Skocz do zawartości

Wymiana oslony przegubu zewnętrznego w GC


pajac_am

Rekomendowane odpowiedzi

Znowu pękła mi guma ;)

Ale tym razem zachowam się jak mężczyzna i sam stawię czoła temu problemowi.

Pytanka:

1. Są jakieś zamienniki osłon godne polecenia, czy tylko OEM ma sens?

2. Jak sie do tego zabrać? ;)

Po obejrzeniu poniższego tutoriala, stwierdziłem, że dam radę sam, ale mam pewne wątpliwości.

https://youtu.be/RToBkZBg9P4

Jak w Imprezie przymocowany do półosi jest przegub?

Jest tam jakąś zawleczka, czy jest po prostu nabity?

Gość na filmie przestrzega przed szarpaniem sie z półosią, bo przegub wewnętrzny może sie rozsypać. Czy w Imprezie istnieje takie ryzyko, czy raczej cala półoś powinna swobodnie wyjsc ze skrzyni?

Jeszcze jak ktoś może pamięta jakich kluczy potrzebuję to byloby cudownie :)

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32, 19, sciagacz do swoznia. ze skrzyni wychodzii ladnie wystarczy podwazyc, ale jesli chodzi o zbicie przegubu zewnetrznego z polosi to mi zawsze ciezko szlo w subaru a czesto nawet. Trzeba bylo rozcinac bo mozna polos uszkodzic. A i po wypieciu ze skrzyni olej bedzie uciekal wiec lap go w cos miska czy cos

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomnialem zaznaczyc, ze nie skombinuje zadnych specjalistycznych narzedzi, sciagaczy itp. Dlatego wolalbym uwolnic "zwrotnice?" od amortyzatora tymi 2 srubami, z ktorych jedna sluzy do regulacji pochylu kola. Chyba tez tak wyjme przegub? (Geometrie i tak mam do roboty)

A czy jak auto bedzie pochylone to tez mam sie spodziewac oleju na podlodze? ;)

A i co trzeba rozcinac zeby polosi nie uszkodzic?

Edytowane przez pajac_am
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz wielokliny wychodzące z skrzyni biegów w miejscu łączenia z półosiami to po wyciągnięciu półosi z skrzyni nie poleci Ci olej. Nie pamiętam jak jest w nowszych modelach ale w tych co robiłem z lat 93-00 zawsze tak było. Wewnętrzny przegub trzyma się na półosi za pomocą pierścienia samo rozpychającego. Trzeba go lekko ścisnąć i przegub wychodzi. A żeby ściągnąć półoś z wieloklina skrzyni biegów trzeba jeszcze wyciągnąć kołek rozporowy. Zewnętrzne trzeba niestety zbijać młoteczkiem. Tak więc jeśli będziesz się bał że popsujesz wewnętrzny przegub wyjmując zewnętrzny to ściągnij gumę wewnętrznego przegubu, ściśnij pierścień, wyciągnij półoś z przegubu a następnie wyjmij sobie całą półoś z zewnętrznym przegubem na stół i tam sobie tłucz w niego.  

 

Jeśli odkręcisz amortyzator od zwrotnicy to powinieneś bez problemu być w stanie wyciągnąć półoś. Możliwe że będzie trzeba odgiąć mocno zwrotnicę ale nic jej nie będzie.  

 

Jeżeli będziesz miał problem z odkręceniem nakrętki półośki przy zwrotnicy to najlepiej posadź drugą osobę w środku, niech wrzuci 5 i hebel w podłogę. Powinno wystarczyć. 

 

Masz tu jeszcze rysunek jak to jest zbudowane http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g10/type_13/suspension_and_axle/front_axle/

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręcisz amor i geometria do zrobienia ,  łomika chyba posiadasz więc na początku zanim podniesiesz auto luzujesz nakrętkę, nakrętka będzie powinna mieć zaklepaną krawędź na  półośi. odkręcisz i  auto w górę i odkręcasz śrubę swożnia co w piaście siedzi tą przelotową, grubszy płaski śrubokręt w szczelinę i puk młoteczkiem łomikiem dzwignia i swożeń z piasty wyjęty dla wygody dobrze odkręcić łącznik staba bo skubaniec ogranicza ruch wahacza i z montażem swożnia trochę zabawy  jest. zaopatrz się w dobry odrdzewiacz np forch , berner, smar ceramiczny coby śruby wszystkie potraktować dla przyszłego łatwiejszego odkręcania, Skoro tylko osłonę chcesz wymienić demontuj wewnętrzny przegub i od tyłu zakładaj osłonę na zewnętrzny rozwalić przegub zewnętrzny możesz szybko młotkiem a z wewnętrznym nie ma takiego problemu. zdejmiesz wewnętrzną osłonę przy krawędzi przegubu jest pierścien zdejmujesz wyciągasz półośkę uważaj by kamieni nie pogubić, na końcu półośki od tej strony masz pierścien segera zdejmujesz go zdejmujesz wewnętrzną część przegubu z kamieniami i zakładasz osłonę na przegub zewnętrzny smaru do przegubów daj bo na pewno sporo uciekło.składasz wewnętrzny i gotowe.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jakim cudem chcesz to zrobić? poka tą osłonę

 

Guma wygląda normalnie jak każda inna. Osłonę uniwersalną zakładasz na przegub bez zdejmowania go z półośki za pomocą tzw "parasola" który powietrzem z kompresora rozciągnie gumę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie widzialem ten film. I znajomy w sklepie, ktory sprzedawal mi oslone mowil ze da sie jakos jeszcze z butelka pokombinowac, chociaz nie umiem sobie tego wyobrazic. Ale wymyslilem sobie ze naciagne to jakis na rure pcv o ciut wiekszej srednicy. Wrzuce jakies foty jak to sie uda :)

Nie moge wkleic tu fotki z poziomu telefonu, ale wrzucilem do galerii zdjecie pudelka z oslony, na ktorym wszystko jest objasnione, takze zerknijcie sobie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śrubę od zbieżności na amortyzatorze wystarczy zaznaczyć i złożyć w tej samej pozycji zamiast się szarpać ze sworzniem. A rozebranie przegubu to 5min roboty, wystarczy zdjąć pierścień zabezpieczający. Szybciej niż kombinowanie z przekładniem tego wynalazku przez przegub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W koncu zabralem sie do roboty, a wygladalo to tak:

1. Podnioslem auto

2. Zdjalem kolo

3. Odgialem zaplaszczenie nakretki przegubu

4. Spryskalem wszystko brunoxem deo (tylko to mialem pod reka)

5. Zablokowalem tarcze srubokretem

6. Odkrecam...

7. Biore 70 cm przedluzke

8. Odkrecam...

9. Staje na przedluzce liczac sie z tym, ze moga sie zmielic zapadki w grzechotce...

10. Skacze...

11. Cos puscilo. Spadam na podloge i ogladam:

a. Nakretka nie ruszona

b. Zapadki w grzechotce cykaja

c. Kwadrat grzechotki ukrecony :(

12. Ide do domu sie napic ;)

 

Jutro sprawie sobie klucz bez grzechotki ;)

Edytowane przez pajac_am
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja juz po wymianie :)

Cala akcja wygladala tak jak opisalem powyzej.

Na nasadke i dzwignie do nasadki wydalem 45 zl, w nie ogrzewanym garazu spedzilem lacznie ze 3 godziny i przewialo mi nerki, po czym zadzwonilem do znajomego mechanika i dzis ogarnal mi to za 50 zl!

Niby nic skomplikowanego, ale z nakretka osi mocowal sie srogo.

Dopiero po solidnym ogrzaniu palnikiem nakretka sie poddala, a reszta poszla juz gladko.

Ogolnie jakbym wiedzial jak to bedzie wygladalo to zaplacilbym 100 do 150 zl za taka robote bez problemu.

Dzieki z wszystkie podpowiedzi i powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja juz po wymianie :)

Cala akcja wygladala tak jak opisalem powyzej.

Na nasadke i dzwignie do nasadki wydalem 45 zl, w nie ogrzewanym garazu spedzilem lacznie ze 3 godziny i przewialo mi nerki, po czym zadzwonilem do znajomego mechanika i dzis ogarnal mi to za 50 zl!

Niby nic skomplikowanego, ale z nakretka osi mocowal sie srogo.

Dopiero po solidnym ogrzaniu palnikiem nakretka sie poddala, a reszta poszla juz gladko.

Ogolnie jakbym wiedzial jak to bedzie wygladalo to zaplacilbym 100 do 150 zl za taka robote bez problemu.

Dzieki z wszystkie podpowiedzi i powodzenia.

W ASO w Mikołowie powiedzieli mi 100zl za robociznę :)

Zbijałeś stary przegub czy wyjmowałeś wewnętrzny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...