Skocz do zawartości

Subaru - serce vs rozum


warmplace

Rekomendowane odpowiedzi

@@warmplace, nie zastanawiaj się za długo, bo za chwilę dojdziesz do wniosku, że właściwie to Łada Samara będzie najodpowiedniejsza. :P

Szukaj Gt - może już i antyczne na chwilę obecną, ale za to leciutkie i klasyczne. A jak Ci nie podejdzie, to pobujasz się pół roku i zmienisz na Buga, Bloba, czy tam Hawka. Do wożenia rodziny, z tego, co zrozumiałem, masz już inny samochód. GieTeka miałbyś dla frajdy (pewnie swojej, jak i dzieci :) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Dehnel, Co do przesiadki z EP i muzeum to powiem wam, że EP3 też jest dość spartańskie w srodku - nie zeby mi to przeszkadzało. Lubie prostotę (nie mylić z prostatę:) ) Co do wyposażenia to potrzebuje jedynie klimę :) poza centralnym zamkiem wspomaganiem i ew szybami elektrycznymi:) niczego mi tam nie brakuje w sumie. Poz 4wd i drzwiami z tyłu :) 

ale te 20 k na remont to masakra. kupujesz gtka za 20 tysi i drugie tyle w sam remont slnika zeby jezdzil :) gdzieś coś czytalem ze ktos dal 11 tysi i powiedzieli mu, że sporo ... ale wyszlo z rozrządem. 

 

@@H4lik, Samara mówisz? Hmm rozważę ;) Dobrze zrozumiałeś - do wożenia rodziny mam swieża lagune 3 2.0 dci 150 KM - swoja droga fajna fura i bezawaryjna wbrew pozorom. Pomysł na zmiane CTR to tak jak juz niejednokrotnie pisałem z 2 powodów (pomijając spełnienie marzenia).

1 to 2 drzwi dodatkowych - tutaj chcialbym jednak z dzieciarnia gdzies wyjechać. Wynika to z tego ze w trase krotsza np jakbym chciał pojechać, to pewnie też z młodzieżą... ja jestem rodzinny facet i ciągnę ich wszystkich zawsze ze sobą. Teraz kiedy moja córa ma 14 miesiecy nie wyobrazam sobie pracujac i nie majac tyle czasu w tygodniu np wyjechać bez niej na weekend posmigać subką.

2gi powód to oczywiscie wspaniały 4WD. to sie chyba nazywa Symetrical all wheel drive w subaru. jechałem i zakochałem się w tym napędzie :) 

Szczerze, to myślałem, że blob bedzie lepszym rozw. ale widzę, że wiekszosc namawia na klasyka mimo lat sparty w srodku i blachy (Blob tez pewnie nie ma rewelacyjnej blachy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Szczerze, to myślałem, że blob bedzie lepszym rozw. ale widzę, że wiekszosc namawia na klasyka mimo lat sparty w srodku i blachy (Blob tez pewnie nie ma rewelacyjnej blachy)

 

Jak znajdziesz taniego klasyka to będzie to śmietnik i skarbonka, jak dobrego to będzie tak drogi, że ze spokojem kupisz dobrego New Age'a.

 

Zrobisz jak uważasz ale do GC8 trzeba mieć sporo serca i często głębokie kieszenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Szczerze, to myślałem, że blob bedzie lepszym rozw. ale widzę, że wiekszosc namawia na klasyka mimo lat sparty w srodku i blachy (Blob tez pewnie nie ma rewelacyjnej blachy)

 

Jak znajdziesz taniego klasyka to będzie to śmietnik i skarbonka, jak dobrego to będzie tak drogi, że ze spokojem kupisz dobrego New Age'a.

 

Zrobisz jak uważasz ale do GC8 trzeba mieć sporo serca i często głębokie kieszenie. 

 

 

 

No właśnie... czyli też podzielasz moje przeczucie, że jednak new age. Właśnie tutaj jedno jest ważne. To ma być daily car, którym czasem zaspany pojade do pracy a połowa koni bedzie spała ze mną :) a czasem obudze je z przyplywie euforii :) .. a czasem skoczę do zieleńca z rodzinką zamiast laguny, żeby cośtam pocieszyć się z jazdy ;) Jeśli chodzi o track day'e czy imprezy tego typu to choć bardzo mi się to podoba to chyba jednak sporadycznie. Kurde jak mowili o skurczonym czasie w życiu dorosłym to myślałem, ze przesadzają :)

 

Co ciekawe to też dane techniczne vs to co piszecie. Rozumiem, że może chodzić poprostu o elastycznośc bo dane wygladają tak

EP3 - 6,8 sek do setki 

Impreza GT -6,4

Impreza WRX - 6,2

 

Rozumiem, że Gietek jest poreczniejszy w zakretach (mówie troche nomenklaturą motocyklową) i elastyczniejszy WRX jest niby szybszy ale mniej elastyczny w codciennym użytkowaniu ?

Edytowane przez warmplace
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie... czyli też podzielasz moje przeczucie, że jednak new age.

 

Przykładowo, nie mówię że to akurat auto ale w podobnej konfiguracji i masz wszystko czego szukasz.

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/82003-ms-subaru-impreza-wrx-kombi-2003/

 

 

 

 

Impreza GT -6,4 Impreza WRX - 6,2   Rozumiem, że Gietek jest poreczniejszy w zakretach (mówie troche nomenklaturą motocyklową) i elastyczniejszy WRX jest niby szybszy ale mniej elastyczny w codciennym użytkowaniu ?

 

 

W 6,4 to przyspiesza GT ale chyba mocno zepsute  ;)  Subaru słynie z zaniżania osiągów swoich wyrobów, tych starszych zwłaszcza  ;)

 

Nie patrz na suche liczby, rusz się i pojeździj różnymi autami i jeżeli masz jakieś doświadczenie za kółkiem to różnice i to dość spore wyczujesz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@chojny, ten link, który podałeś - właśnie oglądałem auto na forum i widzę, że jest rezerwacja niestety, Poza tym ja mam jeszcze trochę czasu. Wolałbym najpierw EP3 sprzedać, cena i fakt remontu - rewelacyjna sprawa. aż kusi, żeby odwrócić scenariusz i najpierw kupic a później sprzedać. średnio to rozsądne. Poza tym jednak mimo praktyczności bardziej kreci mnie sedan :) ale rozumiem, że to przykład. Całkiem fajny przykład w fajnej cenie. Tzn ze moze mozna dorwać rozsadnie wyremontowanego bloba nawet

 

tak czy siak nieubłaganie zmierzam do tego, by miec prosiaczka (nie jest to temat z dupy ze moze kiedys za pińcet lat kupię) tylko poprostu kupię daje sobie na to czas do poczatku 2016. ani chwili wiecej :)

 

No i chyba jednak new age. Mam nadzieję wystawić i zgonić epke za ok 20-25 tysiecy rozbić świnkę skarbonkę no i tak do 40 tysiecy chciałbym się max zmieścić przy czym zależy mi bardziej na stanie niz na roczniku czy na tym czy bug czy blob.

 

Co do tych osiagów to wg autocentrum sprawdzałem - mam nadzieję, że nie jest tak jak z osiagami ze spalaniem, bo na autocentrum pisza ze miasto 14.5 litra czy jakos tak. mam nadzieje, że to nie oznacza ze przy normalnej jezdzie to jest jednak 20scia :D

Edytowane przez warmplace
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe cegła pod gaz:) może swapa zrobie z clio 1.2 ;)

 

a tak serio to zakładam, że 14,5 litra to styl dynamiczno/normalny w miescie bez korków ( dojezdzam z przedmieścia:) ) Wiem, że auto potrafi spalić jak się dociśnie i nie pytam o takie spalanie bo wtedy pewnie sky is the limit. Nie chce się też bawić w eco drivera/żeglarza - toczyć się muskając pedał gazum planować każde hamowanie. Chce normalnie jeździć. wiem, że słowo normalnie jest względnym pojeciem, jednak chyba jesteście w stanie wyczuć o co mi chodzi. nie lecieć ogniem przez miasto tylko dynamicznie się przemieszczać. Bo faktycznie te 11-12 wrxem w miescie też wierzę, że idzie zrobić w okreslonych warunkach. No ale pewnie takim właśnie eko drajwingowym stylem :)

 

 

 

bo na autocentrum pisza ze miasto 14.5 litra czy jakos tak.

 

Jak się mocno postarasz, zaciśniesz zęby i nie będziesz dusił to tak  ;)  

 

Czy ty Kolego sugerujesz, ze bedzie palił minimum 14,5 jak się postaram (mówie o wrx new age np.) ?:) PS. Jeśli jesteś z MTS dzierżowniów to chyba trafiłem na dobrego fachowca. bez wazeliny sporo sie naczytałem dobrego o tym serwisie :) 

 

 

A właśnie - dziś doostałem jakiś znak od Boga. Przez cała traskę od Kiełczowa do szytnickiego lecialem raz za raz przed Gietkiem, któremu nawet udało się raz strzelić z rury;) piekny okaz. Jesli to czyta, to pozdro dla niego :) - czarny CTR na Twoich tyłach to ja :)

Edytowane przez warmplace
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy ty Kolego sugerujesz, ze bedzie palił minimum 14,5 jak się postaram (mówie o wrx new age np.) ?

 

W mieście 12-14L jest bez problemów osiągalne.

 

W trasie przy normalnej jeździe pali 9-10l.

 

Da się zejść do 8L... tylko po co?   ;)

 

 

 

PS. Jeśli jesteś z MTS dzierżowniów to chyba trafiłem na dobrego fachowca. bez wazeliny sporo sie naczytałem dobrego o tym serwisie

 

Niestety nie jestem z ale na serwisach tam bywam zgodnie z zaleceniami z książki raz w roku.  :)

 

Dobre opinie mogę tylko potwierdzić, w końcu od lat na serwis robię wycieczkę 500km  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@warmplace, mogę bredzić, ale weź pod uwagę, źe jeśli chcesz się z samochodem uwinąć do początku 2016, to oznacza zimę, a w tym okresie jakoś wielu osobom przechodzi myśl o sprzedaży Subaru. Wiosna-lato jest dobrym momentem na zakup, ze względu na większy wybór, ale to tylko moje zdanie i niekoniecznie prawdziwe. Statystyk nie prowadzę.

 

A w ogóle to mam jeszcze dla Ciebie całkowicie głupią myśl, choć wcale taką niegłupią - Subaru Justy II ze swapem silnika ze Swifta GTi - masz wtedy fajne jeździdełko z napędem na cztery koła, małe, czyli do miasta gitarka, spalanie w porządku, pięciodrzwiowe i wcale nie jakieś mułowate. Oczywiście nie będzie to Impreza turbo, ale miałbyś naprawdę fajną zabaweczkę za śmieszne pieniądze, która nie jest Gulfem Czy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@warmplace widzę, że jesteś dokładnie w tym samym miejscu w którym ja byłem 4lata temu :)

Dokładnie tak jak ty, jeździłem CTRem i szukałem czegoś a'la rodzinnego z 4drzwiami.

"po długim procesie tentegowania w głowie" wybór padł na lanosa WRX z 2007r.

Dostałem wszystko co chciałem, a nawet jeszcze więcej. No może poza miejscem w bagażniku, ale coś za coś.

Do modelu rodziny 2+1 wg mnie to dobry wybór. Sprzedałem lanosa dopiero teraz (dokładnie 4/08) kiedy na horyzoncie pojawił się kolejny pasażer ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 @@boorek, oczywiście. I nie Swifta Gti, tylko Justy z silnikiem Swifta Gti. :)

 

Sam zobacz, jaka to może być fajna zabaweczka za subarowe grosze:

 

 

 

 

A do miasta jak znalazł - nie roztrząsasz godzinę, że ktoś otłukł, parkowanie to też nie problem i na Rakietową można wyskoczyć bez obaw, że zje budżet w razie padaczki. Drzwi ilość wystarczająca, trakcję trzyma, a nad spalaniem nie rozmyślasz.

 

No ale raz kolejny powtórzę - z mojej perspektywy do tego, czego kolega poszukuje, idealnie pasuje poczciwe GT. Justy w ramach małego oftopu. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@chojny, no to mnie pocieszyłeś. o 12 nawet nie marzę, ale tak wlasnie mi sie wydawalo - normalna jazda z przyjemnoscia 14 litrów Banan na twarzy - sky is the limit

 

@@H4lik,  no wiesz faktycznie moze teraz latwiej kupić... zdaje sobie sprawe ze duzo czasu mi zajmie to wszystko - sprzedaz ep3. poszukanie subaru w dobrym stanie. Niesteyt przy szukkaniu auta pośpiech nie wskazany. Jak zaczne szukac w styczniu a znajde w kwietniu na ten przykład.. no trudno. Planuje jezdizc tym autem dlugo dlatego te pare miesiecy zeby znaleźć coś fajnego sobie daje.

 

@@boorek, @@H4lik[/b], nie ma co dywagować. Justy odpada chociazby ze względu na 2 drzwi. Fajna zabawka i dzieki H4likowi sie dowiedziałłem,  że coś takiego istnieje. To raczej jako fun car do "rozbijania się" a nie do daily drivingu. Choc z drugiej strony w takim paryzu, gdzie nikt nie dba o przycierki ...:) No ale too nie dla mnie choc dzieki za pomysł "out of the box" jak mawiaja angole :) czasami na końcu drogi decydujemy sie na rozwiazanie z pozoru najmniej prawdopodobne.

 

@@dragoon89,oo lanos wrx. Wlasnie.. dlaczego te auta sa takie niedoceniane?? Na allegroo stoją w cenie hawków i mowi się, że to skarbonka i wdupienie kasy, oraz malo sprzedawalne auto (choc ostatnio kolega z forum sprzedał dość szybko wystawiaqjac w dziale... Nawet zaczalem sie rozgladac za lanosem jako ciekawa alternnatywą... mozesz cos wiecej powiedzieć o aucie? Czemu akurat lanos a nie np hawk ... albo inne blobo bugi :) ja mam  model 2+3... no ale mowiie to ma byc auto daily driver ale glownie  miejski. Na wyjazdy nad morze czy cos... mam drugie auto. 

 

@@QbaqBA, dlaczego? W sumie to jest tak, że mamy w domu 2 auta i 2 kierowców i ten WRX byłbby daily driverem jezdzilbymm nim codziennie do pracy czy z pracy, czasemm na zakkupy a np czasemm zamiast jechac nudną choć sympatyczną laguna np gdzies w krotka trase np nna weekend do zielennca ... wsiedlibysmy w WRXa. Co w takim razie byloby dla Ciebie dobrym roziwązaniem na takie potrzeby?  Rozumiem, że GTk jak pisałeś. No moze właśnie bedzie to gietek. Cały czas mam rozterki GTk vs WRX. Ciezko sie zdecydować. Może być tak ze poprostu wybiore spośród tych 2 lepszy egzemplarz ktory akurat bedzie dostepny. To nie sa jednak tak super popularnne auta i moze warto. zrobic sobie bufor i szukac i tu i tu :) 

 

 

PS. Panowie bardzo fajnie mi się tutaj z wami pisze. Zero trolowania i forumowego wymądrzania się. Czysta rzeczowa dyskusja. To dodatkowoo świadczy na korzyśc subaru :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

... mozesz cos wiecej powiedzieć o aucie?
,

Mogę :)

1. Jest bardziej wygodny niż hawk.

2. Z tym, że to skarbonka nie mogę się zgodzić. (  o ile nie zaczniesz modzić :)  ) Nie miałem z nim absolutnie żadnych niespodzianek, kaboomów, usterek, problemów. 

Wiadomo, że może się zdarzyć wszystko, ale  odpowiednio dbając o autko ograniczysz nieprzewidziane wydatki do minimum.

3. Jest nowszy niż hawk.

4. Mało sprzedawalny? Sprzedałem swojego w niecałe 2tyg.

 

                                                                                                           polecam Ewa Wachowicz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@H4lik, no to nie wiedizałem... aczkolwiek mimo wszystko jednak wolę imprezę :) choc faktycznie w kontescie zabawa za okreslona kase takie justy pewnie jest optymalne ale ... serce nie sługa :)

 

@@Bartek1986, na poczatku był szok jak zobaczylem wrxa lanosa,, ale jakos tak sie opatrzyl i moze nie jest to w 10 najpiekniejszych aut ale np ze zmienionym grillem i parorma dodatkkami zaczyna wyglladac:) No i plus jest taki ze mozna latwiej wyrwac cos z historia z salonu pl na przykład :)

 

 

@@dragoon89, a pali ile? tyle co wrxy ? 98 czy 95 sie leje ? jakoś problem UPG do wyeliminowania?? Nie chce modzić niby ;) wygodniejszy niz hawk? chodzi o zawieszeni ? sorry ze tak sto pytan do ale jako uzytkownik pewnie masz sporą wiedzę.

 

@@dammmian, no faktycznie klasyczne dla subaru bezrarmkowe okna sa fajne, no ale mógłłbym bez tego żyć. tak jak pisałem z lanosem jest o tyle lepiej ze masz opcje latwiej wyrwac salon pl. sprawdzony i ze sprawdzonym w akceptowalnym przebiegiem  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lanos palił średnio 12L w moim przypadku.

Zawsze lałem 98.

UPG nie wyeliminowana, ale u mnie nie wystąpiła, a sprzedałem auto z ponad 110Kkm.

Tak, zawieszenie jest jest bardziej dupowozowe niż torowe, ale to nie znaczy że odkleisz się na zakręcie :)

 

 

Kupisz Lanosa a i tak bedziesz wzdychal do Hawka i Bloba :)

taka już natura ludzka, wszędzie dobrze gdzie nas nie ma.

kup Hawka i Bloba a i tak będziesz wzdychał do MY15 :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...