Przeglądam forum i trochę mało jest informacji na temat tego silnika. Przyklejony temat dohc vs sohc jest już trochę nieaktualny. A mi chodzi konkretnie o ten silnik montowany w Legacy V, a więc od 2009 roku. Te wcześniejsze trochę inne chyba były, z problemami z UPG. Może ktoś ma subaru z tym silnikiem i skrzynią CVT i mógłby coś więcej napisać na jego temat, a w szczególności kosztów utrzymania. Byłbym wdzięczny za trochę informacji. Silnik 2.0 dohc jest opisany na forum szczegółowo. ale 2.5 już dość szczątkowo. Inny silnik mnie nie interesuje, a przed zakupem chciałbym wiedzieć ile utrzymanie może kosztować w przyszłości.
Czysto przykładowo w linkach pokazuję nad czym poważniej myślę:
https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-legacy-2-5-167ps-boxer-alu-17-skora-harman-kardon-ID6z6mD9.html
https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-legacy-2-5-faktura-vat-23-najbogatsza-wersja-wyposazenia-nawigacja-gwarancja-ID6yXXWR.html
Co chciałbym wiedzieć to jakie są koszty serwisowania tych aut.
Przyznaję, że nie pasuje mi silnik 2.0 dohc, za drogo to wychodzi, za dużo zbyt drogich części eksploatacyjnych do wymiany - dwumasa, sprzęgło, wiskoza, częsta regulacja.
W 2.5 sohc najdroższa jest chyba skrzynia automatyczna (ok. 5-6 tysięcy używane), ale z tego co czytam na forum są one bardzo trwałe. Poza tym wszystko wychodzi taniej niż w 2.0, nawet spalanie jest niższe.
Pytanie i wątpliwości pozostają z braku dostatecznych informacji. Czy o czymś nie zapominam przy tym silniku ? Co jeszcze może się pojawić i ile może kosztować ? No i jak jest z dostępnością części - w końcu najpewniej trafi się auto z USA.