Skocz do zawartości

OUTBACK przymiarka do zakupu


bobbi

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie witam wszytkich foruowiczów :)

Czas zmienić 2WD na AWD rozsądne AWD :) i kurcze Outback po lifcie jakoś mi się kurzce podoba :)

Chciałbym Outback'a 2.0D z 2010r po lifcie z licznikiem na 185 000 udokumentowanym .... ale ..... i tu zaczynają sie pytania :)
Szytałem posty odnośnie OBC i jednoski 2.0D nie cieszą się dobrą sławą .... forumowicze piszą że przed 2010 była "mina" z silnikami.
I tu moje pytanie jak wygląda sytuacja po 2010 r. ? Czy ktoś mógłby pochwalić się przebiegiem wyższym niż 200 000km ?

Mogę ale nie specjalnie chcę rozglądać się za sprawdzonym Scout'em czy Wv B7 skoda była i szału jakoś nie robi. X3 to tez pewne obawy że skarbonka .....

A OBK .... :wub:  podoba mi się jego prostota stylistyczna i system AWD :wub:

Edytowane przez bobbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno nie wiele się zmieniło, słyszałem też o padach w MY11 i My12 :mellow:

 

 

podobnie jak w każdym innym roczniku.

 

 

 

Okay a gdyby gdyby trzeba było taki silniczek wymienić .... jak wyglądają koszta ?

 

6-8k pln na alledrogo ale to zawsze loteria.

 

Szukaj OBK z SBD z nieco mniejszym przebiegiem i przeglądami w ASO ( wszystkimi ) wtedy możesz liczyć na pomoc SIP. Przy 200k pln do roboty będzie pewnie sprzęgło, niewiadoma to wtryski, tylne amortyzatory z samopoziomowaniem ( dość drogie ) i cała reszta jak tarcze , klocki itd. Wszystko zależy od egzemplarza.

W Emil Frey Kraków stał jakiś czas temu mój były z połowy MY10 z przebiegiem 93k pln. Sprawdź może jeszcze się nie sprzedał.

Edytowane przez Adam12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@bobbi, źle trafiłeś

Jeżeli myślisz że logując się na forum otrzymasz dobre informację i zachęty do kupna to się mylisz ;) 

 

Obserwując to forum, wiem że daje ono odpowiedz na pytanie: dlaczego nie kupować Subaru   

O SBD naczytasz się dużo złego, najczęściej od tych którzy silnika nawet na oczy nie widzieli ale słyszeli dużo  :D

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Obserwując to forum, wiem że daje ono odpowiedz na pytanie: dlaczego nie kupować Subaru    O SBD naczytasz się dużo złego, najczęściej od tych którzy silnika nawet na oczy nie widzieli ale słyszeli dużo 
 

 

@@szamot

Auto: OBK H6 MY2007

 

na diesla to mi twoje auto nie wygląda  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

@@szamot

Auto: OBK H6 MY2007

 

na diesla to mi twoje auto nie wygląda  ;)

 

bo nim nie jest a co więcej - nie próbuje twierdzić że jest  :D

Nie miałem z subarowym dieslem wiele wspólnego i dlatego na ten temat siedzę cicho

Innym to jakoś nie przeszkadza i cicho nie siedzą ;)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Chciałbym Outback'a 2.0D z 2010r po lifcie z licznikiem na 185 000 udokumentowanym .... ale ..... i tu zaczynają sie pytania
 

 

pytania na które ciężko jest znaleźć jednoznaczną odpowiedź 

 

na tym forum są egzemplarze które znacznie przekroczyły 200 tyś km i żyją jak i takie dla których 100 tyś. było granicą nie do pokonania 

 

może warto zadać sobie inne pytanie - dlaczego potrzebuje diesla ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

podobnie jak w każdym innym roczniku.

 

MY14 i MY15 też ?

bo o <MY10 to pewnie się już naczytał.

 

 

W sumie to nie wiadomo, na dane z tych roczników trzeba jeszcze trochę poczekać. Możliwe, że będzie dobrze patrząc przez pryzmat warunków gwarancji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj takiego z wymienionym silnikiem i tyle. Trafiają się takie sztuki z ledwo co wymienionym w aso.

Są droższe ale dostajesz nowy silnik , przeważnie także sprzęgło i dwumas. Cena jest wyższa o te 20-30%

ale dostajesz auto nowe w 50% bo dla budy te 200k przebiegu to nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko dobrze by było żeby można zobaczyć wiaryodną statystykę dotyczącą co do usterkowości tego motorku. Ciekawe dlaczego nikomu nie zależy na publikacji takich danych. Mam kolegę, który po przejażdżce moim starym OBC na szutrach zakupił podobnego tylko w H6 a miał przecież pewnego passata-pewnego bo też po remoncie silnika... kusi ten diselek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli outback w dieslu to tylko i wyłącznie po lifcie czyli od 2013r ponieważ te już są poprawione i dość drogie. Wszystkie wcześniejsze padały.

ogólnie poszukaj lepiej 2.5 i ewentualnie załóż LPG chociaż tragedii w spalaniu benzyny nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kusi jak @#$ OBC w dieselku ... mieszkam pod lasem i droga dojazdowa zimą wymaga umiejętności ... ( na dzień dobry z polnej drogi zjazd stromy, i odrazu podobny podjazd ppierwszy zakręt pod górkę podjazd z zakrętem na oko...90/100st. 10 metrów prostej i znów lekki podjazd ....

2WD to ruletka .... czasmi moją laguną stawałem w połowie podjazu ( bo na zjeździe za wlno a na podjeździe za mało trakcji ) i trzeba zawrócić a miejsca na 1 auto maxx :D ....

I właśnie dlatego pomyślałem że diesel fajnie się sprawdzi ekonomia + moment :)

Z drugiej strony OBC ma być głównym autem rodzinnym mało awaryjnym na którym można w każdej chwili polegać.
Chociaż Pb zdecydowanie lepiej sposało by się na krótkich dojazdach do pracy.

Jaka jest faktycznie ze spalaniem 2.5 Pb ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka jest faktycznie ze spalaniem 2.5 Pb ?

 

2.5  2011r automat koledze po warszawie pali  wg komputera 10.7. Auto służbowe więc nie zwraca uwagi na zużycie tylko jeździ jak mu się podoba, w trasie 8 - 8.5.

 

ten silnik z LPG tez jest ok, regulacja zaworów bez wyjmowania silnika.

Edytowane przez Djet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kusi jak @#$ OBC w dieselku ... mieszkam pod lasem i droga dojazdowa zimą wymaga umiejętności ... ( na dzień dobry z polnej drogi zjazd stromy, i odrazu podobny podjazd ppierwszy zakręt pod górkę podjazd z zakrętem na oko...90/100st. 10 metrów prostej i znów lekki podjazd ....

 

2WD to ruletka .... czasmi moją laguną stawałem w połowie podjazu ( bo na zjeździe za wlno a na podjeździe za mało trakcji ) i trzeba zawrócić a miejsca na 1 auto maxx :D ....

 

I właśnie dlatego pomyślałem że diesel fajnie się sprawdzi ekonomia + moment :)

 

Z drugiej strony OBC ma być głównym autem rodzinnym mało awaryjnym na którym można w każdej chwili polegać.

Chociaż Pb zdecydowanie lepiej sposało by się na krótkich dojazdach do pracy.

 

Jaka jest faktycznie ze spalaniem 2.5 Pb ?

 

Jak dojazdy do pracy też - to nie ma co się zastanawiać bierz beznynę, moment też będzie :). Jak koszty paliwa będą istotne do dołożysz gaz i będziesz miał bezawaryjne i oszczędniejsze auto niż diesel.

U mnie spalanie 2.5 z lpg na ok 90kkm wyszło 12.5l, przy ok 50% to dojazdy do pracy w Warszawie. Trasa < 10l, jak nie miałem gazu to nawet udało mi się zejść do 7l (ale to było ekstremum kilka dni po zakupie w zimę :) )

 

MY15 też ?

 

zwłaszcza ten. W końcu sprzedaje się od dwóch - trzech miesięcy. Posypało się pewnie w 50%.

Diesel to zło w każdym wykonaniu :)

A tak na poważnie: każdy współczesny ( +/- 5 lat ) diesel to loteria. Bez znaczenia na markę.

 

Pisałeś o wszystkich rocznikach :)

Z resztą pełna zgoda

 

jeżeli outback w dieslu to tylko i wyłącznie po lifcie czyli od 2013r ponieważ te już są poprawione i dość drogie. Wszystkie wcześniejsze padały.

 

możesz rozwinąć swoje stwierdzenie. Co zostało zmienione ?

 

 

Pewnie to samo co po MY10, czyli coś zostało zmienione, ale nikt nie wie co a awarie dalej występowały.

Tak na prawdę wyjdzie to, jak się gwarancja ludziom pokończy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

możesz rozwinąć swoje stwierdzenie. Co zostało zmienione ?

 

 

nareszcie poprawiona wada fabryczna a co dokładnie to już tajemnica fuji heavy industries

 

 

tak myślałem. Kolejny "jasnowidz".

Proponuję nie wypowiadać się o sprawach, o których nie masz pojęcia.

 

 

Tak na prawdę wyjdzie to, jak się gwarancja ludziom pokończy.

 

w obecnej sytuacji trochę poczekamy. Trochę to znaczy 5 lat bo tyle jest gwarancji na SBD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

nareszcie poprawiona wada fabryczna a co dokładnie to już tajemnica fuji heavy industries     tak myślałem. Kolejny "jasnowidz". Proponuję nie wypowiadać się o sprawach, o których nie masz pojęcia.

 

Nie mając merytorycznych argumentów zaprzeczających moim informacjom najłatwiej tak podsumować. 

Silnik jest poprawiony i nie ma na ten temat oficjalnej informacji bo oficjalnie nigdy silnik diesla nie miał żadnych wad.

Ja mam informacje nieoficjalne od niemieckiego importera, chociaż możesz sobie sam pisać co chcesz i wróżyć z fusów :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

nareszcie poprawiona wada fabryczna a co dokładnie to już tajemnica fuji heavy industries     tak myślałem. Kolejny "jasnowidz". Proponuję nie wypowiadać się o sprawach, o których nie masz pojęcia.

 

Nie mając merytorycznych argumentów zaprzeczających moim informacjom najłatwiej tak podsumować. 

Silnik jest poprawiony i nie ma na ten temat oficjalnej informacji bo oficjalnie nigdy silnik diesla nie miał żadnych wad.

Ja mam informacje nieoficjalne od niemieckiego importera, chociaż możesz sobie sam pisać co chcesz i wróżyć z fusów :P

 

Jedyne, co jest wiadome, to że nr katalogowe krytycznych elementów sprzed i po liftingu nie są identyczne. A czy to coś oznacza - poza wąskim kręgiem wtajemniczonych nie wie chyba nikt :)

W każdym razie nie słyszałem o przypadku kaboom OBK  CVT z SBD - bo tym szczególnie się zainteresowałem :P , a kilka takich samochodów już zdecydowanie przekroczyło przebiegi "gwarancyjne" (wówczas 100 kkm) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...