Skocz do zawartości

Subaru Legacy MY09 2.0 RC


Paweł Ślawski

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

nazywam się Paweł i jako że jestem nowy na tym forum chciałem się z Wami w pierwszej kolejności przywitać. Jak niektórzy z was mogli zauważyć mój nick pslawski jest bliźniaczo podobny do Slawskip i nie ma w tym żadnego przypadku, gdyż Piotrek jest moim bratem. 

 

Dzięki Piotrowi, który pokazał mi ogłoszenie z forum, stałem się posiadaczem Subaru Legacy z tego tematu: link

 

zdjęcie na razie z ogłoszenia, ale jak tylko znajdę czas to wrzucę lepsze fotki.

 

post-27395-0-54952000-1476116585_thumb.jpg

 

Auto rzeczywiście ładnie utrzymane, jednak już nie nowe, więc trzeba poprawić kilka rzeczy. Na pierwszy ogień, jako że auto przekroczyło niedawno 120 tys. km, to zgodnie z instrukcją do wymiany idą wszystkie płyny, oraz filtry.

 

post-27395-0-10852100-1476117696_thumb.jpg

 

Następnie w planie jest renowacja skórzanej tapicerki, przede wszystkim siedzenia kierowcy oraz konserwacja podwozia, aby uchronić auto przed rudą.

 

Jedyną rzeczą która mnie martwi to wysoko biorące sprzęgło, które czasami daje o sobie znać nieprzyjemnym zapachem, jednak nie zauważyłem żadnego uślizgu sprzęgła, auto przyspiesza bez problemów, a zaistniały problem występuje tylko przy niskich prędkościach, najczęściej przy ruszaniu. Poobserwuje i zobaczymy jak się sprawa potoczy.

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W aucie jest kilka rzeczy które wymagają poprawy aby auto było w idealnym stanie, ale według mnie są to drobnostki. Auto jeździ bardzo fajnie, i pomimo że jest to wersja 150 KM, to zmiana przebiegu momentu obrotowego (dostępny jest niżej), powoduje że jeździ nim się przyjemniej niż wersją 165 KM (silnik jest bardziej elastyczny i nie trzeba go kręcić aż do czerwonego pola). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój ci on, mój ci on ... był.

 

Cieszę się, że auto zostało na forum. Oczywiście gratuluję zakupu.

 

Co do sprzęgła, było wymienione na nowe chyba w lutym przy przebiegu 113k.

Wymiana była w ASO Mitcar, jest na nie dwa lata gwarancji.

Smrodek może wynikać z tarcia przedniej wiskozy przy mocno skręconych kołach i ruszaniu nieco za ostrym.

 

Miłej jazdy!

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, dziękuję Bernard za informację, na prawdę dobrze zachowane auto, widać, że zadbane, postaram się utrzymać w nie gorszym stanie :).

 

Zrobiłem dzisiaj małą trasę, jakieś 300 km, trochę po drogach szybkiego ruchu, trochę po drogach wojewódzkich i autem jeździ się super, teraz tylko czekać aż spadnie śnieg :)

 

Smrodek długo już się nie pojawił i z tego co pamiętam faktycznie pojawiał się przy skręconych kołach i ruszaniu, więc może przyzwyczaiłem się do sprzęgła, które działa całkowicie inaczej niż w poprzednich samochodach (Citroen c5 i Toyota Corolla).

 

Pozdrawiam,

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Kilka rzeczy zrobiłem przy aucie, także wypadałoby się nimi z wami podzielić.

 

Od momentu kupna przejechałem subaru około 8 tysięcy km i jestem z auta bardzo zadowolony, choć nie obyło się bez niespodzianek i żona już wie co to jest subarowe "nic" :).

 

Jeszcze w listopadzie, przed zimą zrobiona została konserwacja podwozia, a przy okazji wymienione zostały tylne klocki hamulcowe i tylne sprężyny, gdyż jedna okazała się być pęknięta. 

Po trzytygodniowym postoju podczas urlopu akumulator odmówił posłuszeństwa, więc został wymieniony na - Yuasa YBX3005 - Zakupiony w Wiedniu okazał się być tańszy niż w polsce.

 

W międzyczasie padła tylna sonda lambda, a właściwie jej grzałka. Została wymieniona na nową oryginalną, gdyż zamienników nie znalazłem.

 

W styczniu wnętrze zostało wyczyszczone a skóra została poddana regeneracji, także teraz wygląda praktycznie jak nowa. Przy okazji zabiegu wymieniony został mieszek ręcznego. Poniżej mozna zobaczyć efekt:IMG_20170114_120535.thumb.jpg.87ddfc171abb7a5da095eecdc559bd58.jpg

 

 

Podsumowując:

 

Auto sprawuje się super i daje dużo frajdy z jazdy, w porównaniu do poprzedniego citroena C5 to jest to prowadzi się jak gokart :)

Pozdrawiam

Paweł 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Dawno nie pisałem, przydałby się mały update. 

 

Jak juz Piotrek zauważył w aucie pojawiły się nowe felgi z oponami letnimi - fulda sportcontrol 2 w rozmiarze 225/45/17, poniżej zdjęcie:

 

IMG_20170401_143326.thumb.jpg.91fcc40f142a50a4c216e21f3e6eac17.jpg

 

W porównaniu z Bridgestone Potenza RE050A jest bardziej komfortowo i miękko, ale w dalszym ciągu przyjemnie się jeździ. 

 

 

We wrześniu wymieniony został olej z filtrem, ponownie na Motul x-max 0w40. Pomiędzy wymianami auto nie wzięło ani grama oleju, a przed wymianą jego kolor i konsystencja nie odbiegała od nowego oleju, co bardzo cieszy.

 

Z najnowszych zmian to subaru przeszło wymianę tarcz i klocków hamulcowych z przodu i z tyłu. Z tej okazji zakupiłem jażma z forestera XT i wymieniłem tarcze z przodu na większe 294mm. Tarcze przód gładkie Brembo, tył TRW, klocki ferodo premiere.

Po zmianie auto hamuje wyraźnie lepiej, co bardziej pomaga, to że tarcze są większe, czy po prostu to że są nowe. Myślę że większe znaczenie ma ta druga kwestia.

 

Z ostatnich zmian to wracając z sylwestra pękła szyba czołowa, którą musiałem wymienić, niestety na taką bez podgrzewanych wycieraczek, ale na taką musiałbym dłużej czekać, na co nie mogłem sobie pozwolić.

 

Pozdrawiam,

Paweł

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten mieszek wymieniałeś na nowy z ASO? Masz może zdjęcia skór z przed regeneracji? Żeby to porównać ile ta regeneracja dała? Sam się głowie czy u siebie tego nie zrobić, ale ciężko z jakimś specem od skór w moich okolicach.

 

Ładny ten sedanik, pozdrowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.01.2018 o 00:04, nysiopysio84 napisał:

A ten mieszek wymieniałeś na nowy z ASO? Masz może zdjęcia skór z przed regeneracji? Żeby to porównać ile ta regeneracja dała? Sam się głowie czy u siebie tego nie zrobić, ale ciężko z jakimś specem od skór w moich okolicach.

 

Ładny ten sedanik, pozdrowienia.

Mieszek został wykonany podczas regeneracji skór i jest skórzany więc powinien być trwalszy od oryginalnego. Zdjęć muszę poszukać, jak znajdę to wstawię. 

13 godzin temu, Waldek Woźny napisał:

Ładnie się prezentuje! Środek w szczególności wygląda bajka. Ile taka regeneracja skóry kosztowała z ciekawości ?

Szerokości i oby się sprawowało jak najdłużej ! :)

 

Jeżeli chodzi o koszty to trzeba rozmawiać indywidualnie. U mnie całość razem z wymianą mieszka od ręcznego, czyszczeniem wnętrza oraz regeneracją fotela kierowcy kosztowało w granicach 1100 zł. Regenerację robiłem w Długołęce pod Wrocławiem.

Edytowane przez Paweł Ślawski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.01.2018 o 18:05, Waldek Woźny napisał:

aa to spoko, ja tak na prawdę tylko zregenerować fotele chciałem więc nie powinno być tak źle z tego co piszesz. Dzieki :)

 

Takie brudne jednak?... Ajć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...