezie GT MY99, ale dotyczyło S-AWD.

Znów zapytam inaczej, żona da rade wyjechać w zimie (np. błoto poślizgowe) pod bardzo ujową górkę z dwójką dzieci? quattro ostatnio nie dało radę, ale zrobił gościu błąd bo jechał w 4 osoby i wrzucił 1-wszy bieg.

 

https://www.subaru.pl/tech-symmetricalawd.html

Na samym dole o AWD jest też napisane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

quattro to dzis nazwa handlowa, sa auta quattro z silnikiem poprzecznie i dopinanym tylem przez haldex, sa tez z silnikiem wzdloznie i z torsenem. Jezli dobre i sprawne quattro nie wjechalo to Subaru tez raczej nie wjedzie zakladajac te same kola/opony. Audi ma bardzo dobry naped na cztery kola, ciezko powiedziec czy lepszy czy gorszy od subaru, po prostu dobry.

 

s-awd nie oznacza ze masz z automatu LSD na tyle.

 

Co do blota to jakis czas temu zapuscilem sie legacy za jednym dzielnym forkiem w bloto w ktore bym sam nigdy nie mial odwagi wjechac i ku mojemu zdziwieniu przejechalem bez problemu.

 

Jezeli masz tam naprawde jakis hardcore to kup cos na co da sie zalozyc ATki (opony all terain) albo nawet lepiej HT - np. forka czy jakiegos innego suvo-jeepo-crosovera awd i to powinno zalatwic sprawa. Jezeli mieszkasz gdzies, gdzie auto z awd i atkami nie bedzie w stanie wjechac to po prostu trzeba zrobic droge :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎2018‎-‎02‎-‎01 o 11:35, wiktoriano napisał:

No, ale tutaj jest napisane, że S-AWD ma LSD i VCU, co prawda pytanie było o  Subaru Imprezie GT MY99, ale dotyczyło S-AWD.

Znów zapytam inaczej, żona da rade wyjechać w zimie (np. błoto poślizgowe) pod bardzo ujową górkę z dwójką dzieci? quattro ostatnio nie dało radę, ale zrobił gościu błąd bo jechał w 4 osoby i wrzucił 1-wszy bieg.

 

https://www.subaru.pl/tech-symmetricalawd.html

Na samym dole o AWD jest też napisane

W jakim aucie te quattro?

 

Naprawdę dobre quattro to było w Audi 80b3, miało tez możliwość blokowania tylnego mostu. Takie auto wjedzie i wyjedzie prawie wszędzie, byle nie zawisło na sniegu "na brzuchu".

 

Legacy ma dobry napęd 4x4, wersja Legacy GT ma nawet szpere w tylnym dyfrze.

 

Swoim Legacy wjezdzalem i wyjezdzałem w naprawdę trudnych warunkach, bardzo slisko i snieg pod sporą gorkę... kolega A3 1.8T Quattro nie dał tam rady, musiał być holowany.

 

Oczywiście bardzo ważne są dobre miękkie opony zimowe, bo na słabych oponach to i swietne auto nie pojedzie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem, ale nie wiem czy się nie wje...łem, panowie powiedzcie czy jak stoję pod lekką górkę w dół na śniegu i cofam na wstecznym to kręcą się mi tylko przednie koła.. Tak ma być? jeszcze z tylniego mostu się mi leje jakiś płyn żólto zielonkawy...

Edytowane przez wiktoriano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wiktoriano napisał:

...pod lekką górkę w dół na śniegu i cofam na wstecznym...

 

musiałbyś mi to rozrysować xD

 

"Cywilny" AWD nie będzie działać tak że wszystkie koła będą się równo kręcić, tak to tylko w terenówce i to po spięciu wszystkich dyfrów :) Nie znaczy to że moment nie trafia na tył. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, wiktoriano napisał:

Dobra już wiem, napęd sprawny, jednak różnica jest znaczna w porównaniu z Kia sportage I lub Grand Vitara I.  Legacy ledwo wyjeżdża

Trudno. Będziesz musiał z tym żyć.

Legacy jest kompromisem między bezpiecznym pokonywaniem zakrętów, szybkim przemieszczaniem się na autostradzie, a jazdą w lekkim terenie.

Do porównania z GV i KS proponuję wystawić innego "czołga" (niekoniecznie ze stajni Subaru). :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, wiktoriano napisał:

Tak ma być? jeszcze z tylniego mostu się mi leje jakiś płyn żólto zielonkawy...

Tak. Ten płyn ma właśnie zwiększyć trakcję tylnych kół (jak piasecznice stosowane w lokomotywach)... ;)

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kambol napisał:

Tak. Ten płyn ma właśnie zwiększyć trakcję tylnych kół (jak piasecznice stosowane w lokomotywach)... ;)

 

Taki Subarowy odpowidnik amerykańskiej myśli technologicznej:

 

https://www.hagerty.com/articles-videos/articles/2017/11/08/liquid-tire-chain

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Koledzy! Wy tu smichy chichy a u mnie tak sypnelo śniegiem że zaraz będę sie rozgladal czy po drodze jakis subi nie stoi podlewarowany a kierowca łopatą po tylnym dyfrze piasek sypie! :)
Chyba podobne rozwiązanie stosuje sie w trawmwajach do hamowania!

Wysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...