Skocz do zawartości

Subaru WRX 2017 CVT


Tsunetomo

Rekomendowane odpowiedzi

Czy jest ktoś kto jeździł nowym WRX 2.0DIT z CVT i z manualem ?

Interesuje mnie czy w przypadku silnika 2.0 DIT jest różnica w osiągach CVT versus MT.

Tabelki ze stron Kanadzie  nie wykazują większych różnic. Ciekawi mnie jakie są realne odczucia

Edytowane przez kokos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zmienia.  W tradycyjnym tego słowa znaczeniu. CVT to przekładnia bezstopniowa. Jedyne opóźnienie może nastąpić na sprzęgle hydrokinetycznym. Patrząc na tabelkę Outbacka w dieslu z CVT to manual jest 0,2 szybszy do setki niż CVT. Dlatego założyłbym, że WRX z CVT może być też nieco wolniejszy od MT ale w warunkach wyprzedzania może to być bez znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25. August 2017 o 09:04, Bosman napisał:

Przed zakupem warto pewnie przejechać się Forkiem XT żeby ocenić czy CVT daje oczekiwany zapewne od WRX poziom wrażeń.
Odwieczny dylemat: wygodny automat czy męczący manual. Angażujący manual czy śmiertelnie nudny automat ;)
Przy czym CVT to taki najnudniejszy możliwy automat mimo łopatek. Sam mam ten dylemat obecnie.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

 

Pozwole sie nie zgodzić z ostatnim zdaniem :) polecam w trybie S# pocisnąć po zakrętach! To, jak podczas hamowania zrzuca "biegi", naprawdę robi wrażenie! Osobiście w ogóle nie odczuwałem potrzeby ingerencji w to, co komputer robił (po raz pierwszy i jedyny do tej pory). 

 

Edit: GTR tez dobrze chodził, jak sobie przypomnę ;) 

Edytowane przez Than_Junior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Than_Junior napisał:

polecam w trybie S# pocisnąć po zakrętach!

Tylko jeszcze trzeba umieć pocisnąć po zakrętach. Bo za chwilę usłyszysz, że wyjeżdża przodem więc ma domyślnie napęd tylko na przód, a tył załącza się i to za późno ;)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Than_Junior napisał:

 

Pozwole sie nie zgodzić z ostatnim zdaniem :) polecam w trybie S# pocisnąć po zakrętach! To, jak podczas hamowania zrzuca "biegi", naprawdę robi wrażenie! Osobiście w ogóle nie odczuwałem potrzeby ingerencji w to, co komputer robił (po raz pierwszy i jedyny do tej pory). 

 

Edit: GTR tez dobrze chodził, jak sobie przypomnę ;) 

 

W mojej prywatnej hierarchii od dających najlepsze wrażenia do najmniej fajnych zautomatyzowanych skrzyń:

1. kłowe sekwencje rajdowe/wyścigowe - drobny minus, że nie ma ich w autach drogowych, bo się nie nadają (trwałość, kultura pracy przy "normalnej" jeździe);

2. topowe jednosprzęgłowe skrzynie zautomatyzowane, typu Lexus LFA (od razu mówię nie jeździłem) czy starsze Ferrari (360, 430) - może ciut mniej wydajne niż dwusprzęgłówki, ale to 0,1s przerwy w napędzie daje fajne wrażenia. Ponoć właśnie dlatego Lexus to zastosował zamiast dwusprzęgłówki;

3. dwusprzęgłówki, ale te "dobre", czyli z agresywnym softem, które dają kopa w plecy. Jeździłem GTRem i Clio RS. Obie uważam za boskie (wbrew krytykom Clio RS). W Clio skrzynia to pewnie to samo co VAGach, ale agresywny soft w trybie race kopie w plecy i strzela z wydechu+fantastyczne w dotyku i działaniu łopatki. Nie jeździłem Porsche z PDK czy F458/488, ale ponoć też "dają radę" :-) Z kolei "zwykłe" DSG np w grupie VW (nie mówię o RS,GTI, itp) ma jakiś pseudo eco soft, który trzyma absurdalnie niskie obroty i jak wciskasz gaz, to trzy razy zapyta czy aby na pewno musi redukować. Zatem tu wrażenia to raczej kwestia softu niż typu skrzyni;

4. "Klasyczne" automaty. Są jakieś biegi, więc wrażenia lepsze niż w CVT, ale przekładnia hydrokinetyczna je tłumi. Ja osobiście nie lubię jak wzrost obrotów nie przekłada się liniowo na wzrost prędkości. Pewnie najlepsze rozwiązanie dla dużych mocarnych aut (typu RS6 czy AMG), bo daje komfort, trwałość, a wystarczające wrażenia daje o wiele za mocny silnik. W LGT 5EAT też dobrze działa, chociaż mogłoby mieć z jeden bieg więcej dla poprawy wrażeń :-)

5. CVT. Hydrokinetyka + brak biegów. Super płynność i komfort. Brak wrażeń w porównaniu do powyższych rozwiązań. Może symulacja "biegów" coś poprawia, ale ponieważ te biegi są udawane, to już lepiej dać je zmieniać automatowi niż samemu. Dla mnie FXT jak chodzi o skrzynię jeździ się bardzo wygodnie ale nudno.

6. A najgorsze są wszystkie skrzynie dowolnego z powyższych typów, które są z rożnych powodów spaprane, albo z definicji albo pseudo eco softem.

 

No ale to mój prywatny ranking, każdy może mieć swoje zdanie i doświadczenia.

 

Dla mnie ideałem jako daily byłby Levorg 2.0DIT z agresywną dwusprzęgłówką. Pomarzyć zawsze można,hehe :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Bosman napisał:

2. topowe jednosprzęgłowe skrzynie zautomatyzowane, typu Lexus LFA

 

Polecam się rypnąć autem z jednosprzęgłową skrzynią ZFa. Co ciekawe ta sama skrzynia w Jagu jest inaczej zestrojona niż w BMW.

 

W BMW można kupić w opcji sport i normalnej. 

 

Uwielbiam tą skrzynie, szczególnie w trybie pracy sport+  :thumbup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, ketivv napisał:

 

to jest hydrokinetyko o ile się nie mylę

 

 

 

Tego to nie wiem, tu więcej info.

 

 

https://www.zf.com/corporate/en_de/products/product_range/cars/cars_8_speed_automatic_transmission.shtml

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, chojny napisał:

 

Tego to nie wiem, tu więcej info.

 

 

 

 

 

to jest hydrokinetyk

 

bardzo szybko zmienia w górę także w trybie ręcznym, redukcje różnie w ręcznych potrafi się trochę pogubić, we wspomnianym BMW często pracuje bez lock-up na samym hydrokinetyku

ogólne fajna jako automat ale do dobrego "DSG" jak np. w EVO to jej bardzo daleko

 

bardzo fajnie spisuje się w "próbach terenowych" gdzie DSG jest dość słabe w wyniku pracy na połsprzęgle 

 

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, ketivv napisał:

do dobrego "DSG" jak np. w EVO to jej bardzo daleko

 

Ilość DSG w EVO, widzianych w trybie awaryjnym po chwili jazdy nie pozwala mi przyjąć przy tej skrzyni opisu "dobry" automat. :biglol:

 

 

Powyższa skrzynia ZFa uchodzi za jeden z najlepszych automatów na rynku ale jak to mówią, każdy ma prawo do swojego zdania ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, chojny napisał:

 

Ilość DSG w EVO, widzianych w trybie awaryjnym po chwili jazdy nie pozwala mi przyjąć przy tej skrzyni opisu "dobry" automat. :biglol:

 

to ogólnie fordowski Borg Warner bez problemu do poprawienia (mocniejsze sprzęgła + chłodnica), zresztą jakby tą ZF 8HP tak konkretnie potraktował to tez się pewne zgrzeje i wywali komunikat 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, ketivv napisał:

 

to ogólnie fordowski Borg Warner bez problemu do poprawienia (mocniejsze sprzęgła + chłodnica), zresztą jakby tą ZF 8HP tak konkretnie potraktował to tez się pewne zgrzeje i wywali komunikat 

 

 

Nie wiem, nie mamy z nią kłopotów żadnych i w poprzednim aucie też nie mieliśmy bez konieczności żadnych poprawek.  

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z zasady powinno być trudno źle potraktować skrzynię automatyczną. Raczej stworzono je po to aby ułatwić wszystkim i wszystkiemu życie w tym wprowadzić większą kulturę techniczną przy współpracy silnik-przeniesienie napędu. Usterki raczej spowodowane są złym zaprojektowaniem skrzyni, złą konserwacją lub jej zaniedbaniem. Co do szybkości działania: a co kogo obchodzi, że ta zadziała 0,1 s szybciej od drugiej?  I tak bułki do chaty przywieziemy ciepłe;) W zasadzie ważne żeby je w ogóle przywieźć :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Izotom napisał:

a co kogo obchodzi, że ta zadziała 0,1 s szybciej od drugiej?  I tak bułki do chaty przywieziemy ciepłe;)

 

Ty po bułki masz 1,5 kilometra a i tak robisz koło 30... tez pewnie przez skrzynie  :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. Ostatnio miałem przyjemność jeździć Toyotą Sequoia ze zwykłym automatem i pomimo 16 lat żyła. Nawet niechcący udało mi się, podczas jazdy, wrzucić R zamiast D zmieniając bieg z L na D. Wszyscy przeżyli. W sumie to udało mi się tym autem zrobić wiele dziwnych rzeczy i wszyscy też przeżyli ;)

2 minuty temu, chojny napisał:

 

Ty po bułki masz 1,5 kilometra a i tak robisz koło 30... tez pewnie przez skrzynie  :biglol:

No tak ale to inna bajka i niekoniecznie robię to szybko B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, chojny napisał:

Nie wiem, nie mamy z nią kłopotów żadnych i w poprzednim aucie też nie mieliśmy bez konieczności żadnych poprawek.  

 

 

 

ewentualne poprawki SST w EVO to bardziej wymóg "przeznaczenia auta" w normalny użytkowaniu drogowym jakiś specjalnych problemów nie było 

 

tak jak z tą ZF8HP w BMW której się nawet chyba nie zaleca wymiany oleum, patrząc na nią jak na automat świetna jak na "sportowy automat" to już trochę na wyrost

 

z drugiej strony wiele zmienia dzisiaj soft w sterowniku, niewielkie zmiany mogą spowodować "radośniejsze" prowadzenie 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...