Jump to content

Legacy IV, parę pytań od laika


Gliwot
 Share

Recommended Posts

Dzień dobry,

Przedstawie się krótko - jestem szczęśliwym właścicielem Legacy IV 2004, 3.0R, AT. japończyk. Samochód bardzo mi się podoba, ba! nawet na S zbija do 2 i ciągnie do 110-120. A tak poważniej to bardzo cenie właściwości jezdne, nie chce mieć już innego samochodu i tyle. ew. Saaba 92x, ale to też subaru przecież. 

mam parę pytań, a jako że na samochodach się nie znam za bardzo proszę o wyrozumiałość.

- jaki jest (dosłownie, wysokość opony) najwyższy rozmiar opon możliwy do zainstalowania? 

- czym się różni faktycznie 3.0R od wersji spec B, co robi tą różnicę w osiągach?

- co faktycznie się dzieje po wybraniu trybu sport? tylko czas reakcji (tak mi się wydaje) i przeciąganie biegów?

- co jest najsłabszym elementem systemu który podaje się za audio? (znajomy wpadł na pomysł żeby zainstalować używane głośniki bose z mazdy, powinno pomóc?)

pozdrawiam

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeżeli chodzi o audio to same głośniki pomogą, ale tylko troszkę... głośniki oryginalne są straszne, ale i radio nie grzeszy zajebistym poziomem... Można jednak z tym walczyć.

Ja mam podłączony do radia wzmacniacz, mocne głośniki z przodu i skrzynię basową w bagaju. Do tego wygłuszone drzwi. Efekt jest naprawdę dobry.

Jeżeli chciałbyś coś zrobić, ale nie chcesz wydawać dużo kasy to kup dobre glosniki na przód i wygłusz drzwi, to już zrobi realną różnicę.

Pozdro!

Link to comment
Share on other sites

Przerabiam temat audio w gacku od ponad pół roku (powoli ale wszystko przemyślane i nie ukrywam - allergen i szukanie okazji a poza tym - robota z subaru to czysta przyjemnosc:-) ) i jestem bliżej niż dalej- przed zimą będzie mniód malina. Samo wygluszenie drzwi- materiał na jedne drzwi to ok 150-200 plnów (ok. 1.5 m kwadratowego mat + 1m filcu + kleje) a robocizna- pewnie z półtorej stowy będziesz musiał zapłacić. Drogo wychodzi ale efekt! Urywa dupe. Całkiem poważnie, jak wyciszyć jeszcze bagażnik- kolega- maniak bawarki (tylko wyższych modeli- stać go:-) ) przejechał ze mną pareset km i nie mógł szczęki pozbierać z dywanika że za kilka dziesiątek tysięcy polskich złotych można mieć takie auto (cytat "w bawarce masz to samo tylko na fakturze zero na końcu jedno więcej").

A na ogarniecie całości audio- zależy od Twojej fantazji, ja planuję się zamknąć kwotą ok 5-7k pln (po cenach katalogowych bo jak napisałem można wyrwać na allegru trochę rodzynkow w pasztetowych cenach)- na przód wlozylem proaa nigra wg katalogu kosztujace ponad 2k.

Jak jesteś gdzieś z południa polanda to zapraszam do przetestowania, na razie wersji roboczej, ale jak wspomnę to co było od fabryki ( poprzedni wlasciciel miał nawet zapach z logo subaru- Pzdro dla Pawla z Kobiernic - żałuj bo sprzedales zajefajne auto ale trafiło pod dobry dach) to...... kosmos!

Link to comment
Share on other sites

No mocno się zastanawiam nad tym bo Legacy do najcichszych nie należy (nie chodzi o dzwiek silnika <3) w trasie a wyciszenie drzwi pomaga. Robiłbym audio w wersji średnio-słabej (wyciszenie, jakieś troche lepsze głosniki - muzyki słucham w domu na słuchawkach) ale tylko wtedy jeżeli jest pewna opcja instalacji wyjścia AUX, a w 2004 (chyba) nie ma..

Link to comment
Share on other sites

Gliwot. Wygłuszenie drzwi z robotą, tak jak Gliwot pisal ok 250zl za sztuke. Czy warto? Bardzo warto. Jak nie masz duzych funduszy to kup dobre glosniki na przod (ok400-500zł) i wygłusz drzwi, efekt będzie. Nie bedzie szału ale bedzie lepiej. Jak postanowisz zainwestować wiecej to wtedy wzmak, jakas skrzynia basowa itp. Ja mam zrobione audio za ok 2500zł i gra jak dla mnie super. Rock, hip hop, metal, wszystko gra ok. Oczywiscie to zalezy od sluchajacego, im wieksze wymagania to tym wiecej hajsu trzebaKolega Recki za 5-7k zrobi muzyką ladny rozpier*ol

Edited by krvrad
Link to comment
Share on other sites

Do słuchania muzyki to mam Bose QC25:) tutaj to nie chce wstydu mieć po prostu, wygłuszenie drzwi zrobie, wszystkie 4 rzecz jasna. a z tym AUX ktoś wpadł na jakieś proste rozwiązanie? mi ta zmieniarka CD nie potrzebna.. 

Link to comment
Share on other sites

Mam wygluszone drzwi przód, tył, cała podłoga, bagażnik, nadkola, maska. Porządnie maty gms alu na to gms maty pianka. Wymienione głośniki przód i tył, dolożony wzmacniacz pod fabryczne radio, bo nien lubie rzexźbienia, samoróbek.

 

Czy jest różnica? Pewnie tak. Człowiek się przyzwyczaja i chce jeszcze ciszej. Pewnie gdybym wsiadł do serii to byłoby dramatycznie w porównaniu do mojego.

 

Chcecie posłuchać muzyki? Posłuchajcie w domu, a autem po prostu jeździjcie i tyle.

 

W brz natomiast nawet nie włączam radia.

 

Seb

Edited by Sebastian32
Link to comment
Share on other sites

Zapytałeś o różnicę w osiągach między zwykłym 3.0 a Spec B - ja nie widzę żadnych :) Spec B ma:

- inne zawieszenie (Bilstein)

- koła 18"

- przekładnię kierowniczą z imprezy

- inne zderzaki (raczej dokladka na dole, nie wiem czy nie dopiero w polifcie)

Ale żadnych różnic w osiągach (oczywiście porównujemy Mt do Mt i At do At) nie ma :)

Link to comment
Share on other sites

Zapytałeś o różnicę w osiągach między zwykłym 3.0 a Spec B - ja nie widzę żadnych :) Spec B ma:

- inne zawieszenie (Bilstein)

- koła 18"

- przekładnię kierowniczą z imprezy

- inne zderzaki (raczej dokladka na dole, nie wiem czy nie dopiero w polifcie)

Ale żadnych różnic w osiągach (oczywiście porównujemy Mt do Mt i At do At) nie ma :)

Mt było tylko Spec B. Poliftowe spece mają inny zdeżak od zwykłych h6. Reszta się zgadza.
Link to comment
Share on other sites

 

Zapytałeś o różnicę w osiągach między zwykłym 3.0 a Spec B - ja nie widzę żadnych :) Spec B ma:

- inne zawieszenie (Bilstein)

- koła 18"

- przekładnię kierowniczą z imprezy

- inne zderzaki (raczej dokladka na dole, nie wiem czy nie dopiero w polifcie)

Ale żadnych różnic w osiągach (oczywiście porównujemy Mt do Mt i At do At) nie ma :)

Mt było tylko Spec B. Poliftowe spece mają inny zdeżak od zwykłych h6. Reszta się zgadza.

Są też Spec B AT ;)

Link to comment
Share on other sites

Cześć wszystkim,

Aby nie tworzyć nowego wątku zadam pytanie tutaj. Czytam o legacy IV od jakiegoś czasu, ale wciąż mam wrażenie, że czegoś nie wiem. Przechodząc do rzeczy - mam możliwość kupić legacy IV z 2005 r. - 2.5 , 165. Możecie mi napisać coś więcej o tym modelu. Skoro jest to również silnik SOHC to czy mogę przyjąć, że posiada bolączki podobne do wersji 2.0 137 km, o którym informacji nie brakuje i wiem wystarczająco. Jednak przy modelu 2.5 mam ciągle odczucie, że czegoś mi brakuje do pełni informacji. Byłbym wdzięczny za parę słów wsparcia przed podjęciem ostatecznej decyzji.

Poniżej link do wspomnianego egzemplarza

http://otomoto.pl/oferta/subaru-legacy-subaru-legacy-2-5-awd-nawigacja-ID6yq0Bb.html

Link to comment
Share on other sites

Cześć wszystkim,

Aby nie tworzyć nowego wątku zadam pytanie tutaj. Czytam o legacy IV od jakiegoś czasu, ale wciąż mam wrażenie, że czegoś nie wiem. Przechodząc do rzeczy - mam możliwość kupić legacy IV z 2005 r. - 2.5 , 165. Możecie mi napisać coś więcej o tym modelu. Skoro jest to również silnik SOHC to czy mogę przyjąć, że posiada bolączki podobne do wersji 2.0 137 km, o którym informacji nie brakuje i wiem wystarczająco. Jednak przy modelu 2.5 mam ciągle odczucie, że czegoś mi brakuje do pełni informacji. Byłbym wdzięczny za parę słów wsparcia przed podjęciem ostatecznej decyzji.

Poniżej link do wspomnianego egzemplarza

http://otomoto.pl/oferta/subaru-legacy-subaru-legacy-2-5-awd-nawigacja-ID6yq0Bb.html

Jakie bolączki masz na myśli?

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ale żadnych różnic w osiągach (oczywiście porównujemy Mt do Mt i At do At) nie ma :)

Mt było tylko Spec B. Poliftowe spece mają inny zdeżak od zwykłych h6. Reszta się zgadza.
Są też Spec B AT ;)

Tak, ale ja odnosiłem się do tego zdania:"oczywiście porównujemy Mt do Mt i At do At".

Nie da się porównać zwykłej h6 z Mt i Spec Mt, bo Mt było tylko w Spec B.

Link to comment
Share on other sites

czytałem że niektórzy narzekają na AT, moja naprawdę "żywa" jest, na S natychmiast redukuje do dwójki jak trzeba. Choć może jakbym pojechał MT to zmieniłbym zdanie. cóź, kiedyś z łopatkami kupie po lifcie. 

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Ale żadnych różnic w osiągach (oczywiście porównujemy Mt do Mt i At do At) nie ma :)

Mt było tylko Spec B. Poliftowe spece mają inny zdeżak od zwykłych h6. Reszta się zgadza.
Są też Spec B AT ;)
Tak, ale ja odnosiłem się do tego zdania:"oczywiście porównujemy Mt do Mt i At do At".

Nie da się porównać zwykłej h6 z Mt i Spec Mt, bo Mt było tylko w Spec B.

Racja :)

Link to comment
Share on other sites

Bolaczki dotyczace problemow z braniem oleju, uszczelka pod glowica, inne, o ktorych nie doczytalem. Chodzi mi bardziej o to czy moge przyjac ze ten silnik jest po prostu mocniejsza wersja 2.0 i w eksploatacji moge sie spodziewac wydatkow takich jak w 2.0 czy jednak beda one wyzsze ? Sprzeglo, dwumasa, wiskoza, nietani rozrzad. Czy cos jeszcze moze uderzyc po kieszeni. Prosilbym chyba o ogolna porade czy wybrac ten model czy jednak 2.0 137 km, gdy zalezy mi mimo wszystko na niedrogiej eksploatacji, niz na osiagach, choc oczywiscie chetnie wzialbym mocniejszy, gdyby nie przysparzal wiele wyzszych kosztow.. Tylko te dwa silniki biore pod uwage. 3.0 to juz za duzy wydatek jak na razie.

Edited by John Adams
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...