Jump to content

Zamykanie bloku silnika ej205(wrx) i wzmacnianie go.


Woyciech555
 Share

Recommended Posts

Witam.znalazłem firmę która robi usługę zamykania błoku i moje pytania sa takie:

1.Czy jest to potrzebne na moc w okolicy 300KM?

2.Czy robił już ktoś taki zabieg i czy to coś pomoże?

 

http://satistechpolska.pl/oferta/subaru-zamykanie-blokow-tuning-silnika-subaru/

 

 

Chce osiągnać moc w okolicy 290-320KM wiem że są problemy z napędem (wole kupić skrzynie od wrx 4 razy niż jedna od sti :P) ale jak wygląda wytrzymałość silnika przy tych mocach.oto co planuje zrobić:

Poprawcie mnie jeśli coś nie tak myślę.

1.wzmocnione panewki ACL

2.Mysle nad wzmocnionym wałem ale nie wiem czy warto?

3.turbo vf35 lub td05

4.wtryski sti

5.FMIC

6.Zamknąć półotwarty ori blok silnika(też nie wiem czy warto to zrobić ale myślę ze tak)

7.Przy okazji zrobić generalny remont silnika czyli pierścienie,głowice itd

 

Link to comment
Share on other sites

wygląda mi na to, że chyba taniej wyniesie Ciebie kupno STI niż zabawa nad WRXem. Na silnik bym liczył z 10k. + remap + te Twoje skrzynie to już wychodzi taniej zakupić STI a w dodatku masz jeszcze kilka usprawnień których w wrx wciąż nie będziesz miał. 

Też mam wrx'a i też mi różne rzeczy po głowie chodzą, ale to po prostu nie ma sensu. Uwolniłem wydech zmieniłem pompę zrobiłem remap i to wszystko. Samochód fajnie jeździ, ale STIajem nigdy nie będzie bo po prostu nie ma to sensu pod kątem budżetowego. Następy krok to sprzedaż WRX i kupno STI. Ze mnie kierownik żaden jeszcze, więc mam zamiar pouczyć się na WRXie i dopiero dosiadać ogiery

Link to comment
Share on other sites

FMIC na moce ~300KM? :huh:

Przerost formy i kilka dodatkowych kłopotów,dość kosztownych przy chodzeniu na skróty.

Zamykanie bloku do planowanych mocy jest zupełnie zbędne,spokojnie ten blok to zniesie. 

Link to comment
Share on other sites

 

SOpEL nie licz robocizny bo sam sobie będę remontował a 10k to trochę na wyrost kwota.Myślałem nad zakuciem ale mówili mi że to słaby pomysł bo bedzie pił olej itd bo ja użytkuje auta na co dzień.Czytałem tu już troche o modyfikacjach wrx i wiekszość pisze ze sie nie opłaca ale jeśli kogoś nie stać na utrzymanie STI to sie chce robić to co się ma :P .odpowie ktoś na moje pytania? Ja i tak mam silnik do remontu ponieważ kupilem tanio WRX-a dlatego chce od razu coś zmodzić.Czy może lepiej kupić silnik z 2,0 STI i go wsadzić i na to nowa mapa ?? Tylko jak z resztą podzespołów bedą pasować gdybym kupił silnik STI z ori turbina??

 

Link to comment
Share on other sites

Wszystko się da, tylko weź pod uwagę spore koszty. Przechodziłem robienie STI z WRXa i wiem ile to kosztuje :). Za całościową kwotę, którą wpakowałem w auto miałbym STI"10-12 i jeszcze trochę kasy na zakucie ;).


W samochodzie sam silnik jechał nie będzie. Dolicz zawieszenie na porządnych gratach...

Link to comment
Share on other sites

Skoro masz silnik do remontu i tak, i tak, to zrob sobie porzadny remont, tloki hbr, wal moze byc wzmocniony, bo roznica w sumei w cenie niewielka - zrob porzadnie, nie dziaduj i bedzie dobrze.
Panewki chyba subarowskie w zupelnosci dadza rade.

Na to, jak chcesz troche wiecej mocy - wrzuc sobie faktycznie jakies vf35 czy cos w tym stylu, zrob sobie remap i jezdz.

FMIC mozesz sobie w sumie odpuscic.

 

Z tym, ze pozwole sobie dodac - ze jesli nie stac Cie na seryjne STI, to dlubany WRX tez moze byc kosztowny.

Wielu uzytkownikow z tego forum moze Ci pewnie opowiedziec mnostwo kosztownych historii, od ktorych mozna dostac finansowego zawrotu glowy. Historii niekoniecznie czasem potrzebnych (cos o tym wiem w sumie :))

Edited by AMI
Link to comment
Share on other sites

cybel FMIC to bardziej dla wygladu by był ale do chłodzenia pewnie też pomoże.

 

Dla wygladu, skoro Ci na tym zalezy, zainstaluj sobie chromowany siateks :)

 

I sluchaj rad dziadka... pardon, wujka Cybla... bo doswiadczenia ma sporo i wie co mowi.

Edited by AMI
Link to comment
Share on other sites

 

AMI nie stać mnie na STI pod względem pupna cześci np skrzynia dużo droższa a też pewnie się psuja wiec dlatego wole kupić 4 od wrx niż jedna od sti z dccd.A skrzynia od wrx-a na pewno nie będzie padać co miesiac czy 2 bo wiem to po moich innych autach że jak sie nie strzela ze sprzegła to znacznie dłużej żyja skrzynie :).

 

Link to comment
Share on other sites

Co do trwalosci skrzyni z WRX'a to w sumie prawda - duzo zalezy od tego jak sie jezdzi. Ale jak za duzo Nm naprodukujesz, to skrzynia i tak bedzie powoli w kosc dostawac.

STI nie musi byc koniecznie z dccd - aczkolwiek, owszem, tez to cos kosztuje.
Z tym, ze dlubanie w WRXie nadal za darmo nie jest, nawet jesli sam bedziesz sobie robil pewne rzeczy.

Link to comment
Share on other sites

Ja uważam, że lepiej remontować stary silnik, nawet jak kupisz używany motor z STI, to i tak nie wiesz jak był traktowany i jak mocno jest zużyty. Zrób sobie porządny remont, jak Ami wspomniał i będziesz zadowolony ;)

Link to comment
Share on other sites

To jak pisała reszta osób. Jak chcesz po prostu mieć fajne cyferki to złóż porządnie silnik, odetkaj wydech, wstaw jakąś lepszą turbawę od td04 i na dailycara IMO wystarczy. Ja mam 270KM 350Nm i uwierz mi, że na miasto to ponad normę a na jakieś wintercupy dla początkującego też wystarczające.

Różnica w utrzymaniu wrx a sti moim zdaniem to kilka procent więcej. Skrzyni w STI raczej nie licz jako element słaby i wymagający wymiany. Silnik poza blokiem to podobne pieniądze skoro myślałeś o zakuciu. Amory możesz wkładać jakie chcesz, turbo większe, ale i tak chcesz inne zamontować w wrxie a tu już masz. Może klocki i tarcze droższe, ale to nie element do ciągłej wymiany (tym bardziej w dailycar), ale za to masz lepszy hamulec + kilka mocniejszych elementów. 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Myślałem nad zakuciem ale mówili mi że to słaby pomysł bo bedzie pił olej itd bo ja użytkuje auta na co dzień.

To źle mówili,bo dobrze zrobiony silnik na kutych tłokach nie będzie brał oleju,warunkiem dobrze dobrane tłoki i ich pasowania,choć pewnie przebiegów większych niż na seryjnych oczekiwać nie należy. ;) 

W odpowiedzi na pytania:

 1.wzmocnione panewki ACL - można choć oryginalne Subaru zrobią ponoć większy przebieg.

2.Mysle nad wzmocnionym wałem ale nie wiem czy warto? - również można ale czy przy 300KM konieczne? ;) Może Twój się jeszcze nada,rozbierzesz,pomierzysz i ocenisz.

3.turbo vf35 lub td05 - obie opcje są dobre,zależy która się trafi i w jakim stanie i kosztach.

4.wtryski sti - dobry mod i tani.

5.FMIC - zupełnie zbędny gadżet przy takich parametrach,poprowadzenie rur do FMIC-a nie jest takie łatwe,lepiej kupić dobry TMIC z STi niż chiński tani chłam zwany FMIC i borykać się z nieszczelnościami.

6.Zamknąć półotwarty ori blok silnika(też nie wiem czy warto to zrobić ale myślę ze tak) - kompletnie zbędne,źle zrobione przysporzy tylko kłopotów z obiegiem cieczy chłodzącej i w efekcie zniszczyć blok czy tuleję cylindra.

7.Przy okazji zrobić generalny remont silnika czyli pierścienie,głowice itd - to dobry pomysł,dorzuć jeszcze pomiary bloku i jego ewentualny szlif. ;)

 

I sluchaj rad dziadka... pardon, wujka Cybla... bo doswiadczenia ma sporo i wie co mowi.

Osz Ty......,ale i tak Cię dopadnę. :mrgreen: Jak nie zapomnę. :biglol:  

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Daj sobie spokoj z tym cudowaniem.

Koszt całego zabiegu to ok 1100 + VAT więc nie wiem czy drogo, a podobno mają mocne referencje.

 

Wysłane z essześćedż z taptalków.

Link to comment
Share on other sites

Czy mógłby mi ktoś, jak krowie na rowie, wytłumaczyć po jaką cholerę zamykać blok? Szczególnie półzamknięty jak na przykład EJ207 z GD.

Pytam po co? Czy ma ktoś rzeczowe dowody, w jakiejkolwiek postaci, że ma to sens? 

Link to comment
Share on other sites

Ja tez nie wiem czy drogo, czy nie drogo. Bo co jednemu drogo, to innemu jak splunac.

 

Kwestia, czy potrzebne i czy ogolnie ma to sens.

Masz rację AMI, jak wydajesz na silnik i napęd 25-40 koła to rzeczywiście 1,1k PLN robi różnicę :)

 

 

Szybciej sie nagrzewa :) .

Wytrzymałościowo jakiś sens jest, ale pytania :

-czy układ chłodzenia z zamkniętym blokiem róznił się od innych?

-czy przy zamkniętym bloku nie było czasem natrysku na denko?

 

Od razu zaznaczę, że nie mam nic wspólnego z firmą, która to robi, ale wydaje mi się, że nie należy od razu skreślać, szczególnie jeśli nie ma się na to empirycznych danych.

Z tego co mi napisali, to:

"Obieg chłodzenia jest zachowany jak w głowicy.

O jakichkolwiek zastrzeżeniach co do chłodzenia nie słyszałem.

Nasza wkładka jest dopasowana na gabarycie oraz podparta od dołu  - od góry dociska głowica i uszczelka

 

 

Wydruków ile udało się wyciągnąć mocy na naszych wkładkach nie mamy

 

Ostatnio zamykaliśmy blok do forda (silnik VOLVO-  5 cylindrów w rzędzie ) Klient pozrywał tłoki a zamknięcia nie ruszyło.

fot w załączniku - przed zamknięciem i po zamknięciu"

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...