Skocz do zawartości

Zwykły Lanos STI do jazdy po bułki.


KASIAiMIŚ

Rekomendowane odpowiedzi

@Ptasi0r jak czytam Twój tekst, to jakbym pisał o sobie :). Podobny setup, ten sam warsztat i stroiciel i podobne obserwacje. Jedyna różnica, że mój hawk od remontu zrobił jakieś 15k km, ale ten dystans można pewnie porównać do 100k km w normalnym użytkowaniu, bo auto było głównie upalane a i w międzyczasie moc znacznie wzrosła :biglol:. Także ta kucizna nie taka straszna ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim warto pamiętać że są dwa rodzaje kutych tłoków i oba rodzaje są inaczej pasowane. Te ze stopu 4032 są pasowane niewiele luźniej niż OEM, ale mają mniejszą wytrzymałość, w ulicznej jeździe sobie bez problemu radzą. Mocniejsze ze stopu 2618 są dużo luźniej pasowane i one już na ulice się słabo nadają. Dlatego to zawsze jest kompromis między trwałością a wytrzymałością i trzeba je dobierać do sposobu używania auta i planowanej mocy.

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, skwaro napisał:

Przede wszystkim warto pamiętać że są dwa rodzaje kutych tłoków i oba rodzaje są inaczej pasowane. Te ze stopu 4032 są pasowane niewiele luźniej niż OEM, ale mają mniejszą wytrzymałość, w ulicznej jeździe sobie bez problemu radzą. Mocniejsze ze stopu 2618 są dużo luźniej pasowane i one już na ulice się słabo nadają. Dlatego to zawsze jest kompromis między trwałością a wytrzymałością i trzeba je dobierać do sposobu używania auta i planowanej mocy.

 

Dokładnie tak jak mówisz, poniżej wklejam szerszy opis różnić pomiędzy stopami :

 

What is the difference between the 4032 and 2618 alloys commonly used for forged pistons? 

4032 is an aluminum alloy with a high silicon and nickel content. It has excellent wear and abrasion resistance and maintains its dimensional integrity over a longer life cycle. Additionally, it has a lower coefficient of thermal expansion allowing pistons to be installed with smaller piston to cylinder clearance resulting in a tighter combustion seal with less noise. These characteristics make it most suitable in high performance street driven applications.

2618 is an aluminum alloy with moderate copper and magnesium content but no slicon. It is a denser alloy with higher thermal conductivity and expansion rate. While these properties require it to be installed with increased piston clearance, it is beneficial in terms of reducing crown temperatures. 2618 has greater strength and ductility making it more forgiving to extreme conditions and detonation. Tensile strength of 2618 is approximately 64ksi vs. around 52ksi for 4032. However, its wear resistance and ring groove dimensional integrity suffers over the long term making it more stuiable for racing applications where shorter life cycles are anticipated and expected.

 

Poza tym, że można wybierać pomiędzy różnymi stopami to niektórzy producenci (jak np. Cosworth czy Mahle) stosują dodatkowe powłoki które mają redukować ścieranie się ścian cylindrów:

 

2015-10-12_15-02-25.jpg

 

źródło: https://www.dieselarmy.com/engine-tech/engine/tech-piston-material-selection-with-mahle-motorsports/

 

 

Ogólnie kute tłoki to nie taki diabeł straszny, aczkolwiek na miejscu @KASIAiMIŚ dla seryjnej mocy i codziennego bułkowozu z dużymi przebiegami chyba też bym wkładał OEM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie. Po pierwsze to my tu mamy zime 6 miesiecy, 4 miesiace "jesieni" i 2 miesiace lata. Temperatury troche inne, czesto kilkukrotne podjazdy po 3-5km (mozna powiedziec na zimnym), mocne wjazdy na 2500mnpm (gdzie praktycznie katujesz w przedziale 40-90), spokojne jazdy bocznymi drogami bez prostych i do tego od czasu do czasu szybsze przejazdy autostrada (po 1000-1500km na raz czasami bez gaszenia bo nie ma czasu na studzenie). To sa dziwne, calkiem inne okolicznosci od Waszych. Nie zalezy nam na mocy. Program chcemy zrobic zeby dopracowac te podobno beznadziejne mapy seryjne.

 

Mielismy juz raz kucizne w GT i tez mamy swoje zdanie. I chcieli bysmy miec jeszcze raz GT, ale nie stac nas na to niestety.

Najwazniejsze jak juz ktos napisal zeby wiedziec do czego to ma byc. U nas ma to byc dalej bulkowoz, autobus szkolny, auto dostawcze i van na wakacje. Mysle wiec, ze dalej bedzie ok. A jak nie.... to sie dowiecie i powiecie, trzeba bylo inaczej.

 

Jedyne co mnie tak na serio zastanawia to olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 3.12.2018 o 13:52, tomekmix napisał:

Mi się tam podoba ten filmik  "bez sensu" :D

 

Dzieki :)

 

W dniu 3.12.2018 o 15:22, Mateusz22 napisał:

Nadejdzie chwila, że kupię lanosa jako dupowóz :)

Po remoncie jakie parametry wyszły, bo chyba nic nie podawałeś?

 

Szalu nie ma w liczbach. Mniej wiecej 320KM i 500Nm. W odczucach na drodze na razie jest za szybko na razie, musimy nauczyc sie auta od nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, filipk93 napisał:

u mnie po remoncie to samo, dokladnie 323/511. Roznica mocno odczuwalna pomiedzy serią :)

Ja muszę wreszcie sprawdzić jak to u mnie wygląda. Ale odczucia jak się przejechałem po kilkutygodniowej przerwie przy -3st. C naprawdę bardzo pozytywne :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Simon WRC napisał:

Ja muszę wreszcie sprawdzić jak to u mnie wygląda. Ale odczucia jak się przejechałem po kilkutygodniowej przerwie przy -3st. C naprawdę bardzo pozytywne :).

Ciekaw jestem ile ci wydmuchało, ty masz dolot dodatkowo co pewnie daje pare KM i NM, wydechy mamy zbliżone, downpipe ze sportowym katem tylko ja mam 2.5 cala , Ty 3 z tego co kojarze :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomierzę jak znajdę chwilę i zobaczymy, sam jestem ciekaw ;).

 

17 minut temu, filipk93 napisał:

Ciekaw jestem ile ci wydmuchało, ty masz dolot dodatkowo co pewnie daje pare KM i NM, wydechy mamy zbliżone, downpipe ze sportowym katem tylko ja mam 2.5 cala , Ty 3 z tego co kojarze :) 

Tak, u mnie 3" całość.

Ja generalnie do cyferek uwagi nie przykładam, bardziej do charakterystyki i osobistych odczuć. Wiele razy stroiłem w różnych miejscach i wrażenia zdecydowanie różne. Można mieć w peaku 350KM a auto jedzie na odcinku gorzej niż inaczej wystrojone 300-konne. Wyraźnie słabszym parametrami autem (300KM/500Nm) udało się objeżdżać dużo mocniejsze szybkie potwory. Jak to Piotrek powiedział auto ma być szybkie a nie legitymować się cyferkami - teraz rozumiem to bardzo dobrze :). A po spędzeniu z nim takiego dnia i ustawieniu wszystkiego pod siebie zawsze byłem mega zadowolony.

Niech mi tylko (tfu, tfu, tfu) silnik padnie, to zrobimy coś fajnego...;).

Edytowane przez Simon WRC
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KASIAiMIŚ, @filipk93, @Simon WRC a jakie doładowanie macie ustawione?

 

I zgadzam sie z tym co napisane, auto nie jedzie cyframi w peaku tylko tym, co sie dzieje troche wcześniej i w wiekszym zakresie obrotó. Natomiast sama kwestia pomiaru na hamowni subaraka z TMIC - dyskusyjna, słyszałem opinie żeby lepiej sobie odpuścić bo można przegrzać silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 7 miesięcy temu...
  • 4 tygodnie później...
W dniu 5.09.2019 o 11:07, thomson0073 napisał:

Halo Halo, co z bułkowozem? :)

 

Jak go kupilismy obiecaem sobie, ze bede robil tu taki dziennik wszystkiego co sie dzieje. Kazdego mycia, wymiany oleju i wiekszego wyjazdu, ale..... Nie udalo mi sie, jestem zbyt leniwy... chyba.

 

Obecnie mamy na licznku ponad 206kkm czyli ponad 30kkm od remontu..... od 10 miesiecy..... Olej zmieniamy co 5kkm.... Czasami jest to przeazajace. 

 

W dniu 7.09.2019 o 00:06, gutek napisał:

 Autko chyba trafiło na autoscout24.ch .

 

 

No i wlasnie dla tego auto trafilo na portl ogloszeniowy. Bo choc jest to najfajniejsze auto na swiecie i generalnie nie zamienil bym na nic to..... Przeszla taka mysl zeby zmienic na starego Legacy kombi 2.0 i sie nie przejmowac. Natomiast realna sytuacja wyglada tak, ze ogloszenie ma ZEROWY odzew i wyglada na to, ze dalej bedzie tlukl dzielnie kilometry. Chyba, ze ktos z Forumowiczow ma ochote....

 

Od remontu olej co 5kkm Motul 300v Power 5w40

Od 190kkm nowe regulowane stabilizatory 22mm/22mm, regulowane lacznki i grubsze wzmocnienia z tylu Whiteline. 

Od 195kkm nowe opony letnie Pireli P Zero.

Wszystko dziala, zero problemow. 

 

sti050.jpg

  

 

Pozdrawam

Mis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, iktorn napisał:

Jaka cena?

 

https://www.autoscout24.ch/de/d/subaru-impreza-limousine-2009-occasion?vehid=6987188&backurl=%2Fautos%2Fsubaru--impreza%3Fyearfrom%3D2008%26hpfrom%3D270%26make%3D74%26model%3D507%26vehtyp%3D10&yearfrom=2008&hpfrom=270&make=74&model=507&vehtyp=10

 

KASIAiMIŚ, powodzenia w sprzedazy!

Sszkoda, ze chcecie sie rozstac z autem, ale dobrze, ze planujecie zakup kolejnego Subaraka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...