Skocz do zawartości

John Adams

Nowy
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    nie powiem :-P

Ostatnie wizyty

348 wyświetleń profilu

Osiągnięcia John Adams

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. Przeglądam forum i trochę mało jest informacji na temat tego silnika. Przyklejony temat dohc vs sohc jest już trochę nieaktualny. A mi chodzi konkretnie o ten silnik montowany w Legacy V, a więc od 2009 roku. Te wcześniejsze trochę inne chyba były, z problemami z UPG. Może ktoś ma subaru z tym silnikiem i skrzynią CVT i mógłby coś więcej napisać na jego temat, a w szczególności kosztów utrzymania. Byłbym wdzięczny za trochę informacji. Silnik 2.0 dohc jest opisany na forum szczegółowo. ale 2.5 już dość szczątkowo. Inny silnik mnie nie interesuje, a przed zakupem chciałbym wiedzieć ile utrzymanie może kosztować w przyszłości. Czysto przykładowo w linkach pokazuję nad czym poważniej myślę: https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-legacy-2-5-167ps-boxer-alu-17-skora-harman-kardon-ID6z6mD9.html https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-legacy-2-5-faktura-vat-23-najbogatsza-wersja-wyposazenia-nawigacja-gwarancja-ID6yXXWR.html Co chciałbym wiedzieć to jakie są koszty serwisowania tych aut. Przyznaję, że nie pasuje mi silnik 2.0 dohc, za drogo to wychodzi, za dużo zbyt drogich części eksploatacyjnych do wymiany - dwumasa, sprzęgło, wiskoza, częsta regulacja. W 2.5 sohc najdroższa jest chyba skrzynia automatyczna (ok. 5-6 tysięcy używane), ale z tego co czytam na forum są one bardzo trwałe. Poza tym wszystko wychodzi taniej niż w 2.0, nawet spalanie jest niższe. Pytanie i wątpliwości pozostają z braku dostatecznych informacji. Czy o czymś nie zapominam przy tym silniku ? Co jeszcze może się pojawić i ile może kosztować ? No i jak jest z dostępnością części - w końcu najpewniej trafi się auto z USA.
  2. tylko w skrzyni automatycznej napęd 4x4 jest jednak gorszy, zdaje się, że dołączany 90:10. Chociaż zaczynam się przekonywać powoli do tego automatu, bo wtedy chyba muszą odpaść problemy z zużyciem sprzęgła wiskotycznego, no i dwumasy na pewno nie ma. A różnica w spalaniu pewnie jest żadna, bo mechanizm symetrycznego awd trochę waży. Może i słusznie, kto nie miał automatu ten zawsze jest uprzedzony jednak. Pozostają te nieszczęsne zawory, wolałbym już nie zakładać gazu, aby się z tym potem nie użerać, bo mechanika znającego się na subaru mam daleko od miejsca zamieszkania, a to już problem, zwłaszcza jeśli trzeba zostawić auto na dzień, dwa.
  3. Hmm, ale na pewno nie ma dwumasy? Może masz automat, w tych chyba nie ma, mnie interesuje tylko skrzynia manualna. Jeśli jednak i w takiej nie ma to byłaby świetna wiadomość. Wtedy tylko byłby rozrząd na starcie, bo ja raczej myślę o czymś z początku produkcji. Ewentualnie jeszcze wiskoza, bo przebiegi z tych roczników to raczej już pod 150 tys. I co z tymi zaworami - wiecie może ? Trochę brakuje mi informacji o tym silniku, o starym 165 km jest sporo, a o tym trudniej coś bardziej szczegółowego znaleźć. Zwyczajnie chciałbym wiedzieć, ile na początek muszę mieć odłożone na wymianę części eksploatacyjnych, bo chyba jednak trochę więcej niż przy zwykłej ośce. dzięki za zainteresowanie
  4. Cześć, Ciągle noszę się z myślą zakupu jakiegoś subaru. Podoba mi się legacy V. Interesuje mnie tylko silnik w benzynie, bo diesle pewnie dalej potrafią paść kompletnie. Czy wiecie może czy silnik 2.0i 150 km wymaga regulacji zaworów jeśli nie zakłada się instalacji lpg. Gdzieś spotkałem się z taką opinią, że te nowsze silniki przy pozostaniu na benzynie już nie wymagają regulacji, ale gdzie to było już nie pamiętam. Druga kwestia - jakie byłyby koszty na starcie kupna używanego legacy z tym silnikiem. Rozrząd plus ewentualnie od razu w/w regulacja 2-3 tys ? i co potem z większych eksploatacyjnych wydatków - dwumasa ? sprzęglo i wiskoza ? Czy coś jeszcze ? Gaz już sobie chyba bym darował, trochę zanadto koszty rosną, z tego co na forum na widzę.
  5. odgrzeję kotleta - bo odpowiedzi na pytanie czy trzeba wyjmować silnik do regulacji nie widzę ? No i jaki jest koszt regulacji ? Trochę czasu już minęło - może ktoś z Was jednak już robił.
  6. John Adams

    Zakup Forestera III

    Dzięki serdeczne za informację. A jeszcze zapytam co ile zaleca się bądź przewiduje regulację luzów zaworowych ? Spalanie jak na taką bryłą, i automat jeszcze, muszę powiedzieć - niewielkie
  7. John Adams

    Zakup Forestera III

    To i ja się podepnę, aby nie tworzyć nowego tematu. Mnie zaczyna zamiast legacy interesować forek III 2.0 w benzynie, ale przed liftem, pierwsze roczniki. I tu mam pytanie o jego silnik, bo nie mogę znaleźć żadnych konkretnych informacji. Co to w ogóle za silnik, jakie są koszty eksploatacji i czy nadaje się do gazu.
  8. Cześć, stwierdziłem, że chyba jednak zdecyduję się na Subaru, pozostała tylko jedna rzecz do ustalenia - czy jest jakiś mechanik w mojej okolicy, który będzie potrafił zająć się w miarę sprawnie i dobrze subaru. Może ktoś jest z okolic i orientuje się w tej sprawie. W Białej widziałem jedno legacy, jednego outbacka, jedną imprezę i dwa forrestery (II i III), ale nigdy nie było okazji zapytać właściciela. Dlatego próbuję tutaj
  9. dzięki serdeczne za wszystkie odpowiedzi, na trochę wydatków trzeba się jednak nastawić.
  10. Bolaczki dotyczace problemow z braniem oleju, uszczelka pod glowica, inne, o ktorych nie doczytalem. Chodzi mi bardziej o to czy moge przyjac ze ten silnik jest po prostu mocniejsza wersja 2.0 i w eksploatacji moge sie spodziewac wydatkow takich jak w 2.0 czy jednak beda one wyzsze ? Sprzeglo, dwumasa, wiskoza, nietani rozrzad. Czy cos jeszcze moze uderzyc po kieszeni. Prosilbym chyba o ogolna porade czy wybrac ten model czy jednak 2.0 137 km, gdy zalezy mi mimo wszystko na niedrogiej eksploatacji, niz na osiagach, choc oczywiscie chetnie wzialbym mocniejszy, gdyby nie przysparzal wiele wyzszych kosztow.. Tylko te dwa silniki biore pod uwage. 3.0 to juz za duzy wydatek jak na razie.
  11. Cześć wszystkim, Aby nie tworzyć nowego wątku zadam pytanie tutaj. Czytam o legacy IV od jakiegoś czasu, ale wciąż mam wrażenie, że czegoś nie wiem. Przechodząc do rzeczy - mam możliwość kupić legacy IV z 2005 r. - 2.5 , 165. Możecie mi napisać coś więcej o tym modelu. Skoro jest to również silnik SOHC to czy mogę przyjąć, że posiada bolączki podobne do wersji 2.0 137 km, o którym informacji nie brakuje i wiem wystarczająco. Jednak przy modelu 2.5 mam ciągle odczucie, że czegoś mi brakuje do pełni informacji. Byłbym wdzięczny za parę słów wsparcia przed podjęciem ostatecznej decyzji. Poniżej link do wspomnianego egzemplarza http://otomoto.pl/oferta/subaru-legacy-subaru-legacy-2-5-awd-nawigacja-ID6yq0Bb.html
×
×
  • Dodaj nową pozycję...