Skocz do zawartości

Outback nie wkreca sie powyzej 4 tys obrotow... POMOCY !


Shadow90

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie pomocy !
Mam w swoim subaraku Outback 2.5XT problem. Zaczeło sie od szarpania na kazdym biegu i braku mozliwosci wkrecenia go do 4-4,5tys obrotow. Zmienione mozna powiedziec bylo juz wszystko. Na poczatku zwalono wine na świece. Zostaly wymienione i nic. Cewki sprawdzone wporzadku. Okazalo sie ze przyczyna lezy gdzies głebiej otóz silik został rozebrany okazało sie ze pękły dwa tłoki. Poprzedni właściciel doprowadził go pod względem mechanicznym do ruiny... Moj zaufany mechanik poradził by lepiej zrobic remont silnika niz szukac uzywki bo roznie to moze byc wiec zrobilismy remont odrazu wszystkiego co mozliwe rozrzad, przewody, turbina, intercooler bo puszczal, szlify, zawory itp. Jest teraz na kutych tłokach. Włozyłem niego juz gruby hajs a problem nie zniknał. Silnik chodzi jak w zegareczku czy zimny czy nagrzany. Na postoju wkręca sie na obroty do odcięcia jednak podczas jazdy jest znowu to samo kreci max do 4-4,5tys obrotow i czuc ze chce ale jakos nie moze.. Sprawdzone bylo juz wszystko dla pewnosci, wydech, cewki, kable, pompa paliwowa, sprawdzany na roznych programach. Pod względem mechanicznym jest sprawny w 100%. Czy jest mozliwe ze jakis poprzedni mechanik poprzedniego własciciela by ukryc jakąś wade mogł pozmieniac cos w komputerze ?? Moze ktos miał podobny problem??

Edytowane przez Shadow90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

podczas jazdy jest znowu to samo kreci max do 4-4,5tys obrotow i czuc ze chce ale jakos nie moze..

Miałam tak w OBKu NA z ("zastępczym") silnikiem DOHC zamiast SOHC, po wymianie silnika z powrotem na SOHC wszystko wróciło do normy. Wiem, że ten post nic nie wnosi, ale wiem jak to jest ... tak mi się przypomniało... stara historia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrzad wczoraj byl sprawdzany czy oby napewno dobrze zlozony i wszystko jest ok. Kurcze temat rzeka wszystko sprawdzone, subek robiony jest juz ponad miesiac a nie wezme go poki nie bdzie sprawny w 100%.. Jakas masakra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest dokładnie to samo na benzynie. Usterka wredna jak skończy się gaz i przeskoczy na bene a zawsze przeskakuje przy obciążeniu czyli jak np. trzeba wyprzedzić. To nie jest usterka mechaniczna jak np. przeskoczony rozrząd czy pęknięte tłoki jak wyżej było opisane. Na gazie jest idealnie, śmiga pięknie. Na benzynie obroty tylko do 4 tysi i ogólnie szarpie. Zanim się nagrzeje i przeskoczy na gaz i tak nie piłuję mocno, wiadomo czemu więc nie jest to uciążliwe, gorzej jak odwrotnie. Podejrzewałem pompę paliwa, przepływkę albo jakiś czujnik ale teraz to już sam nie wiem skoro ktoś przeszedł tą ścieżkę i nie ma efektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie i na gazie i na benzynie jest to samo niestety.. Od poniedzialku dalej walka mają pojsc logi do sprawdzenia moze to jakas wada komputera. Moj mechanik mowi ze to na 99% ktos namieszał w komputerze bo mechanicznie jest sprawny w 100% wiekszosc bylo wymienione i prawie wszystko juz sprawdzone po kilka razy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką tam masz przepustnicę? Ja miałem taki przypadek, jak zachciało mi się wyczyścić przepustnicę. Rozkręciłem ją na amen, łącznie z wykręceniem fabrycznych śrubek blokujących początkowe położenie przepustnicy. W przypadku braku jakiegoś wymaganego początkowego wychylenia ?(u mnie 3 mm), czyli talerzyk był ustawiony w pozycji zamkniętej, występowały podczas jazdy dokładnie takie same objawy. Samochód jechał, przyśpieszał, ale tylko do ok 4 tyś obrotów i nic więcej. Na postoju wkręcał się normalnie. Takie moje doświadczenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to raczej elektryka trzeba do tego, albo kompa - porównać z serwisówką napięcie TPS które jest. a check nie wyskoczy dopóki czujnik działa lub wskazanie nie jest poza skalą - pokazuje to pokazuje, ale czy prawdę? tego komputer nie zweryfikuje.

 

i zajrzyj jeszcze do czujnika położenia wału i jego okablowania, może on generuje takie problemy(spotkałem się z takim przypadkiem).

Edytowane przez siewcu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...