Skocz do zawartości

Legacy Limited MY98


mirasek

Rekomendowane odpowiedzi

Nie znalazłem podobnego wozu na forum, więc czas przedstawić Wam moje Legacy BD9, czyli pięknego sedana z motorem 2.5 4CAM w wersji Limited, którego
zakupiłem dość spontanicznie, zupełnie bez potrzeby ale zawsze chciałem mieć ten model w takiej konfiguracji :)
 

P1070139.thumb.jpg.50c5dbcabf3d3e263382666d3727039e.jpg

P1070136.thumb.JPG.96cecaf4c4e7786d6f36c13ed195a513.JPG

 

Chyba najlepsza wersja na Europę w tamtych czasach, co ciekawe wszystko z wyposażenia działa, oprócz anteny
która się nie chowa ale to drobny szczegół który pewnie kiedyś naprawię.
 

P1070105.thumb.JPG.e6c31775d29057c9c7115497fb95af9f.JPG

10.thumb.JPG.aefaa8fc6ed9c8ad6ea123416ce598e5.JPG

 

Legacy w moich rękach sprawuje się świetnie, raczej bezawaryjnie, raczej... Rozpadł się końcowy tłumik, jeszcze fabryczny więc miał prawo. Zastąpiłem go tłumikiem z Forka XT z dospawaną końcówka z pierwszego Obk H6, bo taka mi bardziej pasowała. Wymieniłem też sondę lambda bo rzucała czasem błędem. Wtem, niespodziewanie zaczęła hałasować luźna osłona wydechu ;)

 

P1070592.thumb.JPG.a557bc985e8d3c95edacc7451c1e2f80.JPG

 

Dźwięk zaczął się uwydatniać więc podjąłem odpowiednie działania. Wywaliłem to dziadowskie EJ25D spod maski, a zregenerowane głowice z niego wrzuciłem na shortblock phase II, dokładnie na EJ251 z końca produkcji. Całość skręciłem na uszczelkach Cometic odpowiedniej grubości, aby zachować optymalny quench height i przy okazji nieco zwiększyć stopień sprężania. Nadal jest to DOHC tylko trochę poprawione ;)

 

P1070607.thumb.JPG.afda4af735cfc4a8bfcf160cff368d9d.JPG

 

Gotowy!

P1070621.thumb.JPG.895fb5d276a53e7219442f5df54e9f7e.JPG

 

Na usprawiedliwienie EJ25D trzeba przyznać że dzielnie jeździł do końca, dość wcześnie dając znać że się mu pogorszyło :D

 

Z pomysłów odnośnie tego wozu, to myślę że wiosną ładnie by tu wyglądały felgi 17 w pierwszego WRX albo z Legacy II GT-B, bo takie mam w Forku i to jest fajna lekka i mocna felga. Czas pokaże.

  • Super! 9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bajerancki. I do tego w automacie. Mmmm... ;)

Bardzo podoba mi się ten motyw z pakietem aero. Z tego co widzę to bardzo dużo Legacy II miało to z fabryki. W 3-ciej generacji to już jest rzadkość.

A że to sedan to nawet na tych 16-stkach wygląda całkiem dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Elvisiak, @Ayu Dzięki :)

@DETT Przedni zderzak, nakładki i lotka diametralnie zmieniają wygląd, z ugrzecznionego na bardziej zadziorny ;) Z tego co widziałem to ostatnie lata produkcji w lepszych wersjach tak miały, albo miewały? Automat dość wolny ale ma swoje zalety szczególnie w mieście, manuala mam w Forku, więc wilk syty i owca cała :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tej lotki z tyłu to Ci zazdraszczam. Gdyby się jakoś kiedyś okazało, że nie będzie Ci potrzebna to się ustawiam pierwszy w kolejce. :D

Poza tym, to masz jednego z lepszych Legacy.  Podoba mi się! :D

Polecam jeszcze zrobić szyby na czarno, będziesz Pan zadowolony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mirasek Świetny wóz !!! ;) 

Gratulacje :D 

Kawał dobrej roboty z tym silnikiem ;) 

 

W dniu 15 grudnia 2017 o 12:36, thomson0073 napisał:

Tej lotki z tyłu to Ci zazdraszczam. Gdyby się jakoś kiedyś okazało, że nie będzie Ci potrzebna to się ustawiam pierwszy w kolejce

 

Mialem taka lotkę do legasia i dość długo ją sprzedawałem, nie wiedziałem ze poszukujesz ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Teddy26 napisał:

Mialem taka lotkę do legasia i dość długo ją sprzedawałem, nie wiedziałem ze poszukujesz ;) 

Ajj no patrz... czasami tak bywa... :(
Ale się coś ogarnie, a jak nie to wymyślę inny patenty. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lotki nie oddam, co to to nie ;) a z szybami pomyśle, jakoś nie mam do końca przekonania, chyba że bardzo lekko je przyciemnić.

Silnik działa elegancko, czuć że ma w sobie więcej życia niż poprzedni i wreszcie nie poci się olejem, a tamten jak nie z uszczelniacza wału to z pokrywy zaworów, prosto na rułe! Ktoś był tak sprytny że zamiast wymienić starą i twardą uszczelkę to dokręcał mocniej śrubki, a że te śrubki maja opór na podtoczeniu, to dokręcanie nie daje nic po za wyciągnięciem gwintów z głowicy <no brawo!> a wtedy to już Niagara :D dlatego przy okazji naprawiłem i ten problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dawno nic się tu nie działo ;) 

 

Ostatnio auto przeszło przedsezonowy serwis klimatyzacji, wymieniono o-ringi przy sprężarce, napełniono układ nowym czynnikiem i odgrzybiono wentylację. Wpadły letnie opony i udałem się do SKP celem wykonania badania technicznego, które Legacy przeszło wzorowo :)

 

Po tym wóz trafił do nowego właściciela :) To jego pierwsze Subaru, jestem przekonany że będzie zadowolony z tego egzemplarza, o Legacy BD9 w takim stanie jest już ciężko...

 

P1070944.thumb.JPG.769b26ad3b666c2b60dfc9c99fad7cae.JPG

Edytowane przez mirasek
  • Super! 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.05.2018 o 18:17, Elvisiak napisał:

Ledwo sprzedany, a już dzisiaj widziany na Janowskiej w naszym mieście ;)

Daleko nie pojechał ;)

 

14 godzin temu, wania napisał:

@mirasek, rozumiem, że teraz kolejne Subaru? :D

Kto wie :D zamysł był żeby zredukować park maszynowy aaaale może się zdarzyć że coś wpadnie w ręce. Póki co nie mam konkretnego pomysłu na następne auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...