Luqu Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Witam Pomocy bo juz sie pogubiłem Sytuacja wyglada tak: przyspieszam na prostej, najbardziej odczuwalne jest to na biegu 3-4-5 czuje jak turbo pompuje to jak gdyby przestawia mi samochod na lewo. Tak jak bym wraz z przyspieszeniem skręcał w lewo a po puszczeniu gazu wracał na właściwy tor. Moge to zniwelować jak by napinając kierownice w prawo ale zmiana biegu wywołuje bardzo nieprzyjemne takie zabujanie i myszkowanie samochodu. Samochod by w warsztacie obejrzany cały wytrzesiony na szarpakach i stwierdzono ze cukieras jest luźny i mimo ze guma trzyma to jest duży luz. Cukieras wymieniony geometria zrobiona u legendarnego Sylwka i jak ręka odjął śmiga jak po sznurku tyle ze po 10 dniach spowrotem to samo. Pacjent to tyle RA 96 absolutnie bezwypadkowy z modow to jest na 2 letnich eibachach i agx i ma skrzynie mt6 Strasznie to jest denerwujące i czasem niebezpieczne. Moze ktoś sie spotkał z czyms takim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ravo Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Jakie opony? Miałem tak w białym jak kupiłem go na lysych zimach. Może opona się uslizguje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luqu Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Takie podstawowe akcje juz chyba wyeliminowałem. Opony prawie nowe zimówki 205/55 16 takie same objawy na 215/45 17 na letnich. Ciśnienie ok, opony prawie nowe używane tylko przezemnie. Koła nie miały żadnych urazów, samochod nie stał nawet w pobliżu żadnej imprezy sportowej, żadnego upalania. Jeżdzę nim tylko ja i nikomu nie pozwalam.... :-P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubBlackbird Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Hamulec w którymś kole przypadkiem nie trzyma delikatnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dottoree Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Opony albo tuleje wahacza... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luqu Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Hamulec w którymś kole przypadkiem nie trzyma delikatnie? Nie trzyma... sprawdzone. Hamulce rok po pełnej regeneracji chodzą bez problemu z tylu sa nowki tez maja moze rok Opony albo tuleje wahacza... Opony odpadaja Jak sprawdzic tuleje wachaczy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hiszpanu Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 (edytowane) Na skp powinni wszystko sprawdzic Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka Edytowane 26 Kwietnia 2016 przez Hiszpanu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dottoree Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Jak sprawdzic tuleje wachaczy ? no np. w SKP, ale czasami mogą jeszcze dobrze się "prezentować", a już wymagać wymiany, także ja bym wymienił, nie jest to duży koszt... Z oponami może być jeszcze tak, że są za miękkie do danej mocy, innymi słowy jak zrobiłem u siebie 320KM to na zimówkach przy przyspieszaniu też mnie trochę ciągnie, a na letnich nie... Moje zimówki są po prostu niedostosowane do takich mocy, bo były kupione 100KM wcześniej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luqu Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Jak sprawdzic tuleje wachaczy ?no np. w SKP, ale czasami mogą jeszcze dobrze się "prezentować", a już wymagać wymiany, także ja bym wymienił, nie jest to duży koszt...Z oponami może być jeszcze tak, że są za miękkie do danej mocy, innymi słowy jak zrobiłem u siebie 320KM to na zimówkach przy przyspieszaniu też mnie trochę ciągnie, a na letnich nie... Moje zimówki są po prostu niedostosowane do takich mocy, bo były kupione 100KM wcześniej... No wlasnie na skp był szarpany na lewo i prawo miesiąc temu i wyszło ze mimo prawidłowego wyglądu jest luz na tylnym mocowaniu przedniego wahacza. Reszta była super. Po wymianie tego z luzem przez 10 dni było super a teraz znowu ten sam objaw. Opony nie maja wpływu zarówno na zimowkach jak i na letnich tak samo. Moc jest taka sama cały czas... chyba ze krasnoludki coś wlutowały w kompa pod moja nieobecność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkadius 73 Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2016 U mnie amortyzator zdechł i też uciekał ale na prawo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2016 @@Luqu, podjedź jeszcze na inną stację -niech poszarpią . Możesz jeszcze na kanale zaciągnąć ręczny i ruszać -szarpać lekko do przodu i do tyłu ,a ktoś od spodu patrzy na luzy,ale to dotyczy przedniej osi, Z tylną też mozna kombinować, ale na szarpakach powinno wyjść. Co do amortyzatora -też może być-sprawdź na skp, czy masz równomierność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luqu Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Dzis zrobiłem dłuższa trasę i jest masakra. Najbardziej odczuwa sie na czwartym biegu gdy pojawia sie doładowanie to szarpie nim raz lewo raz prawo aż strach było jechać. Generalnie im szybciej tym gorzej. Zauważyłem ze przy przyspieszaniu ciągnie w lewo a przy chamowaniu w prawo. Czy to możliwe ze luz na tuleji wachaczy moze tak zmieniać geometrię ze przy przyspieszaniu jedno koło inaczej sie ustawia i jak gdyby skręca w inna stronę niż drugie ? @@Luqu, podjedź jeszcze na inną stację -niech poszarpią . Możesz jeszcze na kanale zaciągnąć ręczny i ruszać -szarpać lekko do przodu i do tyłu ,a ktoś od spodu patrzy na luzy,ale to dotyczy przedniej osi, Z tylną też mozna kombinować, ale na szarpakach powinno wyjść. Co do amortyzatora -też może być-sprawdź na skp, czy masz równomierność. Amortyzatory sa ok po 86% z różnica 2-3 % Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Terior Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Sugeruję podjechać na geometrie i sprawdzić auto na głowicach. Możliwe że po ustawieniu zawieszenie się rozluźniło i pomiar był zakłamany. Jeśli będzie wszystko ok to sprawdź łożyska i poduszki mcpersonów. Co do SKP i szarpaków... Nie każda SKP ma specjalistów i nie każde szarpaki pokażą Ci luzy pionowe. Jeśli masz sprawdzonego mechanika to podjedz z nim na szarpaki i niech sam sprawdzi. Nie jestem specjalistą ale miałem podobny objaw u siebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubBlackbird Opublikowano 1 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2016 Może przedni dyferencjał działa nie tak jak trzeba? czyli lewa strona ma większe opory ruchu w wyniku czego więcej momentu trafia na prawe koło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 3 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 Miałem podobną sytuację z Dunlop Max Sport RT. Przy przyspieszaniu w lewo, zdjęcie nogi z gazu w prawo. Powyżej 160 strach było jeździć. Przepraszam, że pochwalę firmę. Opony przerzucone z prawej na lewą - odwrotnie. Reklama do Oponeo, następnego dnia kurier, Trzeciego dnia informacja, że reklamacja została uznana. Prawopodobnie stożkowatość opony. Po 6 dniach objawił się kurier z nową oponą - wszystkie koszty po Ich stronie. Założyłem, śmiga jak po sznurku. W międzyczasie robiłem dwa razy geometrię i sprawdzałem w SKP amortyzatory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STRAZAK Opublikowano 3 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 a ja obstawiam geometrie wszystkich kół należy ustawić przód i do niego zgrać tył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 3 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 Jest coś takiego jak stożkowatość opony. Tak jak napisałem w poprzednim poście, wada fabryczna. Producenci mają tego świadomość, i z reguły nie robią problemów. Potoczyć oponę po płaskim i będzie widać. Proponuję, żeby kolega Luqu zamienił przód prawy na lewy i będzie wszystko wiedział. Co to jest zgranie tyłu z przodem ? Z reguły producenci samochodów podają jakie parametry ma mieć tył a jaki przód. Dopuszczam pewne korekty z powodu przeznaczenia samochodów, ale korygowanie geometrii pod wadliwą oponę może skończyć się nieszczęściem. Ostatnio, wyszło dużo opon z tą wadą. Jak pisałem poprzednio, producent - Niemcy - przyznał się bez żadnych problemów do wady. Nowa opona założona, samochód jeździ jak bajka. Jeżeli Pan Sylwek mówi że geometria jast O.K. to prawdopodobnie jest O.K. Szarpałem się z tym problemem i wiem o czym mówię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bremas Opublikowano 3 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 Witam, sprawdzałes czy łożyska w piaście nie mają luzów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 3 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 Mam jedno pytanie ! Dlaczego się upieracie ? Szukajcie w wadliwej oponie. Wiem, że mało prawdopodobne. Całe życie szukałem usterek tam, gdzie są niemożliwe. Przecież napisałem Wam, że dokładnie taką sytuację miałem w zeszłym roku !!!! Pracuję 33 lata w telewizji. Ze Swajcarią włącznie. Najgorszym błędem dla inżyniera to poleganie na błędach innych. Każdy problem należy rozwiązywać indywidualnie. Usterki nieprawdopodobne są możliwe !!! Prze4cież powiedziałem, przekładamy koła stronami i patrzymy, czy zjawsko przeniosło się na drugą stronę. Ja wywaliłem nawet na tył. Zjawisko zniknęło, ale w prawych łukach zachowywał się zupełnie inaczej niż w lewych. Przy ostrej jeździe. Mam prośbę ! Zlokalizuj oponę i zareklamuj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daroot Opublikowano 3 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 A to pojawiło się nagle, czy może po zakupie auta? Może jest po dzwonie i trzeba wrzucić auto na ramę i pomierzyć ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 3 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 (edytowane) No chyba żartujesz Pojazdu szukałem 10 miesięcy. Nie bity. Zimówki - idealna trakcja. Kupiłem w czerwcu, 10 miesięcy szukania, dodatkowe 1,5 miesiąca .na bankk, wisiał na nim. Syndyk sprzedał. Samochód od Kopera, Po kupieniu letnich, zaczął jedzić zygzakiem. Ja dziłałam w dobrej wierze. To co opisałem, jest czystą prawdą. Mam pytanie. Czy Wam nie mieści się w głowie, że można reklamować opony ? To się przez chwilę dopiszę. Gdybyście spojrzeli w moje powitanie, toby chyba problemu nie było. Wychowałem się przy samochodach. Teoria jest zawsze podobna. Zależy, czy ktoś j ją podobnie interpretuje, czy inaczej. Edytowane 3 Maja 2016 przez mz56 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luqu Opublikowano 4 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2016 Ok to ustalmy pewne fakty. Opony raczej wykluczam bo jak napisałem objawy sa dokładnie takie same na rożnych zestawach kół. Opony sa prawie nowe. Objawy pojawiły sie około 6 miesięcy temu ale obstawiałem geometrię i wtedy mało jeździłem. Zrobiona była geometria i tuleja wachacza i przez 10 dni samochod jeździł idealnie i nagle z dnia na dzien znowu zaczął znowu myszkowac po drodze. Samochod jest absolutnie bezwypadkowy !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MM555 Opublikowano 4 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2016 Wymieniłeś tylko jedną tuleję czy obie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luqu Opublikowano 4 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2016 No wlasnie jedna bo tylko jedna wykazywała luz mimo całej gumy. I było dobrze i tak sie zastanawiam czy moze byc tak ze ten luz nadwyrężył po drogiej stronie i jak weszła niwa mocna to puściła po drogiej stronie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 6 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 To chyba tuleja. Inny wiek, inna twardość. Wymień drugą na taką samą jak ta wymieniona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się