Skocz do zawartości

Legacy IV, parę pytań od laika


Gliwot

Rekomendowane odpowiedzi

Bolaczki dotyczace problemow z braniem oleju, uszczelka pod glowica, inne, o ktorych nie doczytalem. Chodzi mi bardziej o to czy moge przyjac ze ten silnik jest po prostu mocniejsza wersja 2.0 i w eksploatacji moge sie spodziewac wydatkow takich jak w 2.0 czy jednak beda one wyzsze ? Sprzeglo, dwumasa, wiskoza, nietani rozrzad. Czy cos jeszcze moze uderzyc po kieszeni. Prosilbym chyba o ogolna porade czy wybrac ten model czy jednak 2.0 137 km, gdy zalezy mi mimo wszystko na niedrogiej eksploatacji, niz na osiagach, choc oczywiscie chetnie wzialbym mocniejszy, gdyby nie przysparzal wiele wyzszych kosztow.. Tylko te dwa silniki biore pod uwage. 3.0 to juz za duzy wydatek jak na razie.

Wszystko zależy, jak trafisz. Jednak na UPG częściej cierpiały 2,5L. Reszta zależna od poprzedniego właściciela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 84
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

. Chodzi mi bardziej o to czy moge przyjac ze ten silnik jest po prostu mocniejsza wersja 2.0 i w eksploatacji moge sie spodziewac wydatkow takich jak w 2.0 czy jednak beda one wyzsze ? 

koszty nie będą wyższe a silnik 2,5 165 jest znacząco żwawszy niż 137 kuni w 2,0

W DOHC czyli podwójny wałek rozrządu, trzeba wyciągać silnik do regulacji zaworów, jak chcesz gaz to troche lipa co 50tys km to robić. Jak nie to nie ma większego znaczenia.

a tą wiedzę masz z własnego doświadczenia czy wyczytałeś ?

Pytam zwłaszcza o przebiegi do regulacji luzów 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

. Chodzi mi bardziej o to czy moge przyjac ze ten silnik jest po prostu mocniejsza wersja 2.0 i w eksploatacji moge sie spodziewac wydatkow takich jak w 2.0 czy jednak beda one wyzsze ? 

koszty nie będą wyższe a silnik 2,5 165 jest znacząco żwawszy niż 137 kuni w 2,0

W DOHC czyli podwójny wałek rozrządu, trzeba wyciągać silnik do regulacji zaworów, jak chcesz gaz to troche lipa co 50tys km to robić. Jak nie to nie ma większego znaczenia.

a tą wiedzę masz z własnego doświadczenia czy wyczytałeś ?

Pytam zwłaszcza o przebiegi do regulacji luzów 

 

 

Większa pojemność zawsze żwawsza będzie. Lepiej ciągnie od dołu, ma inny przebieg momentu i stąd to wrażenie że żwawsza jest.

 

Głupotą jest gadanie że regulacja na gazie co 50 tyś. Nic takiego nie ma miejsca - co 50 tyś można co najwyżej dokonać sprawdzenia luzów i EWENTUALNEJ regulacji jeżeli jest to wymagane. Ponadto 2.0 z oznaczeniem EJ20FLT lepiej tolerują gaz niż 2.5 i 2.0 bez FLT.

 

Oprócz tego, przy większych przebiegach w każdym modelu należy liczyć się z dodatkowymi kosztami, jak piasty, wisko, dwumasa, zawory egr itp. Nie wliczając normalnej eksploatacji jak oleje w silniku, dyfrze, skrzyni, rozrządzie, klockach, tarczach...

 

Plus niespodzianki zależne od silnika, uszczelka pod głowicą, panewki może, pęknięte tłoki.. trochę tych "wad fabrycznych" można nazbierać.

 

Jak masz do wyboru 2.5 165 i 2.0 137... to nie wiem :P Bierz 2.5, będziesz miał większy fun... tylko prześwietl dobrze przed zakupem :)

2.0 137 to już musi być muł straszny... odpuść :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega pyta o 2.0 137 KM i 2.5, oba są SOHC, także powyższe go nie dotyczy.

 

Pisał coś o 165kM i myślałem, że o 2,0 chodzi, nie doczytałem.

 

 

 

Głupotą jest gadanie że regulacja na gazie co 50 tyś.

 

Piszę to na podstawie tego co mówił mi gość, który robi Subarki. Faktycznie nie będzię to pewnie zawsze 50 tyś, ale przyznać trzeba, że jest to rzecz nastręczająca problemów, w porównaniu do sohc. Chyba się zgadzamy? (bardziej problematyczny zabieg regulacji).

 

 

 

Ponadto 2.0 z oznaczeniem EJ20FLT lepiej tolerują gaz niż 2.5 i 2.0 bez FLT.

 

Wzmocnione gniazda zaworowe? Również od w/w Pana usłyszałem, że to legenda :)

zmienić mechanika? :)

Edytowane przez krvrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Piszę to na podstawie tego co mówił mi gość, który robi Subarki. Faktycznie nie będzię to pewnie zawsze 50 tyś, ale przyznać trzeba, że jest to rzecz nastręczająca problemów, w porównaniu do sohc. Chyba się zgadzamy? (bardziej problematyczny zabieg regulacji).
 

 

No faktycznie, jest utrudniona bo brak dostępu aby to wykonać bez wyciągania silnika. Ale też legendy że kosztuje to niewiadomo ile trzeba włożyć między bajki. W czwartek zamierzam się zabrać za regulację tych zaworów u siebie to mogę zdać relację co i jak.

 

 

 

Wzmocnione gniazda zaworowe? Również od w/w Pana usłyszałem, że to legenda zmienić mechanika?
 

 

Może nie od razu zmienić mechanika, ale niech udowodni że to mit :P

Zresztą był ten temat wałkowany już na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Głupotą jest gadanie że regulacja na gazie co 50 tyś. Nic takiego nie ma miejsca 

Aż tak odważnego stwierdzenia bym nie użył

Wszystko zależy czy monter lpg ma na tyle wiedzy, umiejętności i chęci by odpowiednio instalację ustawić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to juz wiem, ale tez czytam o nagrzewaniu, bijacych tarczach, Upg... i takie tam. A tak z innej beczki: predkosc obrotowa silnika a predkosc. Ciagle nie moge sie przyzwyczaic do 6 biegow. Interesuja mnie predkosci przelotowe np 120 kmh na 6 begu to jakies 3000 obrotow? Ma ktos spec b i mi powie jak on jezdzi?

Edytowane przez euyot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie tam, ja mam AT5 i  na piątce 120km/h to 2500 obrotów. Z 6 biegiem pewien okolice 2000. Czasem biją tarcze ale na to jest rozwiązanie w postaci docierania, lpg - jak masz dobrego magika to nic nie grozi, jezdzic i cieszyć się z tego że Zachód kopie Putina cenami surowców. 


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sabina 150 koni miala to tak tytulem wstepu. Mniej machania wajcha bylo. Pewnie dlatego ze mniej biegow i turbo. Troche brakuje jej mocy. Zawieszenie bardziej miekkie. Generalnie teraz widze ze gorzej sie trzymala drogi. Jak przesiadlem do legacy to wydalo mi sie wszystko twarde strasznie, ale tak samo mialem jak z primery przesiadlem sie do sabiny. Zlego slowa na Saabine moja nie powiem. Subarak jest jak wiekszy silniejszy brat. Wiecie taki co w szkole obroni.

Jak na razie odczucia takie, ze sabina mi sie latwiej jezdzi. Kwestia pewnie wprawy. Subarak ma lepszy uklad kierowniczy w sensie, ze lepiej czuje ze kieruje, i jakby takie pewniejsze to wszystko jest. Na trasie jest glosniej w subaru. Na razie tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka.Witam Was wszystkich.Podoba mi sie  legacy IV w kombi.Jako,że jestem baba to szukam auta z silnikiem 2.0 137KM. Koniecznie w automacie.Wiem,że to jest podobno wolne auto,ale takie mi wystarczy.Czy moze mi ktoś z was specjalistów od subaru powiedzieć,czy w tej wersji jest to sprzeglo wieloplytkowe,czy ta wiskoza?O ile rzeczy typu zawieszenie czy uklad hamulcowy to nie sa jakies rzeczy trudne do naprawy,to co koniecznie trzeba sprawdzić przed zakupem?Wiem,że ten silnik jest najprostszy w budowie i najmniej awaryjny i dobry do lpg.Czy to sprzeglo wieloplytkowe lub wiskoza to sa mechanizmy do napedu na 4 koła?Gdzie koniecznie trzeba zajrzeć pod kątem ewentualnej rdzy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka.Witam Was wszystkich.Podoba mi sie  legacy IV w kombi.Jako,że jestem baba to szukam auta z silnikiem 2.0 137KM. Koniecznie w automacie.Wiem,że to jest podobno wolne auto,ale takie mi wystarczy.Czy moze mi ktoś z was specjalistów od subaru powiedzieć,czy w tej wersji jest to sprzeglo wieloplytkowe,czy ta wiskoza?O ile rzeczy typu zawieszenie czy uklad hamulcowy to nie sa jakies rzeczy trudne do naprawy,to co koniecznie trzeba sprawdzić przed zakupem?Wiem,że ten silnik jest najprostszy w budowie i najmniej awaryjny i dobry do lpg.Czy to sprzeglo wieloplytkowe lub wiskoza to sa mechanizmy do napedu na 4 koła?Gdzie koniecznie trzeba zajrzeć pod kątem ewentualnej rdzy?

 

Jak automat to nie ma wiskozy. Więc odpada jeden kłopot. Generalnie sprawdź całe auto najlepiej w aso albo u kogoś, kto ma duże doświadczenie z marką.

Na fb w grupie subaru kupię, sprzedam jest ładny egzemplarz taki jak szukasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

jako osoba potencjalnie szukajaca Legacy IV z silnikiem H6 miałbym kilka pytań:

- Czy przyspieszenie auta od 80 do 120km (około) - czyli w najbardziej interesującym zakresie prędkości w trasie - różni się znacznie między AT (po zredukowaniu biegów do trzeciego) a MT? 

- Czy wychodziły Legacy z wejściem AUX?

- Czy wychodziły Legacy z obsługą telefonu komórkowego / możliwością spięcia telefonu przez Bluetooth i prowadzenia rozmów przez audio samochodu?

- Czy w bagażniku znajduje się gniazdo zapalniczki (do lodówki itp)?

- Czy w bagażniku jest 'siatka' którą można zaciągnąć pionowo w górę, przez co przestrzeń ładunkowa nie zaatakuje pasażerów w razie ostrego hamowania ;-) ?

Z góry dziękuję za pomoc, jeśli jest jakiś ogólny temat z takimi opisami byłbym wdzięczny za podesłanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

jako osoba potencjalnie szukajaca Legacy IV z silnikiem H6 miałbym kilka pytań:

- Czy przyspieszenie auta od 80 do 120km (około) - czyli w najbardziej interesującym zakresie prędkości w trasie - różni się znacznie między AT (po zredukowaniu biegów do trzeciego) a MT?

- Czy wychodziły Legacy z wejściem AUX?

- Czy wychodziły Legacy z obsługą telefonu komórkowego / możliwością spięcia telefonu przez Bluetooth i prowadzenia rozmów przez audio samochodu?

- Czy w bagażniku znajduje się gniazdo zapalniczki (do lodówki itp)?

- Czy w bagażniku jest 'siatka' którą można zaciągnąć pionowo w górę, przez co przestrzeń ładunkowa nie zaatakuje pasażerów w razie ostrego hamowania ;-) ?

Z góry dziękuję za pomoc, jeśli jest jakiś ogólny temat z takimi opisami byłbym wdzięczny za podesłanie...

Co do różnic między AT a MT to nie wiem, ale AT redukuje do drugiego biegu. Wersje z Aux pewnie były, u mnie nie ma ale da się to jakoś tanio dorobić. Siatki szukałem, nic nie znalazłem.. Tylko że ja mam sedana i szukałem innej siatki niż do kombi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...