SAAB2.3AERO Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Cześć, na początku marca spełniłem swoją fantazje i po chwilowym poszukiwaniu Imprezy wybrałem się na wycieczkę w okolice Debicy i nabyłem Imprezkę lekko ponad 300km powrotu z duszą na ramieniu czy nie wysypie się w trakcie drogi powrotnej ale też z bananem na gębie. Na powrocie okazało się że visco w skrzyni się spięło i na sztywno spięte jest więc już mały psztyczek w nos ale nie ma co płakać. Po powrocie podjechałem do chłopaków na Trakt Brzeski i udało się kupić sprawne visco za rozsądną cenę i tu podziękowania dla nich że zamiast wcisnąć mi całą skrzynie przekonali mnie tylko do visco. Szybka wymiana plus nowy olej do skrzyni i wszystko jak należy. Przy okazji obadałem łożyska w dupce i są w eleganckim stanie. Widać że były zmianiane i to nie na najtańsze więc ok. Wrzuce kilka fotek auta, napewno kojarzycie je z alledrogo. Jakby ktoś mógł po VINie coś powiedzieć to będę wdzięczny : JF1GF8LD3XG065109 Generalnie auto w oryginalnym zestawieniu: -BOV wyleciał i siedzi oryginalny -wkładka K&N ale zaklejona syfem więc dni są policzone -wycięty katalizator i wstawione coś w jego miejsce, reszta ory i końcowy Supersprint -całe auto było malowane, włącznie z wnękami itd. przy okazji robienia nadkoli i progów -zawias fabryka -środek fabryka w ładnym stanie po za boczkami które się poddają już trochę i myślę co tu z nimi zrobić, podsufitka obszyta czarna alcantarą i daszki Po przyjeździe do nowego domku zrobione: -zmienione na sprawne visco w skrzyni plus nowy olej -olej w silniku zmieniony na Valvoline VR1 5w50 -wywalony BOV -ostatnio wymieniony płyn chłodniczy i przy okazji tej miłej robótki zweryfikowana UPG ( taki bonusik od losu ) Generalnie silnik podobno 80tysięcy temu był wyjmowany na wymianę panewek ale nie dostałem na to żadnych kwitów więc wszystko się okaże jak go otworzę, czego już nie mogę się doczekać Ogólne plany na auto są żeby było utrzymane w okolicach serii zdrowej i bezawaryjnej. Chcę też dołożyć kilka rzeczy jak np. dodatklowe zegary żeby wiedzieć co pod maska słychać ale bez szaleństw. Zamysł jest żeby dbać i cieszyć się ciekawym autem ale wiadomo że to zawsze się tak zakłada a później trzeba się z kurierem umawiać w odosobnionych miejscach żeby druga połówka nie widziała co i za ile kupujesz Relacje z roboty przy silniku postaram się zamieścić tutaj i też prośba do Was o porady i sugestie. Pozdrawiam. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SAAB2.3AERO Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Wczoraj Subek pojechał ozdobiotwarcie sezonu Youngtimer Warsaw. Fotka przed wyjazdem. To jedyny GT niestety jaki był A kilka godzin później zabrałem się za wyjmowanie piecyka Po kilku beztroskich godzinach silnik siedzi na samych poduszkach. Dzisiaj jadę go wyjąć i powoli ogołocić. Wczoraj nie wyjąłem bo zapomniałem zabrać oczek do podwieszenia go i był już 3 w nocy Mam nadzieję że dzisiaj wyjdzie bez większego problemu. Ciąg dalszy nastąpi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wywialwawa Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Autko fajne, tylko zastanawiał mnie ten kolor, bo na zdjeciach w portalu wygladał ten lakier na taki przesłodzony. Co do VIN-u to podjedz sobie to jakiegoś ASO No jezeli papierów nie bylo na niby naprawy to warto zweryfikowac stan silnika. Jak wisko padło to i napedy przejrzec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SAAB2.3AERO Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Na zdjeciach tak wygladało bo pewnie podciągnął jakoś zdjęć żeby lepiej wyglądało. Ogólnie to jest chyba Blue Mica z nowszej Imprezy i też kontrast zdjęcia na śniegu i słońcu jest inny. Wczoraj było pochmurno i szaro więc też inaczej. W tygodniu będe rozbierał piecyk więc się okaże co tam siedzi. Postaram sie robic foto relację i bedziecie oceniać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wywialwawa Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Trzeba bylo wyciagnac najpier filtr Oleju i go rozciac ,zobaczyc czy konfetti nie ma w srodku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SAAB2.3AERO Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2017 tak czy owak trzeba wyjąć silnik. Nie sądzę żeby było coś widać bo wyjmowany jest z powodu delikatnego przedmuchu uszczelki. Chodzi cicho, nie klepie i nie stuka, oleju łyka tyle co nic więc filtr nie wiele mi powie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wania Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Moje marzenie zaraz po Legacy I Świetny GTek Kolor i fela robią robotę. Będę obserwować wątek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SAAB2.3AERO Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2017 W niedzielę silnik wyjechał z komory i zdemontowałem w sumie większą część osprzętu itd. W tym tygodniu trochę porozkręcałem i zdjąłem prawą głowicę. Ftotka tulei pierwszego garnka: W weekend majowy chce go rozkęcić do samego bloku i może pomyś dekle itd ale zobaczymy. Nie wiem w jakiej kolejności rozkręcać śruby bloku więc jakby ktoś miał taką informację do EJ20 to będę wdzięczny. Ciąg dalszy nastąpi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BladeRunner Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Fajna wanna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SAAB2.3AERO Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2017 (edytowane) Dzięki Porady techniczne odnośnie komponentów i ciekawych rozwiązań które zastosowaliście w swoich autach mile widziane Mam pytanie co do zastosowania wału korbowego Spec C. Jakie ma przewagi nad seryjnym ? Kto stosował i jak się sprawdza on na dłuższych przebiegach? Edytowane 30 Kwietnia 2017 przez SAAB2.3AERO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BladeRunner Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Jeśli będziesz miał pytania wal śmiało Z porad - jak masz silnik wyjęty to można włożyć przegrodę miski olejowej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SAAB2.3AERO Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Gdzie dostać takie cudo?:) A pytań wiele a tak mało odpowiedzi Zadałem pytanie odnośnie wału ze Speca C ale narazie cisza. Może się odniesiesz?:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BladeRunner Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Co do wału to nie wie m bo nie zastosowałem.Separator np taki: http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6578954973Autoracing.pl chyba też ma taki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SAAB2.3AERO Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Troszkę złota w sumie trzeba wyłożyć. Z drugiej strony jednak w zime może okazać się przydatny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wywialwawa Opublikowano 1 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2017 W niedzielę silnik wyjechał z komory i zdemontowałem w sumie większą część osprzętu itd. W tym tygodniu trochę porozkręcałem i zdjąłem prawą głowicę. Ftotka tulei pierwszego garnka: W weekend majowy chce go rozkęcić do samego bloku i może pomyś dekle itd ale zobaczymy. Nie wiem w jakiej kolejności rozkręcać śruby bloku więc jakby ktoś miał taką informację do EJ20 to będę wdzięczny. Ciąg dalszy nastąpi W sumie nie jest źle a jak panewki?Wysłane z mojego MX4 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SAAB2.3AERO Opublikowano 2 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2017 do panewek jeszcze się nie dostałem. nie mogę znaleźć serwisówki żadnej z kolejnością rozkręcania bloku a na pałe nie chce kręcić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiultras Opublikowano 2 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2017 12 godzin temu, SAAB2.3AERO napisał: do panewek jeszcze się nie dostałem. nie mogę znaleźć serwisówki żadnej z kolejnością rozkręcania bloku a na pałe nie chce kręcić. może Ci się przydahttp://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Impreza/1996-2001 Service Manual/ENGINE SECTION/Engine/Service Procedures/Cylinder Block.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SAAB2.3AERO Opublikowano 3 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2017 Dzięki wielkie postaram się podrukować sobie te manuale i będzie łatwiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SAAB2.3AERO Opublikowano 7 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 Mału up: wczoraj zdjęta druga głowica, nie widać na uszczelce jakiegoś wyraźnego śladu przedmuchu ale i objawy były minimalne. Miska zdjęta, smok itd. Jutro spadnie pompa oleju i zaczynam rozpoławiać już nie mogę doczekać się składania Pytanie do wyjadaczy: czy ktoś stosował inne uszczelki pod głowice? Cometic albo inne propozycje? w jaki sposób można wpiąć się z chłodnicą oleju ? W silniku sporo brudu więc dokładnie będę to wszystko czyścił i dopieszczał. Syf na szczęście nie jest "stały" tylko to miękka maź więc powinno się dać to ładnie doczyścić. Działamy!!! 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BladeRunner Opublikowano 8 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2017 (edytowane) Z chłodnicą oleju masz 2 opcje: Fabryczny wymiennik ciepła nad filtrem oleju (daje radę) Przekładka (sandwich-plate) z termostatem. Opcja 2 jest kusząca ale trzeba na prawdę DOBRZE odizolować termicznie przewody od silnika i DOBRZE dokręcić (czyli nie przekręcić) wszystkie łączenia. Ja na tor mam seryjny wymiennik i wystarczy Edytowane 8 Maja 2017 przez BladeRunner Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SAAB2.3AERO Opublikowano 8 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2017 Wyczerpująca odpowiedź jeszcze mam pytanie odnośnie płyty separującej/chłodzącej olej która jest w misce olejowej tej oryginalnej. Czy nie lepiej byłoby w celu szybszego powrotu oleju do smoka powiercić ją trochę ? żeby olej szybciej napływał pod smoka? a z uszczeklami pod głowicę ktoś coś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BladeRunner Opublikowano 8 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2017 Płyta separująca fabryczna - nie wiem. Ogólnie idea jest taka, żeby oddzielać płyn od oparów i żeby oliwy było jak najwięcej przy smoku (a nie chlapało) Więc otworki - tak, ALE z zaworkami blokującymi powrót Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SAAB2.3AERO Opublikowano 8 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2017 (edytowane) Zrobie fotki tej płyty to podebatujemy dzisiaj miałem rozkręcać blok ale nie byłem na miejscu więc sprawa odroczona do jutra... nie lubie być bez auta bo humor mam słaby a i pogoda nędzna więc nawet na moto nie chce się poprawić nastroju... ehh wiosna. Mały up wczoraj zdjeta pompa oleju wymiennik ciepła i jakieś drobnostki. Niestety pokonało mnie wyjęcie swożni tłoków, myślałem że wydją gładko bo po zdjeciu zabezpieczeń ruszają się ale blokują się w jednym miejscu. Tak więc zawoże bloki i wał w całosci niestety. Chciałem to zobaczyć sam zanim komuś oddam bo jestem mocno nie ufny. Taki śmieszny kieszonkowy silniczek I kolejne pytanie: Po czym poznać różne odmiany pomp oleju bo widziałem że są różne a sprzedający auto zazpewniał mnie że jest mocniejsza założona od STI ??? Ma gdzieś numery albo nabity rodzaj bo nie mogłem sie dopatrzyć ??? Na koniec tygodnia porcja wieści Silnik rozpołowiony i niespodzianka bo półka na drugi tłoku pęknięta więc wpadną nowe tłoki. W poniedziałem zawioze silnik do obróbki i niech pomierzą go. Mam nadzieję że okaże się że blok i głowice są ok. wtedy rujnyję się na resztę gratów i działamy a teraz trochę brudnego porno: Edytowane 12 Maja 2017 przez SAAB2.3AERO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SAAB2.3AERO Opublikowano 6 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2017 Odgrzeję kotleta A więc silnik pojechał do obróbki i po obróbce mamy już setup na jakim będziemy składać kombiaka A więc: głowice splanowane, nowe uszczelniacze zaworowe, zawory ustawione, nowe uszczelki i uszczelniacze blok zamknięty, splanowany, po zamknięciu trzeba było go doszlifować, szlif na wymiar 92,5 wał korbowy Spec-C panewki ACL RACING tłoku Mahle kute - tu niestety byłem skazany na takie w związku z brakiem HBR w tym wymiarze. tłoki komplet z pierścieniami itd nowe tulejki korbowodów nad pompą oleju jeszcze dumam. Mam nadzieję że jak najszybciej będę mógł już składać bo boli mnie brak Subaraka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SAAB2.3AERO Opublikowano 9 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2017 (edytowane) Dłuuugoto wszystko trwało i nie obyło się bez problemów ale coraz bliżej : Graty: głowice splanowane, nowe uszczelniacze zaworowe, zawory ustawione, nowe uszczelki i uszczelniacze blok zamknięty, splanowany, po zamknięciu trzeba było go doszlifować, szlif na wymiar 92,5 wał korbowy Spec-C panewki ACL RACING tłoku Mahle kute - tu niestety byłem skazany na takie w związku z brakiem HBR w tym wymiarze. tłoki komplet z pierścieniami itd nowe tulejki korbowodów pompa oleju 11m nowa uszczelki pod głowice oem nowe śruby głowicy rozrząd z pompą wody komplet Subaru sprzęgło zregenerowane na kevlarowej tarczy + nowe łożysko w kole zamachowym i nowe oporowe do tego masa oringów i simeringów Podsumowanie kosztów zrobię jak dojdzie wszystko i pozbieram paragony. Tutaj parowanie tłoków z korbami. Oryginalne korbowody nie różniły się między sobą 2 gramami, Tłoki też więc udało się pokompletować w równe zestawy. Wał Spec C. Wał został dostarczony do zakładu w którym obrabiany był blok w celu dogrania pasowania połówek bloku, panewek itd. Tu już przed włożeniem. Upierdliwe są uszczelki połówek bloku przy składaniu więc polecam posmarowaćje czymś żeby się nie wysunęły z rowków przy składaniu połówek. Sory za jakosć ale było już bardzo późno Tu widać porobione wzmocnienia bloku. Zabieg nie jakiś wyjątkowo kosztowny a polecany i widzę zasadnośćjego stosowania przy tej konstrukcji silnika. Niesie za sobą jeszcze szlif cylindrów ponieważ po spawaniu wymiar ulegnie zmianie. Zdjęcie znowu nie ostre ale wybaczcie, składałem po pracy w godzinach emitowania programów dla dla dorosłych Głowice skręcone. Pod uszczelkę i na uszczelkę głowicy nałożone szczeliwo do silników. Blok i głowice były oczywiście planowane ale dla pewności że dobrze sklei uszczelkę uważam że nie zaszkodzi. Jak to mmówią w wojsku "nie zaszkodzi a pomóc może " głowice z nowymi uszczelniaczami zaworowymi i ustawionymi luzami. I tu zaczęły się schody. Śruby którymi dokręca się łoże wałka te w których siedzą simeringi wałków sięciągnęły, gwinty też były jakieś podejrzane i musiałem przerobić to na szpilki. czasochołonne bo szukanie szpilek gwintowanie, wklejanie itd. Końcowo skręcone na 18,5 nm. Mam nadzieję że będzię ok. Na wszyskie panewki nakładana pasta do składania panewek i tu też uwaga żeby nie nakładać zbyt grubo bo może pojawić się sproblem z dokręceniem. Zalecam rozwagę i ogładę Tu już po skręceniu głowic, założeniu nowej pompy oleju i wody,miski itd. więcej fotek porobie jeszcze bo jak już sięzabierałem za składanie to zapominałem o Bożym świecie. Generalnie było kilka problemów ale uważam że powodem była nonszalancja wcześniejszych składaczy/użytkowników bo przypominam że wóżma 390 tysięcy kupiłem też zabawkowe zegary ciśnienia oleju, temperatury i ciśnienia doładowania. Mają pełnić zadanie informacyjne. Jak pospłacam wierzycieli i odkupie swoją nerkę to pomyślę nad jakimiś lepszymi chyba że będą działać jak należy W tym tygodniu czekam jeszcze na poduszkę silnika i rurę doloty bo wczoraj jak wziąłem się za przegląd wiązki na kolektorze to okazało się że jest do dupy. Rura będzie silikon a poduszki taniochy, zobaczymy ile podziałają. Jak się zesrają to zrobię sobie poliuretan i będzie z głowy. Podsumowanie będzie jak odpalę i upewnie się że wszystko gra Ogólnie jak ma pytania to śmiało chętnie pomogę jak sięsprawdzą graty i całość razem też mam zamiar dać znać bo niestety ale nie łatwo o pomoc a pomagać sobie trzeba po udanej operacji też nie omieszkam wspomnieć o sklepach, zakładach obróbki i patologiach mniejszych i większych Edytowane 11 Lipca 2017 przez SAAB2.3AERO 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się