Skocz do zawartości

Zakup Subaru Legacy III


Piotr Matusik

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, nie ma co  porównywać M/T i A/T pod względem dynamiki. Tu zdecydowanie jest przepaść. Poza tym uważam, że trzeba nauczyć się jeździć z czterobiegowym  automatem. Trochę mi to zajęło. Ale jedno jest pewne. Komfort jest nieporównywalny. Dlatego mimo, że całe życie byłem stronnikiem manuali i z lekką wyższością patrzyłem na użytkowników lazy gearów...sam skłaniam się do zakupu następnego auta z A/T właśnie. 

A śmigałem ostatnio OBK 2.5XT (IV gen) no i ten automat jest dużo mniej ospały. Pomijam fakt 250 hp... ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka jest rozsądna cena, za która warto kupić Legacy III w kombi(lpg lub bez, zarejestrowany w Polsce).W stanie średnio dobrym, dobrym, blacharka  może mieć ślady kolizji? Przeglądając oferty, napotykam dużą rozpiętość cenową od 5k do 15k pln, skąd taka dużo rozpiętość cena?

Czy w rocznikach 1999/2000 działa OBD II?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nie ma co  porównywać M/T i A/T pod względem dynamiki. Tu zdecydowanie jest przepaść. Poza tym uważam, że trzeba nauczyć się jeździć z czterobiegowym  automatem. Trochę mi to zajęło. Ale jedno jest pewne. Komfort jest nieporównywalny. Dlatego mimo, że całe życie byłem stronnikiem manuali i z lekką wyższością patrzyłem na użytkowników lazy gearów...sam skłaniam się do zakupu następnego auta z A/T właśnie. 

A śmigałem ostatnio OBK 2.5XT (IV gen) no i ten automat jest dużo mniej ospały. Pomijam fakt 250 hp... ;)

Zgadzam się, mnie też trochę zajęło opanowanie arkana jazdy z tym automatem. Też patrzyłem z nieufnością na Legasa jak go pierwszy raz zobaczyłem i w środku dostrzegłem selektor automatu, ale już po pierwszej przejażdżce byłem ugotowany. Czegoś mniejszego, jak Impreza to bym z automatem raczej dalej nie chciał, ale auta tego kalibru co Legacy i większe to teraz już tylko z AT.

I nie zgadzam się z powszechnym twierdzeniem jakoby 4EAT było wolną skrzynią. Istnieją duużo wolniejsze. Zmieniać biegi można bardzo intuicyjnie poziomem wciśnięcia pedału gazu, tylko trzeba czuć auto. Inaczej albo skrzynia będzie zmulać samochód, albo będzie ciągle rozkręcać silnik do 5k rpm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka jest rozsądna cena, za która warto kupić Legacy III w kombi(lpg lub bez, zarejestrowany w Polsce).W stanie średnio dobrym, dobrym, blacharka  może mieć ślady kolizji? Przeglądając oferty, napotykam dużą rozpiętość cenową od 5k do 15k pln, skąd taka dużo rozpiętość cena?

Czy w rocznikach 1999/2000 działa OBD II?

 

Wszystko zależny oczywiście od stanu samochodu i powymienianych elementów 

np. samochód przed wymianą sprzęgła powinien być 1500 zł tańszy niż po

ostatnio wymieniałam oleje w tylnym moście skrzyni biegów wszystkie gumy stabilizatorów plus 2 drążki (nasze polskie drogi) filtry powietrza oleju kabinowy

no i końcówki wahaczy no i 700 zł poszło

auto kupiłem za 9 tysięcy ale po tych wymianach założeniu instalacji gazowej jest dla mnie więcej warte niż było przed kupnem

Generalnie auto bezawaryjne

trzeba tylko pilnować wszystkiego na czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w rocznikach 1999/2000 działa OBD II?

Mój jest 2000 i nie obsługuje OBD 2 tylko SSM więc wszelkie ELM-y na bluetooth odpadają. Jest natomiast FreeSSM, Romraider i inne programy które super działają ze zwykłym kablem KKL np z VAG-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzień dobry.
Pozwolę sobie tu się z Wami przywitać, aby zaoszczędzić miejsca na serwerze ;-)

 

Jestem na etapie kupowania samochodu, w domyśle - Legacy III combi. Nie mam problemu z designem z lat '90, a bagażnik jest taki, jaki oczekuję.

Tylko... przeprowadziliśmy się na wieś i ostatnie 700 metrów to droga gruntowa - dziury, nierówności, garb wzdłużny, błoto, kałuże, zimą śnieg nawiewany z pola...

To Legacy, które mam na oku, nie ma pneumatycznego zawieszenia.

 

W związku z tym mam dwa pytania i będę niesamowicie wdzięczny za odpowiedzi:
1. czy mam się obawiać, że będę szorował zderzakiem/podwoziem po ziemi?

2. czy codzienna, dość spokojna jazda po takiej drodze, do pracy i powrót, spowoduje, że zawieszenie mocno i szybko ucierpi (zakładamy, że będzie nowe)?

Pytanie dodatkowe - na grzyby do lasu to chyba nie bardzo tym modelem, co?

;-)

Z góry dziękuję za wszelkie cenne informacje i uwagi, zwłaszcza posiadaczy ww. modelu jeżdżących po (wiejskich) bezdrożach. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, modnepalenie napisał:

1. czy mam się obawiać, że będę szorował zderzakiem/podwoziem po ziemi?

2. czy codzienna, dość spokojna jazda po takiej drodze, do pracy i powrót, spowoduje, że zawieszenie mocno i szybko ucierpi (zakładamy, że będzie nowe)?

Pytanie dodatkowe - na grzyby do lasu to chyba nie bardzo tym modelem, co?

Kup OBK z tego samego rocznika.

Ew. zostanie Ci założenie zawiasu z OBK do legasia (jeżeli np. bardzo chcesz mieć tylko 2.0).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, BartZ napisał:

Kup OBK z tego samego rocznika.

Ew. zostanie Ci założenie zawiasu z OBK do legasia (jeżeli np. bardzo chcesz mieć tylko 2.0).

 

Cześć, BartZ, dzięki za szybką odpowiedź :)
OBK z tego rocznika odpada - patrz bagażnik (wózek córeczki nie wejdzie).

Pomysł z konwersją zawiasu wydaje się być ciekawy...

 

Naprawdę będę szorował po ziemi? ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obk i Legacy z tych samych roczników to te same budy.

Co do szorowanie to możesz włożyć podkładki między budę a amory i podnieść go o 4cm w razie potrzeby. Ja tak mam i nie szoruję a do lasu też wjeżdżam (nawet daleko :) ) do tego ja mam gaz, więc tył obciążony.

pozdrawiam.

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, wojto79 napisał:

Obk i Legacy z tych samych roczników to te same budy.

Co do szorowanie to możesz włożyć podkładki między budę a amory i podnieść go o 4cm w razie potrzeby. Ja tak mam i nie szoruję a do lasu też wjeżdżam (nawet daleko :) ) do tego ja mam gaz, więc tył obciążony.

pozdrawiam.

Kuba

O, dzięki bardzo, Kuba :)

Podkładki - zapisałem, zaraz dzwonię do mechanika... ok.

Pytanie się nasuwa, czy i jak to wpływa na zachowanie się pojazdu na autostradzie z (lekkimi?) zakrętami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, modnepalenie napisał:

1. czy mam się obawiać, że będę szorował zderzakiem/podwoziem po ziemi?

2. czy codzienna, dość spokojna jazda po takiej drodze, do pracy i powrót, spowoduje, że zawieszenie mocno i szybko ucierpi (zakładamy, że będzie nowe)?

Pytanie dodatkowe - na grzyby do lasu to chyba nie bardzo tym modelem, co?

;-)

Z góry dziękuję za wszelkie cenne informacje i uwagi, zwłaszcza posiadaczy ww. modelu jeżdżących po (wiejskich) bezdrożach. :)

Swoim Legacem (sedan) nie szoruje po ziemi a mieszkam w miejscu gdzie nie każdy samochód da sobie radę. Co do porównania zawieszania... Mam porównanie z Mazdą (która miała naprawdę twardy zawias) do Legacy. Legac bardzo ładnie wybiera nierówności - jak będziesz jechał z głową i rozsądną prędkością to tak szybko nie zrobisz mu krzywdy. Jak na Legacy przystało - masz podróżować komfortowo, nie jak w taczkach, ale jak trzeba to i przy większych prędkościach ma się trzymać zakrętów, także wg mnie Panowie Japończycy dobrze dobrali zawias do tego samochodu - chociaż niektórzy sprawdzili i Bilstein z B4 jest jeszcze lepszy - z lekka się na niego "ślinię". :)
W Maździe końcówki drążków nadawały się do wymiany co pół roku... Teraz się szykuję do zrobienia kompletnego zawieszenia u siebie (amory, sprężyny, tuleje, itd.) i znowu jeździć X kilometrów bez dokładki.
Mieszkam w Beskidzie małym gdzie podjazd do domu mam kilometr pod sporą górę po "karbowanych" betonach - w lecie nawet na kołach 17'' Legwan ładnie wybiera nierówności i nie czuję jakoś specjalnie, że "wyrąbałem" zawieszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kambol napisał:

Zamiast przerabiać zawieszenie i żałować, że jest słaby kup coś takiego:)

 

Tak, patrzyłem już wcześniej na to ogłoszenie. Dzięki za podpowiedź :)

Za OBK przemawia, w moim przypadku, wyższe zawieszenie i cały czas ta sama pojemność bagażnika,

za tym Legacy zaś - cena, jest bliżej do mnie oraz pan przyjmie w rozliczeniu mój dotychczasowy pojazd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Życie to sztuka wyboru...

Wybierz lody Magnum.

:D

"Zwykły" Legwan też stosunkowo dużo może na kiepskiej drodze. Opony kalibru 205/55/16 sporo dają. W wersjach bez pneumatyki często instaluje się z tyłu właśnie podkładki między poduszkę kolumny a nadwozie wykonane z tworzywa. Coś takiego:

http://allegro.pl/subaru-legacy-03-07-dystanse-podwyzszenie-tyl-25mm-i6199992704.html

Nie spotkałem się z narzekaniami na pogorszenie prowadzenia z tym patentem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapłacę za to kartą...
Dzięki, DETT :)
W sobotę oglądam egzemplarz, na pewno zdam relację.

 

edit: zdaję relację:

do roboty wydech, blacharka, akumulator do wymiany. 17-letni pojazd, zdarza się.

Samochód z autohandlu, panowie, oglądając mój pojazd, stwierdzili, że musieliby w mój włożyć tysiąc złotych, gdyż m.in. dwa elementy wymagają ponownego malowania, "bo szpachla siadła." Byłem pod wielkim wrażeniem, że autohandel tak przykłada się do przygotowania pojazdu do odsprzedaży. Z ciekawości obejrzeliśmy inne pojazdy. Okazało się, że nasz byłby chlubnym wyjątkiem - cała reszta miała naturalne niedoskonałości, "bo to auta używane."

:D

Edytowane przez modnepalenie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w sobotę oglądać legwana 2.0 w automacie. Zauważyłem że jak silnik sie rozgrzeje do obroty spadaj do ok 400 obr/min przy wyciśniętym hamulcu na D, a przy zimnym silniki bylo ok 900obr/min. Objaw jest naturalny czy coś chce sie zepsuć? Klima była wyłączona, radio też.

Wysłane z mojego ALE-L21

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim legasiu zalozylem poliurytanowe elementy zawieszenia, w podobnej cenie co gumy, zrobilem na tym juz z 80 k km, wszystko git. Regularnie gniote po za asfaltem. Amory trzymaja spawnosc choc musialem wymienic po spotkaniu z kraweznikiem. Wiec dopiero 40 k zrobione na nowych
Wysokosc orginalnego zawieszenia byla wystarczajaca do umiarkowanego terenu. Choc zdazaly sie wklejki :) najgorsze koleiny. I ptzejazdy przez rowy, zdazylo sie urwac oba zderzaki w jednym rowie. Ale ja nie podnosilem tylko obnizylem i po lesie dalej zdaza mi sie jezdzic. Szuranie jest bezpieczne w subaru, miska jest w bezpiecznym miejscu. A orginalna konserwacja u mnie sie nigdy nie przetarla.
W terenie mam porownanie do audi 80 quatrro 2.8 z blokada tylniego dyfra, i generalnie moje otewarte objezdzaja audi w kazdych warunkach, nie liczac sprintu do 100.

Wysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka

A co do automatu to nie wiem. Dla mnie mogly by nie istniec tak jak i gnojowozy (czyt dizle)

Wysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie amory dałeś na przód? U mnie są jeszcze oryginały, ale powoli już chyba zdychają i trzeba pomyśleć nad zamiennikami. Z tego co znalazłem w internetach to są KYB po ok. 400PLN za szt.

Są jakies inne?

Edytowane przez dcd84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jezdze na wrxowych amorach ale z ktorego rocznika to juz nie pamietam, z przodu mam sprezyne z gt, bo mi to zbyt kozowato wygladalo, teraz za to potrafi dobic przy ladowaniu ale dla mnie jest zajebiacie

Wysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia Mon Mar 06 2017 o 17:36, waski napisał:

Byłem w sobotę oglądać legwana 2.0 w automacie. Zauważyłem że jak silnik sie rozgrzeje do obroty spadaj do ok 400 obr/min przy wyciśniętym hamulcu na D, a przy zimnym silniki bylo ok 900obr/min. Objaw jest naturalny czy coś chce sie zepsuć? Klima była wyłączona, radio też.

Wysłane z mojego ALE-L21
 

Pewnie zawory do regulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...