Skocz do zawartości

Legacy BH - Zielony Legwan


DETT

Rekomendowane odpowiedzi

16 godzin temu, Danko napisał:

Jeśli kojarzysz raperów - Pezet ma tego starszego w bieli. No normalnie rozpłynąć się można.

Z ciekawości sprawdziłem - Pezet ma LS'a UCF10. I to w mojej wymarzonej kolorystyce:

pezet%20(5).jpg

To jest jedno z aut z mojej listy TOP5. W Japonii to była Toyota Celsior, wyżej w hierarchii była już tylko cesarsko-yakuzowa Century. B)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, DETT napisał:

Z ciekawości sprawdziłem - Pezet ma LS'a UCF10. I to w mojej wymarzonej kolorystyce:

pezet%20(5).jpg

To jest jedno z aut z mojej listy TOP5. W Japonii to była Toyota Celsior, wyżej w hierarchii była już tylko cesarsko-yakuzowa Century. B)

Jak ja nie cierpię fur na glebie. A sama jednostka cudowna :*

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Danko napisał:

@InfraTy to tak trochę drugs strona skali, co? :PSam raczej nie chciałbym aż takiej gleby, ale wolę nisko, jak wysoko 

Nie no, jakbym miał Imprezkę to wiadomo, że jakiś fajny zawias w dól ale przede wszystkim pod poprawę warunków jezdnych. Forki to dla mnie fury nie na tor tylko daily plus teren więc glebowanie ich to (dla mnie) paranoja. Natomiast taki low&slow jak powyżej, wyłącznie dla lansu, to tragedia ostateczna :D

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Infra napisał:

Nie no, jakbym miał Imprezkę to wiadomo, że jakiś fajny zawias w dól ale przede wszystkim pod poprawę warunków jezdnych. Forki to dla mnie fury nie na tor tylko daily plus teren więc glebowanie ich to (dla mnie) paranoja. Natomiast taki low&slow jak powyżej, wyłącznie dla lansu, to tragedia ostateczna :D

Hmm.. No ogólnie to jak najbardziej się zgadzam. Ale dziś już coraz powszechniej stosuje się air ride. To jest super połączenie jak dla mnie, ale do daily, które chcemy żeby wyglądało, albo poświeciło na zlocie. Sam chciałem gwint dla wyglądu, ale też poprawy warunków, tak jak mówisz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W furach w stylu VIP airride jest jak najbardziej na miejscu wg. mnie. Osobiście jest bardziej "glebairzem" niż "lifciarzem". :mrgreen: Grunt żeby nie robić kalecznego cambera.

Zaletą pneumatyki jest uniwersalność, jak ma wyglądać to PYYK i gleba. Jak trzeba gdzieś normalnie pojechać po dziurawych polskich drogach, to znowu PYYK i mamy funkcjonalne auto. A przy tym jest wygoda, no i takie zawieszenie w gruncie rzeczy się nie zużywa w taki sposób jak klasyczne zawiasy typu sprężyna/olej czy sprężyna/gaz.

Wadą jest z mojego punktu widzenia przede wszystkim  wysoka cena początkowa - części + montaż. Ale można to potraktować jako długoterminową inwestycję. No i zbiornik powietrza zajmuje jakąś część przestrzeni w bagażniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Danko napisał:

No dokładnie, z naszymi drogami, jeśli nie jeździ się jakoś super torowo i ma się fundusze, to to jest idealne rozwiązanie.. 

Nawet to fabryczne zawieszeni pneumatyczne, które miał oryginalnie mój Legwan było naprawdę spoko. Nie pozbyłbym się tego, gdyby kompresor nie zaczął nawalać. A niestety naprawianie OEM'owych pneumatów Subaru czy Mercedesa to ekonomiczny overkill. Co innego zestawy aftermarket - ich ew. serwis można uznać za kosztowo sensowny.

 

Robiłem mały rekonesans w temacie i np. do Aristo/GSMk2 można już kupić air-ride za ~4,5k PLN, przy czym potrzebne jest jeszcze jakieś gwintowane zawieszenie. Amory z gwintem wykorzystuje się jako bazę, a miechy po prostu zastępują sprężyny.

Za zestaw P&P od D2 trzeba dać prawie 7 kafli. Biorąc pod uwagę, że nowy gwint to koszt (dla tego modelu) jakieś 3-4 tysiące to nie wygląda to tak źle. Bo gwint obniża, ale odbiera komfort, albo wręcz jakąkolwiek użytkowość, a air-ride nie. To po prostu kwestia priorytetów. No i $$. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie. Zależy też, do czego ta fura ma być. Bo jak kupisz np. GC na zabawy w weekendy, to kupujesz gwint, robisz beton i jazda. Na codzień to samobójstwo, choć znam takich wariatów. Mój gwint jest mimo wszystko dość miękki. Nie wiedziałem, że do air ride bierze się jeszcze gwint jako bazę :o

Kolega w A6 allroad też ma zawias pneumatyczny, drogie, ale normalnie działa cuda.. Tam, gdzie normalnie jechało się powiedzmy 60, bo droga była tragiczna on może jechać jak mu się chce - choc wiadomo, zdrowe to nie jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Danko napisał:

Nie wiedziałem, że do air ride bierze się jeszcze gwint jako bazę

To jedna z możliwości. Chyba najtańsza na polskim rynku opcja. Dobre jeśli już wcześniej zainwestowałeś ileś tysi w gwint, ale nie przypadła Ci do gustu charakterystyka, to dla obniżenia kosztów dajesz mu nowe życie. ;)

W sumie "na świeżo" to wolałbym gotowe, kompletne zawieszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zaległe foty zrobionego nadkola i drzwi:

bLiv4Hq.jpg

 

9eUEeHQ.jpg

Teraz mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że buda jest zdrowa i nie wymaga ingerencji blacharskich. Zostały tylko skazy lakiernicze, ale nie mam zamiaru go całego malować. To bojowe Subaru, bitewna blizna tu i ówdzie nie jest plamą na honorze. B)

 

Co innego w przypadku VIP'a. Jemu zrobiłem polerkę przednich lamp i założyłem JDM'owy grill Toyota Aristo:

uADwmmy.jpg

 

Aczkolwiek z mojego - kierowcy, punktu widzenia ważniejszy jest kolejny mod:

KIERA:

OTvjFe1.jpg

ItalVolanti Line 4000. Średnica taka jak oryginalna - 370 mm. Wieniec dość cienki, cieńszy niż w Admiral'u. Pięknie się zgrała kolorystycznie ze wstawkami z plastikowego drewna. ;)

Centralny pierścień wokół klaksonu z czasem zastąpię aluminiowym, chyba że uda się wyrwać wersję Svarovski w przyzwoitej cenie. B)

Nabę przerobiłem nieco, w taki sam sposób jak w Legwanie. Zwijak poduszki został, manetka tempomatu jest wprawiona we wnętrze naby.

tK6xcQY.jpg

Zostało mi tylko zrobić przedłużkę kabelka do klaksonu, bo nie sięga. Akurat teraz musiała mi się schrzanić lutownica... Z 40 lat działała dobrze, jeszcze mój ś.p. dziadek jej używał.

Zastanawiam się czy nie dołożyć jeszcze więcej tych drewnianych akcentów, np. ramki nawiewów dać do zrobienia w hydrografice?

No koniecznie muszę zastąpić te paskudne gumowe koryta zgrzebnymi welurami.

 

Dziś skończyłem polerować ranty felg, jutro -o ile pogoda dopisze - zacznę malowanie środków.

Edytowane przez DETT
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Danko napisał:

O nie, nie lubię chromu :biglol:Ale w takiej furze w sumie rozumiem. Znaczek to kij, zresztą można pewnie zmienić 

Tak, znaczki Toyota/Lexus są wymienne, ale w tym właśnie rzecz żeby było logo Toyoty. ;) I imię JDM'owej autentyczności gotów jestem poświęcić burżuazyjność Lexusa. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, DETT napisał:

Tak, znaczki Toyota/Lexus są wymienne, ale w tym właśnie rzecz żeby było logo Toyoty. ;) I imię JDM'owej autentyczności gotów jestem poświęcić burżuazyjność Lexusa. :mrgreen:

Aaaaaaa.. Kto się nie na to kij z nim, a kto ogarnia niech zazdrości rarytasow z JAPAN:faja::faja::biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, kozeek napisał:

Subaru podoba mi się, Daihatsu mistrz! Ale do tego Lexusa jakoś nie mogę się przekonać...

Jak byłem młody i energiczny jak Ty to mnie też ten Lex nie przekonywał. Ale z wiekiem zmieniły się nieco wymagania. Dojrzałem. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla potomności, dzisiejsze foty:

gmKr3Vv.jpg

Odmalowałem koła. Tym razem złoto pokryłem dwuskładnikowym klarem. Mam nadzieję, że nie będą się tak brudzić.

 

6IBobVy.jpg

Przedni zacisk od strony kierowcy znów puszcza. Będę musiał go chyba cały wymienić. Dwa razy wymieniałem uszczelnienia, ostatnim razem wstawiłem nowe tłoczki i dalej to samo. Jest chyba jakiś felerny. Ubytek płynu jest znikomy, ale najbardziej irytuje mnie to, jak kąśliwy dla lakieru felg jest ten płyn.:angry:

 

YyGUiUz.jpg

 

Kierownica wpadła Personal Blitz. Jest ta, a nie ItalVolanti, bo przygotowuję go do sprzedaży. Tak, nadszedł ten czas...

 

 

 

Pochwalę się przy okazji uaktualnioną prezencją Aristo:

SR9lgyV.jpg

 

mR77vBW.jpg

 

GFNo6Ry.jpg

 

tMecAOM.jpg

Teraz jeszcze tylko przód trochę w dół, o jakieś 2-3 cm.

 

uBYlHUi.jpg

I dystanse pod tylne koła, też z 2-3 cm na stronę.

 

3i3York.jpg

 

Wciąż nie mogę się zebrać w sobie i wziąć się za polerkę i wosk... Jak nie praca, to pogoda, jak nie pogoda to Assasin's Creed, jak nie Assassin's Creed to Netflix... I tak w kółko. :D

Edytowane przez DETT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, DETT napisał:

 

Wciąż nie mogę się zebrać w sobie i wziąć się za polerkę i wosk... Jak nie praca, to pogoda, jak nie pogoda to Assasin's Creed, jak nie Assassin's Creed to Netflix... I tak w kółko. :D



Ale, że jak to sprzedajesz...

 

jaka część assasina na tapecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Danko napisał:

Fajne koło, ale takie jakby.. Małe? 

W Lexie? Może faktycznie jest takie wrażenie, ale to jest 18-stka. Domyślnie jest koło 17", najczęściej takie:

1920px-Lexus_GS_430_II_20090720_front.JP

Więc ja mam +1 Inch Up. Wiesz, ta bryła jest strasznie ciężka, masywna, wręcz zwalista. Myślałem o pójściu od razu w 19", ale nie chcę tracić komfortu. Dość wysoki profil opon też robi swoje.

 

3 minuty temu, Dymian napisał:

Ale, że jak to sprzedajesz...

 

jaka część assasina na tapecie?

Normalnie... Życie to sztuka wyboru, a ja chcę poznać jeszcze wiele japońskich aut. Bo jestem wyznawcą JDM'u w ogóle, a nie "jednomarkowym" ekstremistą.

 

Kończę Oddysey, na początku kwarantanny był FreeWeekend na UPlay'u, ściągnąłem, pograłem, spodobało mi się, kupiłem full wersje i tłukę. Już ~200h mam nabite, a jeszcze dwa DLC mi zostały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...