Jump to content

jak wyłączyć kontrolkę na zegarach


atlas1977

Recommended Posts

Witam serdecznie

Chciałbym prosić Was o poradę w kwestii wyłączenia kontrolki usterki poziomowania świateł w OBK. Świeci się na pomarańczowo już pół roku i szczerze powiem, że nie mam zamiaru naprawiać tego ustrojstwa gdyż ceny czujników są porąbane, nie mówiąc już o koszcie sterownika - który też mógł ulec uszkodzeniu. Tak więc proszę Was o informacje jak mogę to zrobić? Jak mniemam, nie jest to licznik rodem z fiata 125p z którego można było wyciągnąć żarówkę :). Pytanie czy można to wysterować, wykasować, wyprogramować?

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Nie występuje ten czujnik w stanie używanym na tym portalu na a...? Trochę diesli kończy żywot przedwcześnie. Bo jak max do góry, to trochę słabo, szczególnie jak coś więcej jak powietrze się wozi.

 

Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, Djet napisał:

Świecą w niebo

a widziałeś?

19 godzin temu, BiP napisał:

Nie występuje ten czujnik w stanie używanym na tym portalu na a...? Trochę diesli kończy żywot przedwcześnie. Bo jak max do góry, to trochę słabo, szczególnie jak coś więcej jak powietrze się wozi.

 

światła sprawdzałem na urządzeniu i świecą prawidłowo bez obciążenia a że jeżdżę sam to mi problemu nie robi. Używane czujniki mam w swoim aucie i takie same można dostać :)

18 godzin temu, Luke Skywalker napisał:

@atlas1977: poszperaj na forum, było kilka razy. Ten układ powinien działać ze względów bezpieczeństwa. Oślepiasz lub / i sam nic nie widzisz... Być może poszedł sam łącznik, do ogarnięcia w małych pieniądzach.

 

Pozdro!

Luke

dzięki Luke za info :), sprawdzałem łączniki, kostki i nie widzę niczego co można by naprawić. Stawiam na czujnik, lecz nie bardzo wiem który a na podmianę niestety nic nie mam

 

12 godzin temu, KaiM napisał:

Po pierwsze to szukajcie, bo na The Forum jest wszystko:

http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/47413-kontrolka-poziomowania-ksenonow/

Wskaż mi proszę gdzie jest napisane jak wyłączyć tą kontrolkę bo jestem po lekturze tego wątku i nie mam pojęcia

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Djet napisał:

Najprościej wyjąć żarówkę od świecącej kontrolki :biglol:

obawiam się, że tam nie ma zwykłej żarówki

3 godziny temu, benola napisał:

Usterkę się naprawia, a nie wyciąga czy wyłącza żarówki.:(

to przyjdź i napraw

 

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

O matko i córko, ależ porady... :blink:

@atlas1977: skoro łączniki są całe i nie zatarte, można jeszcze kontrolnie prostych czarów użyć. Szpraj do czyszczenia połączeń elektrycznych --> rozepnij kostki (przy obu czujnikach, przednim i tylnym), pogmeraj szczoteczką jaką i psiknij. Zrób to samo w ośkę potencjometru - jak jest minimalnie nieszczelna, to może na moment pomoże.

Jak nie, to niestety wymiana czujników. Na Alledrogo czasem są używki w normalnych pieniądzach, oczywiście bez gwarancji ile posłużą. Prawdopodobnie można nawet kupić od innego modelu i podmienić sam potencjometr, powinny być podobne (do potwierdzenia).

Jeszcze jedna rzecz do rozważenia: jak padły mi oba w Forku, ASO Koper podeszło do sprawy bardzo elastycznie. Chłopaki wyjęli OBA czujniki, z dwóch walniętych wystrugali jeden dobry, a ja kupiłem jeden nowy (zamiast dwóch). Działało po wsze czasy i działa do dziś.

 

Zdrówka!

Luke

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, Luke Skywalker napisał:

O matko i córko, ależ porady... :blink:

@atlas1977: skoro łączniki są całe i nie zatarte, można jeszcze kontrolnie prostych czarów użyć. Szpraj do czyszczenia połączeń elektrycznych --> rozepnij kostki (przy obu czujnikach, przednim i tylnym), pogmeraj szczoteczką jaką i psiknij. Zrób to samo w ośkę potencjometru - jak jest minimalnie nieszczelna, to może na moment pomoże.

Jak nie, to niestety wymiana czujników. Na Alledrogo czasem są używki w normalnych pieniądzach, oczywiście bez gwarancji ile posłużą. Prawdopodobnie można nawet kupić od innego modelu i podmienić sam potencjometr, powinny być podobne (do potwierdzenia).

Jeszcze jedna rzecz do rozważenia: jak padły mi oba w Forku, ASO Koper podeszło do sprawy bardzo elastycznie. Chłopaki wyjęli OBA czujniki, z dwóch walniętych wystrugali jeden dobry, a ja kupiłem jeden nowy (zamiast dwóch). Działało po wsze czasy i działa do dziś.

 

Zdrówka!

Luke

Luke , diagnostyka kosztuje grosze i jest bardzo prosta , masz dwa czujniki P+T , dwie kostki , najpierw sprawdz czy nie są skorodowane wtyczki , piny w czujnikach , następnie zobacz czy łączniki pracują i nie są zatarte . I to tak naprawdę cała diagnostyka , najlepiej to zrobić na podnośniku z włączonymi światłami i obserwujesz czy światło ksenona zmienia położenie regulując czujnikami :)

P.S. Wyłączyć sie tego programowo nie da !

Edited by carfit
Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, carfit napisał:

Luke , diagnostyka kosztuje grosze i jest bardzo prosta , masz dwa czujniki P+T , dwie kostki , najpierw sprawdz czy nie są skorodowane wtyczki , piny w czujnikach , następnie zobacz czy łączniki pracują i nie są zatarte . I to tak naprawdę cała diagnostyka , najlepiej to zrobić na podnośniku z włączonymi światłami i obserwujesz czy światło ksenona zmienia położenie regulując czujnikami :)

P.S. Wyłączyć sie tego programowo nie da !

i to jest TO!, bardzo dziękuję za poradę :)

14 godzin temu, Luke Skywalker napisał:

O matko i córko, ależ porady... :blink:

@atlas1977: skoro łączniki są całe i nie zatarte, można jeszcze kontrolnie prostych czarów użyć. Szpraj do czyszczenia połączeń elektrycznych --> rozepnij kostki (przy obu czujnikach, przednim i tylnym), pogmeraj szczoteczką jaką i psiknij. Zrób to samo w ośkę potencjometru - jak jest minimalnie nieszczelna, to może na moment pomoże.

Jak nie, to niestety wymiana czujników. Na Alledrogo czasem są używki w normalnych pieniądzach, oczywiście bez gwarancji ile posłużą. Prawdopodobnie można nawet kupić od innego modelu i podmienić sam potencjometr, powinny być podobne (do potwierdzenia).

Jeszcze jedna rzecz do rozważenia: jak padły mi oba w Forku, ASO Koper podeszło do sprawy bardzo elastycznie. Chłopaki wyjęli OBA czujniki, z dwóch walniętych wystrugali jeden dobry, a ja kupiłem jeden nowy (zamiast dwóch). Działało po wsze czasy i działa do dziś.

 

Zdrówka!

Luke

dziękuję bardzo za radę, będę z tym walczył na dniach

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...