Skocz do zawartości

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

co sądzicie o vredstainach Sportrac3 215/50 R17,jazda głównie po asfalcie ,na autostradzie troche szybciej :wink: czy yokohama A10 E bedzie dużo lepsza? czy macie jakieś doświadczenia z vredstainami?

 

Vredstein - marka na Europę, ale jest to grupa Apollo Tyres które robione są w Indiach jak dla mnie cena ich jest stanowczo za wysoka bo dogania ceny znanych marek i modeli i nie ma co zestawiać ich z produktami Yokohamy bo to nie ta liga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co sądzicie o vredstainach Sportrac3 215/50 R17,jazda głównie po asfalcie ,na autostradzie troche szybciej :wink: czy yokohama A10 E bedzie dużo lepsza? czy macie jakieś doświadczenia z vredstainami?

 

Vredstein - marka na Europę, ale jest to grupa Apollo Tyres które robione są w Indiach jak dla mnie cena ich jest stanowczo za wysoka bo dogania ceny znanych marek i modeli i nie ma co zestawiać ich z produktami Yokohamy bo to nie ta liga.

hmm,byłem pewien że są robione w holandii :?

swoją drogą sportrack3 w rozmiarze 195 były oponami roku 2011 wg.ADAC,więc miałem nadieje że są jednak coś warte...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co sądzicie o vredstainach Sportrac3 215/50 R17,jazda głównie po asfalcie ,na autostradzie troche szybciej :wink: czy yokohama A10 E bedzie dużo lepsza? czy macie jakieś doświadczenia z vredstainami?

 

Vredstein - marka na Europę, ale jest to grupa Apollo Tyres które robione są w Indiach jak dla mnie cena ich jest stanowczo za wysoka bo dogania ceny znanych marek i modeli i nie ma co zestawiać ich z produktami Yokohamy bo to nie ta liga.

 

cos się koledze popietroliło bo Vredestein to znana europejska marka, która istniała chyba jeszcze zanim jej obecny własciciel (Apollo Tires) powstał. To trochę tak jakby mówić, że Landrover to indyjskie auto (bo włascicielem jest Tata Motors). Opony Apollo są robione w Indiach i Południowej Afryce, Vredestein nie. Żeby było smieszniej Apollo produkuje też opony Dunlop (bieżniki inne niż te, które znamy z naszego rynku) w fabryce w Południowej Afryce, ale nie ma prawa sprzedawać ich w Europie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo dobrze kleją w FWD na starcie ze świateł, boki zrobione chyba z gumy balonowej bo w nissanie micra porobiły się bąble (195/50r15)

za zakrętach bardzo miękki boki

kałuże przejeżdża łatwo, na mokrym również nie zauważyłem problemów - zużycie raczej dość szybko postępujące. Z wyważeniem itp żadnych problemów.

 

największa wada to boki

 

Pozdrawiam

mialem w RWD

potwierdzam j.w. Toyo T1R to tragiczna opona przez te boki, bable jednak sie nie pojawiły - zakupiłem jako nowe w 2008r do MX5 i wywalilem na rzecz leciwych łysych Dunlop Sp2000 i jezdzilo lepiej. Do lekko szybszej jazdy zdecydowanie odradzam, podejzewam ze Impreza bedzie strasznie ryć przodem przez te miekie podwijajace sie w zakrecie boki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam nie mam zaufania do jakiś dziwnych nazw jak vredstein. Pewnie dlatego, że mocno rekomendują je oponiarze z CNF a skoro oni je tylko zakładają na koła to mają zielone pojęcie o właściwościach opony na drodze, ale pewnie maja dobre marże no i magazyn. Trzeba oddać szacun Koreańczykom bo 10 lat temu wszyscy się z nich śmiali a teraz mają kilka niezłych wyrobów. Tak czy siak też raczej nie interesują mnie marki kupione przez dużych.

 

W sumie kto jest w pierwszej piątce producentów opon biorąc po uwagę tylko zaawansowanie techniczne??

Michelil, pirelli, goodyear, continental, bridgestone,?

 

pozdrawiam

 

-- 08 mar 2012, 00:37 --

 

znalazłem w necie

Angielski magazyn Tyrepress opublikował kilka dni temu listę największych producentów opon. Tworząc zestawienie pod uwagę brano wartość sprzedaży opon za 2009r liczoną w euro. W niektórych przypadkach łączna sprzedaż danej firmy jest większa niż wykazana w tabeli poniżej, gdyż część producentów prowadzi też inne rodzaje działalności. Czołówkę tworzą Bridgestone, Michelin i Goodyear.

 

Lp

Producent

Wartość sprzedaży opon w euro

1.

Bridgestone

16,283.6

2.

Michelin

14,510.9

3.

Goodyear

11,373.0

4.

Continental

5,762.0

5.

Pirelli

3,992.9

6.

Sumitomo

3,279.0

7.

Yokohama

2,946.8

8.

Hankook

-

9.

Cooper Tires

2,048.4

10.

Maxxis

1,887.4

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo dobrze kleją w FWD na starcie ze świateł, boki zrobione chyba z gumy balonowej bo w nissanie micra porobiły się bąble (195/50r15)

za zakrętach bardzo miękki boki

kałuże przejeżdża łatwo, na mokrym również nie zauważyłem problemów - zużycie raczej dość szybko postępujące. Z wyważeniem itp żadnych problemów.

 

największa wada to boki

 

Pozdrawiam

mialem w RWD

potwierdzam j.w. Toyo T1R to tragiczna opona przez te boki, bable jednak sie nie pojawiły - zakupiłem jako nowe w 2008r do MX5 i wywalilem na rzecz leciwych łysych Dunlop Sp2000 i jezdzilo lepiej. Do lekko szybszej jazdy zdecydowanie odradzam, podejzewam ze Impreza bedzie strasznie ryć przodem przez te miekie podwijajace sie w zakrecie boki.

 

ad GRAF : lekkie nieporozumienie wyszło bo Adasch pisze o bokach w Goodyear F1 GSD3, ty o TOYO T1R :)

 

ad Adasch : Goodyear F1 GSD3 miał swoje wady, ale na pewno nie należały do nich miękkie boki. Bąble na bokach w 99 przypadkach na 100 nie są wynikiem "miekkich boków" tylko uszkodzeń mechanicznych.

 

Co do samej Goodyear F1 GSD3 : zużyłem 3 komplety tych opon, opona b. dobra na suchym i na mokrym, bardzo dobrze trzymająca w ciasnych, szybko branych zakretach. Absolutnie nie potwierdzam miękkich boków (miękie boki to ma Uniroyal Rainsport 2). Wadą tej opony było ząbkowanie i związany z tym nieprzyjemny hałas. Producent w końcu jakoś się z tym uporał, bo trzeci używany przeze mnie komplet (na tym samym aucie) nie ząbkował i nie hałasował. Ten ostatni komplet zjechałem prawie do slicka, a opona nadal dawała przyzwoity margines bezpieczeństwa. Aha, na mocnym aucie i przy agresywnym stylu jazdy nie oczekujcie przebiegów powyżej 35-40 tys. km

 

-- 8 mar 2012, o 13:18 --

 

ja tam nie mam zaufania do jakiś dziwnych nazw jak vredstein. Pewnie dlatego, że mocno rekomendują je oponiarze z CNF a skoro oni je tylko zakładają na koła to mają zielone pojęcie o właściwościach opony na drodze, ale pewnie maja dobre marże no i magazyn. Trzeba oddać szacun Koreańczykom bo 10 lat temu wszyscy się z nich śmiali a teraz mają kilka niezłych wyrobów. Tak czy siak też raczej nie interesują mnie marki kupione przez dużych.

 

nie bardzo rozumiem o co chodzi, jak Vredestein jest dziwną nazwą to Hankook już nie ? (a mówisz dalej, że trzeba im oddać szacun bo mają kilka dobrych wyrobów)

A już zupełnie nie rozumiem co mają Koreańczycy do Vredesteina ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie bardzo rozumiem o co chodzi,

o to chodzi, że cnf ma pełny ich magazyn. Tylko praktycznie te. Dodatkowo znajomy kupił do swojego zimówki tego producenta i podobno miły być cuda. Stwierdził, że GY były lepsze i że durno dał się namówić bo chciał znowu GY

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nośności a twardości mieszanki boku i metodą łączenia go z czołem bieżnika (nad lub pod opasaniem).

Ja mam Dunlop 3000 Sport (205/50 R16) i większego g...wna nigdy nie miałem.

Na tym czuć każdą dziurkę nie mówiąc o krawężnikach i amortyzatorach które dostają w d...ę.

Dla mnie Dunlopy są oponami na autostrady a nie na nasze boskie drogi. Przynajmniej te moje.

 

cos się koledze popietroliło bo Vredestein to znana europejska marka, która istniała chyba jeszcze zanim jej obecny własciciel (Apollo Tires) powstał. To trochę tak jakby mówić, że Landrover to indyjskie auto (bo włascicielem jest Tata Motors). Opony Apollo są robione w Indiach i Południowej Afryce, Vredestein nie. Żeby było smieszniej Apollo produkuje też opony Dunlop (bieżniki inne niż te, które znamy z naszego rynku) w fabryce w Południowej Afryce, ale nie ma prawa sprzedawać ich w Europie.

 

Kormoran też jest Polską znaną marką ale 99% z jego rozmiarówki nie jest robione w Polsce a najprawdopodobniej 100% :cry: tylko w Czechach.

Teraz Apollo rozdaje karty więc nie wiesz gdzie robione są Vredsteiny w 2012. Dla mnie nie jest to marka warta 500 pln za sztukę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do jakiego ciśnienia max można pompować oponę aby wskoczyła na rant.

Dzisiaj federal się uparł i nie chciał się ułożyć przy 8barach. Wskoczył dopiero po kilku manipulacjach i smarowaniach przy 5barach.

Zna ktoś może jakieś sztuczki, lub środki perswazji aby czarnej wytłumaczyć gdzie jej miejsce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do jakiego ciśnienia max można pompować oponę aby wskoczyła na rant.

Dzisiaj federal się uparł i nie chciał się ułożyć przy 8barach. Wskoczył dopiero po kilku manipulacjach i smarowaniach przy 5barach.

Zna ktoś może jakieś sztuczki, lub środki perswazji aby czarnej wytłumaczyć gdzie jej miejsce?

 

 

Przy 10 barach mogła strzelić. Nie było to bezpieczne.

Normalnie trzeba przesmarować ale wcześniej jest dobrze przygotować/wyczyścić felgę.

 

Z wszystkimi miałeś taki problem czy tylko z tą jedną :?: . Może być problem z drutówką lub felgą no i z jej zdjęciem z felgi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w eagle f1 195/50r15 byly miekkie boki jak nic. przy zwyklym cisnieniu na lukach bardzo plulo przodem. na dunlopach jakis tam nie bylo tego problemu. moze to kwestia nośności?

 

pozdrawiam

 

ja też pozdrawiam :)

 

-- 8 mar 2012, o 22:07 --

 

Nie nośności a twardości mieszanki boku i metodą łączenia go z czołem bieżnika (nad lub pod opasaniem).

Ja mam Dunlop 3000 Sport (205/50 R16) i większego g...wna nigdy nie miałem.

Na tym czuć każdą dziurkę nie mówiąc o krawężnikach i amortyzatorach które dostają w d...ę.

Dla mnie Dunlopy są oponami na autostrady a nie na nasze boskie drogi. Przynajmniej te moje.

 

Dunlop 3000 Sport to konstrukcja stara jak swiat, więc Twoja opinia specjalnie mnie dziwi, polecam spróbować coś nowszego np. Dunlop Sport MAXX TT albo RT

 

 

 

Kormoran też jest Polską znaną marką ale 99% z jego rozmiarówki nie jest robione w Polsce a najprawdopodobniej 100% :cry: tylko w Czechach.

Teraz Apollo rozdaje karty więc nie wiesz gdzie robione są Vredsteiny w 2012.

 

wiem, że do końca 2011 Vredestein nie był robiony w Indiach i to tyle, nie jestem wróżką i nie wiem gdzie będzie robiony w 2012, ale taka informacja jest na boku opony wieć nic się nie ukryje

 

Dla mnie nie jest to marka warta 500 pln za sztukę.

 

dla mnie też nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dmarowane było dedykowanym mazidłem ale pomogło dopiero mydło do wciągania kabli. Te 8bar to gumiarz pompował i mu nie wskoczyła. Wkurzylem sie zbralem kolo do siebie gdzie Guma uruchomił pneumatyczna cześć montażowni i po paru próbach wskoczyła. Zawizlem z powrotem do gumiarza aby mu pokazac ze jest dupa nie zawodnik i juro rano ma zrobić reszte. Zobaczymy jutro jak bedzie z innymi :roll:

Musze w takim wypadku uważać bo mój kompresor ma 10 bar i 2,5 kW

4mamut, dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lynx.

Tak mniemam że Apollo kupiło Vredstaina w 2009 r. tylko po to aby próbować konkurować z Michelin - bo ten buduje tam fabrykę opon tylko na rynek indyjski.

A jak wygra w Indiach i Chinach to będzie #1. Póki co jest #2 zaraz za Bridgestone.

 

dzioba powyżej 10 bar może strzelić bok opony. Także kask i okulary. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michelin - bo ten buduje tam fabrykę opon tylko na rynek indyjski.

A jak wygra w Indiach i Chinach to będzie #1.

Obstawiam że nie będzie :wink: Michelin raczej traci niż zyskuje udział w rynku, a patrząc na ich sposób prowadzenia biznesu i ich megalomanię to wg mnie będą tracić dalej.

W najbliższych latach najwięcej będzie zyskiwał Hankook :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michelin - bo ten buduje tam fabrykę opon tylko na rynek indyjski.

A jak wygra w Indiach i Chinach to będzie #1.

 

Obstawiam że nie będzie :wink: Michelin raczej traci niż zyskuje udział w rynku, a patrząc na ich sposób prowadzenia biznesu i ich megalomanię to wg mnie będą tracić dalej.

W najbliższych latach najwięcej będzie zyskiwał Hankook :idea:

 

mam podobne zdanie odnośnie Michelina, a Hankook idzie ostro w oponach ... tak jak Samsung w elektronice (telefony, telewizory) i Hyundai w samochodach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje nokiany przepadły...

 

więc ponawiam pytanie:

http://allegro.pl/opony-letnie-205-55r1 ... 49428.html

 

co o tych sądzicie?

Nokiany letnie są równie dobre jak zimowe?

Co prawda nie używałem ich jeszcze ale skoro mówią i faktycznie tak jest, że odprowadzają gigantyczne ilości wody to jestem skłonny je kupić. Miałem kiedyś ContiPremiumContact 2 i byłem z nich mega zadowolony ale to było w Golfie IV.

Zastanawiam się jeszcze nad Yokohamą A.drive AA01 bo cena porównywalna z Nokianem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam podobne zdanie odnośnie Michelina, a Hankook idzie ostro w oponach ... tak jak Samsung w elektronice (telefony, telewizory) i Hyundai w samochodach

 

Hankook na pewno będzie miał wzrosty rok do roku, ale aby dogonić wielką trójkę czyli Bridgestone, Michelin i Good Year trzeba mieć kontrakt na pierwsze wyposażenie a tego Hankook nie ma - lub jeszcze ma za mało.

 

Ciekawostka - chyba w 2009 po 40 latach współpracy z Good Year flagowy Chevrolet Corvette dostaje opony Michelin na pierwsze wyposażenie, podobnie jak większość modeli Porsche.

Buduje fabrykę niedaleko Toyoty w Rosji.

Dla nas jest za drogą marką ale dla Niemca 80 Euro za Vredstain i 99 Euro za Michelina czy Bridgestone nie stanowi problemu więc biorą lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla nas jest za drogą marką ale dla Niemca 80 Euro za Vredstain i 99 Euro za Michelina czy Bridgestone nie stanowi problemu więc biorą lepsze.

chyba rozmiary do saxo :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...