beben Opublikowano 21 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 Witam, czy możecie polecić jakąś mocniejszą płytę pod silnik do forestera xt z 2016 roku ? Zbliżają się Plejady i szwagier, nieforumowy stąd pytanie ode mnie, zapragnął zadebiutować na trasie terenowej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guliwer Opublikowano 21 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 To znaczy ta aluminiowa jest za słaba, czy jak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 21 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 (edytowane) Cytat Dedykowana do modeli FORESTER MY'13 za wyjątkiem wersji 2.0XT http://www.sklep.subaru.pl/pl/p/Oslona-silnika-aluminiowa/497 Edytowane 21 Marca 2017 przez Karenz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 22 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2017 nie pasuje do XT. Po zamontowaniu będzie problem z chłodzeniem turbiny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MKK Opublikowano 22 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2017 Nie znalazłem na forum rozwiązania do FXT MY16 Sam także czekam na pojawienie się rozwiązania akceptowanego przez SIP 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guliwer Opublikowano 22 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2017 Patrz Pan, nie zwróciłem uwagi. No tak, znów problem związany z gwarancją. Czyli trzy lata po zakupie jeździmy do pracy, na zakupy i do cioci na imieniny, a dopiero potem idziemy w Polskę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MKK Opublikowano 22 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2017 Z tego co czytałem to jest problem XT z nowego rocznika. Dla innych modeli sa dostępnwe orginalne akcesoria w sklepie SIP Dziwi troszkę brak takich akcesoriów dla FXT. Bo chodzi o ochronę kieszeni użytkownika oraz komfort użytkowania auta. Przecież mechaniczne uszkodzenie np miski olejowej i tak nie będzie objęte gwarancją. Ale przegrzanie np turbiny już trudno byłoby zakwalifikować do uszkodzenia z winy użytkownika w wypadku montażu np osłony "własnej roboty" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 22 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2017 Powód musi być realny ponieważ inni producenci również nie oferują osłon do XT a przecież ich sprawy gwarancji nie interesują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MKK Opublikowano 22 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2017 (edytowane) Dnia 3.01.2017 o 13:06, Alfik napisał: Znalazłem takie coś produkcji ukraińskiej (jeśli chodzi o potrzebę osłon, to bardzo wiarygodny kierunek ). http://www.maszynypolska.pl/product-pol-58117-19158117-Oslona-podwozia-Subaru-Forester-2013-silnik-V2-0-2-5-oslona-zakrywa-Silnik-skrzynia-biegow-.html. Importer odpowiedział, że według producenta posuje też do XT. Ponadto na targach 4x4 rozmawiałem z przedstawicielem Steelera - też mają osłonę do XT ale ponieważ to nowy samochód, a importer się boi problemów to nie dostarczają (bo poza ASO i sklepem nie widzą klientów). Ja miałem dwa poprzednie samochody z osłonami (jeden z Alu 6mm drugi ze stali 3mm) i w obu osłony zarobiły na siebie, ale to były terenówki. W XT psychologicznie prześwit jest zmniejszony o kilka cm, bo strach zahaczyć nawet o koleinę. Cały czas czekam na rozwiązanie akceptowane przez importera. chyba nie do końca powyżej kopia z innego wątku chociaż wszyscy na stronach internetowych zastrzegają że nie dotyczy XT argument, ze nowe auto jakoś do mnie nie dociera Edytowane 22 Marca 2017 przez MKK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 22 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2017 (edytowane) steeler nie ma osłony do XT http://www.steeler.pl/pl/produkty/marki/subaru/forester/2013/oslony-podwozia/oslona-silnika-i-skrzyni-biegow-aluminiowa/1040.html tak samo https://jeepmania.eu/subaru/3664-oslona-silnika-stalowa-subaru-forester-sj-cvt-20-2013.html Edytowane 22 Marca 2017 przez Karenz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MKK Opublikowano 22 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2017 tak widziałem tak jak pisałem, są zastrzeżenia co do zastosowania w XT argument, że nowe auto (model) w mojej ocenie bardzo słaby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guliwer Opublikowano 22 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2017 Na forach amerykańskich polecają Primitive, wspomniany już w innym wątku. Importer ma zająć stanowisko w sprawie gwarancji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 22 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2017 (edytowane) Nie rozumiem szczerze mówiąc tego problemu. Przecież wystarczy zrobić identyczna osłonę jak ta zainstalowana fabrycznie i wykonać ją z blachy 4mm albo nawet i 10mm - jeśli wloty powietrza będą w tym samym miejscu, nic się dla turbo nie zmieni. Jeśli nie robi tego importer, można zamówić w warsztacie. Co nie zmienia faktu, że turbina w nowym XT jest w najgorszym miejscu z możliwych jeśli chodzi o jazdę w terenie. No i co nie zmienia faktu, że FXT to SUPER AUTO! Edytowane 22 Marca 2017 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guliwer Opublikowano 22 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2017 Problem polega na tym, że: - nie ma na czym się wzorować, bo Subaru nie ma płyty do IV wersji XT, - założenie akcesoryjnej może skutkować brakiem gwarancji w sprawach spornych. Zaczynam rozumieć, dlaczego w terenie najczęściej widać wersje N/A oraz FXT II generacji, w tym nawet STI robiące za pług. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 22 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2017 4 minuty temu, Guliwer napisał: - nie ma na czym się wzorować, bo Subaru nie ma płyty do IV wersji XT Powtarzam jak mantrę, że wzorować sie trzeba na montowanej oryginalnie aluminiowej płycie. (Forester XT ma oryginalnie montowaną osłonę z blachy aluminiowej, moze posłużyć jako szablon do wykonania dowolnie pancernej). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guliwer Opublikowano 22 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2017 A, to ja przepraszam, w piątek będę u dealera, to się położę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 22 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2017 Jeden z Forumowiczów ma do odsprzedania wzmacnianą osłonę silnika i osłonę dyfra - po jakiejś tam Subariadzie. Jeżeli jest zainteresowanie służę pomocą w kontakcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guliwer Opublikowano 22 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2017 Panie Grzegorzu, liczymy na Pana pomoc (jako Fachowca) w informacji, czy jest to sprzęt OEM, czy aftermarket, czy Pan Józek. Istnieje grono obecnych i przyszłych użytkowników XT, żywotnie zainteresowanych tematem. Jedna sztuka nie rozwiąże problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 22 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2017 Jakiś czas temu (jak wszedł do sprzedaży nowy Forester XT) sprawa była przerobiona na dziesiątą stronę, łącznie z licznymi komentarzami Dyrekcji. Nawet przez moment była w katalogu japońskim oferowana osłona do XT-ka, ale zostałą szybko wycofana. Skoro do tej pory nie ma ani oryginalnych ani "nieoryginalnych" rozwiązań to faktycznie musi być coś na rzeczy, być może problem z chłodzeniem turbiny. Natomiast ZTCW dla Subariadowiczów była swego czasu oferowana wzmocniona wersja oryginalnej osłony (chodziło chyba o zmodyfikowany system mocowania w związku z przebiegającymi w jego pobliżu wężami olejowymi do turbiny. Ale pewnie @Grzegorz Magdziarz zna szczegóły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guliwer Opublikowano 22 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2017 No nic, trzeba zajrzeć do EF i Dyrekcji przy okazji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MKK Opublikowano 23 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2017 Będę musiał się uzbroić w cierpliwość i poczekać aż mądrzejsze głowy coś wymyślą Jestem jednak bardzo zdziwiony, że tyle lat po premierze IV XT problem nie został rozwiazany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 23 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2017 1 godzinę temu, MKK napisał: Jestem jednak bardzo zdziwiony, że tyle lat po premierze IV XT problem nie został rozwiazany problemem bym tego nie nazwał. Byc może seryjna osłona jest wystarczająca a byc może użytkownicy XT'ków nie kupują ich po to aby zapuszczać się w cięzki teren tylko żeby bezpiecznie, szybko i komfortowo przemiescic się z punky A do B po drogach publicznych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 23 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2017 15 godzin temu, Guliwer napisał: Panie Grzegorzu, liczymy na Pana pomoc (jako Fachowca) w informacji, czy jest to sprzęt OEM, czy aftermarket, czy Pan Józek. Istnieje grono obecnych i przyszłych użytkowników XT, żywotnie zainteresowanych tematem. Jedna sztuka nie rozwiąże problemu Jest to osłona silnika oryginalna, wzmocniona poprzez spawane usztywnienia ramy osłony w miejscu jej zgięcia. Osłona (tak jak i inne) była wzmocniona i sprzedana przez EFRP za wiedzą i zgodą Importera. Nie jest to osłona stricte "terenowa" (takie, jak już wspomniano zostały wycofane ze względu ma możliwość przegrzania turbiny). Jej głównym zadaniem jest dodatkowe zabezpieczenie króćca i przewodu olejowego turbiny znajdującego się od spodu, który jest najbardziej newralgicznym punktem i w przypadku dociśnięcia płyty do króćca może spowodować uszkodzenie przewodu i niewielki - ale zawsze - wyciek oleju w postaci jego wykropleń (Przemek powiedziałby zapewne niewielki wysięk ). Wspomniana osłona jest oferowana poprzez Forumowicza, który nabył ja bezpośrednio od nas. Jak wspomniałem mogę ułatwić kontakt osobom zainteresowanym. Jeżeli jest większe zainteresowanie takim rozwiązaniem chętnie służymy pomocą - w miarę dostępności osłon w magazynie centralnym i naszym lokalnym możemy wykonać kolejne. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guliwer Opublikowano 23 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2017 2 godziny temu, Karas napisał: byc może użytkownicy XT'ków nie kupują ich po to aby zapuszczać się w cięzki teren tylko żeby bezpiecznie, szybko i komfortowo przemiescic się z punky A do B po drogach publicznych Dobrze, że morda jest na końcu Nie podoba mi się podział na terenowców z NA i krawaciarzy z XT Forek miał być z założenia niegrzecznym SUV-em, który pozwoli mi z zadupia dostać się do cywilizacji. Poza tym mając pod ręką Pogórze i Bieszczady, grzechem byłoby nie powjeżdżać w głąb. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MKK Opublikowano 23 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2017 37 minut temu, Guliwer napisał: Dobrze, że morda jest na końcu Nie podoba mi się podział na terenowców z NA i krawaciarzy z XT Forek miał być z założenia niegrzecznym SUV-em, który pozwoli mi z zadupia dostać się do cywilizacji. Poza tym mając pod ręką Pogórze i Bieszczady, grzechem byłoby nie powjeżdżać w głąb. Właśnie tak Poza tym jeśli można coś lepiej zabezpieczyć przed uszkodzeniem to dlaczego tak nie robić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się