Skocz do zawartości

EGR AAAWARIAAA POMOCY!


LUKASWU

Rekomendowane odpowiedzi

Witam któregoś pieknego dnia zapalaiła się kontrolka check engine po diagnozie zawory egr (pozycja zamknieta) wymienilem na nowe w starych syf. Przy wymianie wyczyściłem także te aluminiowe rurki (tyle ile moglem)i trochę przepustnicę (bez zadnego demontażu tyle co od strony wlotu powietrza) po zmontowaniu wszystkiego do kupy check dalej swieci myślalem ze zniknie może po zrobieniu kilku km czy coś w tym stylu ale nie. Po kolejnej diagnozie wyskoczyly kolejne bledy p0123 p0223 p0638 p2433 p2441 z tego co znalazłem to 3 pierwsze mówią coś o przepustnicy a kolejne dalej jest cos nie tak z zaworem. Powiem odrazu że mechanik ze mnie żaden ale coś tam próbuje:D Może ktoś ma wieksze doświadczenie i podpowie coś w tym temacie Z GÓRY DZIĘKI!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, LUKASWU napisał:

Witam któregoś pieknego dnia zapalaiła się kontrolka check engine po diagnozie zawory egr (pozycja zamknieta) wymienilem na nowe w starych syf. Przy wymianie wyczyściłem także te aluminiowe rurki (tyle ile moglem)i trochę przepustnicę (bez zadnego demontażu tyle co od strony wlotu powietrza) po zmontowaniu wszystkiego do kupy check dalej swieci myślalem ze zniknie może po zrobieniu kilku km czy coś w tym stylu ale nie. Po kolejnej diagnozie wyskoczyly kolejne bledy p0123 p0223 p0638 p2433 p2441 z tego co znalazłem to 3 pierwsze mówią coś o przepustnicy a kolejne dalej jest cos nie tak z zaworem. Powiem odrazu że mechanik ze mnie żaden ale coś tam próbuje:D Może ktoś ma wieksze doświadczenie i podpowie coś w tym temacie Z GÓRY DZIĘKI!

A mógłbyś to jakoś po polsku napisać? Nie da się tego czytać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, lojszczyk napisał:

mógłbyś to jakoś po polsku napisać? Nie da się tego czytać

 

Nie jest tak źle, lepsze kwiatki można znaleźć.

 

A co do tematu - twoje błędy wskazują nadal na problem z zamkniętym zaworem. Wymieniałeś na nowy czy wsadziłeś używkę? Po wymianie kasowałeś błędy czy tylko liczyłeś że same się wykasują? Najlepiej to zrób reset kompa, adaptację i napisz czy masz jakieś błędy po tym zabiegu.

Sprawdź też czy podłączyłeś wszystko do przepustnicy bo masz też błędy od położenia pedału gazu, ale to sporadycznie może się zdarzać czasami.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kasowaniu błędów jeżeli nadal będą błędy możesz prześledzić jakość wpięcia kostek i wtyczek = często niedomknięte/zatrzaśnięte generują zamęt.

 

p.s.

 po co do przepustnicy dochodzi zasilanie i powrót płynu chłodniczego ???

dotyczy silnika ej253, nie wiem jak innych.

 

Edytowane przez 4444
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć wszystkim, mam pytanie a propos EGR, z problemu kodu P0400, chciałbym wykręcić go sam i wyczyścić, aczkolwiek jak patrzę na dostęp do śrub, od dołu, to czy można odkrecic go bez demontażu kolektora? Nie wiem jak tam rękę wsadzić, nie mówiąc o samym wykreceniu śrub, może grzechotka łamaną, albo inny krótki śrubokręt, czy może nie kombinować i oddać do mechanika, proszę o radę :)

 

Subaru Legacy 2.0 165 2006r. Benzynka

 

(mam świadomość, że wypadało by od razu się zaopatrzec w nowa uszczelke, a także by się bronić, aby nic nie wpadło do silnika) 

20190123_212313.jpg

Edytowane przez Arqus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Sasha_A80 napisał:

You have marked a secondary air system valve.

EGR valve is located near the red cap of the alternator cable.

To co ja zaznaczyłem? Nie dotyczy ta zaznaczona część błędu P0400? Tak to jest zbierać wiedzę z internetu.. 

 

Chcesz mi powiedzieć, że tutaj jest EGR? 

 

20190124_110905.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sasza Ci napisał, że EGR valve to nie jest to co pokazałeś na 1-szej fotografii.

Fotka przedstawia jak pisze Sasza "secondary air system valve". 

Twoje błędy dotyczą zaworów tego systemu a nie zaworu EGR, który (np. w moim forku) jest na prawym kielichu.

Reasumując: nieprawidłowo nazwałeś zawór, który Ci się zablokował.

Pozdrawiam,

 

Edytowane przez ura_bus
poprawka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, ura_bus napisał:

Sasza Ci napisał, że EGR valve to nie jest to co pokazałeś na 1-szej fotografii.

Fotka przedstawia jak pisze Sasza "secondary air system valve". 

Twoje błędy dotyczą zaworów tego systemu a nie zaworu EGR, który (np. w moim forku) jest na prawym kielichu.

Reasumując: nieprawidłowo nazwałeś zawór, który Ci się zablokował.

Pozdrawiam,

 

Dobrze, to czy do zaworu EGR trzeba rozbierac górna część silnika czy można go odkrecic w normalny sposób? Bo się zabierałem już parę razy do tego i nie mam pomysłu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...