klev Opublikowano 11 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2018 (edytowane) Witam Jako że mam forestera i kolega się zafascynował jego właściwościami terenowymi i ogólną "zajebistością" kupił sobie w weekend Outbacka 2,5 bez turbo z 98roku (156km), 300.000 przebiegu PB + LPG, skrzynia automatyczna. Autko bardzo fajne, ale ma problem z silnikiem..... 1. Brak mu mocy na niskich obrotach, od 3.500 wkręca się już normalnie, ale szybko ruszyć lub szybciej niż normalnie dołączyć się do ruchu jest niemożliwe... Nie przerywa, nie szarpie, nie dymi na biało ani niebiesko, odpala pięknie bezproblemowo. Na luzie wchodzi na obroty bardzo żwawo, ale wskazówka obrotów bardzo powoli opada. 2. Ogrzewanie ledwie ciepłe, nie jest w stanie nagrzać auta w zimę. Temp silnika wskazuje normalnie polowe zakresu. klima działa. Na max temp (85fh) wieje aby letnim. (ma zamienione manualne pokrętła na klimatronik od wersji USA. 1 - W pierwszej kolejności wyczyściliśmy przepustnice, wymieniliśmy filtr powietrza, spróbowaliśmy zdjąć wydech przed katami żeby zobaczyć czy się nie zapchały katy bądź któryś wydech. 2 - Wymieniliśmy filtr kabinowy, był syf spleśniały ze masakra (na fotce widać te cuda hehe) W planach najbliższych jest jeszcze filtr paliwa i gazu do zmiany. Ale to raczej nie to bo to by przerywał na wysokich obrotach a nie brakowało mu mocy w dolnym zakresie..... Nic nie pomogło ;( Może macie jakieś jeszcze pomysły ? pomocy ! Edytowane 11 Stycznia 2018 przez klev Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teddy26 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2018 Auto chyba bardzo długo nie było używane, prawda? Wymień do końca wszystkie filtry i na pewno warto sprawdzić czy nie ma jakichś błędów na kompie. One mogą naprowadzić na właściwy trop. Warto też sprawdzić świece i przewody. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 11 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2018 tak, stał pół roku. Ogólnie zaniedbany i jak gość postawił to te wszystkie liście "skisły" tak jak i filtry - kabinowy i silnikowy. świece i przewody poprzedni właściciel wymieniał co roku z olejem (nie wiem czemu, jakaś fobia czy coś). więc nie widzę sensu znów ich wymieniać. silnik nie "świeci" w ciemności. komp nie pokazuje żadnych błędów, check się nie świeci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teddy26 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2018 3 minuty temu, klev napisał: świece i przewody poprzedni właściciel wymieniał co roku z olejem (nie wiem czemu, jakaś fobia czy coś). Aha... Warto jeszcze zrobić test płynu chłodniczego na obecność CO2 żeby wykluczyć UPG. Następnie sprawdziłbym luzy zaworowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BiP Opublikowano 11 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2018 Obstawiam zawory. U mnie w takim samym tak było, jak mech kontr jednego cylindra przy regulacji nie dokręcił. Niedomykało, więc kompresja żadna. Dół słaby, góra jako tako. Po ponownej regulacji cudownie odżył,. Z okazji niewiadomego stanu silnika, po regulacji luzów zmierzyłbym ciśnienie. Jak objawy nie ustąpią, a ciśnienie będzie liche, to w najlepszym wypadku głowice do regeneracji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 11 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2018 (edytowane) byłem u mechanika umówić sie na srode... na szybkiego zdiagnozował: 1 - przepływówka/przepływka/przepływomierz jak zwal tak zwał 2 - zapowietrzony układ Edytowane 11 Stycznia 2018 przez klev Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BiP Opublikowano 11 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2018 Ten silnik nie ma przepływomierza. Jaki układ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 11 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2018 (edytowane) 6 minut temu, klev napisał: byłem u mechanika umówić sie na srode... na szybkiego zdiagnozował: 1 - przepływówka 2 - zapowietrzony układ zmień mechanika to pierwsza rzecz , poszukaj w okolicy kogoś mądrzejszego . Przede wszystkim zacznij od kontroli luzów zaworowych . Edytowane 11 Stycznia 2018 przez carfit 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 11 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2018 jak to nie? http://allegro.pl/przeplywomierz-2-5-outback-197400-2090-przeplywka-i6956635578.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 11 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2018 1 minutę temu, klev napisał: jak to nie? http://allegro.pl/przeplywomierz-2-5-outback-197400-2090-przeplywka-i6956635578.html a masz wersję turbo ? lub silnik DOHC ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 11 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2018 a no fakt - czyli polece mu sprawdzenie luzów zaworowych.... a ogrzewanie to chyba mial cos na mysli zebym zobaczył czy rury są gorace czy ledwo cieple. jak cieple to zapowietrzony..... on stal ponad pół roku.... a co do tego przepływomierza pewnie sie zamotał bo dopiero robił mojego turbodziadka ..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barszczewiak Opublikowano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 W dniu 11.01.2018 o 08:04, klev napisał: Witam Jako że mam forestera i kolega się zafascynował jego właściwościami terenowymi i ogólną "zajebistością" kupił sobie w weekend Outbacka 2,5 bez turbo z 98roku (156km), 300.000 przebiegu PB + LPG, skrzynia automatyczna. Autko bardzo fajne, ale ma problem z silnikiem..... 1. Brak mu mocy na niskich obrotach, od 3.500 wkręca się już normalnie, ale szybko ruszyć lub szybciej niż normalnie dołączyć się do ruchu jest niemożliwe... Nie przerywa, nie szarpie, nie dymi na biało ani niebiesko, odpala pięknie bezproblemowo. Na luzie wchodzi na obroty bardzo żwawo, ale wskazówka obrotów bardzo powoli opada. 2. Ogrzewanie ledwie ciepłe, nie jest w stanie nagrzać auta w zimę. Temp silnika wskazuje normalnie polowe zakresu. klima działa. Na max temp (85fh) wieje aby letnim. (ma zamienione manualne pokrętła na klimatronik od wersji USA. 1 - W pierwszej kolejności wyczyściliśmy przepustnice, wymieniliśmy filtr powietrza, spróbowaliśmy zdjąć wydech przed katami żeby zobaczyć czy się nie zapchały katy bądź któryś wydech. 2 - Wymieniliśmy filtr kabinowy, był syf spleśniały ze masakra (na fotce widać te cuda hehe) W planach najbliższych jest jeszcze filtr paliwa i gazu do zmiany. Ale to raczej nie to bo to by przerywał na wysokich obrotach a nie brakowało mu mocy w dolnym zakresie..... Nic nie pomogło ;( Może macie jakieś jeszcze pomysły ? pomocy ! Jak sie czyści przepustnicę i czym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 14 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2018 trzeba ją wyciągnąć i wyczyścić..... ja czyściłem płynem EGR CLEANER a kolega płynem do czyszczenia zacisków hamulcowych.... myślę ze może być nawet ludwik byleby wyczyścił no i oczywiście kategoryczny zakaz używania czegokolwiek ściernego (papierek ścierny czy jakieś pasty SAM'a do wanien) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maras07 Opublikowano 14 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2018 (edytowane) W dniu 11.01.2018 o 18:54, klev napisał: on stal ponad pół roku.... To ze stał pół roku nic mu nie powinno zrobić, kiedyś accorda zostawiłem w Polsce i poleciałem za granice, po 8 miesiącach przyleciałem, odpalił na strzała i przejechał nim od razu 2200 km bez żadnych problemów, tylko płyn do spryskiwaczy zamarzł bo była zima, a zostawiłem go jak było ciepło Też obstawiam zawory do regulacji. Edytowane 14 Stycznia 2018 przez STomasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 15 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2018 wszystko było by super ale typek zostawił go na podwórku przykrytego plandeką ! wszystko w środku wilgotne, filtry zapleśniałe, smród jak by ktoś w środku pawia puścił..... we środę jestem ustawiony na zawory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barszczewiak Opublikowano 15 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2018 4 godziny temu, klev napisał: wszystko było by super ale typek zostawił go na podwórku przykrytego plandeką ! wszystko w środku wilgotne, filtry zapleśniałe, smród jak by ktoś w środku pawia puścił..... we środę jestem ustawiony na zawory. A gdzie robisz zawory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 15 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2018 Outback kolegi będzie robiony w Ostródzie, zwykły zakład, nie cieszyli się ze przyjdzie im robić subaru..... wiec nie będę polecał. A ja turbobiede robiłem w Tuszewie (koło Lubawy) u gościa który szykuje auta na KSJ'oty, wstawia klatki itp.... zrobił mi pięknie za to terminowość straszna..... jak Ci bardzo zależy mogę podać tel do gościa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barszczewiak Opublikowano 17 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 To jakieś 300 km ode mnie ale w okolicach Ełku nie mogę nikogo ogarnąć wszyscy twierdzą ze nie trzeba tego robić bo autko równo pracuje i nic w nim nie "stuka" Jak byś mógł to daj mi ten nr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limesiak Opublikowano 22 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2018 To jakieś 300 km ode mnie ale w okolicach Ełku nie mogę nikogo ogarnąć wszyscy twierdzą ze nie trzeba tego robić bo autko równo pracuje i nic w nim nie "stuka" Jak byś mógł to daj mi ten nr. Jak chcesz wydać kasę to weź rodzinę na obiad lub kumpli na A tak na poważnie, to dlaczego chcesz regulować coś jeżeli mechanicy odradzają?PozdrawiamWysłane z mojego Lenovo TB3-850F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 31 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2018 witam ponownie. niestety regulacja zaworów nie pomogła..... auto nadal do 2000 obrotów nie ma w ogóle mocy Ale jest nowy trop: skrzynia pokazała 25 błędów i mechanik mówi ze to ona tak zamula itp. jak się włączy D to trzeba bite 3 sek poczekać zanim on bieg zapnie, to samo przy redukcji jak się naciska gaz..... tak jak by silnik był zduszony albo coś stawiało "opór" Mechanik sprawdził na szybkości olej w skrzyni i powiedział ze jest nowy, pięknie czerwony itp mimo wszystko będę go wymieniał razem z filtrem. jak to nie pomoże to "nowa" skrzynia. czy skrzynia TZ102Z3CBA-DK będzie pasować? mój VIN w zalaczniku na dole A co do ogrzewania stwierdziliśmy, że ta przekładka automatycznej klimy z USA coś pierniczy, czy nie jest "ustawione/wyzerowane" i nawet jak się ustawi na MAX tych farenchajtów (85) to ledwo ciepłe leci. Oryginalny panel "manualny" do takiego outbaka kosztuje 30zł Więc jest plan kupić i sprawdzić. ps. pisze o tym Outbacku "mój" ale to auto przyjaciela, mój forek działa pięknie ogólnie mam już 4 kolegów z którymi łącznie mamy 6 subarynek hehe założymy chyba "subaru team Ostróda" hehehehe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 6 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 powodem braku mocy był "przestawiony"/uszkodzony czujnik stukowy w skrzyni biegów - Pan Predko (Olsztyn) zdiagnozował w ciągu 30 min i przestawił o 10% i śmiga aż miło - jednak co fachowiec to fachowiec a nie wróżenie z fusów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się