Skocz do zawartości

Zakup nowego impreza wrx sti vs focus rs


gaiden

Rekomendowane odpowiedzi

Subaru zaleca sprawdzanie poziomu oleju podczas każdego tankowania :)

Ale nie wszystkie Subaru piją olej, są takie które nie wymagają dolewek, ale to tez wszystko zależy od traktowania auta..

 

A UPG to koszt rzędu 3000-6000pln w zależności od warsztatu i rzeczy, które przy okazji można wymienić. Także nie ma tragedii.

 

Ps. Ile taka Perełka RS MK2 kosztuje? :)

Edytowane przez KamilP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkową zaletą posiadania STi czy w ogóle Subaru w Polsce jest istnienie tego Forum i panująca tu atmosfera.

Poważnie piszę, to naprawdę fajna i dość unikalna sprawa.

podpisuję się pod tym obiema rękoma-jest to świetna i nieoceniona sprawa,ale to trzeba poczuć na własnej skórze,chyba że ktoś nie lubi się integrować ;)

...a po za tym to fajny samochód

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie ma reguły. Mam znajomego, który w nowym Forku 2.5XT zaliczył wymianę silnika na gwarancji przy 16.000km, a potem na wymienionym silniku zrobił całkowicie bezawaryjnie kolejne 180.000km, przy czym zdecydowanie lekkiej nogi nie miał.

U mnie w LGT zmapowanym na 300KM, UPG poszło przy 145.000 km, przy czym po przekroczeniu 100.000km pił 2-3l oleju na 10.000km.

 

Trwałość silnika czy napędów RS na razie chyba nie znana, więc trudno tu mówić o przewadze RS.

Z kolei jak chodzi o napędy, to 6MT Subaru jest precyzyjne i pancerne i można sobie dowolnie regulować spięcie centralnego dyfra.

 

Z tych 2 aut ja bym chyba nadal brał STi, z przyczyn mocno subiektywnych:

- to jednak Subaru, ze swoim smaczkiem, wyrafinowaniem i niepowtarzalnością: lekki aluminiowy boxer, symetryczny stały naped 4x4, legenda rajdowa (szkoda że z coraz bardziej odległej historii). Ford nawet w tak fajnej wersji to nadal masowy Focus, czyli zarzut może mniej poważny niż względem Golfa R, ale jednak;

- wspaniały dźwięk boxera;

- wspaniałe prowadzenie wynikające czysto z mechanicznej konstrukcji auta,a nie z jakiś elektronicznych trybów.

Edytowane przez Bosman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ps. Ile taka Perełka RS MK2 kosztuje? :)

Jak się takie coś pojawia to poniżej 100 tys brutto raczej cena nie schodzi. Teraz jest jeden ale rs500 za bodajze 119 tys.

Tak jak pisałem jadę jutro przejechać się wrx sti, ale na 99% nie biorę nowego rsa - jak kupuje auto na 3-4 lata to musze go chcieć bez żadnego ale. Przed zakupem aktualnego rsa chorowałem od młodego na subaru imprezę, więc może czas te marzenia zrealizować.

Pytanie tylko do Was, bo ja nie śledzę - czy to co wysyłałem wcześniej  w linku nowy sti - to ma szanse wejść do produkcji? Jeśli tak to są jakieś przecieki czy będzie podobne do konceptu i kiedy w ogóle nastąpi zmiana generacji? Może warto zaczekać  z rok. Poza tym tak jak piszecie....forum, itd. Skoda itp. historie :) dajecie rady.

Nawiasem mówiąc parę ładnych latek temu był zlot subaru w mojej okolicy - dalej takie coś jest co roku? Pamiętam jak dzisiaj - tyle Imprez na raz nie widziałem jednego dnia:)

Edytowane przez gaiden
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mam znajomego, który w nowym Forku 2.5XT

o to ciekawe bo od 3 lat w Forku XT jest 2.0DIT.

Bardzo marne wyrwane z kontekstu, przeczytaj cały akapit

Jest coroczny zlot plejad. Impreza wyjątkowa. Polecam

 

Wysłane z mojego Redmi 3 przy użyciu Tapatalka

 

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem WRX STI :) DZIĘKUJĘ @carfit !!! Focus RS mk3 odchodzi w zapomnienie. Będę szukał nowego wrx sti, a najchętniej wziąłbym tego co dzisiaj jeździłem :) Jedyne czego mi brakuje w tym aucie to dźwięku w środku, brak blow offa, ale coś za coś, albo jest w trasie znośnie i nic nie "buczy", albo buczy i na dłuższą metę jest to uciążliwe. W razie czego można zmienić końcówki:)

Także, mam nadzieję, że w niedługim czasie zostanę właścicielem Subaru :):) :) Dziękuję wszystkim za pomoc!

Edytowane przez gaiden
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale właściciel tego co jeździłeś zdaje się chce sprzedać, więc chyba wszystko się ładnie układa.

 

Jeździłem moją poprzednią imprezą na seryjnym wydechu i też mi trochę brakowało dźwięku. Zmieniłem na najcichszy możliwy przelot na 2 tłumikach. Pojawił się pożądany bulgot, ale w długich trasach to jednak mocno uciążliwe.

Każdy ma swoje preferencje, ale dla mnie max co warto zrobić by auto nadal było znośne w długiej trasie, to zmienić KAT na luźniejszy sportowy + remap.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale właściciel tego co jeździłeś zdaje się chce sprzedać, więc chyba wszystko się ładnie układa.

 

To się wyjaśni, jak wszystko dobrze pójdzie to może uda się przejąć autko :) Nie widziałem co prawda na żywo niebieskiego, ale ten biały też wygląda super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ale właściciel tego co jeździłeś zdaje się chce sprzedać

To sie jeszcze okaże :) , narazie nie sprzedaje , bo nie mam co kupić w zamian . Czekam na ceny i datę sprzedaży nowego RS3 , i czekam na odpowiedź z Renault Polska co w temacie Clio RS  2.0 275KM bo w ofercie na Polskę nie jest przewidziany :(


 

 

DZIĘKUJĘ @carfix !!!

 

Miło było poznać ! PZDR :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

czekam na odpowiedź z Renault Polska co w temacie Clio RS  2.0 275KM bo w ofercie na Polskę nie jest przewidziany

Tego małego wariata to chyba ok 500 szt. mają zrobić, więc może być ciężko. Może Robert zamówiłby 2 szt. i jedną odsprzedał - jemu nie odmówią  ;)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czekam na ceny i datę sprzedaży nowego RS3

 

na jakimś niemieckim portalu motoryzacyjnym widziałem zapowiedzi ok. 80k euro ale to wydaje się dość sporo.

 

 

uuu to bardzo grubo :( jesli to cena wyjściowa + dodatki pewnie z 60k to wychodzi 400k , to jest bezsens ...... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem WRX STI :) DZIĘKUJĘ @carfit !!! Focus RS mk3 odchodzi w zapomnienie. Będę szukał nowego wrx sti, a najchętniej wziąłbym tego co dzisiaj jeździłem :) Jedyne czego mi brakuje w tym aucie to dźwięku w środku, brak blow offa, ale coś za coś, albo jest w trasie znośnie i nic nie "buczy", albo buczy i na dłuższą metę jest to uciążliwe. W razie czego można zmienić końcówki:)

Także, mam nadzieję, że w niedługim czasie zostanę właścicielem Subaru :):) :) Dziękuję wszystkim za pomoc!

Możesz powiedzieć cos więcej? Wziąłem teraz GTI głownie ze względu na spalanie (teraz musze przyoszczędzić) ale juz żałuje ze to nie był RS ;) co takiego ma w sobie STI?

 

Moim zdaniem nie jest możliwe zeby nowe Megane kosztowało nawet 300 tys wyjściowo. Przecież to bedzie niesprzedawalne i do tego 3x droższe od poprzednika? Nie ma opcji. Musiałoby miec z 400 kucy... Skoro Foka kosztuje 160 to moim zdaniem Megane nie moze byc droższe niż 180.

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspominali o wersji SportLine czyli nie golas. Generalnie w RS to raczej golasów nie ma. :)

 

 

 

ale juz żałuje ze to nie był RS ;) co takiego ma w sobie STI?

 

przejedź się a sam się przekonasz. Lub nie :)

STi trzeba polubić. Ma swoje "cechy" które albo ktoś akceptuje albo nie.  Niemniej przyjemność z jazdy, "czucie" drogi (układ kierowniczy + zawias) dają super fun. 

Edytowane przez Adam12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem WRX STI :) DZIĘKUJĘ @carfit !!! Focus RS mk3 odchodzi w zapomnienie. Będę szukał nowego wrx sti, a najchętniej wziąłbym tego co dzisiaj jeździłem :) Jedyne czego mi brakuje w tym aucie to dźwięku w środku, brak blow offa, ale coś za coś, albo jest w trasie znośnie i nic nie "buczy", albo buczy i na dłuższą metę jest to uciążliwe. W razie czego można zmienić końcówki:)

Także, mam nadzieję, że w niedługim czasie zostanę właścicielem Subaru :):) :) Dziękuję wszystkim za pomoc!

Możesz powiedzieć cos więcej? Wziąłem teraz GTI głownie ze względu na spalanie (teraz musze przyoszczędzić) ale juz żałuje ze to nie był RS ;) co takiego ma w sobie STI?

 

Czy XT pali na prawde tak duzo zeby czynic pozorna oszczednosc na hot hatcha?:) Zrobilem nim 63 tys km w 23 miesiace i nigdy mi nie przeszlo przez mysl go zmieniac bo duzo pali.Nowe auto ktore docelowo ma mniej palic trzeba kupic,ubezpieczyc,zarejestrowac itd.Oszczednosc dla mnie pozorna:)

Na STI czaje sie juz od jakiegos czasu wiec mam nadzieje ze do konca roku dojdzie zakupu.Zona zabrala mi XT definitywnie wiec chyba czas podjac ta nieracjonalna decyzje o zakupie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zona zabrala mi XT definitywnie wiec chyba czas podjac ta nieracjonalna decyzje o zakupie

 

To zacznij szukać bo za wiele ich na rynku nie ma. Jeżeli nie planujesz nowego z salonu to znaleźć "dobry" egzemplarz nie będzie ani lekko ani szybko.

Po za tym szkoda każdego dnia czekania :) Mówię z doświadczenia po przesiadce z XT MY15 na STi MY15 :)

Edytowane przez Adam12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeździłem WRX STI :) DZIĘKUJĘ @carfit !!! Focus RS mk3 odchodzi w zapomnienie. Będę szukał nowego wrx sti, a najchętniej wziąłbym tego co dzisiaj jeździłem :) Jedyne czego mi brakuje w tym aucie to dźwięku w środku, brak blow offa, ale coś za coś, albo jest w trasie znośnie i nic nie "buczy", albo buczy i na dłuższą metę jest to uciążliwe. W razie czego można zmienić końcówki:)

Także, mam nadzieję, że w niedługim czasie zostanę właścicielem Subaru :):) :) Dziękuję wszystkim za pomoc!

Możesz powiedzieć cos więcej? Wziąłem teraz GTI głownie ze względu na spalanie (teraz musze przyoszczędzić) ale juz żałuje ze to nie był RS ;) co takiego ma w sobie STI?

 

 

Tak jak pisałem, nie jestem super rajdowiec i nie posiadam super umiejętności jeżdżenia zakrętów bokami itd. Dla mnie ważne rzeczy w samochodzie pewnie będą inne niż dla Ciebie. Wiadomo, że i focus rs i subaru wrx sti "jeżdżą". Czego nie ma Focus RS a ma WRX STI? Wygląd i dźwięk (chociaż ten dźwięk jak pisałem można by jeszcze podrasować). Nowy Focus RS wyglądowo jest strasznie kiepski. Do tego dochodzi dźwięk 4 cylindrowego ecoboosta i robi się tragedia. Trzecia rzecz w focusie to brak możliwości zamówienia normalnego koloru - jest albo smerf, albo białe,czarne lub szare. Ja jak patrzę i jadę autem mam mieć banan na twarzy. Nie może być tak, że banan jest tylko w jednym z ww. przypadków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...