Skocz do zawartości

Wolny dziad i turbodziad - legacy I i legacy turbo


sredniaq

Rekomendowane odpowiedzi

Górną śrubą w macpersonie nie dało rady wyregulować?

On tego nie wiedział, podobnie jak ja. Ale wrócę tam i powiem mu co i jak chyba że trzeba będzie wymienić te śruby...

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W bordowym założyłem ostatnio tłumik końcowy z STI new age. Wcześniej nie było okazji zaprezentować dźwięku, więc nadrabiam zaległości.

Na zimnym silniku jest tak:

https://youtu.be/BgG1KjDXyaU

 

i tak:

https://www.youtube.com/watch?v=QOgDwIHzdho&feature=youtu.be

 

A tak na ciepłym:

https://youtu.be/E3NW69gODN0

 

Na początku byłem troszkę rozczarowany dźwiękiem, ale teraz już mi się podoba. Na wolnych obrotach prawie go nie słychać, na wyższych fajny pomruk. Do ssaka w sam raz, do turbo chyba jednak szukałbym czegoś ciut głośniejszego.


Wczoraj wpadły w końcu zimówki. Nie ma co czekać, bo Norwegia nieprzewidywalna i nie wiadomo kiedy może spaść pierwszy śnieg
3495a88a6e55e87f0bb90569c3c013d2.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

 

 

w poszukiwaniu wymiany na tarczo-bębny (tył) która to jeszcze się nie odbyła,  przeczytałem cały temat od 1 strony - miła lektura

 

Dzięki. 

Jak trafisz na tarcze kotwiczne z dziadka, to dalej już powinno być łatwo. Z wątku @qbutek'a wynikało, że jeżeli będziesz chciał założyć z Imprezy, to chyba musisz mieć inne linki od ręcznego i coś tam jeszcze. Była fajna fotorelacja, ale zdjęcia już wyparowały, więc pozostał tylko opis...

 

Na razie nic się nie dzieje, bo turbodziadek stoi w oczekiwaniu na części. Dobrze, że śniegu nie ma  :P Ssak jeździ i nie zawodzi, pali przy -10 bez zająknięcia. Teraz w Norwegii przyszła odwilż, więc tam też nuda :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Czerwony dostał w końcu nową chłodnicę wody i płyn chłodniczy. Gotowy na zimowe harce  :evil2:

IMG_2795.jpg

IMG_2796.jpg

 

Wentylator też ładnie wygląda, bo jak montowałem wcześniej chłodnicę z automatu, to go trochę podpicowałem. Jutro cd serwisu.


Serwisu ciąg dalszy.

 

Dziadzia dostał nowy olej i filtr.

IMG_2800.jpg

IMG_2801.jpg

 

Potem zająłem się pielęgnacją  :P Zanim dojechałem do garażu skoczyłem na myjnie bezdotykową opłukać auto z drogowego syfu.

 

Już w garażu czerwony przeszedł mini kurację odmładzającą:

- odtłuszczanie i usuwanie resztek smoły i asfaltu

- mycie na dwa wiadra

- glinka

- płukanie

- suszenie

- aplikacja cleanera

- przetarcie karoserii IPA

- wosk: Colinite 475s.

- mycie szyb i aplikacja NW

 

Efekt końcowy:

 

IMG_2806.jpg

IMG_2807.jpg

 

Wyszło przyzwoicie.  :wub:

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekstra! Ciekaw jestem dalszych posunięć z T-dziadkiem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A usztywniasz&utwardzasz? Bo karoseria już swoje kilo - ma. To jest pożądany kierunek ale z takimi założeniami, że sztywność trzeba wspomóc (poliuretany, rozpórki i in.) - raczej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update:

Turbodziadek w końcu wrócił. Trochę to trwało, bo trzeba było czekać na części do skrzyni, które leciały z Japonii. Przy okazji chciałem też ogarnąć inne tematy.

Zabiegi:

- pełna rewizja skrzyni: wymiana synchronizatorów, łożysk, uszczelniaczy półosi, przesówki, uszczelek
- nowe sprzęgło: tarcza, docisk, łożysko koła zamachowego
- montaż płytek by @pegi
- olej do skrzyni ENEOS Super Premium Multi Gear 75W90
- nowy rozrząd: pasek OEM, napinacz, rolki 4 szt., jakieś uszczelki
- nowe hamulce przód: zaciski 4tłoczek po renowacji, tarcze gładkie Brembo, klocki Gafler i zestaw montażowy
- nowe hamulce tył: zaciski 2tłoczek po renowacji, tarcze TRW, klocki TRW, adaptery zacisków, zestaw montażowy
- nowe szczęki ręcznego i zestaw montażowy
- nowy płyn hamulcowy ATE
- nowe przewody hamulcowe w oplocie Goodridge
- nowe paski klimatyzacji i alternatora Contitech
- wymiana węży chłodniczych i przewodów podciśnienia na silikonowe Samco
- nowy płyn chłodniczy Prestone
- wymiana filtra i oleju silnikowego Valvoline VR1 Racing 10W60
- nowy filtr powietrza Knecht
- wymiana wahaczy przednich na aluminiowe STI
- nowe łączniki stabilizatora do wahaczy alu
- naprawa luzu w mechanizmie wycieraczek (kupiłem zestaw Dorman jakiś czas temu, ale słyszałem, że łatwo nie było...)

Skrzynia pochodzi z Imprezy STI podobno (nie dopytałem o model i przełożenia), całkiem fajna do mojego użytku, bo jeżdżę kombiakiem głównie trasy. Pierwsze biegi są krótkie, ale piątka już dłuuugga, więc przy 120 km/h mam chyba jakieś 2500 obr/min. Po remoncie wreszcie można zrobić szybkie redukcje i klepnąć marudera :yahoo: , co wcześniej było trochę trudniejsze, z racji zgrzytów i ciężko wchodzących biegów. Sprzęgło też już błagało o litość...
Poprosiłem też o wykonanie pomiaru kompresji. Wszędzie było między 9.5 a 10.coś. Wg. głównego mechanika to dobre wyniki, auto jedzie całkiem całkiem. a podczas powrotu do domu stuknęło mu 321000 km, co starałem się uwiecznić na fotce. O ile wiem, dół silnika nigdy nie był otwierany, głowice były wymieniane na jakieś chyba STIowe, ładnych kilka lat temu.
IMG_2700.jpg

Zdjęć w zasadzie nie ma, bo większość prac dotyczyła wnętrzności. Mam tylko takie:

IMG_2698.jpg
IMG_2699.jpg

 


Jeżeli chodzi o upgrade hamulców, to jeszcze ciężko coś powiedzieć, bo zestaw jeszcze się nie dotarł. Za jakiś czas powinnienem być trochę mądrzejszy.
Jeśli chodzi o skrzynię, to jakbym dostał inne auto :wub:
Wszystkie zabiegi wykonał zespół @Carfit, za co serdecznie dziękuję. Na koniec odebrałem umyte i wysprzątane auto :bowdown:

Plany:

1. poprawić blacharkę
2. zrobić przelot
3. więcej dmuchnąć :evil2:
4. rozpórki P + T
5. w dół ze 30mm
6. ...

 

P.S. foto spod maski będzie...

Edytowane przez sredniaq
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ładny front robót - jak nowy samochód

 

No jakieś 1.5 roku zbierałem graty do upgrade'u hebli, kupując okazjonalnie to tu to tam. Myślałem, że poczekam do wiosny, ale :twisted:. Na rewizję i sprzęgło też szykowałem budżet, w zasadzie rozrząd doszedł jako mniej planowany, ale wiedząc, że miał już jakieś 4-5 lat wolałem nie czekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajebiście. Zajebisty T-dziad ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajebiście. Zajebisty T-dziad ;)

Dzięki. Podziękowania należą się też poprzedniemu właścicielowi

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

546d5efbc91ed5b9ea93f7ecdab32f70.jpg

 

Komora silnikowa :)

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez sredniaq
  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoczyłem do wulkanizatora, bo opona nie trzymała ciśnienia. Problemem okazał się wentyl. Chwila roboty i po krzyku. Skorzystałem z okazji, że koło było zdjęte i strzeliłem szybką fotkę:

IMG_2718.jpg

 

Jeszcze tego samego dnia zrobiłem kontrolę zbieżności (po wymianie wahaczy nie miałem okazji):

 

IMG_2719.jpg

 

Jest ok, chociaż diagnosta stwierdził, że ciągnie minimalnie w prawo, winne mogą być opony i przydało by się na próbę zamienić opony stronami. 

Będzie chwila to spróbuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciągnie przy przyspieszaniu w jedna, a w druga przy hamowaniu? Sprawdź anty-lifty, te co są mają już z 10 lat i ze 100tkm..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciągnie przy przyspieszaniu w jedna, a w druga przy hamowaniu? Sprawdź anty-lifty, te co są mają już z 10 lat i ze 100tkm..

Dzięki za sugestie. Wezmę pod uwagę przy okazji jakiejś roboty z zawiasem.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie elementy gumowo- albo poliuretanowo-metalowe. Niewielki wysiłek w postaci wpisania do gugla "anty-lift subaru" dostarczy Ci multum odpowiedzi. Wesołych Ś.!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...