sredniaq Opublikowano 20 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 (edytowane) Wczoraj trochę się wydarzyło. Z góry przepraszam za jakoś zdjęć, ale jak pewnie sami wiecie, nie jest łatwo pracować i jeszcze trzaskać profesjonalne foty. Od jakiegoś czasu w garażu leżały i czekały na swoją kolej amorki. W zeszłym tygodniu przyjechały sprężyny H&R -25mm, więc z okazji dnia wolnego postanowiłem przeprowadzić operację wymiany. Na początek porównanie seryjnej sprężyny z nową H&R: Jak widać na pierwszy rzut oka różnica jest dosyć spora, ale nowa jest też twardsza, więc suma różnica wysokości to faktycznie około 25mm Tutaj przymiarka z amortyzatorami: Demontaż starego zawiasu z przodu poszedł bez problemu, żadnej urwanej czy zapieczonej na maksa śruby. Po chwili już całe kolumny były złożone. Kontrola łożysk w górnych mocowaniach wykazała lekki luz na prawym łożysku, ale bez tragedii. Łożysko dostało nowy smar ile tylko wlazło. Wymiana mocowań w późniejszym terminie... Hop i na miejscu: Tył wymagał odrobinę więcej pracy z racji demontażu tylnej kanapy: Jak być może widać na zdjęciu, rdzy w zasadzie nie ma Po demontażu kolumn szybki rekonesans kielichów amortyzatorów: Prawa strona, od góry: ... i od spodu: Jak widać jest całkiem dobrze. I czas na lewą stronę. Góra: ... i od spodu: Trochę powierzchownej rdzy, ale nadal zdrowo, co mnie bardzo cieszy. Potem nastąpiła kontrola górnych mocowań tylnych. Tutaj widać, że już od dłuższego czasu błagały o wymianę: Niestety na miejscu nic nie jest dostępne, więc z wymianą musimy się wstrzymać do czasu otrzymania nowych części. Wtedy też przeszlifujemy rdzę i zakonserwujemy kielichy od spodu. Konserwacja kupiona, zaraz zamówię wszystkie 4 mocowania i jak tylko znowu zrobi się ciepło, przystąpimy ze znajomym do roboty. Obie kolumny na tył już złożone. I do auta: Lewa strona: Prawa strona: Robota zajęła jakieś 7h, z tym, że ja wykonałem większość zadań samodzielnie, a mój mechanik w tym czasie dłubie sobie swój projekt, przy którym też chętnie pomagam. Wołam go, gdy czegoś nie wiem, lub potrzebuję jakiejś pomocy. BMW przyjechało jako wydmuszka. W aucie siedzi motor 1JZ z Toyoty. Reszty szczegółów nie podam, bo się nie znam, ale gdyby ktoś bardzo chciał, mogę popytać W zasadzie obserwuję postępy prac od samego początku, jeszcze zanim wjechała klatka. Po tej krótkiej dygresji wróćmy do meritum, czyli dziad w końcu na kołach: Muszę przyznać, że wreszcie to jakoś wygląda Prowadzi się bardzo fajnie. Jeszcze nie byłem na zbieżności, bo nie chcę płacić dwa razy. Zrobię to, jak wjadą już nowe mocowania. Dla przypomnienia jeszcze jedna fota, jak było przed wymianą zawiasu: Auto stało się zwarte. W tej chwili ustawienia, to 1 z przodu i 4 z tyłu. Będę kombinował i zmieniał, aby znaleść najbardziej optymalne do mojego stylu jazdy. Uff... Edytowane 20 Maja 2016 przez sredniaq 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 20 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 Czyli masz dokładnie to samo co u mnie i jest to chyba najlepsza opcja w rozsądnym budżecie. Różnica w obniżeniu budy jest widoczna gołym okiem, a zdjęcia tego do końca nie oddają. U mnie ta tendencja jest jeszcze wyraźniejsza przez bardziej odsunięte fele. Niestety, pomimo krótkiej przejażdżki jeszcze nie potrafię ocenić jak to się w sumie prowadzi... ale wygląda bardzo zacnie I zmień te bębny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 20 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 Czyli masz dokładnie to samo co u mnie i jest to chyba najlepsza opcja w rozsądnym budżecie. Dojdą górne mocowania i będą kompletne nowe 4 kolumny, w cenie porównywalnej do taniego gwintu... I zmień te bębny Na razie nie ma skąd dorwać części. Polowanie trwa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 20 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 Ja nigdy gwintu nie miałem, ale AGX to koszt circa 2 tysie, sprężyny 1 tysiak, razem jak nietrudno policzyć daje 3 tysie za nowy kompletny zawias... Nie sądzę by w tej kasie można było kupić nowy gwint. KW V1 to koszt z 1,5 tysiąca euro (strzelam, ale pewnie coś koło tego). Bilsteina nie sprawdzałem, Tein na pewno jest droższy. O Chińczykach nie mówię, rzecz jasna... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 20 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 (edytowane) Odszczurzania auta ciąg dalszy. Jako, że do wymiany tylnych amortyzatorów musiałem zdemontować tylną kanapę. Moim oczom ukazał się taki widok: Kanapa też nie prezentowała się najlepiej: Wykładzina bagażnika: Sumienie nie pozwoliło mi składać, bez choćby odrobiny sprzątania: Od razu lepiej: Kanapa, oparcie i wykładzina bagażnika została przeprana najpierw Vanish'em do dywanów, a potem jakimś środkiem do prania tapicerki TurtleWax, który akurat był pod ręką. Foty jutro, bo dzisiaj nie zdążyłem, zaczęło lać. Nie sądzę by w tej kasie można było kupić nowy gwint. Tym bardziej mnie to cieszy Bilsteina nie sprawdzałem Miałem okazję przejechać się na prawym STI new age z tym zawiasem i nawet właściciel przyznał, że średnio nadaje się to do codziennego użytku. Ja raczej długo w tym bym nie wytrzymał, skoro auto jest do codziennego użytku. O koszcie nie wspominając... Edytowane 20 Maja 2016 przez sredniaq Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sigma111 Opublikowano 20 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 Do tego brązowego nie wrzuca 2JZ ... wykrztusi tam koło 800 KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 20 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 Do tego brązowego nie wrzuca 2JZ ... wykrztusi tam koło 800 KM Budżet nie puszcza... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 24 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Dłubię sobie dalej... Dzisiaj na tapecie wymiana pająka kierunkowskazów i wycieraczek. W moim aucie do tej pory była uboga wersja GL: A tutaj dla porównania wersja z GX. Jak widać, ma regulację interwału czasowego wycieraczek - przydatna rzecz w codziennym użytkowaniu: Zabrałem się za demontaż. Najpierw plastiki zasłaniające kolumnę kierownicy. 4 wkręty od spodu i zdejmujemy osłony. Dla ułatwienia dostępu do kostek pod kierownicą zdemontowałem też długi plastik osłaniający bezpieczniki pod spodem deski. Potem zaślepka kierownicy - siedzi na 3 wciskanych bolcach. Chwila szarpania i po sprawie: Potem chyba dwie śruby trzymające pająk, rozpiąć kostki i wyciągamy. Okazało się, że pająk z wersji GX ma już przygotowaną wiązkę i dodatkowy pierścień na pająku pod poduchę powietrzną Pozbyłem się więc zbędnej masy Szybkie porównanie i niby wszystko się zgadza, poza jedną kostką. Brakowało jednego pinu od klaksonu. Chwila walki i odzyskałem pojedynczy kabelek i włożyłem do nowej kostki, w której było wolne miejsce. Reszta kabelków identyczna, nawet kolory te same. Czas składać. Kostki na miejsce, nowe trytytki, żeby kable nie latały. Walka z plastikami, wkręty na miejsce i gotowe. Wszystko działa, tylko klakson się coś przycina. Muszę chyba wymienić sprężynkę, bo nie odbija do końca i nie chce trąbić. Detal do ogarnięcia w wolnej chwili. Efekt końcowy: Mała rzecz, a cieszy 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 I kolejne 5KM więcej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamski Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Fajna rzecz. Mam i używam..! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil13 Opublikowano 28 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2016 Auto pełne charyzmy. Gratulacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 4 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2016 (edytowane) Wczoraj pobawiłem się w detailera: Jedna fota z przygotowań: aktywna piana SG snow foam Prick Bort IronX SG snow foam Mycie na 2 wiadra szamponem Meg's Glinka Meg's Osuszanie Ręczne polerowanie przy użyciu Meg's UC, a potem Meg's FP przetarcie IPA szybkie płukanie myjką Cleaner Dodo Juice Lime Prime Lite Wosk Dodo Juice Purple Haze Felgi: najpierw IronX, potem Valet Pro Dragon Breath Szyby płynem Meg's coś tam... Wnętrze nawet nie ruszone. Całość zajęła jakieś 7h, zważywszy na to ile się ostatnio zmieniło, uważam to za sukces, że udało mi się ukraść tyle wolnego czasu Efekt jakiś tam jest, polerowanie ręczne to ciężki kawałek chleba, ale poprawa średnio widoczna. IronX odsłonił też dużo ubytków w lakierze, których wcześniej nie było widać na pierwszy rzut oka. Była to moja pierwsza tak rozległa robota... Tak wyszło: Wczoraj skończyłem auto i nigdzie nie jeździłem. Koło auta rosną drzewa, które pylą. Dzisiaj na dachu i klapie pojawiła się solidna warstwa zielonego pyłu. Jeszcze jeden mod: Niedawno zakupiłem na eBay'u spryskiwacze mgłowe do Citroena C3, o których była mowa w którymś wątku, chyba w dziale Forester. Trochę w ciemno, ale ryzyko niewielkie. Leżały już parę dni, dzisiaj sobie o nich przypomniałem. Szybkie porównanie: W tym miejscu tylko wspomnę o: Koło auta rosną drzewa, które pylą. Dzisiaj na dachu i klapie pojawiła się solidna warstwa zielonego pyłu. Na zdjęciu powyżej widać dach auta nie ruszanego 24h Dla dociekliwych fota opakowania z numerem części, gdyby ktoś nie był pewien czego szukać. Ja wpisywałem na eBay Citroen C3 Mist washers Montaż zajmuje 5 minut z przygotowaniem narzędzi O dziwo pasują bez problemu, identyczny rozmiar otworu, przy montażu nie napotkałem żadnych problemów Pierwszy film to porównanie oryginału i nowego: Drugi to już po montażu: Z pierwszych obserwacji wynika, że w tej chwili pryskają ciut powyżej połowy wysokości szyby. Jeszcze nie testowałem podczas szybkiej jazdy, po testach napiszę może jakieś wnioski Edytowane 4 Czerwca 2016 przez sredniaq 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 6 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2016 Fajnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 10 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2016 Na autostradzie przy 110 km/h sikają raczej słabo, na sam dół. Spróbuję pokombinować z jakąś delikatną podkładką, żeby je lekko podnieść. Dzisiaj przyciemniłem sobie trochę boczne szyby i tylne trójkąty. Robiłem to pierwszy raz, więc jakościowo szału nie ma. Ale jest trochę lepiej, nie będzie dzieciom słońce świecić i mam nadzieje, że auto będzie się mniej nagrzewać w słońcu. Podjąłem też próbę przyciemnienia tylnej szyby, ale poległem z kretesem. Nie będę już podejmował kolejnej próby. Jak znajdę kogoś, kto mi to zrobi tanio, to zrobię, póki co zostawiam jak jest. Z bliska nie pokażę, bo jednak oklejenie mało profesjonalne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 12 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2016 Wygląda zajebiście. Koniecznie musisz teraz tył zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 12 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2016 Fajny ten Twój Dziadek, śledzę wątek od samego poczatku, szacun za robotę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 12 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2016 Wygląda zajebiście. Koniecznie musisz teraz tył zrobić. Dzięki. Z tyłem sam nie dam rady. Szukam kogoś, kto mi to ogarnie. Na razie zasięgnąłem opinii, że PlastiDip niestety nie zastąpi folii, bo jego transparentność jest prawie zerowa. Fajny ten Twój Dziadek, śledzę wątek od samego poczatku, szacun za robotę Dziękuję. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 21 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 (edytowane) Dzisiaj podczas mycia zauważyłem brak jednego dekielka. Szukam kapselka do felgi: Może komuś zalega jedna sztuka, zanim będę zamawiał cały komplet? Edytowane 21 Czerwca 2016 przez sredniaq Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 27 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2016 Wczoraj zabrałem się za przygotowanie zimowego setupu. Stalówki wyglądały słabo, stąd pomysł na nowy look: Obklejanie poszło dosyć sprawnie, za chwilę poszedł podkład: Potem kolor: Potem zaczęło padać, więc nie zdążyłem rzucić warstwy klaru. Schowałem je do garażu, dzisiaj już leje, więc dalej leżą oklejone. Efekt końcowy niebawem. Dzisiaj dokończyłem zabawę z zimówkami: Pogoda średnia, ale i tak poświęciłem trochę czasu na upiększanie auta: Pomalowałem hak holowniczy, bo wyglądał już średnio, tutaj już efekt końcowy: Zrobiłem też prowizoryczne zaprawki progów na łączeniu z błotnikiem, obie strony: Lewa strona, pokryte Cortanin F, potem podkład: Z prawej to samo: Musiałem oderwać te wąskie listwy, co przychodzą na błotnik, prysnę w kolor to wrócą na auto na klej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 27 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2016 Ładnie wyszły te zimówki;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 27 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2016 Tutaj szybka przymiarka: Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 28 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2016 Ja zrobiłem dokładnie to samo z zimówkami, również stalowe, bardzo podobne. Wyczyściłem, położyłem podkład, a potem pomalowałem, też na biało. Po jednym sezonie zaczęły wyłazić rdzawe plamki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 28 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2016 Po jednym sezonie zaczęły wyłazić rdzawe plamki Zobaczymy jak będzie u mnie. Może następnym razem dam do piaskowania... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 28 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2016 Najgorsze jest to, że naprawdę się przyłożyłem mając nadzieję, że trochę to wytrzyma... Nie wiem, może to kwestia samej farby, a może soli za dużo W każdym razie, drugi raz tego nie będę robił. Tak jak piszesz, jeśli już, to piaskowanie, itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 29 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2016 Najgorsze jest to, że naprawdę się przyłożyłem mając nadzieję, że trochę to wytrzyma... No to ja przeciwnie, prawie zero czyszczenia i szlifowania, podkład i heja Dzisiaj w ramach porządków pomyłem trochę części zapasowe Do wszystkiego zastosowałem K2 do mycia silników. Było pełno tłustego brudu, więc nie było sensu się cackać. Na fotach akurat po myciu suszenie na słoneczku. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się