Skocz do zawartości

Subaru - serce vs rozum


warmplace

Rekomendowane odpowiedzi

 

New age zaczyna sie od bug eye. Wczesniej sa klasyki. Mocy jest zawsze za mało, mozesz miec 218koni ktore czuc ze jedzie (klasyk), i 218 ktore nie da rady Twojej hondzie (new age). Jezdziles juz jakims bugiem wrx ze standardowa moca? Czasami mlodszy rocznik nie zawsze znaczy lepszy.

 

 Dzieki za wyjaśnienie. Nie jezdziłem. Jeździłem tylko tym giekiem z rakietowej we wrocławiu:) Zdaje sobie sprawe ze to co kupie pewnie bedzie wolniejsze i mniej zmodzone... no ale też daily drivera w sumie potrzebuje :) To kto z wrocka da mi sie przejechac WRXem a kto GTkiem?:) W zamian oferuje jazde TYPE R

 

 

 

Jeśli WRX New Age to musi mieć ten Remap na 260/270km, bo inaczej to zło w czystej formie GT w serii jeszcze jeździ się fajnie.   Mam GTka 2,5 roku. STi klasyka 9 miesięcy i wszystkie skrzynie i panewki mają się dobrze. "odpukać" hehehe

 

apropo pukania to chyba lepiej żeby nie pukało :) to kurcze musi byc niezle ten gietek sprawniejszy skoro potrzebuje az 50 kuni wiecej by jechac:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje. Nie drukuje sobie kasy więc mój budżet tez jest jakos ograniczony. Gtki są super. Jedeli miałbym brać to albo gt albo New Age ale tylko STI. Najważniejsze to co Ci sie bardziej spodoba. Do jazdy na codzien jest spoko. Tylko to auto które kusi i tyle :)

Przejedz sie z kimś jednym drugim trzecim i zobacz co Ci odpowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz zrobic taki start wrx to musisz strzelac ze sprzęgła... czyli musialbys zmieniac je co miesiac... przyspieszenie 60-100 czy 80-120 zapewne juz tak dobrze nie wyglada. Jak sie przejedziesz jednym i drugim najlepiej zaraz po sobie to pewnie zrozumiesz o co nam chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tylko tyle ze chyba nie wiem czy mi sie to przy tych przebiegach opłaca (ok 10 tys rocznie)

po roku się zwraca, zresztą można kupić zagazowańca.

Mam w tej chwili dwa zagazowane subaraki, miałem jeszcze trzy w gazie. Zero kłopotów. Jedna instalacja od Jako, reszta Stagi i teraz jeden bigas. Generalnie nie widzę powodów, żeby przepłacać

 

tylko najpierw przelicz złotówki i pomyśl o pierwszym "przeglądzie", bo ogarnianie samochodu po sprzedającym bywa długie i drogie. We Wro masz paru mądrych nieASO, którzy robią chętnie i za lepsze pieniądze

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Masz racje. Nie drukuje sobie kasy więc mój budżet tez jest jakos ograniczony. Gtki są super. Jedeli miałbym brać to albo gt albo New Age ale tylko STI. Najważniejsze to co Ci sie bardziej spodoba. Do jazdy na codzien jest spoko. Tylko to auto które kusi i tyle Przejedz sie z kimś jednym drugim trzecim i zobacz co Ci odpowiada.
 

 

Gtek mi sie strasznie podoba i szczerze nigdy nie rozkminialem tego pod katem osiagów... a to dziwne ze tego nie  badałem. GTek ma ten minus, że to niestety starsze auto. Wiadomo ze tutaj liczy sie stan... wiec moze jednak warto rozważyć. Lepsze jestw Gietku ze majac x budżet kupić można naprawde cacuszko. Bałem się, że spalanie jakieś drastycznie wieksze. Długo szukałeś? Wiidziałem zwykłe wersje chodzą tak z 27 koła to chyba juiż jakieś igiełki teoretycznie   (oczywiscie trzeba sprawdzic i nie ufac ze wysoka cena= super jjakosc:))

 

 

 

 Jak chcesz zrobic taki start wrx to musisz strzelac ze sprzęgła... czyli musialbys zmieniac je co miesiac... przyspieszenie 60-100 czy 80-120 zapewne juz tak dobrze nie wyglada. Jak sie przejedziesz jednym i drugim najlepiej zaraz po sobie to pewnie zrozumiesz o co nam chodzi
 

 

NO wlasnie musze sie chyba przejechac:) To w sumie chodzi o elastyczność a nie o starty spod świateł.. zawsze myslalem ze subaru z racji turbo ma spoko elastyczność. No ale gdziestam ktos wspominal tez o turbo dziurze.

 

 

@@Bartek1986, @@Dehnel, - no nie ma co tutaj rozważać. Gazowanego można kupić ale wtedy pytanie jjak zweryfiikować co tam siedzi w srodku. Gaz mógłbym rozważyć zawsze w trakcie,  bo też ostatnio jakoś zmieniłem zdanie co do gazu (choć nigdy auta z gazem nie miałem) - skoro coś działa tak samo i mozna płacić mniej to czemu nie...W razie czego podjechałbym do tego sławnego gazownika bo czasem sluzbowo do wawy jezdze. No ale narazie to sprawa drugorzędna :) Z gazem też jest tak, że to owydatek  od razu i pozniej juz tansza eksploatacja - taki efekt troche psychologiczny. Raz wyskoczysz a pozniej mniej  placzu na stacji :) 

 

Oj bede musiał chhyba jakos zorganizoować jazdę próbną. Tylko nie chce dupy zawrac i jezdzic do aut z allegro ii wkrecac ze niby chce kupic, bo to nie w moiim stylu. moze na spot sie uda wybbrać. jak czas pozwoli. Generalnie mowicie ze nie ma tragedii ze nie sypie sie to jakos strasznie z panewkami? A jest moze tak np ze gt jest bardziej albo mniej podatne na panewki niż wrx?... w sumie to chyba ten sam silnik.

 

PS. jeszcze raz dzieki za wszystkie rady ktoroe do tej pory juz daliscie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem o 3 tys obrotów juz dobrze idzie. Szukałem z pól roku. Nie był to ideał, ale był to moim zdaniem dobry wybór :) nie napalaj się, nie jeździj na drugi koniec Polski. Troche czasu i będzie ok. Szukaj na forum tam też czasem coś sie znajdzie. :)

Gt ma ten plus że ma troche tańsze części głównie blacha itp. Ale też niektóre rzeczy są trudniej dostępne. I gt ma cos w sobie czego nowsze nie mają :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekaj na jakiegoś ładnego, forumowego (ze znaną historią) GTka w Twoim budżecie - zostaw kilka k pln na pakiet startowy i niespodziewane "atrakcje". Oszczędzisz sobie wycieczek na drugi koniec Polski, tylko po to żeby zastać trupa wymuskanego do zdjęć. Jeśli auto nie ma być daily, to zapomnij o WRX new age.

Edytowane przez QbaqBA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@dammmian, To tak mniej wiecej jak honda. a przełożenia są  krotkie wiec te 3 tysiaki latwo osiagnac. Ciekawe jak w WRX i GT. Lipa ze skrzynia jest 5tka bo jak chcialbym gdzieś pojechać poza wro to 6stka by sie przydala. Pytanie jakie sa przelozenia.

 

@@QbaqBA, tylko ze ja wlasnie chce daily drivera. tylko ze takiego co rano odpali i nie musze sie wsluchiwac czy panewka nie robi PUK PUK. Stad pomysl zeby zrobic profilaktycznie remoncik...

 

No i pytanie ile taki remont kosztuje. CZy trzeba to wszystko robic na "wyczynowych" czesciach jesli np nie chce sie nie wiadomo jak mocy podkrecać? Ile tak rozsadnie to kosztuje biorac pod uwage ze sie chce miec cos fajnego a nie rzeźbę i druciastwo :) Dzieki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powaznie? Odpowiedzi na takie pytania szybko znajdziesz na forum... jak kilka osob juz tutaj powiedziało gt jest lepsza/ ciekawsza opcja. Daily driver dlatego nie pasuje ze czasem trzeba cos naprawic nie zawsze to jest drogie, ale zawsze warto zrobic w serwisie ktory wie z czym sie je Subaru, a na to czasami trzeba poczekac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zastanawiam się jak to było u was. Macie jakieś rady? Spostrzeżenia? Doświadczenie np pokazywało, ze okazało się bardziej kosztownie niż myśleliście i nie warte frajdy, albo odwrotnie

 

Traktowane jak należy Subaraki są wyjątkowo bezawaryjne, mój przez prawie 10 lat nie miał awarii, tylko planowe wymiany i eksploatacja, Intakowóz prawie 300 000km na jednym silniku, na jednej turbinie, tylko wymiany eksploatacyjne i... kilka skrzyń ;) 

 

Jak Subaru traktujesz jak rajdówkę to serwisuj jak rajdówkę i przyjmuj na klatę wszelkie konsekwencje katowania sprzętu...  jak masz pecha to przyjmiesz katowania poprzedniego właściciela a to boli jak cholera. 


 

 

jak kilka osob juz tutaj powiedziało gt jest lepsza/ ciekawsza opcja.

 

Gdybym miał kupować auto do codziennej jazdy, dwa maluchy, rodzina to tylko WRXa.

 

GC8 jest super ale przez swój dość spartański charakter na dłuższą metę męczący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli chodzi o osiągi, to zobacz które miejsce w generalce miał @chojny na ostatnich Plejadach seryjnym GT-kiem. ;)

 

A tak jeszcze odnośnie wyglądu. Ostatnio przeglądałem sobie ogłoszenia, i coraz bardziej podoba mi się Lanos. Nie wiem czy to ja się starzeje czy on już tak nie szokuje wyglądem i się już opatrzył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A tak jeszcze odnośnie wyglądu. Ostatnio przeglądałem sobie ogłoszenia, i coraz bardziej podoba mi się Lanos. Nie wiem czy to ja się starzeje czy on już tak nie szokuje wyglądem i się już opatrzył.
 

 

ja się przyznam dobrowolnie, że mnie Lanos podoba się od zawsze 

 

tylko z powodu pewnego sprzedającego i gwarancji kupiłem XV SBD a nie Lanosa STI  - przewrotność losu  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coraz bardziej podoba mi się Lanos. Nie wiem czy to ja się starzeje czy on już tak nie szokuje wyglądem i się już opatrzył.

 

Nigdy mi się nie podobał aż... zaczął :huh:

 

Typowe dla Subaru ;)

 

 

 

Seryjna 5mt z gt nie jest męcząca (do mnie) przy 3krpm masz ok. 115-120km/h. A dodatkowo na seryjnym wydechu gtka nie słychać.

 

Seryjny, cichy wydech w Subaru? To już lepiej Hondą jeździć   :P

 

W GT przy 3000RPM jest zdaje się 140km/h. 

 

115-120km/h może jest w STi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przemekka powiedział coraz bardziej podoba mi się Lanos. Nie wiem czy to ja się starzeje czy on już tak nie szokuje wyglądem i się już opatrzył. Nigdy mi się nie podobał aż... zaczął

Lanos w 2011 dostał porządnie wyglądający zderzak i zaczął w końcu wyglądać jak wilk, a nie jak owca ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że dla kolegi najciekawszy będzie hawk WRX wagon (czyli kombi)... Silnik 2.5 da się zrobić/zabezpieczyć, a mówimy tu o aucie nie do upalania. Kombi chociaż wcale nie jest większe od sedana, jest mniej pożądane przez upalaczy (pomijam Huragan C., itp.), w budżecie powinno się znaleźć coś jeżdżącego, większość ma już ksenony, do bagażnika mieszczą się 4 koła ;) Tylko jedna sprawa... po WRX zaczniesz myśleć o Sti ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No takie właśnie myślałem o WRXie bo nowszy i chyba lepszy na Daily Driver. Czy hawk? Nie wiem w sumie na kombi mi nie zależy...to nie jest jedyny w roodzinie. Ciekawe co powiedziałeeś @@PR7EMEK, ze hawka mozna zabezpieczyć. No wl,asnie ja nie chce upalać za bardzo. może jakas wizyta na rakietowej nieczesto (brakk czasu :( ). Najchetniej kupiłbym WRX Bloba w Sedanie 2.0 najchetniej zakutego...moze byc bug

 

Skad pytanie ile kosztuje serwis silnika i ze moge znaleźć na forum? a no stąd ze to specyficzne pytanie. Po 1 nie mysle o jakims tuningu (mowicie ze zacznę., ale ja sie twardo trzymam ze 218 wystarczy w bugu albo troche wiecej w w Bugu... wiec pytanie czy musza byc to jakies wyczynowe panewki typu ACL. Dodatkowo po 2 mówiłem o akcji profilaktycznej czyli teoretycznie (tutaj pytanie do was) odpadłyby koszty..i szkody które wyrządziła ta panewka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukalbym z padnietym silnikiem i wtedy zrobić kapitalke ,lub kupic po remoncie w którymś z polecanych na TF warsztatów (oczywiście z fakturami i po uprzednim kontakcie z warsztatem gdzie ów remont byl robiony).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

GTka w Twoim budżecie

 

po przesiadce z EP do GC człowiek czuje się jak w muzeum. Wiem co mówię, bo miałem taką przesiadkę. Trzeba się liczyć z szokiem. GC są fajne i klasyczne, ale już trochę nie na czasie...chyba że jakaś fajna wersja :)

 

 

 

zostaw kilka k pln na pakiet startowy

i drugie klika na blachę, bo przecież one kochają rudą.

 

 

 

Nigdy mi się nie podobał aż... zaczął :huh:

 

mam tak samo ;) Ale tylko htb. Sedany jakoś do mnie nie mówią.

 

Z bugiem było tak samo. Najpierw szok i niedowierzanie, potem wstępna akceptacja, a teraz bug STI to najładniejsze sti ever.

 

 

Koszty serwisu silnikowego...zależy od konkretnego przypadku... w 20k się zamkniesz ;)

mój pierwszy przegląd forestera turbo, bez większych robót kosztował już 4k. A nie wymieniłem żadnego drogiego podzespołu. Gumki, srumki, stab, amory...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W GT przy 3000RPM jest zdaje się 140km/h. 115-120km/h może jest w STi.

 

W STi jest ze 105 km/h tylko, że w JDMie licznik nie kłamie.

 

GTkowa skrzynia seryjna jest mega fajne na trasę. Głośny wydech nie przeszkadza, bo przy 160km/h zagłusza go szum wiatru z szyb :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...