Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Aga napisał(a):

Bo nie wiem czy to mam i jak się to robi :mrgreen:

Ciągniesz za cięgno na zdjęciu, regulujesz plecami kąt oparcia tak samo jak z przodu (tylko w mniejszym zakresie, oczywiście), puszczasz cięgno. Działa.

 

20240621_155712.jpg

20240621_155737.jpg

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.06.2024 o 23:22, respect napisał(a):

Jeśli mało przejechałeś to pojeździj ,żeby dotrzeć klocki.

Jeśli nie to to powtórz odpowietrzenie , bo przy abs wymagana inna kolejność  co do kół.

Nieraz pomaga też włączanie  zapłonu przy odpowietrzaniu.

Pozdr.

Zastosowałem  kolejność  PP , LT , LP , PT i faktycznie mocno zapowietrzone było  prawe tylne . Przelałem  aż  0.5L płynu  uruchamiając  co jakiś  czas silnik by pompę  ABS  też  odpowietrzylo i pojechałem  na stację zmierzyć.  Teraz wszystkie w normie nie ma różnicy  pomiędzy  poszczególnymi kołami.

 

20240622_134039.jpg

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Henryk82 napisał(a):

Zastosowałem  kolejność  PP , LT , LP , PT i faktycznie mocno zapowietrzone było  prawe tylne . Przelałem  aż  0.5L płynu  uruchamiając  co jakiś  czas silnik by pompę  ABS 

Dokładnie o to chodzi Heniu

pozdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy osłonę od  turbo da się odkręcić bez problemu  by dostać się do połączenia turbo z katalizatorem ?

Ile śrub ma ta osłona bym jakiej nie pominął i nie wyrywał tej osłony na chama ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forester SH, 2.5 N/A automat - muszę wymienić osłonę przegubu zewnętrznego (lewy przód, jeśli ma to jakieś znaczenie).

Jak to najlepiej i najprościej zrobić? Ściągać całą półoś (ucieknie olej, czy coś?), czy próbować jakoś (jak?) zakładać bez wyciągania całej półosi? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wyjęciu ze zwrotnicy przegubu bez problemu powinien dać się zbić z półosi bo trzyma się tylko na druciku  rozporowym wewnątrz przegubu. Czasem trzeba młotkiem trzepnąć w stary przegub od strony skrzyni w stronę koła trzymając mocno za półoś. Nowego nie nabijaj młotkiem sam powinien bez problemu wejść  a jak będziesz walić młotkiem to uszkodzisz skrzynie biegów  jeśli nie zablokujesz półosi solidnie z wahaczem aby się nie przesuwała podczas wbijania nowego przegubu.

 

A dlaczego nowy przegub zamiast samej osłony?

By do tematu za chwile nie wracać, bo jak rozerwana osłona to wycieka smar z przegubu i dostaje sie piasek oraz inne zanieczyszczenia które powodują uszkodzenie starego przegubu , nie wiadomo jak długo jeździłeś z uszkodzoną osłoną i lepiej nie ryzykować i wymienić przegub na nowy. W legacy miałem podobnie, rozerwana guma i chyba z 2 lub 3 miesiące tak jeździłem , po wymianie samej gumy minęło jeszcze z 2 -3 miesiące i przegub zaczął stukać  z powodu luzów powstałych od zmieszanego piasku i smaru który robił za pastę ścierną.

Edytowane przez Henryk82
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Henryk82 napisał(a):

Po wyjęciu ze zwrotnicy przegubu bez problemu powinien dać się zbić z półosi bo trzyma się tylko na druciku  rozporowym wewnątrz przegubu. Czasem trzeba młotkiem trzepnąć w stary przegub od strony skrzyni w stronę koła trzymając mocno za półoś. Nowego nie nabijaj młotkiem sam powinien bez problemu wejść  a jak będziesz walić młotkiem to uszkodzisz skrzynie biegów  jeśli nie zablokujesz półosi solidnie z wahaczem aby się nie przesuwała podczas wbijania nowego przegubu.

 

A dlaczego nowy przegub zamiast samej osłony?

By do tematu za chwile nie wracać, bo jak rozerwana osłona to wycieka smar z przegubu i dostaje sie piasek oraz inne zanieczyszczenia które powodują uszkodzenie starego przegubu , nie wiadomo jak długo jeździłeś z uszkodzoną osłoną i lepiej nie ryzykować i wymienić przegub na nowy. W legacy miałem podobnie, rozerwana guma i chyba z 2 lub 3 miesiące tak jeździłem , po wymianie samej gumy minęło jeszcze z 2 -3 miesiące i przegub zaczął stukać  z powodu luzów powstałych od zmieszanego piasku i smaru który robił za pastę ścierną.

 

Czyli nie wyciągać całej półosi?

Jakiej firmy przegub kupić? 

Edytowane przez Major0013
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiej potrzeby, w ASO nie ma samych przegubów u nich tylko cała półoś.

Jak ostatnio kupowałem  w słynnym warszawski internetowym sklepie przegub do SH 2,5 MT wersja US to był robiony zwrot bo ilość wieloklinu się nie zgadzała , przed zamówieniem przegubu zmierz ilość rowków  bo mają dwie wersje te forestery.

My do naszego na sprzedaż braliśmy febesta  (średnia półka) i kupiec już dwa lata jeździ i jest ok 

Edytowane przez Henryk82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przegub jako część zamienna w ASO subaru nie występuje możesz kupić oryginał ale tylko całą półoś.

Wszystkie dostępne przeguby bez półosi to zamienniki lepszej i gorszej jakości gdzie lepszej to Febest a gorszej to NTY , ASHIKA , MAXGEAR 

Z tego co wiem to Pascal specjalizuje się w mażetach do przegubów i maglownic i ludzie sobie chwalą gumy ale jak z jakością przegubu to tego nie powiem bo nie wiem. 

Ja u siebie zawsze daje Febesta  , najlepszy zamiennik do OEM 

Edytowane przez Henryk82
  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Carey napisał(a):

Czy opona 225/70 R15 o średnicy 28mm większej od 205/70 R15 będzie mi tarła w SG5 :question:

Może już trzeć bo ja u siebie mam już chyba największe możliwe założone  225/55/17 a te  225/70/15 są jeszcze większe od moich o ponad 2,4% co według kalkulatorów jest niedopuszczalne:

https://www.oponeo.pl/zamienniki-opon/225-55-r17-vs-225-70-r15

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Major0013 napisał(a):

ok, ale tylko oryginał, czy jakiś GSP/NTY/PASCAL też będzie w git (taki widzę na Allegro)?

Przerabiałem to na początku roku tylko w 2.0 - wszystkie co wymieniłeś z allegro są słabe, a oryginał to cała półoś za ok. 1800zł. Ja kupiłem NTY i robocizna wyszła więcej jak przegub :biglol:

Edytowane przez Tuff
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
10 godzin temu, dr.elich napisał(a):

Mam szybkie pytanie - kojarzę, że ktoś tu polecał budżetowe belki do SG ale nie mogę znaleźć. Czy ktoś może podpowiedzieć? Potrzebuję pod rowery.

Turtle 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, alcedo napisał(a):

to zostaje rzeźba i kombinowanie. jakieś pomysły/sugestie? :)

W SH też jest regulowane oparcie kanapy, także można wymienić auto :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Mam dylemat. Mam forka sg wolnossaka manual z zżartymi kielichami.... Bardzo dużo w nim zrobiłem. Praktycznie cały zawias nowy wraz z tulejami, łącznikami, przegubami itd. Silnik ma 450 000 zżre oleju dużo. Ale dolewam, co 10-15 tysi wymieniam, gaz robiony u Jako Paluszyńskiego ,nowe wtryski itd... przednia szyba wymieniona, od spodu przód i reszta zdrowa. Kupiłem SG turbo teraz w automacie i miotam się z myślami.czy go lepiej zostawić na części i zapłacić ubezpueczenie, czy sprzedać w całości komuś żeby go ratował?....na złomie chcą mi dać za niego 1500zł..

Czy zawias i podwozie, sanki podejdzie do turbo? Bo ten ma trochę zżarte i myślę czy z wolnossaka nie wypiaskować i pomalować i przełożyć do turbo które ma zdrową budę ale stał w Szwajcarii chyba długo gdzieś i mu zawieszenie i sanki pogryzła ruda. Bo nie oddam go za 1500zł

Poradźcie kto tam ma wprawę w takich akcjach co robić, co się opłaca lepiej? Bo wiadomo że koszty wszędzie czy to w przekładkach, malowaniu itd. Budżet economy...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...