Skocz do zawartości

Impreza Gt 99' z plecakiem


SAAB2.3AERO

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj dzień sukcesy więc popijam kawę i lecę wkładać silnik do nory:) trzymajcie kciuki:)

To pochwaliłem :)

dzień sukcesu przełożony na kiedy indziej bo leje się olej z pod koła  zamachowego po odpaleniu ... coś musiałem zje....

Nic to, w tygodzniu wyjme chama znowu i ogarnę. trochę dziwnę bo w sumie tylko uszczelniaczem może lecieć a  jego   na   pewno wymianiałem. W sumie wszystko wymieniałem :) zobaczymy. Jeszcze wydech gdzieś pod turbo pierdzi więc też obczaje o co mu chodzi bo przed wyjęciem było elegancko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Subek dostał nową przepływkę i temat obrotów opanowany :) silnik teraz na wolnych pracuje pięknie, nie telepie nim,nie ma wypadania zapłonu itd.

Wczoraj w nocy stwierdziłem że brzmi mało Imprezowo i założyłem końcowy który już leżał długo i czekał. Dzisiaj zrobie fotki jak to wygląda bo dla mnie jest petarda :D 

 

Docierania ciąg dalszy :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Żeby nie było że auto zapadło się pod ziemię to kilka fotek :)

Zostało mi 200 km do końca docierania więc już nie długo dobry olej i w końcu posłucham sobie wydechu na wysokich obrotach i przy dmuchnieciu turbo :)

Kupiony IC z Wrx, czeka na montaż, wymieniane tuleje belki na poliuretan z moją małą przeróbka, dyfer od BADYLA też czeka na montaż bo wydaje podejrzane dźwięki.

Narazie powoli idą pracę bo remont silnika mnie zrujnowal ale do przodu. Następny cel to napęd. Zacznę od rozebrania swojego starego dyfra

 

20170831_160445.jpg

tmp_12479-20170831_160433217733608.jpg

tmp_12479-20170831_1605301960220761.jpg

tmp_12479-20170831_1605181959735298.jpg

tmp_12479-20170831_160653654661450.jpg

Edytowane przez SAAB2.3AERO
  • Super! 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subek już po dotarciu, teraz czas na układanie to więc obroty w górę i stopniowo boost :) Szukam jakiś rozsądnych zegarów dodatkowych, jakby ktoś polecił coś to będę wdzięczny.

Podsumowanie remontu zrobię tak jak obiecałem tylko rachunki pozbieram bo trochę ich jest. Mam nadzieję że niedługo uda mi się wziąć za zawieszenie i wszystkie gumy z tylu powymieniac i przy okazji wrzucę dyfer bo leży i czeka.

Postęp pracy nie jest spektakularny, ale to zasługa tego że silnik został zrobiony od podstaw i wywiercil nie małą dziurę w funduszu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zrobiony 1000 km po dotarciu czyli łącznie 4 tysiące km. Ostatni 1000 km na lekkim doladowaniu czyli 0,5 bara. Teraz kolej na ostatni etap czy Full boost :) Przy mocniejsze jeździe na obecnym 0,5 bara spalanie wychodzi tak : 400 km na baku czyli około 13 litrów co uważam za eleganckie spalanie.

Mechanizm wycieraczek mnie boli strasznie na obecną chwilę.

Muszę też pokombinować z zawiasem i oponami bo nie do końca podoba mi się prowadzenie ale powoli bo jak wiadomo nie od razu Radom zbudowano :)

Praca trwa !!!:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mój pamiętniczku właśnie minęło 5 tysięcy od poskładania silnika w Subku, oleju nie ubywa, płynu chłodniczego również. Jedyne narazie co ubywa to paliwo w kociołku. W aucie narazie bez spektakularnych modów tuningów i performersów :) cieszę się jazdą chociaż jako że lubie mieć dopieszczone auto w każdym aspekcie to lista spraw do ogarnięcia cały czas rośnie bo dopatruje się różnych drobnych rzeczy wynikających z wieku auta. Z czasem będę nad tym pracował bo trzeba zbierać powoli części i fundusze na działania.

Po przejechaniu 4 tysięcy podpiąłem selenoid czyli turbo powinno teraz ganiać na 0,9 bara. I tu pytania, bo w peaku czyli chwilowo jest te 0,9 ale stałego można powiedzieć że jest 0,75 bara. Czy u was na seryjnym kompie jest tak samo?

Chciałem się wybarć na hamownie z pomiarem AFR dla spokoju ducha i tu kolejne pytanie czy macie kogoś do polecenia ?

Następne pytanie czy ktoś ma sposób naprawy/regeneracji mechanizmu wycieraczek bo jest dramat?

 

Dla tych co czasem odwiedzają kilka fotek :)

20171014_134050.thumb.jpg.8624c9765ef756380d87bdc051024c3d.jpg

Lubie te kobiece kształty ... :P20171014_134025.thumb.jpg.cb5e698d4b8086994d520a202994a985.jpg

20171014_134104.thumb.jpg.7aa79bda444052faf4b238d605057adc.jpg20171014_134108.thumb.jpg.10e452f3d560680d319998878e5e97e7.jpg20171014_134127.thumb.jpg.ad35bd41b357cf7b110ae06beb46cb6c.jpg

 

Wybaczcie że nie jest wypicowane ale pogoda nie pomaga  :)

20171014_134026.jpg

obiecałem że zrobię jakieś podsumowanie remontu więc zamieszczam fotki paragonów

20170827_125157.jpg

to akurat nie związane z remontem ale jest :)

 

 

20170827_125129.jpg

 

20170827_125121.jpg

Z tego co pamiętam do przepływka

 

20170827_125113.jpg

A to za rurę dolotu nową .

 

Nie chcą mi się wczytać zdjęcia rachunku za obróbkę silnika więc zrobie poniżej podsumowanie słowne:

OBRÓBKA SILNIKA: 5300 zł

  • szlif cylindrów 600zł
  • osiowanie bloku 500zł
  • pasowanie wału 200zł
  • pasowanie korbowodów 240 zł
  • planowanie bloku 200zł
  • wzmacnianie bloku czyli takie pół zamknięcie 300zł
  • tłoki Mahle 92,50 mm 2500zł
  • panewki wału ACL 650zł
  • nowe tulejki korbowodowe 120zł

Nowe uszczelniacze zaworowe wydechowe i dolotowe 190zł

Planowanie głowic, sprawdzenie na szczelność, wymiana uszczelniaczy i dotarcie 700zł

 

Gdzieś jeszcze zapodziałem fakturę za uszczelki kolektorów, głowic i pompą oleju, znajdę to aktualizuje bo napewno gdzieś jest.

 

 

Edytowane przez SAAB2.3AERO
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanuję za dokładną rozpiskę co ile kosztowało. Przyda się to kolejnym szukającym orientacyjnych kosztów remontu GieTka.
Tak patrzę na fotki i nie leży mi niebieski siatex w przednim zderzaku, wiec również dorzuciłbym do listy zakupów listwy w zderzak ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Ayu napisał:

Tak coś czuję, że będzie to jedno z lepiej dopieszczonych kombi w PL w tym roczniku z czasem :)

 

Też mam takie wrażenie. Lakier pięknie się świeci, a jak widać mechanika idzie w świetnym kierunku. Gratki i powodzenia w dalszych pracach.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do mechanizmu to pewnie pracuje po za zakresem pracy normalnej (trzaska o listwe lub maskę)?

Jeśli tak to albo kupisz w USA tulejki Dormana  i je wymienisz bądź kupisz drugi mechanizm i z 2 pospawasz jeden.

Lub zostaje najdroższy wariant czyli nowy mechanizm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(Dzięki chłopaki za komentarze :) Niestety chwilowo brak czasu doskwiera więc nic do przodu, dzisiaj tylko rano wyszedłem pojeździć bo cały tydzień na to czekałem:)

 

Dzisiaj Subek był na bieżni i pomiarze AFR. Pomiar robiony na Pb 95, AFR w skrajnym punkcie pod koniec obrotomierza wynosi 11,8 co jest graniczną wartością biorąc pod uwagę że rzadko korzystam z końca obrotomierza, ale w przyszłości mocniejsza pompa paliwa i strojenie konieczne :)

 

 

tmp_30051-20171024_1444531450744458.jpg

tmp_30051-20171024_1736481865581484.jpg

Edytowane przez SAAB2.3AERO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ok, a więc  wczoraj a w zasadzie też i dzisiaj bo skończyłem o 5 rano :) trochę podziałane. Założona pompa paliwa DW i wymiana przewdów przy samym wejściu do baku, udało mi się też naprawić wycieraczki i gęba mi się cieszy z tego bo w końcu używanie wycieraczek nie jest okupione moim bólem i cierpieniem słysząc prace tego mechanizmu. Wymieniłem też osłony na przedniej prawej półosi + oczywiście czyszczenie i nowy smar przegubów. Wymieniony został też DP na 3 calowy.

 

I niestety są też złe wieści ....

 

Mimo że auto wygląda na ładne blacharsko i było robione podobno w tym roku (kupiłem je w marcu) to oczywiście jest zrobiona fuszerka...

Tylne kielichy są do ratowania. Od strony błotnika czyli tak jakby zewnętrzna scianka liekicha jest chujo....a

 

Czy ma ktoś jakiegoś dobrego blacharza który wytnie zewnętrzny błotnik, dostanie się do kielicha i zrobi to zgodnie ze sztuką czyli wzmocni całość i dobrze obspawa ten element i przed zamknięciem tego zabezpieczy to wewnątrz  ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

temat spadł na dalekie strony :/

Subek gania bez fochów, oststnio pykneło mu na blacie 400 000 :) ku zaskoczeniu wszystkich bo nie wyglada na swoje lata ani przebieg. Z okazji zacnego przebiegu dpstał nowy olej i filtr. Jest to równo 7 tysięcy po dotarciu czyli 10 tysi po remoncie i oleju nie dolałem ani razu, piec zachowuję się jak należy.

 

Niestety auta się mnie nie trzymają i ja lubie jeździć różnymi wozami więc jak by ktoś chciał dalej dbać i kochać jak ja kocham to jest do sprzedania. Narazie nie wystawiam nigdzie po za forum. Wszystko w sumie jest w temacie.

Cena dla forum to 25 000zł z sercem jak dzwon. Do podspawania są tylne kielichy, magiel ma lekki luz a tak ogólnie wóz w najprawdę zajebistej kondycji. Moje najfajniejsze daily jak do tej pory :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...