Skocz do zawartości

Biały Lanos WRX 265 z Gdańska


faza20

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Tetaz trochę zagnę czasoprzestrzeń i napisze co wydarzyło się przed wyjazdem do Szklarskiej :-)

03.02.17 przy przebiegu ok 94000km, po dotarciu silnika wymieniłem olej, ponownie na Motul 300V 10W40 + filtr i pasek wielorowkowy od napędu sprężarki klimatyzacji (stary był już mocno wyciagniety) w ASO :-)

Później nastąpił opisany już wyżej wyjazd do Szklarskiej Poręby i szczęśliwy powrót.

02.03.2017 obchodziliśmy z moim Lanosem pierwszą rocznicę naszego niełatwego ale jakże emocjonującego związku.

03.03.2017 wymienilem olej w skrzyni i moście na Eneosa 75W90 czyli jak serwisówka nakazuje, tym razem w nieASO.

Jako, że Lanos nie zawodził to po raz kolejny obdażyłem go zaufaniem i wybrałem się na narty z rodziną do Austrii. W sumie w 8 dni zrobiłem ponad 2800km i to wszystko bez najmniejszego problemu. 
Z całą pewnością stwierdzam, że jest to auto stworzone na górskie serpentyny i boczne drogi podmiejskie gdzie korzystanie z potencjału silnika oraz zawieszenia sprawia niebywałą przyjemność i nieustannego banana na twarzy (nawet jak to pisze to ciesze się jak dziecko, które właśnie dostało cukierka) ale za to długotrwała jazda autostradą nie należy do przyjemnych, szczególnie z boxem narciarskim ma dachu.

 

W najbliższym czasie planuję wymienić smok oleju na wzmocniony wraz z olejem oczywiście i tu pojawia się pytanie, może by tak zmienić Motula na Millersa CFS 5w40 NT+? Lektura wątku olejowego jeszcze przede mną.

 

Mała fotorelacja:

 

pO9tDzr.png?1

 

9DvQR6Z.png?1

 

HUvawUa.png?1

 

um9EAnp.png?1

 

Qwhpjyb.png?1

 

VcvLkz5.png?1

 

XWBBEz2.png?1

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, faza20 napisał:

zmienić Motula na Millersa CFS 5w40 NT+?

 

Jeździłem do tej pory na 300v 10w40 i 300v 5w40, a na następną zmianę (za około tysiąc) kupiłem właśnie 5w40 NT Millersa.

Testuję, ale nie mam jeszcze porównania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie wyprzedają starszą serię Millersa, można kupić deczko taniej (220pln vs. 280pln).

Ja zalewałem Millersa CFS 5W40 2 lata, ale nie mogę go porównać do innej oliwy. Teraz zmieniłem na Motula x-max, bo do jazdy po bułki nie trzeba nic lepszego. Przy miejskiej jeździe nie widzę różnicy. Do upalania brałbym Millersa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, rosaskc napisał:

Miodny ten Twój lanos :)

Z ciekawości - navi Kenwood nie dawała rady, że odpaliłeś mapsy na telefonie? Czy natężenie ruchu chciałeś sprawdzić?

 

Nie jeździłem wcześniej na wbudowanej navi więc wolałem kontrolować sytuację za pomocą google maps, wniosek jest jeden - kenwood daje radę ale trzeba kontrolować jego pomysły (chciał wracać z okolic Berlina A2 do Strykowa a później A1 do Gdańska, gdzie logicznym wyborem była trasa Poznań -> Gniezno -> Bydgoszcz -> Gdańsk).

Natężenie ruchu było znaczne w okolicach Monachium jak zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podoba mi sie, ze odzyskales zaufanie do najfajniejszego dupowozu na swiecie :) no a jeszcze bardziej, ze jezdzisz nim na wycieczki. Bo nie ma nic fajniejszego niz wycieczka w Lanosiku :) Oczywiscie niemiecka autostrada to nie jest miejsce dla naszych aut, ale cala reszta.... rewelacja :)

 

Jak bedziesz zmienial smoka to pomysl o wkladzie miski, separatorze oleju, zapobiega odplywaniu oleju w zakretach. Wiem psycha zero z tymi Subaru.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.11.2016 o 17:41, faza20 napisał:

Sprawdze dzis i dam Ci znac.

A moze chcesz w dobrej monecie mojego starego grilla (tego z pierwszych fot)?

 

Gdzie kupiłeś grill?

 

PS. Jak koledzy wyżej również muszę przyznać, że ładna sztuka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Gamsiu napisał:

Gdzie kupiłeś grill?

 

Na alledrogo kupiłem. Ale wcześniej widziałem go wystawionego na graciarni FB.

15 godzin temu, KASIAiMIŚ napisał:

Jak bedziesz zmienial smoka to pomysl o wkladzie miski, separatorze oleju, zapobiega odplywaniu oleju w zakretach. Wiem psycha zero z tymi Subaru.

 

Myślałem już o tym ale wydaje mi się to już przesadą w dupowozie.

Edytowane przez faza20
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W poprzedni piątek Lanos ponownie mnie zaskoczył (no chyba, że to już ciężko mówić o zaskoczeniu).
Stojąc na skrzyrzowaniu w oczekiwaniu na zielone światło pojawilo się to:
9867fc154655fde9ca4029560314b849.jpg

Auto zaczęło nierowno chodzić na obrotach biegu jałowego. :-(

Niezwłocznie udałem się do ASO i po ok. pół godziny odjechałem naprawionym autem. Winowajcą wszystkiego był zsunięty wężyk od podciśnienia przez co silnik łapał lewe powietrze.
Uffffffffff........

W tygodniu założyłem letnie obuwie a wczoraj pojechalem sprawdzić ile KM i NM ucieklo przez lata.
5c8a2ae78cf879120f664709d8880154.jpg

9f1ac25b8eef5ce4a23bb556ade4da48.jpg

ca3011e943cebbccb69cb75e364d1f4a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ogladam.

W sumie to trochę przypadkiem, dzięki kumplowi co Cuprą 280 jeździ, tam trafiłem.

Co do programu to oni chyba tylko VAGi robią.

Trochę sobie pogadaliśmy i ogólnie beka z "lanosa" była w tym "niemieckim przybytku rozkoszy".

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj obejrzałem kilka filmów na Youtube i rzeczywiście nie tylko VAGi.

 

Więcej w temacie hamowania w Tune-UP nie powiem bo nic więcej się tam nie wydarzyło - pojechałem tylko na pomiar i tyle.

A co do Roberta to jest bardzo miły gość co nie tylko odwali swoją robotę ale przy okazji pogada, wypyta, powie kilka ciekawych rzeczy (dowiedziałem się np. jak dużą rolę odgrywa aktualne ciśnienie i temperatura podczas hamowania auta - wiedziałem, że ma to znaczenie ale nie zdawałem sobie sprawy, że aż takie - Robert wszystko pokazał mi i objaśnił na przykładzie mojego wykresu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, faza20 napisał:

Wczoraj obejrzałem kilka filmów na Youtube i rzeczywiście nie tylko VAGi.

 

Więcej w temacie hamowania w Tune-UP nie powiem bo nic więcej się tam nie wydarzyło - pojechałem tylko na pomiar i tyle.

A co do Roberta to jest bardzo miły gość co nie tylko odwali swoją robotę ale przy okazji pogada, wypyta, powie kilka ciekawych rzeczy (dowiedziałem się np. jak dużą rolę odgrywa aktualne ciśnienie i temperatura podczas hamowania auta - wiedziałem, że ma to znaczenie ale nie zdawałem sobie sprawy, że aż takie - Robert wszystko pokazał mi i objaśnił na przykładzie mojego wykresu).

 

Czyli można wyciągnąć wniosek, że facet zna się na rzeczy, dziś to wcale nie takie oczywiste, że trafimy na specjalistę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziś na liczniku przybyła mi jedna cyferka :-)

Niestety przegapiłem równe 100 000 km.a2b87872e962ffd9d95839c17f04dc2f.jpg

 

Dla uczczenia okrągłego przebiegu zawiozłem Lanosa na umówioną wcześniej wizytę w nieASO na wymianę oleju na Millers 5W40 NT+ wraz z filtrem OEM.

Do tego doszło jeszcze kilka wymian eksploatacyjnych - poliuretanowe gumy stabilizatora przód, gumy drążków kierowniczych oraz końcówkę drążka prawą.

a także wymian spowodowanych moją "paranoją niezawodności" - wzmocniony smok olejowy, nowa miska olejowa (stara nie nadawała się już do ponownego montażu), uszczelki kolektora wydechowego.

 

I4Em0qV.png

 

Później auto trafiło na geometrię.

 

xpmgAbI.jpg?2

 

Wpadła nowa lampa w klapę - w imię symetrii!

 

32c5ea72385dcd74f308405f9086a975.jpg

 

 

Edytowane przez faza20
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Modów wizualnych ciąg dalszy, tym razem we wnętrzu.
Do obszycia trafiła kierownica, mieszek i gałka zmiany biegów, hamulec ręczny oraz podłokietnik.
Wszystko w naturalnej skórze, częściowo perforowanej obszyte czerwoną nicią.
9a68162da96bd2b4fe9fcd3930f29384.jpg

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładny ten Lanosik! Muszę rozważyć takiego na po-Forku. Pytanie - jest sens tego wzmocnionego smoka? I co to daje ze jest wzmocniony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Piotr Kuc napisał:

Pytanie - jest sens tego wzmocnionego smoka? I co to daje ze jest wzmocniony?

Ja się naoglądałem TAKICH zdjęć i stwierdzam, że za jakieś 100$ warto :) - TU masz jeszcze artykuł, co prawda ze strony jednego z producentów, ale zawsze jest to jakaś wiedza.

Eliminujesz jedną z wad konstrukcyjnych, mam w STI dokładnie takie Moroso jak @faza20

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Aktualizując temat, na dzień dzisiejszy przebieg to 104 500 km.

bmPw4mc.jpg?1

 

Jako, że Lanos nie wymaga inwestycji w sprawy techniczne, chyba już wszystko na chwilę obecną mam ogarnięte, a pieniądze na Subaru trzeba wydawać ;-) to idę w mody funkcjonalno-wizualne.

Zamówiłem nowe dywaniki premium z obszyciem nubukiem i czerwoną nicią, są świetnie dopasowane i wygląd zdecydowanie na plus w stosunku do "gumowych wycieraczek" a także kompletne podświetlenie wnętrza, bagażnika i rejestracji zmianiłem na LED 6000K - efekt jest taki, że auto odmłodniało o 5 lat.

Zainwestowałem w adapter OBD na Bluetooth oraz oprogramowanie TorquePro i teraz mam widok na boosta, temp. cieczy, AFR a także prędkość i aktualne obroty - taki bajer.

 

Zrealizowałem także kolejny rodzinny wyjazd urlopowy Gdańsk - Zielona Góra - Zator - Kraków - Zakopane - Kraków - Gdańsk.
Po raz kolejny Lanos mnie nie zawiódł a do tego dał wiele radości z jazdy (średnie spalanie 10,8l/100km)
Fotorelacja poniżej.

 

No i teraz najważniejsza z ostatnich zmian, kożystając z obecności w Krakowie odwiedziłem lokalne nieASO gdzie p. Mateusz wprowadził kilka poprawek do mapy i teraz jeździ mi się troszkę lepiej (nie ma już odczuwalnej dziury w mocy na wysokich obrotach a do tego auto jedzie znacznie żwawiej już od ok. 2,5k obr./min.) - zdecydowałem się na korektę mapy ze względu na zeszłoroczny remont silnika, który jak wiadomo poskutkował wieloma nowymi częściami.
Turbo w piku ładuje max. 1.35b więc podobno całkiem bezpiecznie, no ale to się okaże w praniu.
Wyszło przyzwoite 307,5KM przy 5714 obr./min. i 474 NM przy 3733 obr./min.  (wynik jest dość optymistyczny bo ciśnienie było niskie 982,8 hPa).
Przy okazji pożegnałem się też z "ekologią" w moim wydechu.

lIhOVrV.jpg

 

Zator

fB3c76H.jpg?1

 

kOiYdGA.jpg?1

 

je3PE7X.jpg

 

Kraków
uwRm3OK.jpg?1

 

Dywaniki

waCs0XZ.jpg?1

 

Po powrocie z wakacji wstaję rano i widzę jak Panowie z kopareczki podziwiają moje felgi z bliska

kUYAj7t.jpg

 

A tu taki elegancji samolocik

okeiyUv.jpg?1

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...