Skocz do zawartości

Subaru WRX 2017 CVT


Tsunetomo

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, Bartek1986 napisał:

 

Ma inny silnik, inną skrzynie biegów, inne napędy.

Zapewne inne hamulce, inne zawieszenie, inną przekładnie kierowniczą itd.

 

 

wg. wiekszosci testow, jeszcze nigdy dotychczas WRX i STI nie byly tak blisko siebie...

 

WRX CVT - idealny daily driver, imho... bardzo wielka szkoda, ze nie jest dostepny w UE

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, eddie_gt4 napisał:

 

wg. wiekszosci testow, jeszcze nigdy dotychczas WRX i STI nie byly tak blisko siebie...

 

WRX CVT - idealny daily driver, imho... bardzo wielka szkoda, ze nie jest dostepny w UE

No właśnie... mam możliwość na ściągnięcie z UAE. Doliczając koszty transportu, VAT, akcyzę i cło, wyjdzie około nowego Forestera XT. Brak gwarancji :(

no I muszę sprawdzić dokładnie specyfikację. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed zakupem warto pewnie przejechać się Forkiem XT żeby ocenić czy CVT daje oczekiwany zapewne od WRX poziom wrażeń.
Odwieczny dylemat: wygodny automat czy męczący manual. Angażujący manual czy śmiertelnie nudny automat ;)
Przy czym CVT to taki najnudniejszy możliwy automat mimo łopatek. Sam mam ten dylemat obecnie.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Bosman napisał:

Przed zakupem warto pewnie przejechać się Forkiem XT żeby ocenić czy CVT daje oczekiwany zapewne od WRX poziom wrażeń.
Odwieczny dylemat: wygodny automat czy męczący manual. Angażujący manual czy śmiertelnie nudny automat ;)
Przy czym CVT to taki najnudniejszy możliwy automat mimo łopatek. Sam mam ten dylemat obecnie.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

Masz racje :) Sti jest super, ale w pewnym wieku przedkłada się wygodę jednak nad zaangażowanie jakie daje manual. Poza tym u nas w domu wymiana aut jest codziennością a Żona manualowi mówi zdecydowanie nie! Przy kolejnej wizycie spróbuje umówić jazdę próbna i zobaczę. Może jeszcze dolar spadnie trochę i będzie to "prawie miało sens" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, to jednak zestrojenie skrzyni CVT Forek i WRX są inne chociażby ze względu na większą moc/moment WRX. Na pewno WRX lepiej będzie hamować. Silnik niby ten sam ale np. kąty wyprzedzenia zapłonu przy obrotach 4500 i więcej są zdecydowanie większe w WRX niż w Forku. Można całkiem bezpiecznie dmuchnąć WRX do 300 KM. Myślę, że dynamiki nie zabraknie: jakby nie było 1 sekunda szybciej do setki niż Forek XT i zdecydowanie szybszy do 200 km/h. Jak dla mnie całkiem fajne auto grzechu warte :). W przypadku awarii skrzyni czy silnika koszty naprawy nie są małe. Prawdą jest, że w zasadzie problemów z tymi elementami nie ma. Biorąc pod uwagę jak my użytkujemy Forka to w zwykłej osobówce nie powinno się nic złego pojawić. 

Gdyby był osiągalny na naszym rynku WRX z CVT to brałbym bez wahania. W innym przypadku, jednak lojalność względem SIP trochę mi nie pozwala na prywatny import - taki ze mnie pokrętas.

Edytowane przez Izotom
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Izotom napisał:

Z tego co wiem, to jednak zestrojenie skrzyni CVT Forek i WRX są inne chociażby ze względu na większą moc/moment WRX. Na pewno WRX lepiej będzie hamować. Silnik niby ten sam ale np. kąty wyprzedzenia zapłonu przy obrotach 4500 i więcej są zdecydowanie większe w WRX niż w Forku. Można całkiem bezpiecznie dmuchnąć WRX do 300 KM. Myślę, że dynamiki nie zabraknie: jakby nie było 1 sekunda szybciej do setki niż Forek XT i zdecydowanie szybszy do 200 km/h. Jak dla mnie całkiem fajne auto grzechu warte :). W przypadku awarii skrzyni czy silnika koszty naprawy nie są małe. Prawdą jest, że w zasadzie problemów z tymi elementami nie ma. Biorąc pod uwagę jak my użytkujemy Forka to w zwykłej osobówce nie powinno się nic złego pojawić. 

Gdyby był osiągalny na naszym rynku WRX z CVT to brałbym bez wahania. W innym przypadku, jednak lojalność względem SIP trochę mi nie pozwala na prywatny import - taki ze mnie pokrętas.

Dzięki. Mi tez WRX wydaje się autem "dla mnie". I bylby jeden z nielicznych w PL. Podczas kolejnej wizyty w ZEA muszę umówić się na jazdę próbna i dokładnie zobaczyć specyfikacje. 

Edytowane przez Tsunetomo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Izotom napisał:

Jak będziesz znał ceny, specyfikacje, koszty transportu, podatków itp. to daj znać na PW.

Dam znać. Na razie wyliczyliśmy koszty "na gotowo"'do Polski na jakieś 170k PLN. Dolar dosyć drogi. Sprawdze specyfikacje i dam znać, ale osobiście po grzebaniu w temacie WRX chyba się na to zdecyduje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, kamilgt napisał:

W Łodzi stoi czarny wrx z cvt z kanady, można sprawdzić jak jeździ. 

Dziękuje! Zadzwonię czy dadzą się przejechać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Tsunetomo napisał:

Dam znać. Na razie wyliczyliśmy koszty "na gotowo"'do Polski na jakieś 170k PLN.

 

taki poziom kosztowało mnie STi Sport prawie roczne z przebiegiem 15k km z ASO. Nawet jeżeli WRX CVT jest nowy to drogo wychodzi..... Z drugiej strony w chwili obecnej nie każdy ma swoje indywidualne preferencje. 

 

Mimo wszystko koniecznie przetestuj CVT. Mnie w XT drażniło opóźnienie w reakcji na gaz (bez znaczenia w jakim trybie skrzyni). W trasie to nie przeszkadza ale w mieści , w zakrętach wszędzie tam gdzie oczekujesz od auta dynamicznej reakcji CVT to "tłumi" i miałem wrażenie, że zastanawia się czy zmienić bieg czy dać mu jechać. Nie jest to kwestia tylko CVT w Subaru. Często mam okazję podróżować nowy pancerwagem 2.0T z jakimś super hiper najdroższym wynalazkiem DSG  + 240KM i efekt był taki sam.

 

Podsumowując jeżeli oczekujesz emocji CVT wypadnie słabo. Jeżeli "komfortu i wygody" to jest stworzone dla Ciebie.      

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia przyzwyczajenia się i wyczucia auta: jego reakcji na gaz, kiedy redukuje, ewentualnie nauczenie się jazdy w trybie manual. Wg mnie w trybie #S+manual XTek fajnie jedzie i wcale nie brakuje emocji: redukcja dwa biegi, full trotyl i wio. Jak na tak wysokie i ciężkie auto reakcja i dynamika z CVT jest bardzo dobra. WRX powinien być równie żwawy i emocjonujący w prowadzeniu - jak nie lepiej. Nie demonizowałbym zbyt bardzo automatów. Faktem jest, że musimy zdać się jednak na system zautomatyzowanego układu napędowego w stosunku do typowej skrzyni ale są to straty, które dobry kierowca jest w stanie przewidzieć i skompensować w swoimi nawykami.

2 godziny temu, Adam12 napisał:

taki poziom kosztowało mnie STi Sport prawie roczne z przebiegiem 15k km z ASO.

 

Chyba jednak nie kupiłbym używanego STI. To takie auto, które trzeba "wychować" pod siebie. 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Izotom napisał:

Wg mnie w trybie #S+manual XTek fajnie jedzie i wcale nie brakuje emocji: redukcja dwa biegi, full trotyl i wio

 

 

nie twierdzę, że brakuje. Wszystko jest kwestią punktu odniesienia :)

 

21 minut temu, Izotom napisał:

Chyba jednak nie kupiłbym używanego STI. To takie auto, które trzeba "wychować" pod siebie. 

 

Chyba, że znasz "wychowującego" :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Adam12 napisał:

 

taki poziom kosztowało mnie STi Sport prawie roczne z przebiegiem 15k km z ASO. Nawet jeżeli WRX CVT jest nowy to drogo wychodzi..... Z drugiej strony w chwili obecnej nie każdy ma swoje indywidualne preferencje. 

 

Mimo wszystko koniecznie przetestuj CVT. Mnie w XT drażniło opóźnienie w reakcji na gaz (bez znaczenia w jakim trybie skrzyni). W trasie to nie przeszkadza ale w mieści , w zakrętach wszędzie tam gdzie oczekujesz od auta dynamicznej reakcji CVT to "tłumi" i miałem wrażenie, że zastanawia się czy zmienić bieg czy dać mu jechać. Nie jest to kwestia tylko CVT w Subaru. Często mam okazję podróżować nowy pancerwagem 2.0T z jakimś super hiper najdroższym wynalazkiem DSG  + 240KM i efekt był taki sam.

 

Podsumowując jeżeli oczekujesz emocji CVT wypadnie słabo. Jeżeli "komfortu i wygody" to jest stworzone dla Ciebie.      

zakładam, ze CVT powinno działać nie gorzej niż w OBK. WRX miałby być szybkim daily car, dlatego nie mogę jakoś oswoić się z myślą, by był to STi z manualem. Jak wyobraże sobie 30 minut w korku na Wilanowskiej w Warszawie z tym sprzęgłem... z drugiej strony koszt importu wysoki i obarczony wszystkimi ryzykami. Auto byłoby nowe. Subaru nie jest popularne w ZEA, mało używek. Za to używane BMW i Mercedsy można trafić nieprzyzwoicie tanio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie z UAE, to może z Kaliningradu?

Ale nie mam pojęcia jak to wychodzi kosztowo.

Na pewno za to można pojechać i wrócić na kołach nowym autem w jeden dzień, to tylko 320 km z Warszawy.

A w razie poważniejszej awarii masz tam gwarancję i w razie dużej awarii w okresie gwarancji można auto na lawecie tam zawieźć.

 

Też trochę rzeźba, ale mniejsza niż z UAE.

 

Edit:

Chyba jednak nie ma sensu:

http://subaru.ru/upload/brochures/SUBARU_WRX-WRX-STI_2017_PRICE.pdf

Jeśli cena wyjściowa WRX CVT to 158 tys zł (licząc rubla jako 0,0615zł), to po doliczeniu akcyzy (3.1%), cła (10%) i VAT (23%) wychodzi ok 220 tys zł.

 

Edytowane przez Bosman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Bosman napisał:

Jeśli cena wyjściowa WRX CVT to 158 tys zł (licząc rubla jako 0,0615zł), to po doliczeniu akcyzy (3.1%), cła (10%) i VAT (23%) wychodzi ok 220 tys zł.

 

 

w przypadku sprzedaży za granicę rosyjski VAT (chyba 18%) powinien być nienaliczany do wartości towarów eksportowanych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.08.2017 o 07:28, Adam12 napisał:

Każdy automat kastruje charakter auta niemiłośnie.

 

Bardzo się nie zgadzam.

 

1. Nie każdy :P

2. Są auta, których sobie nie wyobrażam z manualną skrzynią biegów ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...