tomekk88 Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Mam problemy z SBD i migająca kontrolką DPF. W celu podglądu parametrów skonfigurowałem sobie Torque Pro według pierwszego posta, tzn dodałem dodatkowe czujniki PID, jednak nie wyświetla mi danych. Wskaźniki są widoczne na pulpicie w aplikacji i pokazują jedynie 'brak danych'. Interfejs łączy się z autem (Forester SH 2.0d), podstawowe parametry tj. temp płynu chłodzącego pokazywane są prawidłowo. Co może być przyczyną? Wydaję mi się, że winny może być sam interfejs, stąd pytanie jakich dokładnie używacie? Mój to iCar Vgate Bluetooth v3.0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Jeśli masz MY 2008 i 2009 to może nie działać. W tych rocznikach ECU nie obsługuje trybu enhanced. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2019 28 minut temu, sambor napisał: Jeśli masz MY 2008 i 2009 to może nie działać. W tych rocznikach ECU nie obsługuje trybu enhanced. Potwierdzone - nie działa. Przerabiałem to (Forek 2008 SBD) Pozdro! Luke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekk88 Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Forester z 2009r, czyli nie da rady Torque Pro :/ Dzięki za info. Czy jest jakaś inna opcja żeby odczytać parametry DPF (soot, ash, proces wypalania) w tym modelu w warunkach domowych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2019 Oczywiście. Kabelek + RomRaider i lecimy Pozdrowienia! Ł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 19 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2019 Witam. Panowie, taka oto sytuacja. Ten nowy czujnik zamiennik padł bo pokazało mi sensor circuit low. Sprawszilem parametry i soot skoczyl mi na 211% i pojawila sie migajaca kontrolka dpf. Moc silnika wyraznie zmalała tak do 75% na oko. Przejechalem tak z 20km i zmienilem w domu czujnik cisnienia na ten oem co mialem poprzednio. Soot wrocil do poprzedniej wartosci przed awarią 34%. Skasowalem wszystkie bledy w torque oprócz p2463 czyli dpf restriction. Tego nie mogę i kontrolka świeci mimo że soot jest w normie. I teraz pytanie jak go skazować? Przejechalem z 10km po wymianie czujnika i nie zniknal. Może zniknie jak wypalanie filtra sie zakończy? Jeśli nie to jest jakaś opcja czy aso? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nargond Opublikowano 20 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2019 (edytowane) Krytycznego błędu Torque może sam nie wykasować... Możesz spróbować odpiąć akumulator na kilkanaście min tak by komputer zgubił pamięć podręczną...nie wiem jakie będą tego dalsze konsekwencje teraz auta są naszpikowane różnymi urządzeniami sterującymi...np w Citroenie ojca przy rozładowaniu się aku wysiadło sterowanie nawiewami...taka dygresja. A jeśli to nie pomoże to nawet nie do ASO (mimo to polecam) ale gdzieś gdzie mają kompa do Subaru i wykasują tobie błędy jeśli jesteś pewien że to to... Na forum toyoty masz taką adnotację do tego błędu Należało by podłączyć najlepiej komputer serwisowy ponieważ ma największe możliwości diagnostyczne i w obszarze obsługi filtra DPF zobaczyć co mamy dostępne. Może i kts albo delfi to ogarnie ale to już po podłączeniu będzie wiadomo. Należało by przeprowadzić kalibrację czujnika różnicy ciśnień lub najlepiej zaprogramować/zapisać jest wymianę filtra. Jak sobie wczyta że posiada zamontowany nowy (czysty) to wyzeruje się poziom zapełnienia i zgaśnie błąd. Tylko należy się przestrzegać instrukcji wymiany lub adaptacji ( jak każe że procedura będzie możliwa po spełnieniu warunków to musi te warunki rzeczywiste mieć aby procedura się powiodła Z tego co rozumiem to komputer załapał 100% i każe wymienić filtr - bez adaptacji ani rusz ... chyba jednak zaprzyjaźnione "aso" Edytowane 20 Grudnia 2019 przez Nargond tak na szybko znalezione w necie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 20 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2019 Na pewno to czujnik. Komputer załapał 100% ale soot a nie ash. Odłączenie aku nic nie dało, mialem tez inny tester diagnostyczny ale to samo. Pozostaje poczekać na wypalanie i może zniknie. Szkoda tylko że mam wyjazd i dopalanie chyba po świętach się zacznie :-). Gdzieś widziałem że można uruchomić wypalanie ręcznie guzikiem z torque w euro5 i wyżej. Prawda to? Jeśli nie to będę odwiedzał mechanika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nargond Opublikowano 20 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2019 Mam eur5 i korzystam z torque oraz carscannera - i tam nie widziałem tych opcji - albo się do nich nie dokopałem. Wypalanie chyba powinni uruchomić w większości warsztatów z lepszym komputerem niż Torque -> tak mi się zdaje ale to musiałbyś podzwonić ! I fakt jak zwykle pochrzaniłem soot z ash :-) sorka moja gafa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 4 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2020 No to czekam jeszcze do 65 % soot żeby zobaczyć czy sam zacznie wypalanie. Jeśli nie to będę się tym wspomagał: A jakby ktoś potrzebował coś zrobić z tej fotki to zapraszam :-). dam znać jak poszło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nargond Opublikowano 4 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2020 Pochwal się jak to zadziałało i czy tak na YT miałeś czerwony wydech ;-) Powodzenia ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 4 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2020 Poka gdzie bo nie widziałem :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nargond Opublikowano 4 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2020 Jak człek chce to nie może znaleźć i zastanawiam się gdzie ja widziałem podgrzany wydech... Jak odzyskam kompa to poszukam i wrzucę:) A jak wypalanie przebiegło wrócilo wszystko do normy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 5 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2020 Niestety sam się nie zregenerował. Mysialem sam włączyć regenerację. Trwało to około 40 min. Obroty co kilka minut wzrastały do 2600. Żadnych świecących wydechów nie zaobserwowałem :-). Błąd zniknął, moc wróciła. Jest ok. Nie kupujcie tych zamienników czujnika ciśnienia :-). Po wszystkim takie byly parametry. Po 1 km wszystko ostygło :-). 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirkap Opublikowano 9 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2020 (edytowane) Forester 2016 + iCar3 BT3. Torque Pro nie wyswietla wszystkich parametrow. Tak samo ActiveOBD, nie wyswietla np temp oleju. Co myslicie? Ponizej zrzuty z Torque Motor zimny letni cieplejszy ps. w miedzyczasie wymienilem olej i zrobilem oil dilution reset. Edytowane 13 Stycznia 2020 przez mirkap Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seba_Outback Opublikowano 20 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2020 Mam problem zgubilem plik sbd może ktoś wystawi najlepiej ten 2 bo z początku watka nie działa pozdrawiamWysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 24 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2020 SBD_DPF_PID_definition_2.csv SBD_DPF_2.dash Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 24 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2020 W dniu 9.01.2020 o 18:17, mirkap napisał: ps. w miedzyczasie wymienilem olej i zrobilem oil dilution reset. Ile masz przebiegu? Bo Ash wysoki dosyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seba_Outback Opublikowano 24 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2020 Dzięki za pliki jednak cały czas wyświetla się komunikat pobranie nieudaneWysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 24 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2020 Nie wiem. Mi pobiera. Cos masz u siebie nie tak. Podaj maila na pw to wysle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seba_Outback Opublikowano 24 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2020 Udało się, dzięki. PozdrawiamWysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirkap Opublikowano 2 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2020 On 2/24/2020 at 6:59 PM, owad said: Ile masz przebiegu? Bo Ash wysoki dosyć 110kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilkxt Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2020 U mnie(Outback 2011- 215tys km przebieg- sortblok wymieniony-panewka stukala, przy 200 tys i regenracja wtrysków) też pierwszy raz pojawila sie kontrolka DPF(migajaca) trasa 800km w upałach najpierw 400km autostrada pozniej zwykle drogi. Po odczytach przed jazda dzisiaj rano: - soot - 55% - oil diulation -11% i oil dulation2 -10% - ash- 93% - ilosc wypalen DPFa - 419 - ostatnie wypalenie 140km temu Rano przy jezdzie autosrtadą(30km) właczylo sie wypalanie DPFa i soot spadł do 26%. Popiołem nieżle zawalony, jutro wymieniam olej i moze przy okazji zapodam jakiś środek do DPFa czyszczacy z sadzy i popiołu, zobaczymy czy cos pomoże. Zastanawiam sie na jakiej podstawie jest obliczony ash? I czy można go skasowac poza serwisem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2020 28 minut temu, wilkxt napisał: Zastanawiam sie na jakiej podstawie jest obliczony ash? I czy można go skasowac poza serwisem? Można skasowac, ale jak jest taki wysoki to lepiej wyczysc dpfa. A ash jest obliczany jakos orientacyjnie na podstawie liczby wypalen i pewnie wielu innych zmiennych. U mnie przy 97tys km jest 44% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 5 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2020 Jak sie zimniej zrobilo to i dopalanie dpfa rzadsze. W loto dopalanie bylo co 200-250 km. Jako ciekawostka. Jak kupilem auto w zeszlym roku z przebiegiem 65k to ash byl 43%. Teraz mam 105k i ash jest 46%. Spora różnica Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się