jac.ek Opublikowano 11 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2016 Jadę na Subariadę. Mój Forek ma 24 tys km przebiegu. Przejazd na, w trakcie i powrót to prawie 10000 km. Wyjazd mam za tydzień (z hakiem). Przeglądu w trakcie Subariady nie wykonam, bo gdzie. Jak wygląda kwestia gwarancji? Przepadnie mi? Mam wykonać przegląd przed wyjazdem? 5000 km przed limitem? Czy mogę dopiero po powrocie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 11 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2016 Ja dwa lata temu, jak jechaliśmy do Gruzji, zrobiłem dodatkowy przegląd przed wyjazdem. Z jednej strony rozwiązałem w ten sposób kwestię gwarancji, a z drugiej strony miałem świeży olej w silniku na wyprawę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 12 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2016 Też robiłem przegląd ze 3000 przed czasem bo jechałem na dłuższy wyjazd. To nie szkodzi, lecz pomaga, tylko, że kosztuje. 5 000 to sporo, ale przed taką trasą warto mieć świeży olej i filtry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 12 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2016 Ja bym zrobił przed wyjazdem. Nie zaszkodzi, a i problemów pozwoli uniknąć. To, że jedziesz Subariadę nie zmienia warunków gwarancji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 12 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2016 Przeglądy wykonuje się przed upływem określonego interwału. Natomiast ile przed, nie jest określone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 12 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2016 (edytowane) Przeglądy wykonuje się przed upływem określonego interwału. Natomiast ile przed, nie jest określone. A nie +/- 500km od interwału (o ile jest osiągany w ciągu roku)? Edytowane 12 Lipca 2016 przez Dobi1972 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 12 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2016 A nie +/- 500km od interwału (o ile jest osiągany w ciągu roku)? Tak jest zapisane. Masz rację. Nie wziąłem pod uwagę minusa. Zapis ten (+/-) mógłby sugerować, że wykonanie przeglądu przed upływem interwału jest niezgodne z warunkami gwarancji. Nie spotkałem się z żadnym gwarantem, który by tak zinterpretował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 12 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2016 A nie +/- 500km od interwału (o ile jest osiągany w ciągu roku)? Tak jest zapisane. Masz rację. Nie wziąłem pod uwagę minusa. Zapis ten (+/-) mógłby sugerować, że wykonanie przeglądu przed upływem interwału jest niezgodne z warunkami gwarancji. Nie spotkałem się z żadnym gwarantem, który by tak zinterpretował. Niby przegląd przed terminem nie zaszkodzi. Jedyny problem to, że przy dużej różnicy określa się nowy interwał no i później można go przekroczyć przez nieuwagę - może dlatego jest zapis +/-. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 12 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2016 Jedyny problem to, że przy dużej różnicy określa się nowy interwał no i później można go przekroczyć przez nieuwagę - może dlatego jest zapis +/-. Właśnie nie. Interwał pozostaje zawsze taki sam. 15kkm lub rok od ostatniego przeglądu, w zależności co nastąpi wcześniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 12 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2016 Jedyny problem to, że przy dużej różnicy określa się nowy interwał no i później można go przekroczyć przez nieuwagę - może dlatego jest zapis +/-. Właśnie nie. Interwał pozostaje zawsze taki sam. 15kkm lub rok od ostatniego przeglądu, w zależności co nastąpi wcześniej. źle napisałem. Interwał jest ten sam tylko przebieg przy którym wystąpi nie będzie już wielokrotnością 15kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 12 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2016 @@Dobi1972, zawsze później można przyspieszyć jeszcze jeden przegląd i wcelować w wielokrotność 15k km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 12 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2016 @@Dobi1972, zawsze później można przyspieszyć jeszcze jeden przegląd i wcelować w wielokrotność 15k km Dokładnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 12 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2016 Jedyny problem to, że przy dużej różnicy określa się nowy interwał no i później można go przekroczyć przez nieuwagę - może dlatego jest zapis +/-. Właśnie nie. Interwał pozostaje zawsze taki sam. 15kkm lub rok od ostatniego przeglądu, w zależności co nastąpi wcześniej. źle napisałem. Interwał jest ten sam tylko przebieg przy którym wystąpi nie będzie już wielokrotnością 15kkm. Dobrze wiedziałem, co masz na myśli. Natomiast zdarzali mi się klienci, którzy (interwał jak w Subaru: rok/15kkm) zrobili 1 przegląd przed terminem, a 2 przegląd po 2 latach/30kkm od zakupu, co powodowało utratę gwarancji - nie zachowany interwał pomiędzy 1 a 2 przeglądem. Dlatego chciałem uszczegółowić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 12 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2016 Jedyny problem to, że przy dużej różnicy określa się nowy interwał no i później można go przekroczyć przez nieuwagę - może dlatego jest zapis +/-. Właśnie nie. Interwał pozostaje zawsze taki sam. 15kkm lub rok od ostatniego przeglądu, w zależności co nastąpi wcześniej. źle napisałem. Interwał jest ten sam tylko przebieg przy którym wystąpi nie będzie już wielokrotnością 15kkm. (n Dobrze wiedziałem, co masz na myśli. Natomiast zdarzali mi się klienci, którzy (interwał jak w Subaru: rok/15kkm) zrobili 1 przegląd przed terminem, a 2 przegląd po 2 latach/30kkm od zakupu, co powodowało utratę gwarancji - nie zachowany interwał pomiędzy 1 a 2 przeglądem. Dlatego chciałem uszczegółowić. Brakuje takiego wskaźnika kiedy czas na przegląd W Renault miałem coś takiego, że jak pora na przegląd to wyświetlał się kluczyk (uwzględnił czas i przebieg). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarkoV Opublikowano 12 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2016 Brałem udział w Subariadzie Bałkańskiej, w trakcie wyprawy przekręciłem w OBK "dziewicze" 15 tyś. Przed wyjazdem uzgodniłem w ASO, że pełen przegląd na 15 tyś zrobię po powrocie a przed wyjazdem przy stanie 13,4 tyś km auto przeszło w serwisie "mały" przegląd taka akcja pod nazwą przywitanie wiosny lub lata (nie pamiętam dokładnie) za 99,00 pln, po przeglądzie dodatkowo dostałem voucher do wykorzystania w ASO także za 99,00 pln - teoretycznie jestem na "0". Wyjazd to ok 5 600km, po powrocie byłem w ASO i umówiłem się na "odłożony" przegląd. Proponuję, porozmawiaj w ASO może też uda się uzgodnić podobnie. Moim zdaniem lepiej dogadać co i jak przed wyjazdem i sprawdzić czy wszystko w aucie jest ok. a po powrocie zrobić pełen przegląd (przy okazji wyjdzie czy na wyprawie coś się nie przytrafiło ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 12 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2016 Dogadać z ASO to się zawsze można, ale gwarantem nie jest ASO tylko producent. Oczywiście formalnie na papierze wiele rzeczy można naciągnąć. Takie praktyki zdarzają się w każdej marce tylko po co. Zrobić normalny przegląd przed wyjazdem, wbić do książki i mieć podwójnie spokojne sumienie: gwarancja zachowana, a i wyprawa spokojniejsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 13 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2016 Przecież można zrobić przegląd za granicą. Wysłano z Xperia Z3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jac.ek Opublikowano 13 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2016 Bardzo dziękuję szanownemu gronu za cenne uwagi, ale... ...co na to (moje pytanie) Dział Techniczny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 13 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2016 Jezeli kupiles auto w polskim salonie to gwarantem jest SIP a nie producent. Analogicznie sciagajac auto od dealera z usa gwarantem jest subaru us i w polsce na gwarancji go nie naprawisz. Zasada jest jedna i bardzo zrozumiala. Auto w ciagu okresu kiedy jest na gwarancji musi byc serwisowane co 12 miesiecy /15k km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 13 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2016 (edytowane) Na całym terenie unii europejskiej obowiązuje jedna wspólna ochronna gwarancyjna . Tak więc bez strachu zrób sobie przegląd za granicą . Nie ma żadnych widełek odnośnie przebiegów , tzn serwis może powiedzieć ci wszystko ale jak walnie coś grubego to przy wniosku gwarancyjnym wypisuje się historie pojazdu oraz zaznacza opcje "nieregularne przeglądy " i jak sprawa jest droga to nikłe są twoje szanse Edytowane 13 Lipca 2016 przez Karenz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 13 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2016 Ale czy to aż taki wielki problem, żeby zrobić przegląd 5 tys. km wcześniej (zwłaszcza przed takim długim wyjazdem), a potem następne robić co 15 tysięcy km? Ja tak zrobiłem w poprzednim aucie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jac.ek Opublikowano 14 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2016 (edytowane) Nie, nie jest to dla mnie problemem. Chociaż, jeśli masz zbędne 3000, chętnie przytulę. Problemem jest brak oficjalnej odpowiedzi. Kochasz Forum, O.K., ale chyba nie tylko temu ma ono służyć? Edytowane 14 Lipca 2016 przez jac.ek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 14 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2016 Nie, nie jest to dla mnie problemem. Chociaż, je#li masz zbędne 3000, chętnie przytulę. Problemem jest brak oficjalnej odpowiedzi. Kochasz Forum, O.K., ale chyba nie tylko temu ma ono służyć? Przecież sytuacja opisana w pierwszym poście nie dotyczy tylko Subariad i Subaru. Jechałem Hondą w Pireneje, zachaczając o Lazurowe Wybrzeże, łącznie do zrobienia ok 7000 km.Przy zbliżającym się przeglądzie opcje dwie - serwis wcześniej w kraju lub terminowo za granicą. Nie chcąc tracić czasu na ASO podczas wycieczki wybrałem wcześniejszą usługę w kraju. Podczas zeszłorocznego wyjazdu do Rumunii (5000 km) również wolałem nie tracić czasu za granicą. Przeciąganie serwisu o 4000 km nie jest dobrym pomysłem z czysto technicznych względów, pomijając kwestie gwarancji i rękojmi. Ot i odpowiedź. Wysłano z Xperia Z3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jac.ek Opublikowano 14 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2016 Jak rozumiem jesteś pracownikiem Działu Technicznego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 14 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2016 @@jac.ek, Dział Techniczny reaguje przeważnie z "poślizgiem" (wiadomo, Subaru zawsze idzie bokiem ), więc uzbrój się w cierpliwość, aczkolwiek nie oczekiwałbym niczego więcej niż zostało tu już napisane. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się