Skocz do zawartości

Forester XT 2014 AT OIL TEMP


KaEnWu

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Ostatnio w czasie normalnej jazdy zapaliła się kontrolka AT OIL TEMP [czerwona], do tego [żółte] ABS, kontrola trakcji, system wspomagania podjazdu na wzniesieniu i silnik...

Ikona tempomatu oraz trybu skrzyni biegów miga, nie można przełączyć trybu skrzyni biegów.

Samochód jedzie i przyspiesza normalnie.

Po postoju, kontrolki potrafią się nie pojawić przy odpalaniu ale już po przejechaniu kilkudziesięciu metrów są na desce.

Samochód od dwóch dni w ASO, na razie bez wykrycia przyczyny.

Czy ewentualnie ktoś miał do czynienia z podobnymi objawami?

W jakim kierunku szukać usterki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w Hondzie i zony wozie to normalnie zaczeły gniazdować, znajdowałem pod maską patyki suchy chleb i inne przysmaki. Teraz małżonka kupuje regularnie spray a ja psikam i jest spokój. Ponoć lepsze od tego jest elektryczne urządzenie do odstraszania tego towarzystwa. 

Edytowane przez Adam Turlej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

@KaEnWu wyjaśniło się coś z Twoją usterką ?

Ja mam ten problem od ponad miesiąca w Forku XT MY13 i też ASO nie może postawić diagnozy ? (Chyba już po plejadach w tym roku :( )

Edytowane przez tomekw_76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11/28/2017 o 19:13, Jacocz napisał:

Kuna + smaczna wiązka ? Miałem taką sprawę w dwóch firmowych autach . Nadgryzione przewody z kompa. Choinka na desce 

 

btw, w nowszych autach to ma swoje glebsze wytlumaczenie: http://www.thetruthaboutcars.com/2018/05/rats-may-flavor-fetish-wiring-insulation-newer-vehicles/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.11.2017 o 15:22, KaEnWu napisał:

 zapaliła się kontrolka AT OIL TEMP [czerwona], do tego [żółte] ABS, kontrola trakcji, system wspomagania podjazdu na wzniesieniu i silnik...

Ikona tempomatu oraz trybu skrzyni biegów miga, nie można przełączyć trybu skrzyni biegów.

też tam miałem kilka razy, dopóki tankowałem Pb95.

Odkąd zacząłem jeździć na 98 mam z tym spokój.

Pisałem już o tym może z rok temu, ale nie dawano mi wiary, że to kwestia paliwa, ja jednak obstaję przy swoim i swego forka karmię 98 only!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Adasko75 napisał:

też tam miałem kilka razy, dopóki tankowałem Pb95.

Odkąd zacząłem jeździć na 98 mam z tym spokój.

Pisałem już o tym może z rok temu, ale nie dawano mi wiary, że to kwestia paliwa, ja jednak obstaję przy swoim i swego forka karmię 98 only!

 

od samego poczatku tankuje tylko i wylacznie 95 (tankowalem tez w Kazachstanie i Rosji) i nigdy nie mialem zadnych problemow z autem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź @KaEnWu

 

Niestety, u mnie po sprawdzeniu wtyczek (też mechanicy w ASO na to wpadli), wymianie oleju, itp:

 

image.png.7d59015c950b3cf8c9cdd35e4817569c.png

 

a w diagnostyce:

 

image.png.c5bf1c273a4ef15d94e4c7abeeb4c9de.png

 

Czyli lipa :(

Edytowane przez tomekw_76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.05.2018 o 09:17, Adasko75 napisał:

też tam miałem kilka razy, dopóki tankowałem Pb95.

Odkąd zacząłem jeździć na 98 mam z tym spokój

Co ma piernik do wiatraka? Jaki wpływ ma paliwo na skrzynie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, msi napisał:

Co ma piernik do wiatraka? Jaki wpływ ma paliwo na skrzynie 

nie wiem.   Ale naprawdę i będę się przy tym upierał, gdy zacząłem tankować 98, te objawy znikły, a uprzednio wyskakiwały te błędy -

W dniu 28.11.2017 o 15:22, KaEnWu napisał:

... zapaliła się kontrolka AT OIL TEMP [czerwona], do tego [żółte] ABS, kontrola trakcji, system wspomagania podjazdu na wzniesieniu i silnik...

Ikona tempomatu oraz trybu skrzyni biegów miga, nie można przełączyć trybu skrzyni biegów.

- kilka razy i musiałem je usuwać podłączoną przez port obd2 aplikacją torque.    Może to tylko przypadek, może nie.   nie wiem, ale daję osobiste świadectwo i nie kłamię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam. Chciałbym się podpiąć pod temat. Forester '09 2.5, 230, automat.:

Zaobserwowałem :

- AT Oil ( świeci na czerwono)

-  wyłączona trakcja ( świeci na żółto)

- ABS ( świeci na żółto ) wg foto.

Zapala się sporadycznie przy wolnej jeździe. Podpięcie pod kompa nic nie pokazuje. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu błędy znikają.

Kto przerabiał ? Będę zobowiązany za podpowiedź.

IMG_20190119_162142016.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Cześć,

Czy komuś w końcu udało się rozwikłać tą zagadkę? :)

Pamiętam wątek o tym na FB. Jeden z forumowiczów wspominał wtedy, że:
 

Cytat

No mnie taki festiwal błędów się pojawił jak bokiem przedniego prawego koła przyłożyłem w krawężnik na stacji benzynowej.
Skończyło się na wymianie czujnika kierownicy oraz drążka kierowniczego, bo niezauważanie się wygiął.


U mnie pojawiło się to wczoraj i nie chce zniknąć :| mechanicznie żadnych niepokojących dźwięków nie słychać, jednak mrugająca czerwona kontrolka "Oil Temp" nie zachęca do jazdy, więc z chęcią się dowiem czego można się spodziewać, o ile ktoś rozszyfrował tą zagwozdkę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.04.2019 o 13:48, kYs napisał:
Cześć,
Czy komuś w końcu udało się rozwikłać tą zagadkę? :)
Pamiętam wątek o tym na FB. Jeden z forumowiczów wspominał wtedy, że:
 
Cytat
No mnie taki festiwal błędów się pojawił jak bokiem przedniego prawego koła przyłożyłem w krawężnik na stacji benzynowej.
Skończyło się na wymianie czujnika kierownicy oraz drążka kierowniczego, bo niezauważanie się wygiął.



Taki błąd pojawia się na desce rozdzielczej Forestera (nie ważne czy XT, czy n/a) z różnych, często blachych powodów. U mnie w Rumunii błędy jak opisane powyżej pojawiły się przy bardzo wysokiej temperaturze zewnętrznej.
Tak jak kiedyś pisała@Dyrekcja, kilkakrotne włączenie i wyłączenie zapłonu resetuje komputer i kasuje ten error. Nie potrzeba OBD, torque ani żadnych cudów.
Paliwo nie ma tu nic do rzeczy, tankuję Pb 95.

Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka
 

Edytowane przez mechanik
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dziękuję @mechanik za lifehack'a :)
Ww takim razie spróbuję z tym kilkukrotnym zapłonem, żeby sprawdzić czy to chwilowy błąd czy jakaś grubsza sprawa.

Niebawem mi się zbliża termin kolejnego przeglądu, więc ASO będzie miało okazję się wykazać jak się podepną z kompem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, kYs napisał:

Ok, dziękuję @mechanik za lifehack'a :)
Ww takim razie spróbuję z tym kilkukrotnym zapłonem, żeby sprawdzić czy to chwilowy błąd czy jakaś grubsza sprawa.

Niebawem mi się zbliża termin kolejnego przeglądu, więc ASO będzie miało okazję się wykazać jak się podepną z kompem :D

Gdzieś @Dyrekcjapisała ile razy dokładnie. Chyba pięć, ale głowy nie dam.

Ten błąd zniknie też sam, gdy w czasie zwykłej eksploatacji uruchonisz silnik wystarczającą ilość razy. Tak miałem w Rumunii. Gdy miałem jechać do serwisu w Sibiu okazało się że nie ma po co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mechanik niestety próbowałem 10x i nie pomogło. Próbowałem też 5x z chwilowym wyciągnięciem kluczyka między próbami i też nie pomogło :|
Z tego co się orientuję odpięcie aku na ok 30min powinno usunąć błędy z deski rozdzielczej, tylko nie mam 100% pewności, czy nie usunie to błędów z ECU, tak aby można było je odczytać w serwisie podpinając się do kompa. Orientujesz się jak to wygląda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...