Skocz do zawartości

Pomocy przy przyspieszaniu ucieka na boki


Luqu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Pomocy bo juz sie pogubiłem

Sytuacja wyglada tak: przyspieszam na prostej, najbardziej odczuwalne jest to na biegu 3-4-5 czuje jak turbo pompuje to jak gdyby przestawia mi samochod na lewo. Tak jak bym wraz z przyspieszeniem skręcał w lewo a po puszczeniu gazu wracał na właściwy tor. Moge to zniwelować jak by napinając kierownice w prawo ale zmiana biegu wywołuje bardzo nieprzyjemne takie zabujanie i myszkowanie samochodu.

Samochod by w warsztacie obejrzany cały wytrzesiony na szarpakach i stwierdzono ze cukieras jest luźny i mimo ze guma trzyma to jest duży luz. Cukieras wymieniony geometria zrobiona u legendarnego Sylwka i jak ręka odjął śmiga jak po sznurku tyle ze po 10 dniach spowrotem to samo.

Pacjent to tyle RA 96 absolutnie bezwypadkowy z modow to jest na 2 letnich eibachach i agx i ma skrzynie mt6

 

Strasznie to jest denerwujące i czasem niebezpieczne.

Moze ktoś sie spotkał z czyms takim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie podstawowe akcje juz chyba wyeliminowałem. Opony prawie nowe zimówki 205/55 16 takie same objawy na 215/45 17 na letnich. Ciśnienie ok, opony prawie nowe używane tylko przezemnie. Koła nie miały żadnych urazów, samochod nie stał nawet w pobliżu żadnej imprezy sportowej, żadnego upalania. Jeżdzę nim tylko ja i nikomu nie pozwalam.... :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulec w którymś kole przypadkiem nie trzyma delikatnie?

Nie trzyma... sprawdzone. Hamulce rok po pełnej regeneracji chodzą bez problemu z tylu sa nowki tez maja moze rok

Opony albo tuleje wahacza...

Opony odpadaja

Jak sprawdzic tuleje wachaczy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak sprawdzic tuleje wachaczy ?

no np. w SKP, ale czasami mogą jeszcze dobrze się "prezentować", a już wymagać wymiany, także ja bym wymienił, nie jest to duży koszt...

Z oponami może być jeszcze tak, że są za miękkie do danej mocy, innymi słowy jak zrobiłem u siebie 320KM to na zimówkach przy przyspieszaniu też mnie trochę ciągnie, a na letnich nie... Moje zimówki są po prostu niedostosowane do takich mocy, bo były kupione 100KM wcześniej... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jak sprawdzic tuleje wachaczy ?

no np. w SKP, ale czasami mogą jeszcze dobrze się "prezentować", a już wymagać wymiany, także ja bym wymienił, nie jest to duży koszt...

Z oponami może być jeszcze tak, że są za miękkie do danej mocy, innymi słowy jak zrobiłem u siebie 320KM to na zimówkach przy przyspieszaniu też mnie trochę ciągnie, a na letnich nie... Moje zimówki są po prostu niedostosowane do takich mocy, bo były kupione 100KM wcześniej... ;)

No wlasnie na skp był szarpany na lewo i prawo miesiąc temu i wyszło ze mimo prawidłowego wyglądu jest luz na tylnym mocowaniu przedniego wahacza. Reszta była super. Po wymianie tego z luzem przez 10 dni było super a teraz znowu ten sam objaw.

Opony nie maja wpływu zarówno na zimowkach jak i na letnich tak samo.

Moc jest taka sama cały czas... chyba ze krasnoludki coś wlutowały w kompa pod moja nieobecność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Luqu, podjedź jeszcze na inną stację -niech poszarpią . Możesz jeszcze na kanale zaciągnąć ręczny i ruszać -szarpać lekko do przodu i do tyłu ,a ktoś od spodu patrzy na luzy,ale to dotyczy przedniej osi, Z tylną też mozna kombinować, ale na szarpakach powinno wyjść. Co do amortyzatora -też może być-sprawdź na skp, czy masz równomierność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis zrobiłem dłuższa trasę i jest masakra. Najbardziej odczuwa sie na czwartym biegu gdy pojawia sie doładowanie to szarpie nim raz lewo raz prawo aż strach było jechać. Generalnie im szybciej tym gorzej. Zauważyłem ze przy przyspieszaniu ciągnie w lewo a przy chamowaniu w prawo.

Czy to możliwe ze luz na tuleji wachaczy moze tak zmieniać geometrię ze przy przyspieszaniu jedno koło inaczej sie ustawia i jak gdyby skręca w inna stronę niż drugie ?

@@Luqu, podjedź jeszcze na inną stację -niech poszarpią . Możesz jeszcze na kanale zaciągnąć ręczny i ruszać -szarpać lekko do przodu i do tyłu ,a ktoś od spodu patrzy na luzy,ale to dotyczy przedniej osi, Z tylną też mozna kombinować, ale na szarpakach powinno wyjść. Co do amortyzatora -też może być-sprawdź na skp, czy masz równomierność.

Amortyzatory sa ok po 86% z różnica 2-3 %

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugeruję podjechać na geometrie i sprawdzić auto na głowicach. Możliwe że po ustawieniu zawieszenie się rozluźniło i pomiar był zakłamany. Jeśli będzie wszystko ok to sprawdź łożyska i poduszki mcpersonów. Co do SKP i szarpaków... Nie każda SKP ma specjalistów i nie każde szarpaki pokażą Ci luzy pionowe. Jeśli masz sprawdzonego mechanika to podjedz z nim na szarpaki i niech sam sprawdzi. Nie jestem specjalistą ale miałem podobny objaw u siebie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobną sytuację z Dunlop Max Sport RT. Przy przyspieszaniu w lewo, zdjęcie nogi z gazu w prawo. Powyżej 160 strach było jeździć. Przepraszam, że pochwalę firmę. Opony przerzucone z prawej na lewą - odwrotnie. Reklama do Oponeo, następnego dnia kurier, Trzeciego dnia informacja, że reklamacja została uznana. Prawopodobnie stożkowatość opony. Po 6 dniach objawił się kurier z nową oponą - wszystkie koszty po Ich stronie. Założyłem, śmiga jak po sznurku. W międzyczasie robiłem dwa razy geometrię i sprawdzałem w SKP amortyzatory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest coś takiego jak stożkowatość opony. Tak jak napisałem w poprzednim poście, wada fabryczna. Producenci mają tego świadomość, i z reguły nie robią problemów. Potoczyć oponę po płaskim i będzie widać. Proponuję, żeby kolega Luqu zamienił przód prawy na lewy i będzie wszystko wiedział.


Co to jest zgranie tyłu z przodem ? Z reguły producenci samochodów podają jakie parametry ma mieć tył a jaki przód. Dopuszczam pewne korekty z powodu przeznaczenia samochodów, ale korygowanie geometrii pod wadliwą oponę może skończyć się nieszczęściem. Ostatnio, wyszło dużo opon z tą wadą. Jak pisałem poprzednio, producent - Niemcy - przyznał się bez żadnych problemów do wady. Nowa opona założona, samochód jeździ jak bajka. Jeżeli Pan Sylwek mówi że geometria jast O.K. to prawdopodobnie jest O.K. Szarpałem się z tym problemem i wiem o czym mówię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jedno pytanie ! Dlaczego się upieracie ? Szukajcie w wadliwej oponie. Wiem, że mało prawdopodobne. Całe życie szukałem usterek tam, gdzie są niemożliwe. Przecież napisałem Wam, że dokładnie taką sytuację miałem w zeszłym roku !!!! Pracuję 33 lata w telewizji. Ze Swajcarią włącznie. Najgorszym błędem dla inżyniera to poleganie na błędach innych. Każdy problem należy rozwiązywać indywidualnie. Usterki nieprawdopodobne są możliwe !!!


Prze4cież powiedziałem, przekładamy koła stronami i patrzymy, czy zjawsko przeniosło się na drugą stronę. Ja wywaliłem nawet na tył. Zjawisko zniknęło, ale w prawych łukach zachowywał się zupełnie inaczej niż w lewych. Przy ostrej jeździe.


Mam prośbę ! Zlokalizuj oponę i zareklamuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba żartujesz Pojazdu szukałem 10 miesięcy. Nie bity. Zimówki - idealna trakcja. Kupiłem w czerwcu, 10 miesięcy szukania, dodatkowe 1,5 miesiąca .na bankk, wisiał na nim. Syndyk sprzedał. Samochód od Kopera, Po kupieniu letnich, zaczął jedzić zygzakiem. Ja dziłałam w dobrej wierze. To co opisałem, jest czystą prawdą.


Mam pytanie. Czy Wam nie mieści się w głowie, że można reklamować opony ?


To się przez chwilę  dopiszę. Gdybyście spojrzeli w moje powitanie, toby chyba problemu  nie było. Wychowałem się przy samochodach. Teoria jest zawsze podobna. Zależy, czy ktoś j ją podobnie interpretuje, czy inaczej.

Edytowane przez mz56
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok to ustalmy pewne fakty. Opony raczej wykluczam bo jak napisałem objawy sa dokładnie takie same na rożnych zestawach kół. Opony sa prawie nowe. Objawy pojawiły sie około 6 miesięcy temu ale obstawiałem geometrię i wtedy mało jeździłem. Zrobiona była geometria i tuleja wachacza i przez 10 dni samochod jeździł idealnie i nagle z dnia na dzien znowu zaczął znowu myszkowac po drodze.

Samochod jest absolutnie bezwypadkowy !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie jedna bo tylko jedna wykazywała luz mimo całej gumy. I było dobrze i tak sie zastanawiam czy moze byc tak ze ten luz nadwyrężył po drogiej stronie i jak weszła niwa mocna to puściła po drogiej stronie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...