garymaniak1 Opublikowano 16 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2017 Panowie, nie ma co porównywać M/T i A/T pod względem dynamiki. Tu zdecydowanie jest przepaść. Poza tym uważam, że trzeba nauczyć się jeździć z czterobiegowym automatem. Trochę mi to zajęło. Ale jedno jest pewne. Komfort jest nieporównywalny. Dlatego mimo, że całe życie byłem stronnikiem manuali i z lekką wyższością patrzyłem na użytkowników lazy gearów...sam skłaniam się do zakupu następnego auta z A/T właśnie. A śmigałem ostatnio OBK 2.5XT (IV gen) no i ten automat jest dużo mniej ospały. Pomijam fakt 250 hp... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 19 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2017 Jaka jest rozsądna cena, za która warto kupić Legacy III w kombi(lpg lub bez, zarejestrowany w Polsce).W stanie średnio dobrym, dobrym, blacharka może mieć ślady kolizji? Przeglądając oferty, napotykam dużą rozpiętość cenową od 5k do 15k pln, skąd taka dużo rozpiętość cena? Czy w rocznikach 1999/2000 działa OBD II? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DETT Opublikowano 19 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2017 Panowie, nie ma co porównywać M/T i A/T pod względem dynamiki. Tu zdecydowanie jest przepaść. Poza tym uważam, że trzeba nauczyć się jeździć z czterobiegowym automatem. Trochę mi to zajęło. Ale jedno jest pewne. Komfort jest nieporównywalny. Dlatego mimo, że całe życie byłem stronnikiem manuali i z lekką wyższością patrzyłem na użytkowników lazy gearów...sam skłaniam się do zakupu następnego auta z A/T właśnie. A śmigałem ostatnio OBK 2.5XT (IV gen) no i ten automat jest dużo mniej ospały. Pomijam fakt 250 hp... Zgadzam się, mnie też trochę zajęło opanowanie arkana jazdy z tym automatem. Też patrzyłem z nieufnością na Legasa jak go pierwszy raz zobaczyłem i w środku dostrzegłem selektor automatu, ale już po pierwszej przejażdżce byłem ugotowany. Czegoś mniejszego, jak Impreza to bym z automatem raczej dalej nie chciał, ale auta tego kalibru co Legacy i większe to teraz już tylko z AT. I nie zgadzam się z powszechnym twierdzeniem jakoby 4EAT było wolną skrzynią. Istnieją duużo wolniejsze. Zmieniać biegi można bardzo intuicyjnie poziomem wciśnięcia pedału gazu, tylko trzeba czuć auto. Inaczej albo skrzynia będzie zmulać samochód, albo będzie ciągle rozkręcać silnik do 5k rpm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PILOTZOLSZTYNA Opublikowano 19 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2017 Jaka jest rozsądna cena, za która warto kupić Legacy III w kombi(lpg lub bez, zarejestrowany w Polsce).W stanie średnio dobrym, dobrym, blacharka może mieć ślady kolizji? Przeglądając oferty, napotykam dużą rozpiętość cenową od 5k do 15k pln, skąd taka dużo rozpiętość cena? Czy w rocznikach 1999/2000 działa OBD II? Wszystko zależny oczywiście od stanu samochodu i powymienianych elementów np. samochód przed wymianą sprzęgła powinien być 1500 zł tańszy niż po ostatnio wymieniałam oleje w tylnym moście skrzyni biegów wszystkie gumy stabilizatorów plus 2 drążki (nasze polskie drogi) filtry powietrza oleju kabinowy no i końcówki wahaczy no i 700 zł poszło auto kupiłem za 9 tysięcy ale po tych wymianach założeniu instalacji gazowej jest dla mnie więcej warte niż było przed kupnem Generalnie auto bezawaryjne trzeba tylko pilnować wszystkiego na czas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt_O Opublikowano 19 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2017 Czy w rocznikach 1999/2000 działa OBD II? Mój jest 2000 i nie obsługuje OBD 2 tylko SSM więc wszelkie ELM-y na bluetooth odpadają. Jest natomiast FreeSSM, Romraider i inne programy które super działają ze zwykłym kablem KKL np z VAG-a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modnepalenie Opublikowano 1 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 Dzień dobry. Pozwolę sobie tu się z Wami przywitać, aby zaoszczędzić miejsca na serwerze ;-) Jestem na etapie kupowania samochodu, w domyśle - Legacy III combi. Nie mam problemu z designem z lat '90, a bagażnik jest taki, jaki oczekuję. Tylko... przeprowadziliśmy się na wieś i ostatnie 700 metrów to droga gruntowa - dziury, nierówności, garb wzdłużny, błoto, kałuże, zimą śnieg nawiewany z pola... To Legacy, które mam na oku, nie ma pneumatycznego zawieszenia. W związku z tym mam dwa pytania i będę niesamowicie wdzięczny za odpowiedzi: 1. czy mam się obawiać, że będę szorował zderzakiem/podwoziem po ziemi? 2. czy codzienna, dość spokojna jazda po takiej drodze, do pracy i powrót, spowoduje, że zawieszenie mocno i szybko ucierpi (zakładamy, że będzie nowe)? Pytanie dodatkowe - na grzyby do lasu to chyba nie bardzo tym modelem, co? ;-) Z góry dziękuję za wszelkie cenne informacje i uwagi, zwłaszcza posiadaczy ww. modelu jeżdżących po (wiejskich) bezdrożach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 1 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 10 minut temu, modnepalenie napisał: 1. czy mam się obawiać, że będę szorował zderzakiem/podwoziem po ziemi? 2. czy codzienna, dość spokojna jazda po takiej drodze, do pracy i powrót, spowoduje, że zawieszenie mocno i szybko ucierpi (zakładamy, że będzie nowe)? Pytanie dodatkowe - na grzyby do lasu to chyba nie bardzo tym modelem, co? Kup OBK z tego samego rocznika. Ew. zostanie Ci założenie zawiasu z OBK do legasia (jeżeli np. bardzo chcesz mieć tylko 2.0). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modnepalenie Opublikowano 1 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 1 minutę temu, BartZ napisał: Kup OBK z tego samego rocznika. Ew. zostanie Ci założenie zawiasu z OBK do legasia (jeżeli np. bardzo chcesz mieć tylko 2.0). Cześć, BartZ, dzięki za szybką odpowiedź OBK z tego rocznika odpada - patrz bagażnik (wózek córeczki nie wejdzie). Pomysł z konwersją zawiasu wydaje się być ciekawy... Naprawdę będę szorował po ziemi? ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 1 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 Wiesz co, nadwozia tych modeli są identyczne... Tzw. legaś III i OBK II to z grubsza rzecz biorąc te same auta. Ja swoim legasiem przycierałem tu i ówdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojto79 Opublikowano 1 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 Obk i Legacy z tych samych roczników to te same budy. Co do szorowanie to możesz włożyć podkładki między budę a amory i podnieść go o 4cm w razie potrzeby. Ja tak mam i nie szoruję a do lasu też wjeżdżam (nawet daleko ) do tego ja mam gaz, więc tył obciążony. pozdrawiam. Kuba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modnepalenie Opublikowano 1 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 4 minuty temu, wojto79 napisał: Obk i Legacy z tych samych roczników to te same budy. Co do szorowanie to możesz włożyć podkładki między budę a amory i podnieść go o 4cm w razie potrzeby. Ja tak mam i nie szoruję a do lasu też wjeżdżam (nawet daleko ) do tego ja mam gaz, więc tył obciążony. pozdrawiam. Kuba O, dzięki bardzo, Kuba Podkładki - zapisałem, zaraz dzwonię do mechanika... ok. Pytanie się nasuwa, czy i jak to wpływa na zachowanie się pojazdu na autostradzie z (lekkimi?) zakrętami... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomson0073 Opublikowano 1 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 1 godzinę temu, modnepalenie napisał: 1. czy mam się obawiać, że będę szorował zderzakiem/podwoziem po ziemi? 2. czy codzienna, dość spokojna jazda po takiej drodze, do pracy i powrót, spowoduje, że zawieszenie mocno i szybko ucierpi (zakładamy, że będzie nowe)? Pytanie dodatkowe - na grzyby do lasu to chyba nie bardzo tym modelem, co? ;-) Z góry dziękuję za wszelkie cenne informacje i uwagi, zwłaszcza posiadaczy ww. modelu jeżdżących po (wiejskich) bezdrożach. Swoim Legacem (sedan) nie szoruje po ziemi a mieszkam w miejscu gdzie nie każdy samochód da sobie radę. Co do porównania zawieszania... Mam porównanie z Mazdą (która miała naprawdę twardy zawias) do Legacy. Legac bardzo ładnie wybiera nierówności - jak będziesz jechał z głową i rozsądną prędkością to tak szybko nie zrobisz mu krzywdy. Jak na Legacy przystało - masz podróżować komfortowo, nie jak w taczkach, ale jak trzeba to i przy większych prędkościach ma się trzymać zakrętów, także wg mnie Panowie Japończycy dobrze dobrali zawias do tego samochodu - chociaż niektórzy sprawdzili i Bilstein z B4 jest jeszcze lepszy - z lekka się na niego "ślinię". W Maździe końcówki drążków nadawały się do wymiany co pół roku... Teraz się szykuję do zrobienia kompletnego zawieszenia u siebie (amory, sprężyny, tuleje, itd.) i znowu jeździć X kilometrów bez dokładki. Mieszkam w Beskidzie małym gdzie podjazd do domu mam kilometr pod sporą górę po "karbowanych" betonach - w lecie nawet na kołach 17'' Legwan ładnie wybiera nierówności i nie czuję jakoś specjalnie, że "wyrąbałem" zawieszenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modnepalenie Opublikowano 1 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 Dziękuję, Thomson0073 Przymierzam się do tego egzemplarza:https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-legacy-swiezy-import-4x4-klimatyzacja-opony-zimowe-gwarancja-ID6yHY9f.html#d618c773e4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 1 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 (edytowane) Zamiast przerabiać zawieszenie i żałować, że jest słaby kup coś takiego. Edytowane 1 Marca 2017 przez Kambol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modnepalenie Opublikowano 1 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 1 godzinę temu, Kambol napisał: Zamiast przerabiać zawieszenie i żałować, że jest słaby kup coś takiego. Tak, patrzyłem już wcześniej na to ogłoszenie. Dzięki za podpowiedź Za OBK przemawia, w moim przypadku, wyższe zawieszenie i cały czas ta sama pojemność bagażnika, za tym Legacy zaś - cena, jest bliżej do mnie oraz pan przyjmie w rozliczeniu mój dotychczasowy pojazd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DETT Opublikowano 1 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 Życie to sztuka wyboru... Wybierz lody Magnum. "Zwykły" Legwan też stosunkowo dużo może na kiepskiej drodze. Opony kalibru 205/55/16 sporo dają. W wersjach bez pneumatyki często instaluje się z tyłu właśnie podkładki między poduszkę kolumny a nadwozie wykonane z tworzywa. Coś takiego: http://allegro.pl/subaru-legacy-03-07-dystanse-podwyzszenie-tyl-25mm-i6199992704.html Nie spotkałem się z narzekaniami na pogorszenie prowadzenia z tym patentem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modnepalenie Opublikowano 2 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2017 (edytowane) Zapłacę za to kartą... Dzięki, DETT W sobotę oglądam egzemplarz, na pewno zdam relację. edit: zdaję relację: do roboty wydech, blacharka, akumulator do wymiany. 17-letni pojazd, zdarza się. Samochód z autohandlu, panowie, oglądając mój pojazd, stwierdzili, że musieliby w mój włożyć tysiąc złotych, gdyż m.in. dwa elementy wymagają ponownego malowania, "bo szpachla siadła." Byłem pod wielkim wrażeniem, że autohandel tak przykłada się do przygotowania pojazdu do odsprzedaży. Z ciekawości obejrzeliśmy inne pojazdy. Okazało się, że nasz byłby chlubnym wyjątkiem - cała reszta miała naturalne niedoskonałości, "bo to auta używane." Edytowane 5 Marca 2017 przez modnepalenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 6 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2017 Byłem w sobotę oglądać legwana 2.0 w automacie. Zauważyłem że jak silnik sie rozgrzeje do obroty spadaj do ok 400 obr/min przy wyciśniętym hamulcu na D, a przy zimnym silniki bylo ok 900obr/min. Objaw jest naturalny czy coś chce sie zepsuć? Klima była wyłączona, radio też.Wysłane z mojego ALE-L21 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabel_215 Opublikowano 7 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2017 Ja w swoim legasiu zalozylem poliurytanowe elementy zawieszenia, w podobnej cenie co gumy, zrobilem na tym juz z 80 k km, wszystko git. Regularnie gniote po za asfaltem. Amory trzymaja spawnosc choc musialem wymienic po spotkaniu z kraweznikiem. Wiec dopiero 40 k zrobione na nowychWysokosc orginalnego zawieszenia byla wystarczajaca do umiarkowanego terenu. Choc zdazaly sie wklejki najgorsze koleiny. I ptzejazdy przez rowy, zdazylo sie urwac oba zderzaki w jednym rowie. Ale ja nie podnosilem tylko obnizylem i po lesie dalej zdaza mi sie jezdzic. Szuranie jest bezpieczne w subaru, miska jest w bezpiecznym miejscu. A orginalna konserwacja u mnie sie nigdy nie przetarla. W terenie mam porownanie do audi 80 quatrro 2.8 z blokada tylniego dyfra, i generalnie moje otewarte objezdzaja audi w kazdych warunkach, nie liczac sprintu do 100. Wysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka A co do automatu to nie wiem. Dla mnie mogly by nie istniec tak jak i gnojowozy (czyt dizle)Wysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcd84 Opublikowano 9 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2017 (edytowane) Jakie amory dałeś na przód? U mnie są jeszcze oryginały, ale powoli już chyba zdychają i trzeba pomyśleć nad zamiennikami. Z tego co znalazłem w internetach to są KYB po ok. 400PLN za szt. Są jakies inne? Edytowane 9 Marca 2017 przez dcd84 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 9 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2017 Nie kombinuj tylko bierz KYB , no chyba że pójdziesz w kawior i wleci Bilstein Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabel_215 Opublikowano 9 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2017 Ja jezdze na wrxowych amorach ale z ktorego rocznika to juz nie pamietam, z przodu mam sprezyne z gt, bo mi to zbyt kozowato wygladalo, teraz za to potrafi dobic przy ladowaniu ale dla mnie jest zajebiacieWysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcd84 Opublikowano 10 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2017 Dnia Mon Mar 06 2017 o 17:36, waski napisał: Byłem w sobotę oglądać legwana 2.0 w automacie. Zauważyłem że jak silnik sie rozgrzeje do obroty spadaj do ok 400 obr/min przy wyciśniętym hamulcu na D, a przy zimnym silniki bylo ok 900obr/min. Objaw jest naturalny czy coś chce sie zepsuć? Klima była wyłączona, radio też. Wysłane z mojego ALE-L21 Pewnie zawory do regulacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Niewadzi Opublikowano 27 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2017 Panowie, jak poznać czy dana sztuka ma pneumatykę na pokładzie, który to ten magiczny przełącznik na desce? pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabel_215 Opublikowano 27 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2017 Najlepiej popatrzec pod blotnik, po pneukatyce moze zostac sam guzikWysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się