Jump to content

test łosia


vonda
 Share

Recommended Posts

czy ktoś mi może przybliżyć na czym polega problem Subaru przy "testach łosia" ?

wg http://teknikensvarld.se/algtest/  2 litrowy Subaru Forester z 2008 roku

/niestety nie wiem który to model - czy np jeszcze SG z manualną skrzynią = bez ESP - co by go tłumaczyło poniekąd - czy już SH z seryjnym (?) ESP/

wypada tak słabo, zeby nie powiedzieć fatalnie ... 

Przecież jest tak chwalony za "dobre prowadzenie", przyczepność w zakrętach, niski środek ciężkości, stały napęd mający ponoć procentować właśnie w podobnych sytuacjach itp ... a tu maksymalna prędkość jaką udało się im osiągnąć to ledwie 62 km ... jeden z najgorszych wyników ...  cała konkrencja (nawet ponoć taki słaby w zakrętach Outlander bije go na głowę ...)

 

co ciekawe pozostałe Subaru tez nie najlepiej ... Impreza w dieslu 66km ... też daleko do uważanych za przyzwoity wynik 70km ... Kurcze, Citroen Xantia z 1999 roku przejechała z prędkością 85 km ! ta różnica to przepaść.

Link to comment
Share on other sites

 

 Citroen Xantia z 1999 roku przejechała z prędkością 85 km ! ta różnica to przepaść.

 

Teraz wszyscy rzucą się na fure leona     :D :D :D

...tak wogule to bardzo dziwny ten test skoro Nissan X-Trail dCi 130 4×4 uzyskał lepszy czas niż Audi R8 4,2 FSI, Lotus Elise S czy Nissan GTR... :facepalm:

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

...tak wogule to bardzo dziwny ten test skoro Nissan X-Trail dCi 130 4×4 uzyskał lepszy czas niż Audi R8 4,2 FSI, Lotus Elise S czy Nissan GTR... :facepalm:

 

niemniej jednak nie jest to firma "krzak", z ich opinią się liczą ... pamiętacie problemy z Mercedesem klasy A ? po tych testach wprowdzili do nich seryjne ESP ... a nie tak dawno problemy z Jeepem ? długo się to ciągnęło, Jeep bronił się intensywnie ... i bezkutecznie ... do czasu nowego / poprawionego modelu  ;-)

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

 

...tak wogule to bardzo dziwny ten test skoro Nissan X-Trail dCi 130 4×4 uzyskał lepszy czas niż Audi R8 4,2 FSI, Lotus Elise S czy Nissan GTR... :facepalm:

 

niemniej jednak nie jest to firma "krzak", z ich opinią się liczą ... pamiętacie problemy z Mercedesem klasy A ? po tych testach wprowdzili do nich seryjne ESP ... a nie tak dawno problemy z Jeepem ? długo się to ciągnęło, Jeep bronił się intensywnie ... i bezkutecznie ... do czasu nowego / poprawionego modelu  ;-)

 

Tylko, że tutaj jest inna sytuacja. Zastanawiające jest to, że Nissan z cięzkim silnikiem diesla uzyskał większą prędkość od supersportowych aut...

Link to comment
Share on other sites

Z filmików prezentujących te testy wynika, że dla każdego samochodu była wprowadzona pewna sekwencja ruchów kierownicą, taka sama dla wszystkich aut. Ale każdy samochód będzie inaczej się zachowywał np. w drugiej sekundzie po skręceniu kierownicą o powiedzmy 1 i 0,5 i będzie wymagał innej reakcji na jego zachowanie w danym momencie. Podejrzewam, że ten sprzęt jedynie gwarantuje te same warunki i tę samą sekwencję oddziaływania na układ kierowniczy i napędowy ale nie potrafi właściwie zareagować w sposób właściwy... Inaczej - w jednym aucie już należałoby odkręcić kierownicę, w innym jeszcze trzymać w tym samym położeniu, a system tego, prawdopodobnie nie potrafi zrobić. Może stąd te rozbieżności i dziwne wyniki...

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Z filmików prezentujących te testy wynika, że dla każdego samochodu była wprowadzona pewna sekwencja ruchów kierownicą, taka sama dla wszystkich aut. Ale każdy samochód będzie inaczej się zachowywał np. w drugiej sekundzie po skręceniu kierownicą o powiedzmy 1 i 0,5 i będzie wymagał innej reakcji na jego zachowanie w danym momencie. Podejrzewam, że ten sprzęt jedynie gwarantuje te same warunki i tę samą sekwencję oddziaływania na układ kierowniczy i napędowy ale nie potrafi właściwie zareagować w sposób właściwy... Inaczej - w jednym aucie już należałoby odkręcić kierownicę, w innym jeszcze trzymać w tym samym położeniu, a system tego, prawdopodobnie nie potrafi zrobić. Może stąd te rozbieżności i dziwne wyniki...

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

hmm... na stronie d której link podałem jest filmik z BMW ... ja tam widzę kierowcę, nie "sprzęt" . (podobie na przedstawionych 3 zdjęciach)

Są tam filmy testów innych samochodów prowadzonych przez tą redakcję / organizację ?

Edited by vonda
Link to comment
Share on other sites

 

 

hmm... na stronie d której link podałem jest filmik z BMW ... ja tam widzę kierowcę, nie "sprzęt" . (podobie na przedstawionych 3 zdjęciach) Są tam filmy testów innych samochodów prowadzonych przez tą redakcję / organizację ?

Tabelki wyglądają fajnie,brakuje w nich tylko opisu warunków,temperatur,w jakie opony wyposażone były auta i paru jeszcze rzeczy.Tabelka z linka prowadzona jest od ładnych paru lat,film z BMW to raczej z jakiegoś eventu jest niż z faktycznego testu.

Bez opisu szczegółów testu,warunkach w jakich się odbywały testy poszczególnych aut itd,trudno jednoznacznie orzec o jego wartości.  

Link to comment
Share on other sites

 

hmm... na stronie d której link podałem jest filmik z BMW ... ja tam widzę kierowcę, nie "sprzęt" . (podobie na przedstawionych 3 zdjęciach) Są tam filmy testów innych samochodów prowadzonych przez tą redakcję / organizację ?

Tabelki wyglądają fajnie,brakuje w nich tylko opisu warunków,temperatur,w jakie opony wyposażone były auta i paru jeszcze rzeczy.Tabelka z linka prowadzona jest od ładnych paru lat,film z BMW to raczej z jakiegoś eventu jest niż z faktycznego testu.

Bez opisu szczegółów testu,warunkach w jakich się odbywały testy poszczególnych aut itd,trudno jednoznacznie orzec o jego wartości.  

 

wszystko prawda ... ale gdyby łatwo dało się podważyć ich wiarygodność to ani Mercedes ani Jeep nie przejmowali by się tym na tyle żeby wprowadzać zmiany w samochodach. To, że my nie znamy dokładnych procedur nie znaczy, że producent auta nie miał do nich dostępu ... w przypadku Jeepa są w sieci fimiki w kótrych próbowali udowodnić, że teknikensvarld.se nie mają racji... i zdaje się niezbyt skutecznie ;-)

Link to comment
Share on other sites

Zwróć uwagę,że część z tych testów przebiegała w warunkach określonych jako wilgotne,pytanie czy to było po deszczu,w czasie deszczu czy w bardzo mglisty i chłodny dzień.

Ten fakt pokazuje,że owszem ustawienie pachołków do testu podlega określonym wymogom i jest stałe,ale już nawierzchnia czy pogoda takimi stałymi nie jest.

Trochę te czynniki na wyniki testu wpływu mają. ;)

Link to comment
Share on other sites

Zwróć uwagę,że część z tych testów przebiegała w warunkach określonych jako wilgotne,pytanie czy to było po deszczu,w czasie deszczu czy w bardzo mglisty i chłodny dzień.

Ten fakt pokazuje,że owszem ustawienie pachołków do testu podlega określonym wymogom i jest stałe,ale już nawierzchnia czy pogoda takimi stałymi nie jest.

Trochę te czynniki na wyniki testu wpływu mają. ;)

zwróciłem uwagę ... niestety ani Forester ani Impreza w warunkach wilgotnych nie była testowana ... więc nie jest to wytłumaczenie.

Link to comment
Share on other sites

 

Zwróć uwagę,że część z tych testów przebiegała w warunkach określonych jako wilgotne,pytanie czy to było po deszczu,w czasie deszczu czy w bardzo mglisty i chłodny dzień.

Ten fakt pokazuje,że owszem ustawienie pachołków do testu podlega określonym wymogom i jest stałe,ale już nawierzchnia czy pogoda takimi stałymi nie jest.

Trochę te czynniki na wyniki testu wpływu mają. ;)

zwróciłem uwagę ... niestety ani Forester ani Impreza w warunkach wilgotnych nie była testowana ... więc nie jest to wytłumaczenie.

 

Byłoby dla mnie wystarczającym wytłumaczeniem, jeśli np. Forester był testowany na fabrycznych Geolandarach  ;)

 

Ale przyznam, że też się zdziwiłem (a jest tabelka i tekst w ostatnim lub przedostatnim Motorze), że na 1. miejscu, z dużą przewagą przed kilkoma Porsche, jest Citroen Xantia ...  :huh:

Edited by pegi
Link to comment
Share on other sites

 

 

że na 1. miejscu, z dużą przewagą przed kilkoma Porsche, jest Citroen Xantia ... 

Z zaawansowanym aktywnym hydropneumatycznym zawieszeniem ze stabilizowaniem poprzecznym za pomocą siłowników,sterowanym mikroprocesorem z kilkunastoma czujnikami,zapewniało prawie w każdych warunkach jak najlepszy kontakt opon z nawierzchnią eliminując nurkowanie przy hamowaniu i przechyły nadwozia w zakrętach. ;)


 

 

Byłoby dla mnie wystarczającym wytłumaczeniem, jeśli np. Forester był testowany na fabrycznych Geolandarach  ;) 
 

Testowane są auta nowe z wyposażeniem fabrycznym czyli opony również z fabryki.

 

 

zwróciłem uwagę ... niestety ani Forester ani Impreza w warunkach wilgotnych nie była testowana ... więc nie jest to wytłumaczenie.

Zwróć również uwagę na opony,stan nawierzchni i jej temperatura mimo suchych warunków,to nie są stałe i jednakowe warunki. ;)

Link to comment
Share on other sites

 

że na 1. miejscu, z dużą przewagą przed kilkoma Porsche, jest Citroen Xantia ... 

Z zaawansowanym aktywnym hydropneumatycznym zawieszeniem ze stabilizowaniem poprzecznym za pomocą siłowników,sterowanym mikroprocesorem z kilkunastoma czujnikami,zapewniało prawie w każdych warunkach jak najlepszy kontakt opon z nawierzchnią eliminując nurkowanie przy hamowaniu i przechyły nadwozia w zakrętach. ;)

Ciekawe, czy da się zrobić swap tego zawiasu do gietka...  ;)

Link to comment
Share on other sites

Na szkoleniu techniki jazdy przejeżdżałem test łosia (ustawiony jak w Szwecji) kilka razy moim foresterem (a także mini). Jak pojechałem szybciej - skosiłem słupki, ale czułem się bezpiecznie - samochód nie wyleciał z drogi, dałem radę ominąć "łosia", nie czułem, że się przewrócę - po prostu nie wróciłem na swój pas dostatecznie szybko - oczywiście można sobie wyobrazić sytuację, w której był by to koniec mojego życia, ale różnica to pojedyncze kilometry na godzinę. W płaskim mini też się wylatuje i na szybkościomierzu nie widać różnicy. Jednego jestem pewien - lepszy kierowca uzyskał by lepszy wynik i większą różnicę niż ja różnymi samochodami (czego dowodem jest, że w jeździe na czas kierowców Carrery S, BMW M4 i kilku innych szybkich wozów objechał pan w Oplu Zafirze dieslu : )) ).

Link to comment
Share on other sites

Filmik wprowadził mnie w zdumienie, natomiast posiadam Forestera MY 06 z wolnymssakiem 158 kM oraz służbowego nowego Hyunadia i 40 nisko zawieszonego i na kapciach 17''x 215. Często przemieszczając się po tej samej  trasie, wszelkiego rodzaje zakręty, łuki etc.etc, zdecydowanie lepiej i stabilniej pokonuje je Leśnikiem aniżeli i40. Subaru pewniej i stabilnie zachowuje się w przeciwieństwie do i 40 który jest nadsterowny przy mniejszych prędkościach o ok 20-25 km . Nie wiem, może to subiektywne odczucie, ale licznik nie kłamie a na tym jestem wyczulony... Zwał jak zwał, Forester jest zacny i jestem ciekaw jak te auta z filmików będą sobie radziły  gdy spadnie śnieg... W zeszłym tygodniu, podczas wyjazdu do  Szczyrku  i warunków zimowych widziałem ja świetnie radziły sobie BMW, Saaby, Reanulty etc..

 

Amen    

Link to comment
Share on other sites

jak wyżej.

 

porównywałem Forka SH do swojego poprzednika- vectra C, gabaryty zbliżone tylko Forek trochę cięższy i wyżej środek ciężkości, jednak wszelkie zakręty (osiedlowe rondka) dużo lepiej pokonywał Forek, w oplu podsterowność i "płużenie" pojawiało się znacznie szybciej i to mimo letnich opon (porównywałem w marcu jak już było >16 stopni), a Forek na starych zimówkach.
Jedyny dyskomfort odczuwają... pasażerowie, którzy nie zawsze są przygotowani na taką siłę odśrodkową :D

Link to comment
Share on other sites

To siła 4x4 , właśnie piojechalem do Tesco po mleko dla małej i dałem ognia na ile da się go dac w automacie. Te prowadzenie ta przyczepność, nie mam tego w fabi , nie mialem w żadnej fwd. Wystarczy że depne gaz a 4 koła ciągną jak po szynach. :) tylko subaru tyle w temacie. A dziś jeszcze przy okazji jazdy próbnej z ogladajacym forka zaoralem placyk na zaciszu :) i chętnie bym to robił całymi dniami .

Link to comment
Share on other sites

Ja mam doświadczenie z wieloma autami i myślę, że mogę stąd wyciąnąć pewne wnioski. W rodzinie oprócz Forestera MY05 był jeszcze Passat B5, Mazda 3, a obecnie Mazda 6 GJ. Każda z osobówek prowadziła się zdecydowanie precyzyjniej od Forka i była stabilniejsza od niego na zakrętach pokonywanych z jednostajną prędkością. Wczoraj ujeżdżałem fabrycznie nową Mazdę 3. Po kilku godzinach spędzonych w tym aucie i przesiadce do Forestera wydawało mi się, że  układ kierowniczy Forka jest połączony z kołami jakimś systemem gumek.

Forester SG ma dość proste i mało zaawansowane zawieszenie. Brak tam wyszukanych, wielowachaczowych rozwiązań.  Do tego jest dośc wysoko zawieszony i postawiony na oponach o wysokim profilu. Dlatego w teście łosia nie ma szans z nowocześniejszymi konstrukcjami. Jego przewaga polega na czym innym. Stały napęd na cztery koła zapewnia świetną trakcję w warunkach zmniejszonej przyczepności. Pozwala też na szybsze pokonywanie zakrętów ludziom, którzy wiedzą jak wykorzystać zalety napędu - może i Xantia szybciej przejedzie test łosia, ale w moim przekonaniu Forek w sprawnych rękach nie dałby jej szans na krętym torze - mógłby szybciej wychodzić z zakrętów, przy ostrej, sportowej, świadomej i przemyślanej jeździe byłby bardziej stabilny niż walczący z nadsterownoscią czy płużący przodem citroen.  

Edited by subcharles
Link to comment
Share on other sites

Macie moze koledzy linka z jakims filmem Forkiem (najchetniej SG) z testu losia? Bycmoze to przez lekko klapniety SLS ale mam wrazenie, ze auto jest strasznie wywrotne i balbym sie przejechac szybciej przez taka szykane...

Link to comment
Share on other sites

Macie moze koledzy linka z jakims filmem Forkiem (najchetniej SG) z testu losia? Bycmoze to przez lekko klapniety SLS ale mam wrazenie, ze auto jest strasznie wywrotne i balbym sie przejechac szybciej przez taka szykane...

nie znalazłem ale mam coś ala BRZ :

http://www.autoblog.com/2012/10/25/toyota-gt86-fails-moose-test-in-spectacular-fashion/

;-))

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...