Skocz do zawartości

SBD i Torque


sambor

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problemy z SBD i migająca kontrolką DPF. W celu podglądu parametrów skonfigurowałem sobie Torque Pro według pierwszego posta, tzn dodałem dodatkowe czujniki PID, jednak nie wyświetla mi danych. Wskaźniki są widoczne na pulpicie w aplikacji i pokazują jedynie 'brak danych'.

Interfejs łączy się z autem (Forester SH 2.0d), podstawowe parametry tj. temp płynu chłodzącego pokazywane są prawidłowo. Co może być przyczyną? Wydaję mi się, że winny może być sam interfejs, stąd  pytanie jakich dokładnie używacie?

Mój to iCar Vgate Bluetooth v3.0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam.

Panowie, taka oto sytuacja. Ten nowy czujnik zamiennik padł bo pokazało mi sensor circuit low.

Sprawszilem parametry i soot skoczyl mi na 211% i pojawila sie migajaca kontrolka dpf.

 

Moc silnika wyraznie zmalała tak do 75% na oko.

 

Przejechalem tak z 20km i zmienilem w domu czujnik cisnienia na ten oem co mialem poprzednio. Soot wrocil do poprzedniej wartosci przed awarią 34%.

 

Skasowalem wszystkie bledy w torque oprócz p2463 czyli dpf restriction. Tego nie mogę i kontrolka świeci mimo że soot jest w normie. 

 

I teraz pytanie jak go skazować? Przejechalem z 10km po wymianie czujnika i nie zniknal.

Może zniknie jak wypalanie filtra sie zakończy?

 

Jeśli nie to jest jakaś opcja czy aso?

thumbnail_Screenshot_20191219-142648_Torque.jpg

thumbnail_Screenshot_20191219-141412_Torque.jpg

thumbnail_20191219_121707.jpg

thumbnail_Screenshot_20191219-121919_Torque.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krytycznego błędu Torque może sam nie wykasować...

Możesz spróbować odpiąć akumulator na kilkanaście min tak by komputer zgubił pamięć podręczną...nie wiem jakie będą tego dalsze konsekwencje teraz auta są naszpikowane różnymi urządzeniami sterującymi...np w Citroenie ojca przy rozładowaniu się aku wysiadło sterowanie nawiewami...taka dygresja.

A jeśli to nie pomoże to nawet nie do ASO (mimo to polecam) ale gdzieś gdzie mają kompa do Subaru i wykasują tobie błędy jeśli jesteś pewien że to to...

Na forum toyoty masz taką adnotację do tego błędu 

Należało by podłączyć najlepiej komputer serwisowy ponieważ ma największe możliwości diagnostyczne i w obszarze obsługi filtra DPF zobaczyć co mamy dostępne. Może i kts albo delfi to ogarnie ale to już po podłączeniu będzie wiadomo. Należało by przeprowadzić kalibrację czujnika różnicy ciśnień lub najlepiej zaprogramować/zapisać jest wymianę filtra. Jak sobie wczyta że posiada zamontowany nowy (czysty) to wyzeruje się poziom zapełnienia i zgaśnie błąd. Tylko należy się przestrzegać instrukcji wymiany lub adaptacji ( jak każe że procedura będzie możliwa po spełnieniu warunków to musi te warunki rzeczywiste mieć aby procedura się powiodła

Z tego co rozumiem to komputer załapał 100% i każe wymienić filtr - bez adaptacji ani rusz ... chyba jednak zaprzyjaźnione "aso"

Edytowane przez Nargond
tak na szybko znalezione w necie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno to czujnik.

Komputer załapał 100% ale soot a nie ash.

 

Odłączenie aku nic nie dało, mialem tez inny tester diagnostyczny ale to samo.

Pozostaje poczekać na wypalanie i może zniknie.  Szkoda tylko że mam wyjazd i dopalanie chyba po świętach się zacznie :-).

Gdzieś widziałem że można uruchomić wypalanie ręcznie guzikiem z torque w euro5 i wyżej. Prawda to?

 

Jeśli nie to będę odwiedzał mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam eur5 i korzystam z torque oraz carscannera - i tam nie widziałem tych opcji - albo się do nich nie dokopałem. 
Wypalanie chyba powinni uruchomić w większości warsztatów z lepszym komputerem niż Torque -> tak mi się zdaje ale to musiałbyś podzwonić ! 

I fakt jak zwykle pochrzaniłem soot z ash :-) sorka moja gafa... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Niestety sam się nie zregenerował. 

Screenshot_20200105-162029_Torque.thumb.jpg.0bdcc870c4231267645ea06f9c3cd16b.jpg

 

Mysialem sam włączyć regenerację. Trwało to około 40 min.

Obroty co kilka minut wzrastały do 2600. Żadnych świecących wydechów nie zaobserwowałem :-).

Błąd zniknął, moc wróciła. Jest ok.

 

Nie kupujcie tych zamienników czujnika ciśnienia :-).

 

20200105_163013.thumb.jpg.dd51d877e814645749014b9ee107de75.jpg20200105_163356.thumb.jpg.ce9e42b372cc37f1946b09b886cfe05b.jpg20200105_164159.thumb.jpg.6a54c818496c68ca7013b01d5fbdb253.jpg20200105_164333.thumb.jpg.8f91760958fcca529028b5b648618cd6.jpg20200105_165825.thumb.jpg.1776eb7dd429934165349a92d260ecac.jpg20200105_171000.thumb.jpg.4723dd9c4a907a4bb2404479bd186cab.jpg

 

 

 

Po wszystkim takie byly parametry. Po 1 km wszystko ostygło :-).

 

Screenshot_20200105-171049_Torque.thumb.jpg.df067e08c267c81cd694b3476c5f5aae.jpgScreenshot_20200105-171055_Torque.thumb.jpg.6a58d0a7f54045ede5135ae477673c76.jpgScreenshot_20200105-171604_Torque.thumb.jpg.0ec777a50062e4b645a370b754566a91.jpg

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forester 2016 + iCar3 BT3.
Torque Pro nie wyswietla wszystkich parametrow. Tak samo ActiveOBD, nie wyswietla np temp oleju.
Co myslicie?

Ponizej zrzuty z Torque

Motor zimny

letni

letni.thumb.png.cfd881e6cb91cc0ed990e10a95ee592e.png

 

cieplejszy

cieply.thumb.png.7479ca73c22dd61bb06ee13d1c28a491.png

 

zimny.png

zimny2.png

letni2.png

 

ps. w miedzyczasie wymienilem olej i zrobilem oil dilution reset.

 

Edytowane przez mirkap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...

U mnie(Outback 2011- 215tys km przebieg- sortblok wymieniony-panewka stukala, przy 200 tys i regenracja wtrysków) też pierwszy raz pojawila sie kontrolka DPF(migajaca) trasa 800km w upałach najpierw 400km autostrada pozniej zwykle drogi.

Po odczytach przed jazda dzisiaj rano:

- soot - 55%

- oil diulation -11% i oil dulation2 -10%

- ash- 93%

- ilosc wypalen DPFa - 419

- ostatnie wypalenie  140km temu

Rano przy jezdzie autosrtadą(30km) właczylo sie wypalanie DPFa i soot spadł do 26%.

Popiołem nieżle zawalony, jutro wymieniam olej i moze przy okazji zapodam jakiś środek do DPFa czyszczacy z sadzy i popiołu, zobaczymy czy cos pomoże.

 

Zastanawiam sie na jakiej podstawie jest obliczony ash? I czy można go skasowac poza serwisem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, wilkxt napisał:

 

Zastanawiam sie na jakiej podstawie jest obliczony ash? I czy można go skasowac poza serwisem?

Można skasowac, ale jak jest taki wysoki to lepiej wyczysc dpfa. A ash jest obliczany jakos orientacyjnie na podstawie liczby wypalen i pewnie wielu innych zmiennych.

U mnie przy 97tys km jest 44%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...